تعطیلی اصفهان ۱۵ تیر ۱۴۰۱


تعطیلی اصفهان ۱۵ تیر ۱۴۰۱

تازه‌ترین خبرهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران و جهان. مجموعه‌ای از خبرها و گزارش‌های خبری تحریریه رادیوفردا.


گزارش‌های خبری

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

محمود عباس و اسماعیل هنیه پس از سال‌ها با یکدیگر دیدار کردند

رهبران جنبش‌های فلسطینی حماس و فتح پس از سال‌ها برای نخستین بار روز سه‌شنبه با یکدیگر در الجزایر دیدار کردند، امری که نشان‌گر تلاش‌های جدید برای مصالحه بین آنهاست.

درخواست فرماندار اوکراینی از ۳۵۰ هزار نفر ساکنان دونتسک برای ترک منطقه

فرماندار آخرین استان شرقی اوکراین که هنوز بخش‌هایی از آن تحت کنترل حکومت این کشور است در پی تشدید حملات روسیه از ساکنان منطقه که بیش از ۳۵۰ هزار نفر هستند، خواست که فرار کنند.

آمریکا: فعلا برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران نداریم

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفته است که ایالات متحده در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران را ندارد.

اسرائیل می‌گوید حضور ایران در دریای سرخ تهدیدی علیه ثبات در منطقه است

وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه گفت که ایران از نظر نظامی در دریای سرخ استقرار یافته و این امر تهدیدی علیه ثبات در منطقه و تجارت است.

قرنطینه شهر ۱۳ میلیونی در چین؛ مراکز آموزشی، کارخانه‌ها و رستوران‌ها تعطیل می‌شوند

در پی شناسایی چندین مورد از ابتلا به کرونا در شهر شی آن با حدود ۱۳ میلیون جمعیت، چین اعلام کرد که مراکز آموزشی، موسسات، کارخانه ها و رستوران ها به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد.

عفو بین‌الملل به بلژیک در مورد توافق با ایران برای استرداد مجرمین هشدار داد

سازمان عفو بین‌الملل از دولت بلژیک خواست بلادرنگ تضمین کند که لایحه مربوط به تبادل زندانیان بین آن کشور و ایران، تعهدات بلژیک مبتنی بر قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض نخواهد کرد.

شهردار مشهد منع ورود زنان «بدحجاب» به مترو را غیرقانونی خواند اما دستور اجرا داد

در پی دستور دادستانی مشهد برای جلوگیری از ورود زنان بدحجاب به مترو، شهردار مشهد نوشت علی‌رغم «پشتوانه قانونی نداشتن»، به‌دلیل «اصرار مقام قضایی»، این «دستور» اجرا شود.

افزایش قیمت اقلام عمده خوراکی در ایران بین «۲۵ تا ۲۵۰ درصد» ظرف یک ماه

از آمارهای مرکز آمار ایران چنین برمی‌آید که قیمت همه اقلام خوراکی به جز هندوانه در خردادماه نسبت به ماه قبل آن رشد داشته است.

روسیه پس از تصرف لوهانسک، استان دونتسک را گلوله‌باران کرد

در صورت تصرف استان دونتسک، تمامی قلمرو ناحیه دونباس که مرکز صنعتی اوکراین در شرق این کشور است، به تصرف روسیه در خواهد آمد.

نخست‌وزیر اسرائیل: پیشنهاد مکرون برای انجام «توافق جدید» با ایران همچنان معتبر است

ر‌ئیس‌جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل گفت مذاکرات برای احیای برجام باید با موفقیت همراه باشد که این امر در راستای منافع شرکای منطقه‌ای از جمله اسرائیل است.

تعطیلی خط تولید واکسن «کووپارس»؛ میلیون‌ها دُز واکسن بی‌مشتری ماند

معاون مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی روز سه‌شنبه گفت واکسن کرونا در کشور بازار ندارد و کالایی هم که بازار نداشته باشد، خط تولید آن تعطیل می‌شود.

رابرت مالی: مذاکره هسته‌ای دوحه فرصتی بود که ایران از دست داد

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، روز سه‌شنبه، ۱۴ تیر، در مصاحبه‌ای گفت رویکرد ایران در مذاکرات دوحه باعث شد فرصت خوبی برای دست یافتن به توافق احیای برجام از دست برود.

بیشتر

فردا چهارشنبه ۱۵ تیرماه تعطیل نیست

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش شدت وزش باد در منشأ کانون‌های فرسایش بادی و بیابانی شرق استان در مرز مشترک استان اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی و کاهش تدریجی گردو خاک از امشب و افزایش میدان دید و هشدار هواشناسی سطح زرد برای فردا، تا آخر هفته با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین فردا روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه تعطیل نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنان به شهروندان توصیه می‌شود از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش گرد و خاک و آلودگی هوا شود مانند عملیات معدنی یا خاکبرداری اجتناب کنند.

وی ادامه داد: افراد آسیب‌پذیر از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز کنند و همه شهورندان در استفاده از ماسک کوشا باشند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: لازم است از آتش زدن ضایعات و بقایای گیاهی و کشاورزی پرهیز شود و به رعایت اصول ایمنی تردد در جاده‌های مناطق شرقی، شمال شرقی و مرکزی به لحاظ کاهش میدان دید ناشی از گرد و خاک توجه شود.

منبع: im a-586265

تعطیلی اصفهان ۱۵ تیر ۱۴۰۱