بلیط چارتر یعنی چه


بلیط چارتر یعنی چه

قبل از خواندن این مطلب پرواز چارتر و سیستمی نخرید! علی بابا همه چیز را در مورد ترفندهای خرید بلیط چارتر ارزان و قیمت بلیط چارتر توضیح می دهد..


پرواز چارتر چیست و چه فرقی با پرواز سیستمی دارد؟

پرواز چارتر از آن عباراتی است که در عرصه‌ سفر هوایی و گردشگری زیاد به آن برمی‌خوریم. بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی آژانس‌های گردشگری و پیشنهادهای ویژه‌ لحظه‌آخری زیر سر همین پرواز چارتر است. اما ببینیم داستان این پرواز و بلیط چارتر چیست و چه مزایا و معایبی برای شما دارد.

پرواز چارتر بخش بزرگی از حمل‌ونقل هوایی کشوریمان را در بر می‌گیرد و گل سرسبد جستجوهای کاربران فضای مجازی درباره‌ی بلیط هواپیما است.

جستجو و خرید بلیط چارتر در علی بابا

واژه‌ چارتر در معنای لغوی آن به معنیِ «دربست کرایه دادن» است. در حوزه‌ی صنعت گردشگری هرچیزی که به تعداد زیاد موجود باشد و قابلیت فروش یا اجاره داشته باشد، می‌تواند چارتر شود. هر وسیله‌ نقلیه‌ عمومی که تعداد زیادی صندلی داشته باشد، یا هر هتل یا مرکز اقامتی که تعدادی تخت و اتاق مناسب داشته باشد، قابلیت چارتر کردن دارند، مثلا صندلی‌های هواپیما یا تخت‌های هتل قابلیت چارتر کردن دارند.

پیشنهاد خواندنی: چارتر چارتر که می‌گویند، یعنی چه؟

 چارترکننده: به آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که بخشی یا همه صندلی‌های یک پرواز با تخت‌های هتل را اجاره می‌کنند، چارترکننده می‌گویند.

 چارتردهنده: به آن شرکت هواپیمایی (ایرلاین) یا هتلی که صندلی‌های پرواز و تخت‌های اتاق‌هایشان را اجاره می‌دهند، چارتردهنده می‌گویند.

این‌ها کلیاتی درباره‌ی مفهوم چارتر بودند. حالا می‌خواهیم کمی روی عبارت پرواز چارتر تمرکز کنیم. می‌خواهیم بدانیم پرواز چارتر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

پرواز چارتر چیست؟                                          

وقتی که تمام صندلی‌های یک هواپیما در یک مسیر پروازی در اختیار چارترکننده قرار بگیرد به آن پرواز چارتر می‌گوییم. مثلا وقتی که آژانس هواپیمایی یک مسیر پروازی مثلا تهران ـ استانبول یا تهران ـ مشهد را برای مدتی چارتر کند، به آن پرواز استانبول یا مشهد، پرواز چارتر می‌گویند.

در این مثال، پرواز تهران استانبول و پرواز تهران مشهد از مسیرهای پرطرفداری‌اند، که همیشه متقاضی دارند و پرواز این مسیرها به‌صورت سالانه چارتر می‌شود. اما چارتر بعضی مسیرها برای مدت کوتاه‌تری برقرار می‌شود، مثلا فرض کنیم یکی از شرکت‌های هواپیمایی به سفارش بعضی آژانس‌ها یا شرکت‌های گردشگری، پرواز تهران ـ آمستردام را برای مدت سه‌ماه چارتر کند. در کل به دلیل وجود متغیرهایی مثل زمان و مسیر پروازی، عرصه‌ی پرواز چارتر تنوع و گوناگونی زیادی دارد.

