ترسناک ترین فیلم جهان ۲۰۲۱


ترسناک ترین فیلم جهان ۲۰۲۱

بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱: با برترین فیلم ترسناک جدید سال ۲۰۲۱ آشنا شوید. ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ را دانلود کنید. جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ کدامند


پخش آنلاین ویدئو

لیست ۳۵ فیلم ترسناک ۲۰۲۱ ؛ تجربه وحشتی از جنس مرگ!

به نظر شما بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ کدام عنوان است؟ ژانر وحشت سال‌هاست طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است و سینمای جهان نیز در این زمینه موفق عمل می‌کند. ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ مانند بهترین‌ها در سایر ژانرها، مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌اند. در این مقاله از پلازامگ با لیستی از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ آشنا می‌شوید. جای کدام فیلم‌ها در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ خالی است؟

ژانر وحشت، اگرچه چندان عامه‌پسند نیست، اما طرفداران بسیار زیادی دارد که همواره آثار سینمای جهان را در این ژانر دنبال می‌کنند. به علاوه در میان فیلم‌ های ترسناک سینمای سراسر دنیا، آثاری وجود دارند که به دلیل استقبال زیاد مخاطبان، تبدیل به مجموعه فیلم شده‌اند و تعدادی فیلم سینمایی، بر اساس یک موضوع یا شخصیت واحد ساخته می‌شوند. مجموعه فیلم‌های هالووین (Hallowee ) و احضار یا کانجرینگ (The Co ju i g) از معروف‌ترین مجموعه فیلم‌ های ترسناک هستند. آثار جدیدی از این مجموعه فیلم‌ ها در میان ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ نیز به چشم می‌خورد.

در این مقاله از پلازامگ لیست ۳۵ فیلم ترسناک ۲۰۲۱ را که می‌توانند عنوان بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ را بگیرند، به شما معرفی می‌کنیم تا اگر از طرفداران این ژانر هستید، بدانید که چه فیلم‌های ترسناکی در این سال اکران شدند. اکران تعدادی از این فیلم‌ها، به علت شیوع بیماری کرونا از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ موکول شده و این بیماری آن‌ها را در فهرست فیلمهای ترسناک ۲۰۲۱ قرار داده است. با معرفی ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ و جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ همراه ما باشید. به نظر شما برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ کدام عنوان است؟

فهرست

ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

در ادامه به معرفی جدیدترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ که تاکنون مهمان پرده سینماها شدند می‌پردازیم. همراه ما باشید.

۱٫ فیلم ترسناک ۲۰۲۱ A Quie Place Pa II ؛ بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱

بسیاری از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ که به تماشای آنها نشسته‌ایم، ادامه دار فیلم‌های مهیج و ترسناک سال‌های گذشته بوده‌اند. قسمت اول فیلم یک مکان ساکت را در سال ۲۰۱۸ تماشا کردیم. استقبال خوب از آن باعث شد که بازیگران و تیم ساخت فیلم یکبار دیگر در سال ۲۰۲۰ در کنار هم یک فیلم ترسناک دیگر را در سال ۲۰۲۱ برای ما دست و پا کنند. فیلم ترسناک جذاب جدید ۲۰۲۱ A Quie Place Pa II هم داستان قسمت قبلی را دنبال می‌کند. در این فیلم خواهیم دید که خانواده ابوت در پی اتفاقات مرگباری که در خانه برایشان رخ داده بود، مجبور به ترک خانه خود شده‌اند و تلاش می‌کنند تا در سکوت، خود را از دست موجوداتی که زندگی‌شان را تهدید می‌کنند، نجات دهند. این فیلم نیز قطعا در فهرست بهترین و جدیدترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

۲٫ فیلم The Nigh House ؛ از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱

فیلم دیگری که می‌تواند عنوان بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ را بگیرد، فیلم روانشناختی و دلهره آور The Nigh House است. داستان درباره زنی به نام بث است که بعد از مرگ دور از انتظار همسرش در خانه‌ای ساحلی که همسرش برای او ساخته بود تنها می‌ماند و باید با این فقدان کنار بیاید. تا اینکه رویاهایی وحشتناک به سراغش می‌آیند. این فیلم وحشتناک ۲۰۲۱ در ژانویه سال ۲۰۲۰ در جشنواره ساندنس اکران شده است و در سال ۲۰۲۱ به صورت گسترده و برای عموم مردم عرضه شد و در میان بهترین فیلمهای ترسناک ۲۰۲۱ قرار گرفت.

۳٫ سه گانه فیلم های Fea S ee

از فیلم ترسناک های ۲۰۲۱ باید از سه عنوان Fea S ee Pa 1: 1994 و Fea S ee Pa 2: 1978 و Fea S ee Pa 3: 1666 نیز نام ببریم که به فاصله چند روز در نتفلیکس منتشر شدند. این سه فیلم در ژانرهای اسلشر و دلهره آور هستند و بر اساس مجموعه کتاب‌های Fea S ee نوشته آر.ال. استاین (R. L. S i e) ساخته شده‌اند. اگر طرفدار آثار دلهره آور و هیجانی هستید، دانلود فیلم ترسناک ۲۰۲۱ خیابان ترس ۱، ۲ و ۳ را از دست ندهید.

۴٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ Ca dyma

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر فیلم Ca dyma با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم ترسناک ۲۰۲۱ Ca dyma ، دنباله‌ای برای فیلم سینمایی کندی من است که در سال ۱۹۹۲ توسط برنارد رز (Be a d Rose) ساخته شده بود. داستان این فیلم وحشتناک ۲۰۲۱ جدید مربوط به سال ۱۹۹۲، در رابطه با دانشجویی است که روی افسانه‌های محلی تحقیق می‌کند و افسانه کندی‌من توجه او را جلب می‌کند. این افسانه، داستان یک برده سیاه‌پوست است که برای مجازات، یکی از دستانش بریده شده و با یک قلاب جایگزین شده است.

فیلم ترسناک ۲۰۲۱  Ca dyma که چهارمین فیلم در سری فیلم‌های Ca dyma به شمار می‌رود، بر اساس داستان کوتاه ممنوعه (The Fo bidde ) اثر کلایو بارکر (Clive Ba ke ) و با فیلمنامه جوردن پیل (Jo da Peele) ساخته شده است.

۵٫ فیلم The Co ju i g: The Devil Made Me Do I

فیلم بعدی در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ احضار ۳ یا The Co ju i g: The Devil Made Me Do I محسوب می‌شود. قطعا احضار ۳ یکی از بهترین عناوین در لیست فیلم های ترسناک جدید در سال ۲۰۲۱ برای طرفداران این ژانر است. باید بگوییم که حتی اگر چندان هم با ژانر وحشت آشنا نباشید، حتما اسم فیلم‌های The Co ju i g را شنیده‌اید.

این فیلم فوق ترسناک ۲۰۲۱، هشتمین اثر در فیلم‌های Co ju i g U ive se f a chise است که دنباله‌ای برای دو فیلم The Co ju i g 1 و The Co ju i g 2 به حساب می‌آید. ورا فارمیگا (Ve a Fa miga) و پاتریک ویلسون (Pa ick Wilso ) در نقش‌های قبلی خود یعنی اد و لورین وارن ظاهر شده‌اند و این بار هم یکی دیگر از بهترین فیلم های هیجان انگیز و ترسناک تاریخ سینما را در فضای آشنا و همیشگی Co ju i g به ما ارائه می‌کنند.

