تاریخ کنکور دکتری ۱۴۰۰


تاریخ کنکور دکتری ۱۴۰۰

تو این مقاله زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ و تاریخ کنکور دکترا سراسری و دانشگاه آزاد بر اساس آخرین اطلاعیه های منتشر شده توسط سازمان سنجش، اطلاع رسانی شده.


زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱​ توسط سازمان سنجش اعلام می شه و داوطلبا برای شرکت تو این آزمون باید با پرداخت هزینه ثبت نام تو سایت سنجش در این آزمون ثبت نام کنن. داوطلبا تا فرا رسیدن تاریخ کنکور دکترا ۱۴۰۱ وقت دارن منابع مناسب رو مطالعه کرده تا نتیجه دلخواهشون رو کسب کنن.

برای مشاوره زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره زیر تماس بگیرید:  

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۵ از کل کشور  

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱، از طریق اطلاعیه های سایت سازمان سنجش به داوطلبا اطلاع رسانی میشه . تموم داوطلبایی که در زمان ثبت نام وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sa jesh.o g شدن و فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ رو تکمیل کردن ، می تونن در روز برگزاری آزمون ، سر جلسه کنکور حاضر شده و با بقیه داوطلبا رقابت کنن .

چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور دکتری ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر میشه و داوطلبا باید با اطلاعات ثبت نامی خودشون وارد sa jesh.o g شده و کارتشون رو دریافت کرده و پرینتش رو روز برگزاری کنکور دکترا ۱۴۰۱ همراه خودشون داشته باشن .

متقاضیای دانشگاه آزاد که ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ( با ثبت نام کنکور دکتری سراسری ادغام شده ) رو انجام دادن ، می تونن در تاریخ برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ تو آزمون یکپارچه سراسری و آزاد شرکت کنن . در ادامه راجع به زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ توضیح دادیم ، با ما همراه باشین !

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱

داوطلبایی که ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ رو انجام دادن ، می تونن زمان برگزاری کنکور دکترا ۱۴۰۱، که از قبل از طرف سازمان سنجش اطلاع رسانی شده ، به همراه کارت ورود به جلسه که از سایت sa jesh.o g دریافت می کنن ، سر جلسه آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد حاضر بشن .

زمان برگزاری آزمون دکتری سال قبل در روز ۱۵ اسفند ماه بوده و پیش بینی می کنیم تاریخ برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ هم حدودا تو اواسط اسفند ماه باشه. پیشنهاد می کنیم که عضو کانال تلگرام دکتری تحصیلیکو باشین تا به محض این که خبری در این مورد یا زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری ۱۴۰۱ اعلام بشه ، با خبر بشین .

به محض اعلام تاریخ برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش، این مقاله به روز رسانی می شه.

مشاوره زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱

داوطلبا بعد از مطلع شدن از زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ می تونن تو فرصت باقی مونده تا برگزاری کنکور، یک برنامه مطالعه عالی رو برای خودشون در نظر بگیرن. مهمترین نکته تو برنامه ریزی آزمون دکتری ۱۴۰۱ که تو موفقیت داوطلبا خیلی تاثیر داره،  توجه به عامل زمانه و داوطلب باید زمان مطالعه رو طوری تنظیم کنه که تمام مباحث مهم درسی پوشش داده بشن.

دفترچه سوالات آزمون دکتری بعد از برگزاری این کنکور توسط سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبا قرار داده میشه که داوطلبا در صورت تمایل می تونن این دفترچه رو دانلود کرده و درصد های خودشون رو تخمین بزنن و با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه دکتری تحصیلیکو، تراز حدودی خودشون رو مشاهده کنن.

داوطلبا باید حتما چند روز قبل از تاریخ کنکور دکتری ۱۴۰۱، کارت ورود به جلسه این آزمون رو دریافت کنن و تو روز آزمون علاوه بر کارت آزمون دکتری ، کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی رو همراه داشته باشند تا بتونن وارد جلسه آزمون بشن. حدود یک الی دو ماه بعد از برگزاری آزمون دکتری، نتایج اولیه این کنکور برای تمام داوطلبای دانشگاه های سراسری و آزاد اعلام میشه که برای اطلاع از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ می تونین مقاله زیر رو بخونین .

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و در مورد کل پروسه دکترا ازشون مشاوره بگیرین . 