اما فقط آژانس‌ها و دفاتر خدمات گردشگری نیستند که پرواز را چارتر می‌کنند. سازمان‌ها، ارگان‌ها، اداره‌ها، باشگاه‌های ورزشی و درکل هر نهاد دولتی و خصوصی که برای تعداد زیادی از نیروهای زیرمجموعه‌اش به بلیط هواپیما نیاز داشته باشد، ترجیح می‌دهد به‌جای خرید بلیط برای تک‌تک کارکنانش، پرواز چارتر بگیرد. در این شرایط هم هزینه‌ی آن سازمان کمتر می‌شود و هم برای نیروهایش در طول پرواز اختیار و راحتی بیشتری دارند.

• پرواز چارتر یعنی دربست کرایه کردن هواپیما برای یک بازه‌ی زمانی معین.

تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی

بالاتر پرواز چارتر را برایتان تعریف کردیم. در این بخش ابتدا پرواز سیستمی را به شما معرفی می‌کنیم، سپس به تفاوت پرواز چارتر و سیستمی می‌پردازیم.

پرواز سیستمی چیست؟

شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) بنا به امکانات و شرایط‌شان، مسیرهای پروازی مختلفی دارند که طبق برنامه‌ریزی سالانه در آن مسیرها، در طول هفته یا ماه، پروازهایی با قیمت مشخص برقرار می‌کنند که به این پروازها، پرواز سیستمی می‌گویند. بلیطی هم که برای این پرواز خریده شده باشد، بلیط سیستمی نام دارد.

تفاوت پرواز سیستمی و چارتر

در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های پرواز سیستمی و چارتر اشاره خواهم کرد:

۱- برنامه زمانی

تفاوت مهم پرواز سیستم با پرواز چارتر در این است که برنامه‌ پرواز سیستمی در طول هفته و ماه و هزینه‌‌شان مشخص است. شما می‌توانید مثلا از چند ماه قبل به مقصد زوریخ بلیط هواپیما بخرید و هزینه‌اش را بپردازید و بعدا بنا به تغییر شرایط سفرتان تاریخ پروازتان را جابه‌جا کنید.

۲- شرایط سنی

یکی دیگر از ویژگی‌های پرواز سیستمی این است که در این پروازها قیمت بلیط بر اساس شرایط سنی تعریف می‌شود. مثلا بهای بلیط برای گروه سنی بزرگسالان، کودکان و نوزادان متفاوت است. در بلیط‌های سیستمی بلیط نوزادان، کم‌هزینه‌ترین بلیط، و بلیط بزرگسالان، گران‌ترین بلیط است. بلیط چارتر تنها برای نوزادان زیر دوسال ارزان‌تر است.

قیمت بلیط چارتر برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و بزرگسالان یکسان است؛ تنها قیمت بلیط چارتر نوزادان زیر ۲ سال کمتر از قیمت بلیط بزرگسالان است. اما در بلیط سیستمی علاوه بر اینکه برای بلیط نوزادان زیر ۲ سال خود، مبلغ کمتری پرداخت می‌کنید برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال هم به میزانی از مبلغ بلیط کاسته می‌شود.

۳- هزینه بلیط

یکی از تفاوت‌های اصلی بلیط چارتر با بلیط سیستمی در قیمت بلیط است. در مورد بلیط‌های سیستمی مهم‌‎ترین نکته‌ای که وجود دارد، این است که هر چه به زمان پرواز نزدیک باشد، یا به عبارت دیگر هرچقدر شما دیرتر بلیط خود را بخرید، بلیط شما گران‌تر می‌شود، با این اوصاف هرچقدر زودتر بلیط سیستمی را خریداری کنید، بلیط شما ارزان‌تر می‌شود.

در مورد هزینه بلیط چارتر در ادامه مفصلا صحبت خواهیم کرد، اما به طور کلی لازم است بدانید، بلیط چارتر عموما ارزان‌تر از بلیط سیستمی است، چراکه کل بلیط‌های یک پرواز به صورت عمده توسط یک شرکت خریداری شده، بنابراین هزینه بلیط ارزان‌تر می‌شود. اما نکته‌ای که در مورد بلیط چارتر وجود دارد، این است که قیمت بلیط متغیر است و معمولا هرچقدر به پرواز نزدیک می‌شود، قیمت آن پایین‌تر می‌شود. (به این نوع خاص از بلیط چارتر بلیط لحظه آخری می‌گویند).