به نظر می‌رسد فیلم The Co ju i g 3 نیز بتواند در میان ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ جای خود را پیدا کند. این فیلم ترسناک جنی ۲۰۲۱، داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که مظنون به قتل است و در دفاع از خود ادعا می‌کند که تحت فرمان نیروهای شیطانی بوده است. احضار ۳ از جدیدترین فیلم های وحشت آور اکران شده تا به امروز نیز محسوب می‌شود.

۶٫ فیلم Malig a ؛ بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱

اثر بعدی که می‌تواند در فهرست ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ قرار بگیرد، جدیدترین فیلم جیمز وان، یعنی فیلم بدخیم است. جیمز وان بعد از ساخت فیلم‌های ترسناکی مانند اره محصول سال ۲۰۰۴، فیلم I sidious محصول سال ۲۰۱۰ و فیلم The Co ju i g محصول سال ۲۰۱۳، یک بار دیگر به سراغ ژانر ترسناک رفته است. در فیلم Malig a که در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، او داستان زنی را روایت می‌کند که الهاماتی از یک سری قتل در حین وقوع آنها دارد.

۷٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ Do ’ B ea he 2 ؛ از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱

این فیلم ترسناک ۲۰۲۱ دنباله فیلم ترسناک و مهیج Do ’ B ea he است که در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی فده آلوارز (Fede Alva ez) ساخته شده بود. در قسمت اول، فیلم داستان یک سرقت را روایت می‌کند که طی آن ۳ جوان منزل یک پیرمرد نابینا را برای سرقت انتخاب می‌کنند، در حالی که در این خانه اتفاقات غیرمنتظره‌ و مرگباری گریبان آن‌ها را می‌گیرد. قسمت دوم نیز در قالب یک فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱، چند سال بعد از وقوع اتفاقات قسمت اول فیلم را به ما نشان می‌دهد. پیرمرد نابینا در طول این سال‌ها در یک کابین مخفی شده و از دختری که از آتش‌سوزی نجات داده بود نگهداری می‌کند. اما همه ‌چیز به آرامی پیش نمی‌رود و اتفاقات مهیج و ناگواری در کمین این خانواده کوچک است. قطعا این فیلم نیز در فهرست جدیدترین فیلم وحشتناک سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

۸٫ فیلم جدید ترسناک ۲۰۲۱ Ce so

اثر بعدی در فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ فیلم بریتانیایی Ce so است. این فیلم‌ترسناک ۲۰۲۱ برای اولین بار در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۹ بهمن ۱۳۹۹ در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. داستان فیلم در بریتانیای سال ۱۹۸۵ می‌گذرد و درباره یک مامور سانسور فیلم است که متوجه اتفاقات هولناکی در رابطه با گم شدن اسرارآمیز خواهرش می‌شود. دانلود این فیلم ترسناک ۲۰۲۱ دوبله فارسی را حتما در برنامه خود قرار دهید.

۹٫ فیلم We ewolves Wi hi ؛ بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱

یکی دیگر از فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ فیلم کمدی ترسناک We ewolves Wi hi محصول کشور آمریکا است. این فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ بر اساس یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است. داستان فیلم درباره گروهی است که در یک کولاک گیر می‌کنند و یکی از آنها به نظر می‌رسد یک گرگینه است. تماشای این فیلم ترسناک۲۰۲۱ را نیز از دست ندهید.

۱۰٫ فیلم ترسناک جدید Escape Room 2

این فیلم از فیلم‌های روان‌شناختی در لیست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد. از عنوان فیلم اینطور بر می‌آید که کارگردان از روش جدیدی برای ساخت فیلم استفاده کرده و Escape Room هم مانند تعریف اصلی آن، جنبه سرگرمی خواهد داشت. اتاق فرار یا همان اتاق پازل، اتاق‌هایی هستند که در آن شرکت‌کنندگان باید سرنخ‌هایی را حل کنند تا راه خود را پیدا کنند. با این حال، در این فیلم از بهترین فیلمهای دلهره آور ۲۰۲۱، اتاق فرار به هیچ وجه یک بازی نیست، بلکه یک آزمایش پیچیده است تا ببینیم چه کسی در میان افرادی که یک واقعه سخت را پشت سر گذاشته و آسیب دیده‌اند، بهترین است. کل ماجرا، توسط شخصیتی معمایی با نام Gamemas e تنظیم شده است.

۱۱٫ فیلم A my of he Dead

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱، جدیدترین فیلم زک اسنایدر، یعنی فیلم ارتش مردگان ۲۰۲۱ است. داستان این فیلم سینمایی ترسناک ۲۰۲۱ درباره گروهی مزدور است که قصد دارند برای دزدی از یکبه لاس وگاس بروند؛ شهری که در حال حاضر تحت سلطه زامبی‌ها درآمده است. فیلم ارتش مردگان نه تنها فیلمی در ژانر اکشن و زامبی محسوب می‌شود، بلکه رگه‌هایی از کمدی نیز دارد که آن را سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند. فیلم A my of he Dead قطعا ترسناک ترین فیلم سال ۲۰۲۱ نیست، اما تماشای آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب می‌توانید بیشتر با فیلم ارتش مردگان آشنا شوید.

۱۲٫ فیلم P iso e s of he Ghos la d

عنوان بعدی در فهرست فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ و ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ فیلم P iso e s of he Ghos la d است که در ژانرهای تریلر و جنایی نیز قرار می‌گیرد. این عنوان از جدید ترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۱ با بازی نیکلاس کیج درباره یک سارق بانک بی رحم است که توسط یک افسر ثروتمند از زندان آزاد می‌شود تا به ماموریتی خطرناک برود. ماموریت او این است که نوه این افسر را که گم شده است پیدا کند. اگر علاوه بر یک فیلم ترسناک ۲۰۲۱ به دنبال فیلمی هیجان انگیز و اکشن نیز هستید، فیلم زندانیان سرزمین شبح را از دست ندهید.

۱۳٫ فیلم ۲۰۲۱ ترسناک The Powe

یکی دیگر از فیلم ترسناک های ۲۰۲۱ فیلم The Powe محسوب می‌شود. داستان این فیلم در سال ۱۹۷۴ می‌گذرد و درباره پرستاری است که مجبور می‌شود برای شیفت شب در یک بیمارستان قدیمی کار کند، در حالی که معدنچی‌هایی که در حال اعتصاب هستند برق کل بریتانیا را قطع می‌کنند. در بیمارستان نیرویی هولناک این پرستار و اطرافیانش را تهدید می‌کند. اگر به دنبال ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ هستید، از فیلم The Powe نیز غافل نشوید.

۱۴٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ So ؛ برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱

یکی دیگر از عناوینی که در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد فیلم So است. این فیلم درباره زنی به نام لورا است که سعی دارد به هر نحوی شده از پسرش در برابر اعضای یک فرقه خطرناک محافظت کند. این فیلم ۲۰۲۱ دلهره آور نمرات نسبتا خوبی از منتقدان دریافت کرده است و می‌تواند در فهرست جدیدترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ انتخاب خوبی برای دوستداران این ژانر باشد. در اینجا بیشتر درباره این فیلم بخوانید.