سوالات متداول

۱- ✔️ چطور می تونیم از زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری با خبر بشیم ؟

۲- ✔️ کنکور دکتری دانشگاه آزاد در چه تاریخی برگزار میشه ؟

۳- ✔️ چه زمانی می تونیم کارت ورود به جلسه دکتری رو دریافت کنیم ؟

برای مشاوره زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره زیر تماس بگیرید:  

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۵ از کل کشور  

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱

ایران مشاوره نظری بدهید

این روزها یکی از دغدغه های مهم فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، شرکت در آزمون دکتری می باشد. از تغییرات اساسی که در چند سال گذشته در قوانین آزمون دکتری انجام گرفته است، ادغام شدن آزمون دکتری سراسری و آزاد می باشد. از این رو زمان برگزاری کنکور دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد یکسان است.

لازم به ذکر است برای پذیرفته شدن در آزمون دکتری علاوه بر کسب نمره مورد قبول در آزمون کتبی، داوطلب می بایست در مصاحبه علمی – پژوهشی نیز مورد تایید اساتید واقع گردد. به این ترتیب، تنها شرکت کنندگانی که هر دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، در آزمون دکتری پذیرفته خواهند شد.

آزمون مقطع دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱، در روز جمعه ۶ اسفند ماه سال برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱

افراد واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری که در موعد مقرر نسبت به انجام نام نویسی خود اقدام نموده اند، می بایست پیگیر اخبار مربوط به تاریخ برگزاری این آزمون از طریق سایت ثبت نام کنکور دکتری باشند. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در روز جمعه ۶ اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد. لذا شرکت کنندگان می بایست در فرصت باقی مانده آمادگی های لازم جهت حضور در این رقابت را کسب نموده و در موعد تعیین شده به نشانی محل برگزاری آزمون که بر روی کارت ورود به جلسه کنکور دکتری درج شده است، مراجعه نمایند. این کارت را می توان از طریق سایت نام برده مطابق مراحلی که در بخش بعد به آن پرداخته ایم، پرینت نموده و به همراه داشت.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱

برای تمامی داوطلبانی که در بازه زمانی مشخص پس از مطالعه منابع آزمون دکتری و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، نسبت به شرکت در آزمون دکتری تخصصی سال آینده اعلام علاقه مندی کرده اند، در صورت احراز شرایط و کامل بودن مدارک برای آن ها کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد. برگه ورود به جلسه این آزمون از روز سه شنبه ۳ اسفند ماه منتشر شده و تا روز پنجشنبه مورخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sa jesh.o g قابل دریافت می باشد.

متقاضیان پس از ورود به سایت مذکور می بایست با مراجعه به بخش “دکتری تخصصی” و کلیک بر روی لینک مربوطه، شماره سریال پرونده و کد پیگیری که در هنگام ثبت نام از سامانه دریافت کرده بودند، در کادر های مخصوص وارد نمایند تا کارت ورود به جلسه آن ها جهت پرینت قابل مشاهده شود.

همچنین اگر در دریافت کارت خود نیاز به راهنمایی و کمک داشتید می توانید در هر ساعتی از روز با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

اطلاعات درج شده بر روی کارت ورود به جلسه شامل موارد ذیل می شود.

اگر پس از دریافت کارت ورود به جلسه مشاهده کردید که در اطلاعات درج شده اشتباهی رخ داده است، باید برای رفع نقص کارت خود اقدام نمایید. جهت رفع نقص موارد فوق بایستی حدودا یک یا دو روز قبل از زمان برگزاری، به حوزه های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه دکتری  می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

توجه نمایید که زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد، زمان انتشار کارت ورود به جلسه دکتری، زمان برگزاری و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت همزمان انجام می شود. کسانی که رتبه قبولی دکتری را کسب کرده باشند، جهت انجام مراحل بعدی بایستی با توجه به دانشگاه انتخابی خود (سراسری یا آزاد) جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و سراسری، انجام فرآیند انتخاب رشته دکتری و سایر مراحل در زمان مقرر به سایت های رسمی هر یک از این دو دانشگاه مراجعه نمایند.

همچنین بهتر است قبل از ثبت کد رشته های مربوطه خود در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری، با بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته دکتری، از نکات لازم باخبر شوید که در این راستا می توانید از نرم افزار انتخاب رشته دکتری ایران مشاوره نیز استفاده نمایید.

سوالات متداول 

۱- آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۱ در چه تاریخی برگزار می گردد؟

این آزمون برای سال تحصیلی ۱۴۰۱، در روز جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار می گردد.

۲- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می گردد؟

کارت ورود به جلسه این آزمون در بازه زمانی ۳ الی ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی قابل دریافت می باشد.

۳- از چه طریقی می توان به کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۱ دست یافت؟

لینک دریافت این کارت در موعد مقرر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین در این مقاله فعال می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

تاریخ کنکور دکتری ۱۴۰۰