برای مشاهده بلیط‌های چارتر، کافی است به صفحه بلیط چارتر در سایت علی بابا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:چارتر چارتر که می‌گویند، یعنی چه؟

قیمت‌گذاری بلیط چارتر

و اما حالا وقت آن است که کمی مفصل‌تر به مبحث قیمت‌گذاری بلیط چارتر بپردازیم.

آیا قیمت بلیط چارتر متغیر است؟

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پرواز چارتر، ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پرواز است که به‌طور مستقیم متوجه چار‌ترکننده است. چارترکننده به دلیل این‌که از پیش، هزینه‌ی تک‌تک صندلی‌های پرواز را پرداخته، ترجیح می‌دهد تمام صندلی‌های پروازش پر شوند و تمام بلیط‌های آن پرواز را بفروشد. به همین دلیل برای فروش بلیط چارتر ابزار متنوعی را به کار می‌برد. به‌ویژه وقتی به زمان پرواز نزدیک می‌شویم، برای این‌که تمام بلیط‌هایش را بفروشد، قیمت بلیط را کاهش می‌دهد. در این شرایط خرید بلیط پرواز چارتر برای یک خانواده‌ی شلوغ با تعداد کودکان زیاد (مثلا هفت‌ساله و پنج‌ساله و سه‌ساله)، به صرفه است. اما باز هم راه بی‌مشکل و آسانی نیست، چون ممکن است در فصل پرتردد پروازی باشید و برای مقصدی که مورد نظرتان است اصلا در تاریخ نزدیک پرواز و به آن تعدادی که می‌خواهید، بلیط چارتر گیرتان نیاید.

بهترین زمان خرید بلیط چارتر چه زمانی است؟

با این اوصاف، حتما از خود می‌پرسید چطور باید بلیط چارتر بخریم تا برای‌مان مقرون‌به‌صرفه تمام شود. خوب است بدانید، قیمت بلیط چارتر در زمان‌های پرسفر تفاوت چندانی با قیمت بلیط سیستمی ندارد. در عوض بلیط چارتر در  زمان‌های کم‌سفر سال، ارزان می‌شود. بلیط‌های لحظه آخری که گاهی اوقات قیمت‌شان بسیار ارزان است، نوعی بلیط چارتر هستند که زمان بسیار کمی تا موعد پروازشان باقی مانده است. بنابراین اگر گوش به زنگ باشید و در فصل کم‌سفر و نزدیک به پرواز به سایت خرید بلیط آنلاین مراجعه کنید، می‌توانید بلیط چارتر ارزان قیمت بیابید و بخرید.

مسیرهای پرطرفدار برای بلیط چارتر

بلیط چارتر تقریبا در تمام مسیرها پرطرفدار است، اما بعضی مسیرها طرفداران بیشتری دارند؛ بلیط چارتر مشهد، بلیط چارتر کیش، بلیط چارتر شیراز، بلیط چارتر بندرعباس، بلیط چارتر اصفهان، بلیط چارتر استانبول و بلیط چارتر دبی، از جمله بلیط‌های چارتر محبوب برای مسافران به شمار می‌آیند. شما در علی‌بابا برای تمام این مسیرها می‌توانید بلیط چارتر پیدا کنید.

بلیط چارتر خارجی

بلیط چارتر به پروازهای داخلی منحصر نمی‌شود بلکه شما می‌توانید برای برخی از مسیرها، بلیط چارتر خارجی نیز بیابید. از مهم‌ترین بلیط‌های چارتر خارجی که در علی‌بابا می‌‌توانید پیدا کنید، بلیط چارتر تهران استانبول، چارتر تهران دبی و چارتر تهران تفلیس اشاره کرد. برای خرید بلیط چارتر خارجی در علی‌بابا، کافی است پس از جستجوی بلیط از فلیترها، گزینه «چارتر» را انتخاب کنید تا بلیط چارتر آن مسیر به نمایش درآید.