۱۵٫ فیلم W o g Tu ؛ از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱

یکی از فیلم های جدید ترسناک ۲۰۲۱ فیلم W o g Tu یا پیچ اشتباه است. این عنوان از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ در واقع بازسازی‌ای در مجموعه فیلم‌های W o g Tu محسوب می‌شود و محصول مشترک کشورهای آمریکا، آلمان و کانادا است. این فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ با نظرات متوسط تا مثبت منتقدان مواجه شد و اکثر منتقدان این اثر را پیشرفتی در این سری فیلم‌های وحشتناک تلقی کرده‌اند. با این حال فیلمنامه، روایت گیج کننده و شخصیت‌پردازی ضعیف آن را نیز مورد نقد قرار دادند. برای آشنایی بیشتر با فیلم W o g Tu 2021 می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۱۶٫ فیلم Willy’s Wo de la d

بد نیست در فهرست ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱، یک فیلم ترسناک کمدی را نیز معرفی کنیم. فیلم Willy’s Wo de la d اثری محصول سال ۲۰۲۱ در ژانرهای اکشن، کمدی و ترسناک با بازی نیکلاس کیج (Nicolas Cage) است. داستان این عنوان از بهترین فیلمهای ترسناک ۲۰۲۱ درباره ولگردی است که متوجه می‌شود یک مرکز تفریحی و خانوادگی پر از عروسک‌ها و انیماترونیک‌های شیطانی شده است. این فیلم نیز قرار بود در سال ۲۰۲۰ عرضه شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران آن عقب افتاد.

۱۷٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ Gaia

فیلم ترسناک گایا محصول کشور آفریقای جنوبی است و در فهرست ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد. داستان این فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ از این قرار است که بعد از حمله موجوداتی اسرارآمیز به یک جنگل قدیمی، یک جنگل‌بان به همراه دو نفر دیگر باید خودشان را از این مخمصه نجات دهند. این عنوان در فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱، نقدهای مثبتی خصوصا برای جلوه‌های بصری‌اش دریافت کرده است.

۱۸٫ فیلم Jakob’s Wife

در لیست جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ باید به فیلم Jakob’s Wife نیز اشاره کنیم. داستان این فیلم درباره زنی است که قدرتی جدید را درونش پیدا می‌کند و در نتیجه آن اتفاقات هولناکی رخ می‌دهند. این فیلم با رضایت ۸۶ درصدی منتقدان در راتن تومیتوز مواجه شده است و همین موضوع نیز آن را تبدیل به یکی از عناوین فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ کرده است.

۱۹٫ فیلم (The Fo eve Pu ge (Pu ge 5

The Fo eve Pu ge از دیگر عناوین در فهرست جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ است. The Fo eve Pu ge یک فیلم علمی-تخیلی ترسناک است که وقایع آن در یک ویران‌شهر با فضایی رازآلود اتفاق می‌افتد. این فیلم ترسناک ۲۰۲۱ پنجمین و آخرین اثر از مجموعه فیلم‌های پاکسازی (The Pu ge) است که اولین فیلم آن در سال ۲۰۱۳ و با نام پاکسازی (Pu ge) منتشر شده است. در داستان این فیلم‌ها می‌بینیم که هر سال، برای مدت ۱۲ ساعت هیچ جنایتی منع قانونی ندارد و این مجموعه فیلم‌ها شهری را نمایش می‌دهند که به نظر می‌رسد هیچ جرم و جنایتی در آن اتفاق نمی‌افتد. درحالی که واقعیت با آنچه دیده می‌شود متفاوت است.

۲۰٫ فیلم Spi al: F om he Book of Saw

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر فیلم Spi al با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

این فیلم که به نظر می‌رسد از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ است، نهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های اره (Saw) محسوب می‌شود. اکثر عوامل ساخت فیلم‌های قبلی این مجموعه پرطرفدار در روند ساخت این فیلم نیز حضور داشته‌اند. فیلم ترسناک۲۰۲۱ Spi al نیز از آن دسته فیلم‌هایی است که شیوع بیماری کرونا باعث شده تا اکران آن یک سال به تعویق بیفتد. این فیلم تمام ویژگی‌های مجموعه فیلم‌های اره را در خود جا داده است، اگرچه به نظر نمی‌رسد دنباله داستان فیلم قبلی این مجموعه یعنی Jigsaw محصول سال ۲۰۱۷ را دنبال کند. برای آشنایی بیشتر با فیلم Spi al از سری فیلمهای ترسناک ۲۰۲۱ به این مقاله مراجعه کنید.

۲۱٫ فیلم Thi gs Hea d See

این عنوان در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ درباره زوجی است که به خاطر کار مرد مجبور به نقل مکان به شهری کوچک می‌شوند. اما در خانه جدیدشان نیروهایی عجیب و بیگانه حضور دارند که زن کم کم با آنها ارتباط برقرار می‌کند. فیلم Thi gs Hea d See بر اساس رمانی به نام All Thi gs Cease o Appea نوشته الیزابت براندیج (Elizabe h B u dage) ساخته شده است. برای آشنایی بیشتر با این فیلم ترسناک ۲۰۲۱ می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۲۲٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ I he Ea h

عنوان بعدی از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ فیلم I he Ea h است. شیوع ویروس کرونا به عنوان ایده‌ای مهیج برای بسیاری از کارگردانان فیلم های ترسناک جدید در سال جاری بود. داستان آشنای این فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ درباره ویروسی کشنده است که در کل جهان شیوع پیدا کرده و مردم به دنبال درمانی برای این ویروس هستند. این عنوان از فهرست جدید ترین فیلم ترسناک، محصول مشترک آمریکا و انگلستان محسوب می‌شود. نمایش اولیه این اثر در ژانویه ۲۰۲۱ در جشنواره ساندنس بود، اما به صورت عمومی در آوریل ۲۰۲۱ توسط کمپانی Neo عرضه شد.

۲۳٫ فیلم Lucky

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ فیلم Lucky محسوب می‌شود که توسط کارگردانی ایرانی ساخته شده است. داستان این فیلم درباره زنی است که هر شب مورد حمله یک مرد ناشناس قرار می‌گیرد. در معرفی فیلم ترسناک ۲۰۲۱ خوش شانس باید بگوییم که این عنوان در آگوست ۲۰۲۰ در جشنواره بین‌المللی فیلم فنتیژا به نمایش درآمده بود تا اینکه در مارس ۲۰۲۱ در سرویس پخش فیلم Shudde عرضه شد. برای خواندن نقد و بررسی فیلم Lucky از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

۲۴٫ فیلم The U holy

عنوان بعدی در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ یک فیلم آمریکایی دیگر به نام نامقدس یا The U holy است. این فیلم ترسناک جدید۲۰۲۱ بر اساس رمان Sh i e نوشته جیمز هربرت (James He be ) ساخته شده است. داستان فیلم درباره دختری است که ادعا می‌کند مریم مقدس به دیدار او می‌آید و با او صحبت می‌کند. اما در حقیقت نیرویی شیطانی پشت این موضوع قرار دارد. تماشای این عنوان در فهرست ترسناک ترین فیلم سال ۲۰۲۱ را از دست ندهید. در این مطلب نیز می‌توانید برای دانلود فیلم نامقدس اقدام کنید.

۲۵٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ The Dji

فیلم بعدی که می‌توانیم آن را ترسناک ترین و بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ بدانیم، فیلم جن ۲۰۲۱ است. داستان این فیلم درباره پسری جوان است که در خانه با یک هیولای شیطانی گیر می‌افتد و باید خودش را نجات دهد.

۲۶٫ فیلم False Posi ive

یک فیلم ترسناک ۲۰۲۱ دیگر فیلم آمریکایی False Posi ive است. داستان این فیلم ۲۰۲۱ ترسناک درباره زوجی است که بچه دار نمی‌شوند. بعد از مراجعه به یک دکتر معروف، زن بالاخره باردار می‌شود، اما متوجه چیزی شیطانی درباره دکترش می‌گردد که او را حسابی می‌ترساند. برای آشنایی بیشتر و دانلود فیلم ترسناک False Posi ive که می‌تواند عنوان برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ را بگیرد، به این مقاله مراجعه کنید.

