برنامه ثبت چک پست بانک


برنامه ثبت چک پست بانک

در این مقاله در رابطه با نحوه ورود به سایت سامانه صیاد پست بانک ایران ib.postbank.ir و راهنمای ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران آورده شده است.


ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران

.my ex p li e-heigh : 30px !impo a ; fo -size: 17px; . opdeskpaypaddi g- op:30px @media o ly sc ee a d (max-wid h: 768px) .cha g ma gi – op:20px; display:block !impo a .cha g_desk op ma gi – op:20px; display: o e !impo a @media (max-wid h:1008px) . o esp display: o e !impo a .fo m-co ol wid h: au o !impo a ; bo de – adius: 0px .i e -co e box ma gi -bo om: 15px !impo a .ali k img max-wid h: 100% !impo a ; wid h: au o !impo a ; heigh : au o !impo a .ali k h2 colo : gb(58, 109, 151); fo -size: 16px; ma gi -bo om: 20px .ali k h3 fo -size: 15px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h4 fo -size: 14.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h5 fo -size: 14px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h6 fo -size: 13.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k p li e-heigh : 27px .ali k a fo -size: 15px .shoa backg ou d: gb(249, 249, 249) o e epea sc oll 0% 0%; ex -alig : ce e ; paddi g: 30px 10px; fo -weigh : bold; fo -size: 23px; ma gi -bo om: 20px; li e-heigh : 32px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi – op: 20px .e d bo de : 1px solid gb(220, 222, 181); backg ou d-colo : gb(254, 255, 232); paddi g: 10px; ma gi : 10px 0px; li e-heigh : 1.5; .slo fo -size: 50px; fo -family: yeka ; ma gi -lef : 20px; .slo2 fo -size: 50px; fo -family: yeka ; posi io : ela ive; op: 33px; ma gi – igh : 20px; .my able d bo de : 1px solid .my able : h-child(eve ) backg ou d: colo : whi e .my able : h-child(eve ) d colo : whi e !impo a .my able : h-child(odd) backg ou d: .mb-5 ma gi -bo om: 3px !impo a h4 fo -size: 14px !impo a ; fo -weigh : bold; colo : gb(58, 109, 151);

مشتریان پست بانک ایران می توانند با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی این بانک برای ثبت چک های صیادی خود نیز به صورت غیر حضوری و اینترنتی اقدام نمایند. کاربران با ورود به سایت سامانه صیاد پست بانک ایران به آدرس اینترنتی ib.pos ba k.i از خدمات چک های صیادی که به صورت آنلاین این بانک ارائه نموده بهره مند می شوند.

برای مشاوره ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران

برای مشاوره ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران

عناوین اصلی این مقاله

پست بانک جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی غیر حضوری و سهولت مشتریان خود برای استفاده از خدمات الکترونیکی سامانه ib.pos ba k.i طراحی و ارائه نموده است. در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال سامانه هایی جهت ثبت چک های صیادی می باشند پست بانک ایران نیز به عنوان یکی از شناخته شده ترین بانک ها در کشور تصمیم به ارائه خدمات چک های صیادی به صورت آنلاین در سامانه ib.pos ba k.i نموده است.

مشتریان پست بانک ایران برای دسترسی به خدمات چک های صیادی به صورت غیر حضوری می توانند با ورود به سامانه پیچک پست بانک ایران ib.pos ba k.i از امکانات فراوانی که این بانک برای چک های صیادی و یا دیگر خدمات بانکداری الکترونیکی خود ارائه نموده است بهره مند گردنند. در ادامه این مطلب نیز در رابطه با نحوه ورود به سامانه صیاد پست بانک ایران ib.pos ba k.i و همچنین راهنمای ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران برای اشخاص حقیقی و حقوقی آورده شده است.

ورود به سامانه صیاد پست بانک ایران ib.pos ba k.i

سامانه صیاد پست بانک ایران ib.pos ba k.i  به عنوان سامانه ثبت چک ، از سوی پست بانک ایران برای خدمات رسانی به صورت الکترونیکی به مشتریان خود که می خواهند به صورت غیر حضوری و آنلاین چک ها صیادی را به ثبت رسانند راه اندازی شده است. کاربران توجه داشته باشند که برای استفاده از خدمات چک های صیادی به سامانه صیاد  و یا سامانه پیچک بانک مرکزی نیز می توانند مراجعه داشته باشند. در ادامه مراحل ورود به سایت ib.pos ba k.i به همراه راهنمای تصویری آورده شده است.

مشتریان پست بانک ایران می بایست جهت ورود به سایت ib.pos ba k.i  وارد مرورگر اینترنتی خود شده و در قسمت جستجو آدرس اینترنتی این سایت را وارد نمایند.

پس از انتخاب لینک ورود به سایت ib.pos ba k.i برای آنان صفحه اصلی سایت جهت استفاده از خدمات چک صیادی در سامانه پیچک پست بانک ایران نمایش داده خواهد شد.