چه هواپیمایی‌هایی بلیط چارتر ارائه می‌دهند؟

شاید این پرسش پیش بیاید که کدامیک از ایرلاین‌ها، بلیط چارتر ارائه می‌دهند. می‌توان گفت در تمام ایرلاین‌ها، بلیط چارتر فروخته می‌شود. بلیط چارتر ایران‌ایر، ماهان، تابان، زاگرس، کاسپین، قشم‌ایر، کیش‌ایر و… برای مسیرهای مختلف در دسترس است.

در نهایت

زمان پرواز یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هزینه سفر است. اگر با یک سفر از پیش برنامه‌ریزی شده مواجه‌اید، و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، بلیط سیستمی بهترین انتخاب شماست. اما اگر به سفرهای لحظه‌آخری علاقه‌مندید و زمان سفر آنچنان فاکتور تعیین‌کننده‌ای برای شما نیست، بلیط چارتر یک انتخاب مناسب برای شماست.

لینک های مرتبط:

خرید اینترنتی بلیط قطار

خرید بلیط اتوبوس

چارتر چیست

بلیط چارتر چیست؟

مهم ترین قدم در داشتن پروازی مطمئن و بدون دردسر داشتن اطلاعات مناسب است. در همین راستا، قصد داریم اطلاعات شما در مورد بلیط چارتر را به روز کنیم. اولین چیزی که دانستن آن بسیار اهمیت دارد، معنای کلمه چارتر است. چارتر به معنای دربست اجاره کردن است.

بلیط چارتر برای اماکن اقامتی نظیر هتل و وسایل حمل و نقل همچون کشتی ، قطار و هواپیما هم کاربرد دارد. در دنیا حتی هلکوپتر ها و جت های اختصاصی را نیز بصورت آنلاین میتوان برای مدت زمان مشخصی برای مقاصد خواسته شده ، چارتر کرد و این امکان را به شخص و یا کمپانی میدهد تا از تخفیفات بیشتری برخوردار شوند.

بسیاری از شرکت های بزرگ که تعداد زیادی از مدیران و کارکنان آن ها بصورت دائم در مسیر هوایی مشخصی مثلا تهران به مشهد، روزهای مشخصی در هفته پرواز می کنند، ترجیح میدهند از ایرلاینی که مد نظرشان می باشد تعدادی صندلی چارتر کنند. عمدتا اصطلاح sea cha e یا همان اجاره صندلی های پرواز و یا Full cha e اجاره تمامی صندلی های پرواز در این نوع پروازها بسیار کاربرد دارد.

در واقع full cha e یا اجاره تمامی صندلی های پرواز در آن مسیر، در آژانس های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرتی که مجری برگزاری تور هستند، بیشتر به چشم میخورد و از آنجایی که پروازها در اختیار آن آژانس است میتوانند پرواز و یا تور و خدمات آنرا با بهترین نرخ رقابتی و پیشنهادات ویژه در اختیار مسافرین خود و یا آژانس های همکار بگذارند.

بهای بلیط های چارتری در بازار متفاوت است و اگر اندکی تامل کنید و چند روزی پرواز ها را رصد کنید میتوانید متناسب با بودجه خود و یا نزدیک به آن ، پرواز مورد نظر خود را خریداری کنید .

پرواز چارتر چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مهم ترین کاربردهای کلمه چارتر در پرواز چارتر هواپیما است. منظور از پرواز چارتری این است که ایرلاین‌ها همه‌ و یا تعدادی از صندلی های هواپیما را برای مدتی اجاره کنند و بلیط‌های این پرواز را در اختیار مسافران قرار دهند. این نوع پرواز بیشتر در مسیرهای پر سفری مانند مشهد، تهران، و اصفهان وجود دارد. پروازهای چارتری معمولاً توسط تورهای گردشگری به صورت عمده و به مسافران به صورت تکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال پرواز چارتر هستید، به شما توصیه می‌کنیم در خرید بلیط چارتر دقت لازم را به عمل آورید چرا که شرکت های زیادی خود را تامین کنندگان اصلی پرواز چارتر در ایران می‌دانند.