۲۷٫ فیلم Sepa a io ؛ از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱

یکی دیگر از آثاری که می‌تواند در فهرست جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ در ژانر ترسناک قرار بگیرد، فیلم آمریکایی جدایی است. داستان این فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ درباره دختری جوان و منزوی است که روح مادرش او و پدرش را تنها نمی‌گذارد. فیلم جدایی ترسناکترین فیلم ۲۰۲۱ نیست، اما می‌تواند تا حدی شما را سرگرم کند.

۲۸٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ The Seve h Day

عنوان بعدی در فهرست ترسناک‌ترین و جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ فیلم آمریکایی روز هفتم است. داستان فیلم درباره یک کشیش باتجربه در امر جن‌گیری است که با کشیشی جوان و بی تجربه در اولین روز کاری‌اش همراه می‌شود. آنها سعی دارند تسخیر شیطانی یک دختر جوان را متوقف سازند. این فیلم توسط کمپانی‌های Ve ical E e ai me و Redbox E e ai me عرضه شده است.

۲۹٫ فیلم ترسناک جدید The e’s Someo e I side You House

یکی از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ می تواند ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۱ نیز لقب گیرد. فیلم اسلشر و ترسناک The e’s Someo e I side You House که می‌تواند در صدر فهرست ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ باشد، بر اساس رمانی به همین نام از استفنی پارکینز (S ephe ie Pe ki s) ساخته شده است. در این فیلم می‌بینیم که کلاس فارغ‌التحصیلان در Osbo e High توسط یک مهاجم نقاب‌دار مورد هدف قرار می‌گیرد و او قصد دارد تاریک‌ترین راز هر قربانی را فاش کند و فقط گروه خاصی از افراد می‌توانند جلوی قتل‌ها را بگیرند؛ البته قبل از اینکه اسرار خودشان به جهانیان اعلام شود.

۳۰٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ Hallowee Kills

فیلم ترسناک ۲۰۲۱ Hallowee Kills، دنباله‌ای برای فیلم هالووین (Hallowee ) محصول سال ۲۰۱۸ و دوازدهمین اثر از مجموعه فیلم‌های هالووین محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد این فیلم بتواند عنوان برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ را نیز به خود اختصاص دهد. تمام فیلم‌های این مجموعه در ژانر اسلشر و ترسناک تولید شده‌اند و طرفداران بسیاری نیز دارند. اولین فیلم هالووین، با همین نام (Hallowee )، در سال ۱۹۷۸، به کارگردانی جان کارپنتر (Joh Ca pe e )، ساخته شده است. این فیلم‌ها، داستان مایکل مایرز را روایت می‌کنند که در ۶ سالگی، خواهر ۱۵ ساله خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و ۱۵ سال در یک آسایشگاه ساکن بوده است. مایکل پس از ۱۵ سال از آسایشگاه فرار می‌کند و داستان تمام فیلم‌های هالووین، ماجرای قتل‌هایی را نشان می‌دهد که او در شب‌های هالووین در شهر خیالی هادونفیلد مرتکب می‌شود.

۳۱٫ فیلم Las Nigh i Soho ؛ بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱

فیلم Las Nigh i Soho عنوان بعدی در فهرست جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ است. از ذهن پیچیده و خلاق کارگردانی که کمدی ترسناک Shau of he Dead را به ما هدیه داده بود، انتظار می‌رود تا جدیدترین فیلمی که ساخته، از برترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ باشد. Las Nigh i Soho داستان یک طراح مد امروزی با بازی آنیا تیلور-جوی (A ya Taylo -Joy) است که به طرز مرموزی به دهه ۱۹۶۰ سفر می‌کند و خواننده مورد علاقه خود را ملاقات می‌کند. اما به نظر نمی‌رسد همه‌چیز مطابق انتظارات او پیش برود.

۳۲٫ جدیدترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ A le s

یکی دیگر از فیلم های ۲۰۲۱ ترسناک فیلم A le s یا انتلرز محسوب می‌شود. این فیلم ۲۰۲۱ ترسناک داستان یک معلم مدرسه و برادر پلیسش است که در شهری کوچک زندگی می‌کنند تا اینکه متوجه موجودی فراواقعی و هولناک می‌شوند. داستان این فیلم ترسناک جدید با اقتباس از داستان کوتاهی به نام The Quie Boy نوشته نیک آنتوسکا (Nick A osca) نوشته شده است. فیلم ترسناک جنی ۲۰۲۱ A le s قرار بود در آوریل سال ۲۰۲۰ اکران شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران آن عقب افتاد. در این مقاله می‌توانید بیشتر درباره فیلم A le s از فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ بخوانید.

۳۳٫ فیلم Old ؛ برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱

یکی دیگر از عناوین فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱ فیلم اولد به کارگردانی ام. نایت شامالان است. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که برای تعطیلات به منطقه‌ای تفریحی می‌روند، اما سفر رویایی آنها در جزیره‌ای اسرارآمیز تبدیل به کابوسی تلخ می‌شود. در این مقاله بیشتر درباره این فیلم بخوانید.

۳۴٫ فیلم Reside Evil: Welcome o Raccoo Ci y

فیلم رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید نیز در فهرست ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد. این عنوان از جدیدترین فیلم های ۲۰۲۱ بر اساس داستان اولین و دومین قسمت از سری بازی‌های رزیدنت اویل ساخته شده و داستان آن در سال ۱۹۹۸ می‌گذرد. این فیلم درباره گروهی است که سعی دارند در شهر راکون سیتی از چنگ زامبی‌ها جان سالم به در ببرند.

۳۵٫ فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۱ Blood Red Sky

در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم Blood Red Sky با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

فیلم آسمان سرخ خونین از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ محسوب می‌شود که محصول آلمان و انگلستان است. داستان این فیلم درباره هواپیمایی است که توسط تروریست‌ها دزدیده می‌شود. اما یکی از مسافران زنی مرموز است که سعی دارد جلوی این سارقان را بگیرد و از پسرش محافظت کند.

سوالات متداول

۱٫ ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ کدام عناوین هستند؟

فیلم ترسناک احضار ۳ (The Co ju i g)، یک مکان ساکت ۲ (A Quie Place Pa II) و فیلم Lucky از ترسناک ترین عناوین انتخاب شده سال جاری توسط تماشاگران هستند. توصیه می کنیم برای آشنایی با لیست کامل فیلم های ترسناک اکران شده امسال به متن مقاله مراجعه کنید.

۲٫ وحشتناک ترین فیلم های۲۰۲۱ که خیلی منتظر آنها بودیم کدام است؟

فیلم های Hallowee Kills و A le s از عناوین ترسناک مورد انتظار سال ۲۰۲۱ بودند. برای آشنایی بیشتر با فیلم های ترسناک منتخب و مورد انتظار امسال به متن مقاله مراجعه کنید.

۳٫ فیلم های ترسناک جنی سال ۲۰۲۱ کدام عناوین هستند؟

فیلم A le s، فیلم The Nigh House، همچنین فیلم های یک مکان آرام ۲ (A Quie Place Pa II)، فیلم احضار ۳ (The Co ju i g 3) از عناوین دلهره آور امسال هستند که شما در آنها با موجودات ماورالطبیعه رو به رو خواهید شد.

