بوستان بین الملل


بوستان بین الملل

درباره بوستان چهارشنبه ، ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ فعال سازی کارت به نام خدا داشنجویان محترمی که کارت دانشجــــــــــــویی آنها برای تغذیه فعال نمی باشد به سلف بهار (خانم بادروح) مراجعه کنند . اطلاعیه مهم روزفروش غذا به نام خدا دانشجویان محترم ، غذای روز فروش فقط با داشتن کارت دانشجویی امکان پذیر است. برای گرفتن کارت دانشجویی به […]


بوستان بین الملل

درباره بوستان

چهارشنبه ، ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

فعال سازی کارت

به نام خدا

داشنجویان محترمی که کارت دانشجــــــــــــویی آنها برای تغذیه فعال نمی باشد به سلف بهار (خانم بادروح) مراجعه کنند .

اطلاعیه مهم روزفروش غذا

به نام خدا

دانشجویان محترم ، غذای روز فروش فقط با داشتن کارت دانشجویی امکان پذیر است.

برای گرفتن کارت دانشجویی به آموزش دانشکده خود مراجعه فرمائید.

لطفا بدون کارت دانشجویی غذای روز فروش تهیه نفرمائید.

اطلاعیه شماره ۲ اداره تغذیه

به نام خدا

به اطلاع کلیه دانشجویان ساکن در خوابگاه می رساند : توزیع غذا فقط برای روز های پنجشنبه از هفته آینده (صبحانه ، ناهار و شام) طبق روال سابق در خوابگاه ها صورت می پذیرد .

زمان توزیع ناهار : ۱۱ الی ۱۴

زمان توزیع شام : ۱۸ الی ۲۰

اطلاعیه رزرو غذای کارکنان دانشگاه

 جهت مشاهده فایل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید.

اطلاعیه برنامه رزرو و توزیع غذا

به نام خدا

با سلام به اطلاع می رساند : دانشجویان عزیز می توانند وعده ناهار خود را برای بعد از ماه مبارک رمضان به صورت زیر رزرو نمایند :

سلف بهار  =ویژه دختران

سلف باران = ویژه پسران

ضمنا ساعت توزیع غذا از ساعت ۱۱ الی  ۱۴ می باشد.

بوستان گفتگو تهران | تفرجگاهی با معماری بین الملل

بوستان گفتگو تهران یکی از جاذبه های تهران در غرب به حساب می‌آید که همه روزه افراد زیادی برای ساعاتی دور شدن از دغدغه‌ها و تفریح به آن سر می‌زنند. البته که پارک گفتگو هم با امکانات و دیدنی‌های خاص خود به خوبی از مهمانانش میزبانی می‌کند. حالا اگر شما هم می‌خواهید بدانید که بوستان گفتگو تهران کجاست و دسترسی به بوستان گفتگو با مترو به چه صورت است مطلب پیش رو را حتما بخوانید.

چرا بوستان گفتگو تهران ؟

بوستان گفتگو تهران |  بوستانی به سبک پارک‌های اروپایی

در سال ۱۳۸۲ بوستان گفتگو در غرب تهران و در منطقه گیشا با مساحت ۱۴۴۵۸۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید. می‌توان از بوستان گفتگو با عنوان تفرجگاهی با معماری بین‌الملل یاد کرد چرا که در طراحی و ساخت آن از سبک باغ‌های کشورهای مختلف ایرانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و ژاپنی الهام گرفته شده است. ۷ هکتار از این بوستان به کاشت ۱۰۰ گونه گیاه فصلی و دائمی اختصاص یافته است که این ویژگی علاوه بر آنکه بر زیبایی‌های بصری مجموعه افزوده، نقش موثری هم در مبارزه با آلودگی هوا دارد.

دیدنی‌های این پارک به همین جا ختم نمی‌شود؛ برگزاری نمایشگاه‌های مختلف که معروف‌ترین آنها نمایشگاه سالیانه گل و گیاه است، برگزاری جشنواره غذایی در حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، جشنواره انار و … ، قرار گرفتن تندیس‌ مشاهیر و بزرگانی مانند امیرکبیر، سعدی، رودکی، مدرس و مریم مقدس، و ایجاد فضاهای گوناگون با کاربری‌های متفاوت این مجموعه را به یکی از جذاب‌ترین پارک ‌های تهران تبدیل کرده است که نه تنها اوقات فراغت شما را پر می‌کند بلکه نقش مهمی نیز در امر آموزش خواهد داشت.

تفریحات بوستان گفتگو

پیاده روی: شاید یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در بوستان گفتگو انجام دهید پیاده‌روی باشد. در میان طبیعت زیبای پارک قدم بزنید و در دل شهر تهران، از هوای خوب و آرامش اینجا استفاده کنید. در طول پیاده‌روی از صدای آبنماهایی که در پارک قرار دارند، حضور قابل‌توجه گربه‌ها در نقاط مختلف و تماشای چشم‌انداز برج میلاد لذت ببرید.

پیک‌نیک و عکاسی: می‌توانید یک روز دل‌انگیز را در کنار خانواده و در فضایی منحصربه‌فرد تجربه کنید. عکاسی از نمای برج میلاد از این پارک بسیار جذاب خواهد بود. برای ثبت هر چه بهتر این لحظات زیبا می‌توانید به بخش مقالات آموزش عکاسی سری بزنید.