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

برای خرید بلیط چارتر هواپیما یکی از مشکلاتی که سد راه مسافران زیادی قرار گرفته، موضوع کمیاب بودن این نوع از بلیط ها است. البته لازم است اشاره کنیم که بلیط چارتر تهران مشهد، تهران شیراز و باقی مسیرهای پروازی پرترافیک با تقاضای بیشتری مواجه است و همین قضیه باعث می‌شود که شرکت های هواپیمایی زیادی اقدام به فروش بلیط چارتر هواپیما کنند.

خرید بلیط هواپیما چارتر

برای خرید بلیط چارتر هواپیما چندین راه در مقابل شما وجود دارد: اول اینکه می‌توانید به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی سطح شهر مراجعه کنید و از آن‌ها بلیط تهیه کنید؛ اما  مراجعه حضوری به این آژانس های می‌تواند وقت زیادی از شما بگیرد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم بلیط خود را به صورت آنلاین از سایت‌های فروش بلیط چارتر بخرید.

یکی از مزایای قابل توجه خرید از سامانه های آنلاین فروش بلیط چارتر، امکان انتخاب بین شرکت های هواپیمایی مختلف است. علاوه بر این، به دلیل رقابت شدید بر سر خرید بلیط چارتر هواپیما آنلاین، هزینه تمام شده پرواز برای شما بسیار کاهش پیدا می‌کند.

قیمت بلیط هواپیما چارتر

اجازه دهید با یک مثال ساده محدوده قیمتی بلیط هواپیما چارتر را به شما بگوییم. اگر بخواهید یک پرواز سیستمی را برای مسیر پروازی تهران مشهد تهیه کنید، باید هزینه‌ای حدود ۳۰۰ هزار تومان بپردازید. این در حالی است که اگر یک بلیط چارتر در همین مسیر پروازی تهیه کنید، قیمت بلیط شما تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد. شاید برایتان جالب باشد اما خدمات ارائه شده در پرواز سیستمی و چارتر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و این تفاوت قیمت تنها به دلیل چارتر بودن پرواز بودن شماست.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

اگر بخواهیم به تفاوت بلیط سیستمی و چارتر اشاره کنیم، باید بگوییم که بلیط سیستمی یک سقف و کف تعیین شده دارد. به این معنا که آژانس های هواپیمایی می توانند بلیط را طبق کلاس پرواز و یا خدمات ارائه شده تا ۳۰ درصد بیشتر از نرخ مصوب بفروشند و بیشتر از این حد را مجاز نیستند و تخلف محسوب می شود. علاوه بر این، پروازهای سیستمی معمولاً برنامه و ساعت مشخصی دارند و در بیشتر پروازهای خطوط هوایی مهم ایران، از جمله ماهان و ایران‌ایر، به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسند. هزینه‌ی ناشی از پر نشدن پروازهای برنامه‌ای و باقی ماندن صندلی‌های خالی در پرواز، متوجه خط هوایی برگزار کننده‌ی این پرواز است.

این در حالی است که قیمت بلیط های چارتر را تنها آژانس مسافرتی تعیین می کند و بسته به شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در تعطیلات رسمی می‌توانند قیمت را بسیار پایین بیاورند تا مسافران بیشتری پروازها را خریداری کنند.

آیا بلیط چارتر همان بلیط لحظه آخری است؟

بلیط لحظه آخری هواپیما معنای ساده‌ای دارد. بلیط لحظه آخری یعنی اینکه شرکت هواپیمایی می‌خواهد تمام صندلی های پرواز خود را تکمیل کند و برای اینکار بلیط هواپیما را با قیمتی پایین‌تر از حد معمول به فروش می‌رساند تا تمام مسافران بتوانند با هر بودجه‌ای این گونه بلیط ها را خریداری کنند.