کلام آخر

در این مقاله از پلازامگ، تعدادی از جدیدترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۱ و همچنین بهترین فیلم های ترسناک مورد انتظار سال جاری را به شما معرفی کردیم. بنظر شما در فهرست جدیدترین فیلم ترسناک ۲۰۲۱، عنوان ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۱ به کدام اثر تعلق می‌گیرد؟ اگر از طرفداران این ژانر هستید و یا این مقاله باعث شده تا نظر شما به چند فیلم دلهره آور ۲۰۲۱ جلب شود، پیشنهاد می‌کنیم تا با پیگیری اخبار سینمای جهان و به ویژه ژانر وحشت در پلازامگ، از تاریخ پخش بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ جا نمانید!

بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از چندین جنبه با آثار سال‌های گذشته همین ژانر محبوب سینمایی تفاوت دارند. به نظر می‌رسد تعداد کارگردان‌های جوان و تازه‌کار میان عوامل سازنده آثار برتر این ژانر امسال به شکل محسوسی افزایش یافته؛ تعداد قابل توجهی از فیلم‌های ترسناک امسال اکران معمول سینمایی را تجربه نکرده‌اند و از پلتفرم‌های استریمینگ یا ویدیو هنگام درخواست پخش شده‌اند و نهایتا آثاری که پیش از واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا اکران شده‌اند از نظر تجاری اغلب وضعیت نامساعدتری نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند.

با این وجود حتی چندماه پس از بازگشایی سینماها دوباره فیلم‌های ترسناک بودند که جان تازه‌ای به گیشه بخشیدند و طی هفته‌های اخیر هم چند فیلم ترسناک مثل «یک مکان ساکت: بخش ۲» (A Quie Place: Pa II) و «احضار: شیطان مرا وادار کرد» (The Co ju i g: The Devil Made Me Do I ) صدرنشین‎‌های باکس آفیس بوده‌اند.

در این نوشته قصد داریم ۲۵ فیلم ترسناک برتر سال ۲۰۲۱ را معرفی کنیم که دیدن‌شان برای علاقه‌مندان به این ژانر ضروری به نظر می‌رسد.

این آثار گستره متنوعی از اسلشرها، فیلم‌های وحشت روانشناختی، کمدی‌های ترسناک، آثار ترسناک علمی-تخیلی و چندین و چند ژانر ترکیبی یا زیرژانر دیگر را پوشش می‌دهند. در ادامه با دیجی‌کالا مگ برای معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ همراه باشید.

۱. خوش‌شانس (Lucky)

اولین اثر در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۱ یعنی «خوش‌شانس» را ناتاشا کرمانی نویسنده و کارگردان ایرانی-آمریکایی سال ۲۰۲۰ تولید کرد اما این اثر ترسناک نهایتا سال ۲۰۲۱ در اختیار تماشاگران قرار گرفت.

فیلم ترسناک خوش‌شانس درباره زنی است که در حومه شهر زندگی می‌کند و توسط مردی مرموز با مقاصد خطرناک و جنایت‌کارانه هر شب تعقیب می‌شود. زن تلاشی زیاد می‌کند تا اطرافیانش را متوجه این تهدید کند اما بی‌توجهی آن‌ها باعث می‌شود نهایتا خود مجبور به اقدام جدی شود و کنترل زندگی‌ بحران‌زده‌اش را به دست گیرد.

خوش‌شانس به حق یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۱ است و باعث شد اهالی سینما بیش از گذشته به ناتاشا کرمانی توجه کنند.

۲. به حقیقت پیوستن (Come T ue‎)

فیلم سینمایی «به حقیقت پیوستن» یک اثر ترسناک علمی-تخیلی است که آنتونی اسکات برنز کارگردانی و نگارش فیلم‌نامه آن را برعهده داشته. برنز فیلم‌ساز، موسیقی‌دان و متخصص جلوه‎های ویژه اهل کانادا است. او کارگردانی آثار بلند سینمایی را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده اما از سال ۲۰۱۲ در صنعت سینما مشغول به کار است.

گرچه فیلم اول برنز هم یک اثر ترسناک بود اما این سینماگر با فیلم اولش توفیق چندانی به دست نیاورد. به حقیقت پیوستن نشان از رشد محسوس توانایی‌های این هنرمند دارد و موفق شد رضایت نسبی اکثریت منتقدان را به دست آورد.

این فیلم ترسناک درباره نوجوانی فراری است که در یک مطالعه و آزمایش مربوط به فرایندهای خواب شرکت می‌کند؛ این مطالعه از آنچه ابتدا به نظر می‌رسید فراتر رفته و به شرایط ترس‌آوری منجر شده که حاکی از قدرت شگفت‌انگیز رویاها است.

۳. تخلف (Viola io )

«تخلف» یک درام ترسناک کانادایی است که اولین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. فیلم اولین اثر دو کارگردان مادلین سیمز-فیوئر و داستی مانچینلی است. این دو پیش‌تر هم در ساخت چندین فیلم کوتاه همکاری کرده بودند.

داستان فیلم درباره یک زن جوان و در حال جدایی از همسرش است که پس از سال‌ها به خانه نزد خواهر کوچکترش باز می‌گردد. هنگامی که خواهر و نابرادری‌اش به او خیانت کرده و از اعتمادش سو استفاده می‌کنند زن در واکنش نوعی انتقام‌گیری شریرانه را پیش می‌گیرد.

تخلف رضایت منتقدان را به دنبال داشت و نویددهنده آینده بهتر دو کارگردان جوانش بود.

۴. قدرت (The Powe )

اوایل دهه ۱۹۷۰ در شهر لندن یک پرستار، شب اول کارش را در درمانگاه هم‌زمان با قطعی برق ناشی از اعتصاب کارگران سپری می‌کند. درون تاریکی عمیق این درمانگاه قدیمی زن اسیر یک وجود ماورایی می‌شود که ریشه در گذشته تاریک زندگی خودش دارد.

فیلم ترسناک بریتانیایی «قدرت» به دلیل موفقیت در ایجاد تعلیق، استفاده هوشمندانه از واقعیت‌های آسیب‌زای زندگی شخصیت‌ها و بازی‌های تماشایی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

کورینا فیث کارگردان این اثر سینمایی با ساخت قدرت اولین فیلم بلندش را جلوی دوربین برد؛ او پیش از این به عنوان نویسنده فعالیت‌های متنوعی داشت.

۵. در زمین (I he Ea h‎)

فیلم ترسناک «در زمین» که محصول مشترک بریتانیا و ایالات متحده آمریکا است امسال در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد.

داستان فیلم در جهانی جریان دارد که به ویروسی مرگبار آلوده شده و همه به نوعی در تلاش‌اند تا درمانی برای این ویروس پیدا کنند. هم‌زمان در چنین شرایطی یک دانشمند که به منطقه‌ای جنگلی اعزام شده با همراهی یک راهنما به دنبال یک پزشک وارد مناطق رعب‌آوری از جنگل می‌شوند که وقایع جاری در آن داستان فیلم را به پیش می‌برد.

بن ویتلی کارگردان در زمین چهره‌ای است که به دلیل ساخت تریلرها و آثار ترسناک شناخته می‌شود و فیلم‌های زیرژانر وحشت روانشناختی‌ همچون «فهرست کشتار» (Kill Lis ‎) و «زمینی در انگلستان» (A Field i E gla d) را هم در کارنامه دارد. ویتلی پیش از در زمین، فیلم «ربه‌کا» (Rebecca) را ساخت؛ ربه‌کا از رمانی اقتباس شده که پیش از این توسط آلفرد هیچکاک هم مورد اقتباس قرار گرفته بود. همین موضوع باعث شد فیلم ویتلی با اثر هیچکاک مقایسه و نسبت به آن ضعیف‌تر ارزیابی شود.