زمین بازی: در شمال آب‌نمای مرکزی زمینی به وسعت ۴۹۱ مترمربع با وسایل بازی به کودکان اختصاص یافته است.

زمین‌های اسکیت: در قسمت شمالی ساختمان نگارستان شهر (در بخش دیدنی‌ها با این ساختمان آشنا خواهید شد) دو زمین اسکیت قرار دارد.

دیدنی ‌های بوستان گفتگو 

تندیس‌ مشاهیر 

تندیس‌ مشاهیر و بزرگان مانند امیرکبیر، سعدی، رودکی، مدرس، محمدعلی صنعتی و سیمون بولیوار در نقاط مختلف پارک نصب شده‌اند تا علاوه بر زیبایی فضا، شما با این افراد بزرگ بیشتر آشنا شوید.

مجسمه‌ای از حضرت مریم هم به عنوان نماد صلح و دوستی میان ملل مختلف در بوستان گفتگو به چشم می‌خورد که در قسمت میانی بوستان و در باغ ایتالیایی قرار دارد. این مجسمه هدیه فرانکو شیروکی، هنرمند ایتالیایی است.

نگارستان شهر در بوستان گفتگو

در بخش جنوبی پارک با عمارتی زیبا روبرو می‌شوید که به سبک قاجار ساخته شده است. این بنا که به نگارستان شهر شهره است در سال ۹۴ با هدف گسترش فرهنگ گفتگو و فضایی برای ارتباطات رسانه‌ای به روی مردم گشوده شد. این مجموعه با همکاری صاحب‌نظران، در راستای ارتقاء سواد رسانه‌ای شهروندان با ادبیات ارتباطی و رویکردهای فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

نمایشگاه‌های بوستان گفتگو

در این بوستان نمایشگاه‌های مختلف در طول سال برگزار می‌شود مانند جشنواره غذایی در حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، جشنواره انار و… .

نمایشگاه دائمی گل و گیاه بوستان گفتگو

و اما از میان نمایشگاه‌های مختلف، این نمایشگاه سالیانه گل و گیاه است که بسیار معروف و محبوب است. همه ساله حوالی اردیبهشت ماه این نمایشگاه برگزار می‌شود.   

امکانات بوستان گفتگو

چند نکته

دسترسی به بوستان گفتگو

بوستان گفتگو از شمال به مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه شهید چمران و حکیم، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر (گیشا) محدود است. به همین دلیل دسترسی به این بوستان به مکان شما بستگی دارد. 

مترو: ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس (گیشا)، یکی از ایستگاه‌های خط هفت متروی تهران است که در تقاطع بزرگراه شهید چمران و بزرگراه جلال آل‌احمد قرار دارد.

BRT: در صورت استفاده از BRT باید سوار اتوبوس‌های خط ۴ BRT (ترمینال جنوب – پارک وی) شوید، سپس در ایستگاه گیشا پیاده شده و بعد به سمت شمال بزرگراه چمران حرکت کنید.

اتوبوس‌های خط پایانه شهید بهشتی – مترو صادقیه و میدان ولیعصر – گیشا هم از بزرگراه جلال آل احمد می‌گذرند. 

دیدنی های اطراف

برج میلاد در فاصله ۷٫۸ کیلومتری

پارک پردیسان در فاصله ۶٫۹ کیلومتری

مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو

در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ در فضایی به وسعت ۹۳۰۰۰ مترمربع با زیربنایی به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع، طراحی و ساخت محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران با هدف افزایش توانمندی شهر در ارائه و عرصه محصولات و کالاهای فنی، تجاری، فرهنگی و … آغاز شده است. از جمله ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به ساختمان‌های خاص با کاربری‌های مدرن و متعدد، محوطه‌سازی‌های متناسب با فضای نمایشگاه‌های بین‌المللی، استفاده از تکنولوژی و مصالح جدید و به‌روز، دسترسی آسان به محیط نمایشگاه، بهترین تاسیسات و سیستم‌های ایمنی و حفاظتی اشاره داشت. همچنین وجود فضاهای بسیار بزرگ، با ارتفاعی نزدیک به ۲۳ متر و عدم قرارگیری ستون در فضای اصلی ساختمان این امکان را به برگزارکننده خواهد داد که با توجه به نوع نمایشگاه و مساحت هر غرفه در طراحی، جانمائی، چیدمان، دکوراسیون داخلی و تعریف مسیرهای عبوری فضای زیر پوشش نمایشگاه‌ها، آزادی عمل کامل برای برپایی نمایشگاه را داشته باشد.

سخن آخر

در شلوغی شهر تهران گذری به یکی از بوستان‌های زیبا، در غرب پایتخت داشتیم.

نظر شما در بازدید از این بوستان چیست؟

از کدامیک از نمایشگاه‌های برگزار شده در بوستان بازدید کرده‌اید؟

ارزیابی شما از امکانات این مجموعه چیست؟ 

عکس‌های زیبای خود و تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

بوستان بین الملل