واقعیت امر آن است که بلیط لحظه آخری از بابت کیفیت هیچ فرقی با بلیط های عادی ندارد و صندلی پروازِ شخصی که اقدام به خرید بلیط لحظه آخری کرده دقیقاً مشابه مسافری است که بلیط سیستمی یا چارتری همان پرواز را تهیه کرده است. پس نباید فکر کنید که بلیط‌های لحظه آخری به دلیل ارزانتر بودن، صندلی و شرایط پروازی مناسبی ندارند.

تنها تفاوتی که می‌توان در مورد بلیط چارتر و لحظه آخری به آن اشاره کرد مربوط به زمان پرواز این بلیط ها است. به طوری که در مورد بلیط لحظه آخری، پرواز شما حداکثر تا  ۴۸ ساعت بعد از خرید بلیط صورت می‌گیرد، در حالی این مدت زمان بعد از خرید بلیط چارتر تا هفته ها هم می‌تواند به طول بیانجامد.

بهترین سایت خرید بلیط چارتر هواپیما آنلاین

سامانه اینترنتی خرید آنلاین بلیط هواپیمای سامتیک با پشت سر گذاشتن دو دهه فعالیت مستمر در این عرصه و با همکاری پرسنل مجرب و حرفه‌ایی به عنوان یکی از برترین شرکت‌های خدمات مسافرتی در داخل کشور فعالیت می‌کند. یکی از نکات قابل توجه و مهم در مورد سایت سامتیک، امکان اجاره خودرو و ترانسفر فرودگاهی است.

علاوه بر این، سامتیک تنها یک سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما نیست؛ زیرا مسافر می‌تواند با مراجعه به مجله گردشگری سامتیک علاوه بر خرید بلیط، به بررسی مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی و ناوگان هوایی فعال در آن‌ها بپردازد. این امر باعث می‌شود که اطلاعات شما قبل از سفر کامل باشد و نیازی نباشد برای خواندن خدمات یک ایرلاین در اینترنت به جستجو بپردازید. در ضمن در بخش راهنمای سفر سامتیک هم می‌توان مقالاتی مفید در مورد بهترین جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف،  اطلاعات جذابی کسب کرد.

چرا به سایت سامتیک اطمینان کنیم؟

نظرات

انصراف

سلام ممنون که درمورد چارتر همه چیز رو گفتین. سوالی که داشتم اینه که این بلیط بلیط های چارتر رو اگه کسی نخره چی میشه؟ اگه مثلاً بمونه رو دست

فک کنم اتفاق خاصی نمیفته و در این صورت هواپیما خالی میره. البته خیلی کم پیش میاد بمونه رو دست معمولا ساعت های اخر اینقدر قیمت کاهش پیدا می کنه که اگر برای سفر برنامه ریزی هم نکرده باشید برنامه ریزی می کنید و بلیط می خرید. چون میصرفه

سلام خسته نباشید. ببخشید می خواستم بدونم چه زمانی هایی می شه بلیط چارتر ارزون قیمت بخریم؟ چون بعضی بلیط های چارتر قیمتشون با بلیط های سیستمی یکیه

تا جایی که من میدونم بلیط چارتری بیشتر زمان هایی موجوده که میزان سفرها کم میشه و کسی بلیط نمیخره. مثلا مشهد که بیشتر وقتا پرتردده یه زمان هایی هست کم بلیطش خریداری میشه چارتری میشه قیمتش کم میشه

سلام. ببخشید میخواستم بدونم بلیط های چارتری حتی اگر چند روز قبل پرواز هم قصد کنسل کردنش رو داشته باشیم بهای بلیط بهمون برگردونده نمیشه؟ چون تقریبا قیمت بلیط چارتری که خریدم با قیمت بلیط سیستمی برابر بود و از این نظر پشیمونم که بابت چند هزارتومن هزینه حالا نمیتونم کنسل کنم بلیطم رو!