گرچه ربه‌کا چنگی به دل منتقدان نزد اما فیلم ترسناک جدید او یعنی در زمین با رضایت منتقدان روبه‌رو شد و قطعا یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ است.

۶. همسر جیکوب (Jakob’s Wife)

«همسر جیکوب» یک تریلر ترسناک است که اولین‌بار سال ۲۰۲۱ در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش درآمد.

فیلم درباره زنی متاهل، مطیع و وظیفه‌شناس است که حس می‌کند طی ۳۰ سال گذشته زندگی‌اش هر لحظه در حال کوچکترشدن و محافظه‌کارانه‌ترشدن بوده. او با فردی روبرو می‌شود که قدرت و اشتهای زندگی شجاعانه‌تر را درونش تقویت می‌کند؛ جسارت و شجاعتی که البته بهای خاص خود را دارد.

۷. جن (The Dji )

فیلم «جن» یک اثر ترسناک فراطبیعی است که توسط دو کارگردان جوان دیگر این فهرست ساخته شده. جن فیلم دوم این دو کارگردان است که از سال ۲۰۲۰ فیلم‌سازی را آغاز کرده‌اند.

این فیلم ترسناک روایتگر داستان پسری لال است که برای رسیدن به بزرگترین آرزوی زندگی‌اش یعنی امکان سخن‌گفتن در آپارتمان محل زندگی‌اش یک جن را احضار می‌کند اما با حضور جن در محیط آپارتمان شرایط پیچیده می‌شود.

فیلم دوم کارنامه کاری دیوید چاربونیر و جاستین پاول که ظاهرا به جهان آثار ترسناک علاقه خاصی دارند با تمجید منتقدان بویژه بابت بازیگر نقش اصلی مرد فیلم که یک چهره نوجوان است مواجه شد.

۸. یک مکان ساکت: بخش ۲ (A Quie Place: Pa II)

فیلم سینمایی «یک مکان ساکت: بخش ۲» در آمریکای شمالی سروصدای زیادی به پا کرد و موفق شد رکوردهای فروش دوران کرونا را جابه‌جا کند. بنابراین باید انتظار دیدن آن را در هر فهرستی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ داشته باشید.

این محصول استودیوی پارامونت که دنباله‌ی قسمت اول یک مکان ساکت است و جان کرازینسکی کارگردان قسمت اول هم آن را جلوی دوربین برده، به اولین فیلمی تبدیل شد که در دوران دنیاگیری کرونا موفق شد داخل آمریکا از رکورد ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند.

دنباله‌ی فیلم ترسناک یک مکان ساکت، امیلی بلانت را دوباره در نقش اولین آبوت به کار گرفته و فرزندان او هم با بازی همان بازیگران فیلم اول در این اثر سینمایی حضور دارند. اما بازیگر جدید این قسمت کیلین مورفی است که در نقش امت جلوی دوربین رفته. فیلم درباره خانواده‌ای است که باید در جهانی پساآخرالزمانی با وجود موجودات خطرناکی حساس به صدا اما کور زنده بمانند.

فیلم که هفتم خردادماه وارد چرخه‌ی اکران شد طی ۱۵ روز به این رکورد دست یافت. یک مکان ساکت: بخش ۲ در عین حال ظرف چهار روز اول اکران (در تعطیلات روز یادبود) هم موفق شد بیش از ۵۷ میلیون دلار بفروشد.

به این ترتیب می‌توان ادعا کرد قسمت دوم مجموعه یک مکان ساکت توانست به شکل محسوسی چراغ خاموش‌شده صنعت سینما در آمریکا را روشن کند و بخشی از مخاطبان سینما را به سالن‌ها بازگرداند.

۹. احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Co ju i g: The Devil Made Me Do I )

فیلم سینمایی «احضار: شیطان مرا وادار کرد» یک اثر ترسناک فراطبیعی است که دنباله فیلم‌های احضار ساخته سال ۲۰۱۳ و احضار ۲ ساخته سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید. فیلم هشتمین قسمت مجموعه احضار است و در آن پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا نقش‌های قبلی‌شان (اد و لورن وارن) را برعهده گرفته‌اند.

فیلم جدید مجموعه احضار آنچنان محبوب منتقدان نبود اما فروشی خوبی داشته و طی حدود ۲ هفته فروش جهانی بیش از ۱۴۲ میلیون دلار را تجربه کرده است. گرچه احضار: شیطان مرا وادار کرد نسبت به سایر فیلم‌های پرفروش همین مجموعه عملکرد تجاری چندان درخشانی نداشته اما با وجود بیماری کرونا انتظارات متفاوتی از فروش این اثر سینمایی خواهیم داشت؛ در واقع این فیلم ترسناک سومین افتتاحیه بزرگ تمام دوران کرونا را داشته است.

در این قسمت از مجموعه ترسناک احضار وارن‌ها یک پرونده قتل را بررسی می‌کنند که ممکن است به ماجرایی شیطانی ارتباط داشته باشد.

۱۰. سانسور (Ce so )

«سانسور» یک فیلم ترسناک بریتانیایی است که ابتدای سال میلادی جاری در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و توجه منتقدان را به خود جلب کرد.

فیلم درباره یک سانسورچی است که هنگام سانسور یکی از فیلم‌ها با محتوایی مواجه می‌شود که او را به یاد خواهر گمشده‌اش می‌اندازد و باعث می‌شود تلاشی را برای حل‌کردن این معمای قدیمی آغاز کند. این تلاش، شخصیت اصلی فیلم را وارد مجموعه وقایعی می‌کند که مرزهای خیال و واقعیت را مبهم جلوه می‌دهند.

سانسور اولین فیلم پرانو بیلی باند است و به عنوان فیلم اول فراتر از انتظار ظاهر شده است؛ همین امر موجب شد تا این کارگردان برای بسیاری از کارشناسان در فهرست هنرمندان خوش‌آتیه قرار داده شود که باید منتظر آثار جذاب‌تر آینده‌شان باشیم.

۱۱. گرگینه‌های درون (We ewolves Wi hi )

«گرگینه‌های درون» یک کمدی ترسناک است که براساس یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده. برنامه‌ریزی برای ساخت این اثر سینمایی از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و فیلم‌برداری ابتدایی از سال ۲۰۲۰ کلید خورد.

فیلم درباره حمله گرگینه‌ها به یک شهر کوچک است و پس از نمایش در جشنواره فیلم ترایبکا با رضایت غالب منتقدان مواجه شد. قطعا داشتن یک کمدی ترسناک در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۱ خالی از لطف نیست.

۱۲. پاکسازی ابدی (The Fo eve Pu ge‎)

«پاکسازی ابدی» یک اکشن ترسناک ویران‌شهری است که پنجمین و آخرین فیلم در مجموعه پاکسازی به حساب می‌آید. این فیلم دنباله مستقیم «پاکسازی: سال انتخابات» (The Pu ge: Elec io Yea ) است که سال ۲۰۱۶ اکران شد. مجموعه پاکسازی از فیلم‌های کم‌بودجه‌ای تشکیل شده که اغلب در مقایسه با بودجه‌شان فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. برای مثال فیلم اول این مجموعه که سال ۲۰۱۳ اکران شد با بودجه ۳ میلیون دلاری ساخته شد و فروشی حدود ۹۰ میلیون دلار را تجربه کرد.

در این قسمت فرقه‌ای از غارتگران یاغی تصمیم می‌گیرند که پاکسازی سالانه نباید هرگز پایان یابد و این تصمیم باعث می‌شود همه قوانین شکسته شود.

اوراردو گاوت کارگردان این اثر سینمایی پیش از این کارگردان فیلم‌های کوتاه و سریال‌های تلویزیونی بوده و با ساخت پاکسازی ابدی اولین فیلم بلندش را جلوی دوربین برده است.

۱۳. خیابان ترس قسمت اول: ۱۹۹۴ (Fea S ee Pa 1: 1994)

«خیابان ترس» یک مجموعه ترسناک اسلشر است که در قالب یک سه‌گانه تولید می‌شود. «خیابان ترس قسمت اول: ۱۹۹۴» همانطور که از نامش پیداست قسمت اول این سه‌گانه است و به شکل اختصاصی توسط شبکه نتفلیکس پخش خواهد شد.

داستان فیلم به سال ۱۹۹۴ مربوط است،‌ زمانی که یک گروه از نوجوانان در می‌یابند وقایع وحشتناکی که در شهر محل زندگی‌شان رخ می‌دهد به هم ارتباط دارد و ممکن است آن‌ها اهداف بعدی باشند.

مجموعه خیابان وحشت از یک مجموعه داستانی نوجوانان به همین نام نوشته آر. ال. استاین نویسنده آمریکایی اقتباس شده که از سال ۱۹۸۹ منتشر می‌شود. کارگردان این سه‌گانه پیشتر فیلم سینمایی ترسناک «ماه عسل» Ho eymoo )‎) را هم کارگردانی کرده بود.

۱۴. اتاق فرار ۲ (Escape Room 2)

فیلم سینمایی ترسناک «اتاق فرار ۲» که تحت عنوان «اتاق فرار: مسابقات قهرمانان» هم شناخته می‌شود یک اثر ترسناک روانشناختی است. دنباله فیلم سینمایی اتاق فرار که سال ۲۰۱۹ اکران شد داستان شش نفر را روایت می‌کند که در مجموعه‌ای از اتاق‌های فرار گرفتار شده‌اند. به تدریج در می‌یابیم که این شش نفر چه ویژگی‌های مشترکی دارند که به آن‌ها امکان دوام آوردن و زنده‌ماندن می‌دهد.

این اثر سینمایی ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۰ به نمایش دربیاید اما با توجه به دنیا‌گیری ویروس کرونا و بحران صنعت سینما در سال میلادی ۲۰۲۰ این اثر هم با چندین‌بار تاخیر نهایتا قرار است تابستان امسال روی پرده برود. فیلم برخلاف بعضی از فیلم‌های سال ۲۰۲۱ که هم‌زمان با اکران از سرویس‌های استریمینگ هم به نمایش در می‌آیند قرار است یک اکران کاملا کلاسیک را تجربه کند.

۱۵. اولد (Old)

فیلم سینمایی اولد یک اثر ترسناک فراطبیعی و روانشناختی است که براساس رمان گرافیکی «قلعه شنی» (Sa dcas le) ساخته شده.

ظاهرا ام. نایت شیامالان کارگردان این اثر سینمایی این رمان گرافیکی را روز پدر از دخترش هدیه می‌گیرد و پس از مطالعه آن مصمم می‌شود یک فیلم ترسناک براساس این رمان تولید کند.

داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که به تعطیلات رفته‌اند و متوجه می‌شوند ساحلی که برای استراحت به آن رفته‌اند یک ویژگی عجیب دارد و باعث می‌شود به سرعت پیر شوند به شکلی که کل مراحل زندگی‌شان طی یک روز به پایان می‌رسد.

ام. نایت شیامالان یکی از معروف‌ترین کارگردان‌هایی است که امسال فیلم ترسناک تولید کرده است. این کارگردان آمریکایی را برای جلوی دوربین بردن فیلم‌هایی چون «حس ششم» (The Six h Se se) و «نشانه‌ها» (Sig s) می‌شناسیم.

۱۶. نفس نکش ۲ (Do ’ B ea he 2‎)

با تماشای دنباله فیلم سینمایی «نفس نکش» مرد نابینا را می‌بینیم که سال‌ها در آرامش و انزوای خود زندگی می‌کند؛ او دختری نوجوان را از یک آتش سوزی مهیب نجات داده و بزرگ می‌کند. زندگی آرام این دو هنگامی به هم می‌ریزد که گروهی از جنایتکاران دختر را گروگان می‌گیرند و مرد نابینا مجبور می‌شود برای نجات او از نقطه امن همیشگی خود خارج شود.

فیلم اول این مجموعه از نظر تجاری به شدت موفق بود و در حالی که با بودجه حدودا ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده بود بیش از ۱۵۷ میلیون دلار فروخت. گرچه فده آلوارز کارگردان فیلم اول سکان کارگردانی این پروژه را در اختیار نگرفته اما به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده قسمت دوم حضور دارد.

۱۷. خانه شب (The Nigh House)

«خانه شب» یک فیلم ترسناک روانشناختی است که براساس فیلم‌نامه بن کالینز و لوک پیوتروسکی جلوی دوربین رفته. کارگردان خانه شب هم دیوید براکنر است که از سال ۲۰۰۷ مشغول ساخت فیلم‌هایی در ژانر وحشت است.

خانه شب سال گذشته در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شد اما اکران آن به سال ۲۰۲۱ موکول شده است. فیلم رضایت منتقدان را در پی داشت و نگاه عموم منتقدان نسبت به آن مثبت بود.

فیلم سینمایی ترسناک خانه شب درباره بیوه زنی است که اسرار آزاردهنده‌ای مربوط به شوهر تازه درگذشته‌اش را کشف می‌کند.

۱۸. کندی‌من (Ca dyma ‎)

«کندی‌من» یک فیلم ترسناک فراطبیعی است که در زیرژانر اسلشر هم طبقه‌بندی شده.

کارگردانی کندی‌من برعهده نیا داکوستا بوده که سابقه نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی تریلر جنایی «جنگل کوچک» (Li le Woods) را در کارنامه دارد. اما چهره مشهور و تاثیرگذار دیگری که در فیلم کندی‌من حضور دارد جوردن پیل است؛ نویسنده و کارگردان آمریکایی که طی سال‌های اخیر با دو فیلم ترسناک «برو بیرون» (Ge Ou ‎) و «ما» (Us) به شهرت گسترده‌ و جایزه اسکار دست پیدا کرده است. پیل تهیه‌کننده کندی من و البته نویسنده فیلم‌نامه آن است.

کندی‌من از آن دست آثاری است که همین حالا هم انتظارات نسبتا سطح بالایی درباره‌اش شکل گرفته است. همچنین انتظار می‌رود طی چند سال آینده از کارگردان این فیلم نیا داکوستا هم بیشتر بشنویم. یکی از دلایل چنین انتظاری را باید انتخاب داکوستا به کارگردانی فیلم سینمایی «مارول‌ها» (The Ma vels‎) بدانیم؛ یک فیلم ابرقهرمانی از جهان سینمایی مارول که سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد  و احتمالا حضور داکوستا در آن درهای بسیاری را به رویش باز خواهد کرد.