چند روز قبل پرواز می تونید کنسل کنید از پولتون جریمه کم میشه باقیشو بهتون میدن اما اگر زمان کمی مونده باشه به پرواز فک کنم نمیشه مرجوع کرد

من یبار مهر ماه میخواستم برم مشهد تو سایت گشتم بلیط چارتری هواپیما مفتی گیرم اومد خیلی حال داد. البته مفتی مفتی هم نبود ولی تقریبا نزدیک ۵۰ درصد تخفیف خورده بود و هزینه سفرمو کم کرد. در کل بلیط چارتری خیلی مزه میده اما باید آنلاین بلیطارو چک کنی تا گیرت بیاد من با گوشی چک میکردم راحت تا دیدمش سریع رزرو کردم

سلام. من بلیط چارتری خریداری کردم و سفرم کنسل شده و قصد دارم بلیطم رو پس بدم و هزینش رو پس بگیرم میخواستم بدونم درصد جریمه استرداد بلیط چارتری چقدره؟

احتمالا در قسمت قوانین و مقررات نوشته باشه این موارد رو. اگر پیدا نکردید به نظرم تو گوگل سرچ کنید استرداد بلیط هواپیما صفحه رو نشون میده

من چندتا سوال دارم. اول اینکه بخش خاصی برای خرید بلیط چارتری وجود داره؟ دوم اینکه اگر بخوایم بلیط چارتری رو مرجوع کنیم امکانش وجود داره؟ و سوال اخر اینکه جریمه کنسلی بلیط چارتر چقدره؟

شما اگه بلیط مقصدتون رو انتخاب کنید تو سامتیک یه گزینه ای سمت راست وجود داره نوشته بلیط های چارتری تیک اون رو بزنید بلیط های چارتری باز میشه. تا جایی که میدونم میشه مرجوع کرد ولی جریمه داره

یکسری شهرها هستند داخل سایت که گزینه بلیط چارتر رو میزنی میگه موجود نیست!!!! این شهرها کلا بلیط چارتر ندارن یا در اون مدت زمانی مشخص که من زدم بلیط چارتر ندارن؟ اگر متن پاسخ سیستم برای این دوتا متفاوت باشه خیلی راحت تر میشه تشخیص داد به نظرم. کاش دقیق تر بگه

سلام. خسته نباشید چه زمانی می تونم بلیط چارتر با قیمت مناسب تهیه کنم؟ در واقع میخواستم بدونم زمان به خصوصی برای خرید بلیط های چارتری وجود داره یا هر موقعی میشه بلیط چارتری تهیه کرد؟ بنده برای کارم باید مدام به مشهد سفر داشته باشم و میخواستم با بلیط چارتر هزینه هام رو کاهش بدم. بدی قطار هم این هست که بسیار دیر به مقصد میرسه و این برای من اصلا خوب نیست. محبت کنید راهنمایی کنید. با تشکر از سایت خوبتون

ببخشید میخواستم بدونم همه سایت ها بلیط های چارتر یکسانی دارند؟ یعنی بلیط های چارتری سایت های فروش آنلاین تفاوتی با هم ندارن؟ یا اینکه اگر حضوری اقدام کنیم امکانش نیست که بتونیم بلیط چارتری بهتری نسبت به فروش آنلاین گیر بیاریم؟

سلام. کسی میدونه بلیط چارتری فقط برای هواپیماست یا بلیط قطار چارتری هم میشه خرید یا نه؟ بلیط بعضی قطارها یکم گرونه اگر بشه چارتر خرید خیلی خوب میشه

بلیط های چارتر هم ممکنه قیمت هاشون در سایت های مختلف فرق داشته باشه یا همه چارتری ها تو همه وبسایت ها یکی هستن؟

سلام من ی سوالی در مورد پروازهای خارجی داشتم. میخواستم بدونم خرید بلیط چارتر فقط برای پروازهای داخلی هست یا اینکه کشورهای فرانسه و آمریکا هم بلیط چارتر یا لحظه آخری دارن؟

بلیط چارتر یعنی چه