فیلم سینمایی ترسناک کندی‌من دنباله‌ای است بر فیلمی به همین نام ساخته سال ۱۹۹۲ به کارگردانی برنارد رز و البته چهارمین فیلم در مجموعه‌ سینمایی کندی‌من.

۱۹. بدخیمی (Malig a ‎)

«بدخیمی» یک تریلر ترسناک به کارگردانی جیمز وان است که در بین بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۱ شاید مخاطبان و منتقدان بیش از همه انتظار تماشای آن را داشته باشند.

جیمز وان از چهره‌های کلیدی ژانر ترسناک هالیوود است و او را به عنوان یکی از خالقین جهان‌های ترسناک «اره» (Saw) و «توطئه‌آمیز» (I sidious) و البته خالق دنیای سینمایی «احضار» (The Co ju i g) می‌شناسیم. همین کارنامه نشان می‌دهد چرا بسیاری از مخاطبان در انتظار اثر جدید این کارگردان کلیدی ژانر وحشت مانده‌اند.

بدخیمی که محصول استودیوی برادران وارنر است امسال در سینماها و هم‌زمان با آن از شبکه اچ‌بی‌او مکس در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

۲۰. هالووین می‌کشد (Hallowee Kills‎)

«هالووین می‌کشد» یک اثر ترسناک اسلشر است که دنباله فیلم سینمایی «هالووین» ساخته سال ۲۰۱۸ و دوازدهمین قسمت از مجموعه هالووین به حساب می‌آید. ظاهرا یک دنباله مستقیم هم برای همین فیلم به نام «هالووین به پایان می‌رسد» (Hallowee E ds) در دست تهیه است که سال ۲۰۲۲ به نمایش در می‌آید.

هالووین می‌کشد را دیوید گوردون گرین کارگردانی کرده که کارگردان فیلم سال ۲۰۱۸ بوده و قرار است فیلم سوم یعنی هالووین به پایان می‌رسد را هم کارگردانی کند.

فیلم که از نظر تاریخ روایت داستانی به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد لوری استرود و خانواده‌اش را در تلاش برای تشکیل گروهی علیه مایکل مایرز نمایش می‌دهد.

۲۱. دیشب در سوهو (Las Nigh i Soho‎)

«دیشب در سوهو» یک اثر ترسناک روانشناختی بریتانیایی است که توسط ادگار رایت کارگردانی شده. رایت کارگردان «اسکات پیلگریم در برابر دنیا» (Sco Pilg im vs. he Wo ld‎) و اخیرا فیلم سینمایی «بیبی راننده» ( Baby D ive ‎) بوده و نویسندگی فیلم‌نامه آثاری چون «ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار» (The Adve u es of Ti i : The Sec e of he U ico ) و «مرد مورچه‌ای» (A -Ma ) را برعهده داشته است.

فیلم جدید رایت درباره یک دختر جوان علاقه‌مند به طراحی مد است که به شکلی اسرارآمیز به دهه ۱۹۶۰ سفر و با بت محبوب خود که یک خواننده است ملاقات می‌کند. با این وجود دهه ۱۹۶۰ آنطور که می‌نماید نیست و زمان به سرعت با عواقب وحشتناک و دردناکی فرو می‌پاشد.

۲۲. انتلرز (A le s‎)

«انتلرز» یک فیلم ترسناک روانشناختی است که داستان یک معلم مدرسه و برادرش که یک افسر پلیس است را روایت می‌کند. این دو که ساکن شهر کوچکی در ایالت اورگن‌اند در می‌یابند یکی از دانش‌آموزان مدرسه موجودی فراطبیعی را پناه داده است.

یک نکته حاشیه‌ای هم اینکه گیرمو دل تورو کارگردان مطرح مکزیکی تهیه‌کننده این اثر سینمایی است. انتلرز را اسکات کوپر کارگردانی کرده که ساخت آثاری چون «دل دیوانه» (C azy Hea )، «از کوره در رفته» (Ou of he Fu ace)  و «متخاصمان» (Hos iles‎)  را در کارنامه دارد.

۲۳. رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید (Reside Evil: Welcome o Raccoo Ci y)

چگونه می‌توان یک فیلم از مجموعه‌ی رزیدنت اویل را در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ جای نداد. «رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید» فیلم ترسناکی است که براساس دو بازی اول مجموعه رزیدنت ایول محصول کپ‌کام ساخته شده. این اثر سینمایی راه‌اندازی مجدد مجموعه فیلم‌های رزیدنت ایول است که براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام تولید شده‌اند.

مراحل اولیه ساخت این اثر سینمایی از سال ۲۰۱۷ آغاز شد؛ هنگامی که «رزیدنت ایول: قسمت پایانی» (Reside Evil: The Fi al Chap e ) در ایالات متحده اکران شده بود و مذاکراتی با چهره‌های مختلف انجام می‌شد. نهایتا یوهانس رابرتس فیلم‌ساز بریتانیایی برای کارگردانی این اثر سینمایی انتخاب شد. یوهانس رابرتس سابقه ساخت فیلم‌های ترسناک را دارد و به عنوان نمونه دو فیلم مجموعه «۴۷ متر پایین» (۴۷ Me e s Dow ‎) را کارگردانی کرده که هر دو از نظر تجاری نسبتا موفق بوده‌اند.

داستان فیلم رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید به سال ۱۹۹۸ مربوط است و با روایت داستانی مربوط به ریشه‌های اصلی رزیدنت ایول اسراری مربوط به امارت اسپنسر و راکون سیتی را افشا می‌کند.

۲۴. کسی داخل خانه شماست (The e’s Someo e I side You House)

«کسی داخل خانه شماست» یک اثر ترسناک اسلشر است که براساس رمانی به همین نام نوشته استفانی پرکینز ساخته شده.

کسی داخل خانه شماست از محصولات نتفلیکس است و روایتگر داستان قاتل اسرارآمیز شاگردان یک دبیرستان در شهر کوچکی از ایالت نبراسکا است. قاتل قصد دارد سیاه‌ترین اسرار قربانیان خود را برای تمام اهالی شهر افشا کند. قهرمان داستان به همراه چند دانش‌آموز دیگر فرصت محدودی دارند تا پیش از آنکه خود قربانی شوند هویت قاتل را افشا کنند.

۲۵. کشتار با اره‌برقی در تگزاس (The Texas Chai Saw Massac e)

در نهایت می‌رسیم به آخرین اثر در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱. طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم امسال شاهد نمایش فیلم سینمایی «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» خواهیم بود؛ فیلمی که دنباله اثر بسیار مشهوری به همین نام ساخته سال ۱۹۷۴ خواهد بود.

کشتار با اره‌برقی در تگزاس مجموعه‌ای است که از سال ۱۹۷۴ آغاز شد و آخرین (هشتمین) قسمت آن سال ۲۰۱۷ تحت نام «صورت‌چرمی» (Lea he face) اکران شد.

فیلم از نظر زمانی ۴۷ سال پس از قسمت اول رخ می‌دهد. ملودی ۲۵ ساله به همراه خواهر نوجوانش برای یک سفر تجاری به تگزاس می‌روند؛ چندان طول نمی‌کشد که این دو مجبور می‌شوند برای نجات جان‌شان در برابر صورت‌چرمی ۶۰ساله بجنگند.

کشتار با اره‌برقی در تگزاس را دیوید بلو گارسیا کارگردانی کرده و احتمالا این اثر که دومین فیلم بلند کارنامه او است به مهم‌ترین فیلم دوران کارگردانی‌اش تا به امروز تبدیل شود.

ترسناک ترین فیلم جهان ۲۰۲۱