برای ورود مستقیم به سامانه صیاد پست بانک ایران کلیک نمایید.

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک ایران ib.pos ba k.i

کلیه افرادی که قصد ثبت چک صیادی، استعلام چک صیاد و یا استفاده از دیگر خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک ایران را دارند، می توانند به سایت ib.pos ba k.i  مراجعه و از خدمات آن بهره مند شوند. در ادامه نحوه ثبت چک های صیادی در سامانه پیچک پست بانک ایران به همراه راهنمای تصویری آورده شده است. افراد می توانند از سامانه چک صیاد بانک سامان نیز جهت ثبت چک های صیادی خود استفاده کنند.

کاربران می بایست برای ثبت چک صیادی پس از ورود به سایت ib.pos ba k.i ، اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نموده و سپس دکمه سبز رنگ ورود را انتخاب نمایند.

کاربران پس از ورود به سامانه صیاد پست بانک ایران می بایست قسمت مدیریت چک را از منوی سمت راست صفحه انتخاب نموده و سپس گزینه ثبت چک صیاد را انتخاب نمایند.

پس از انتخاب این گزینه کاربران می بایست اطلاعات مرتبط با چک صیاد خود را وارد نموده و مراحل مرتبط برای ثبت چک صیادی را در این سامانه تکمیل نمایند. کاربران برای انتقال چک نیز می توانند از سامانه انتقال چک صیاد و پیچک مرکزی نیز استفاده نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران ​در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران آن پاسخ دهند.

سوالات متداول

۱- ✔️مراحل ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران به چه صورت می باشد؟

۲- ✔️برای ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران می بایست هزینه ای پرداخت کرد؟

۳- ✔️ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران تنها مختص به مشتریان این بانک می باشد؟

برای مشاوره ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران

برای مشاوره ثبت چک صیادی در سامانه صیاد پست بانک ایران

برای مشاوره ثبت چک سامانه صیاد پست بانک

برای مشاوره ثبت چک سامانه صیاد پست بانک

  برای ورود مستقیم به سامانه صیاد پست بانک کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه صیاد پست بانک به نشانی www.ib.pos ba k.i  ارائه شده است .

از زمانی که قانونی تحت عنوان قانون چک صیادی به مرحله اجرا درآمده است و بر این اساس تمامی بانک ها موظف شده اند تا صدور دسته چک، ثبت، انتقال و استعلام دسته چک ها را مطابق با اصول و استانداردهای ارائه شده توسط بانک مرکزی، سامانه محور سازند.

از این رو پست بانک ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین و خوش سابقه ترین بانک های کشور، سامانه صیاد پست بانک به نشانی اینترنتی ib.pos ba k.i  را در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر، بیشتر و سهل تر، طراحی و راه اندازی نموده و جهت استفاده در اختیار مشتریان و دارندگان حساب های این بانک معتبر، قرار داده است. در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص راهنمای ورود به سامانه صیاد پست بانک، ثبت، تایید، انتقال چک گفته شده و نحوه استعلام چک صیادی پست بانک و لینک دانلود برنامه ثبت چک ارائه شده است.

معرفی سامانه صیاد پست بانک

سامانه صیاد پست بانک ایران با هدف ساماندهی صدور دسته چک ها به افراد دارای صلاحیت و بدون سوء سابقه و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی برخی شعب بانکی در سراسر کشور هنگام صدور دسته چک و از همه مهم تر در جهت اعتباربخشی به مبادلات قابل انجام توسط دسته چک، راه اندازی شده است.

با استفاده از سامانه صیاد پست بانک، مشتریان این بانک می توانند با خاطری آسوده نسبت به ثبت، دریافت و نیز انتقال چک اقدام نموده و با افزایش اطمینان صاحبان کسب و کارها از مبادلات همراه با چک، قطعا کسب و کارها رونق بیشتری خواهند یافت و در پی آن شاهد رونق اقتصاد کشور خواهیم بود. سامانه صیاد پست بانک، پلتفرمی برای انتقال خدمات حضوری شعب به خدمات غیر حضوری و اینترنتی و در نتیجه کاهش اتلاف وقت مشتریان جهت مراجعه و انجام کار در شعب و همچنین افزایش اوقات مفید کارکنان شعب جهت پرداختن به اهم امور بانکی می باشد.

سامانه صیاد پست بانک به نشانی ib.pos ba k.i  همانطور که از نام آن پیداست، محیطی تحت وب بوده و هر یک از متقاضیان صدور، ثبت، استعلام و نقل و انتقال دسته چک، می توانند به راحتی و در هر مکان و زمانی، تمامی این خدمات را به صورت غیر حضوری و اینترنتی با چند کلیک و وارد کردن برخی اطلاعات هویتی و بانکی خود، به سهولت هر چه تمام تر به انجام رسانند.

سایت اینترنت بانک پست بانک برای تسریع روند کاری و ارائه خدمات بیشتر راه اندازی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

راهنمای ورود به سامانه صیاد پست بانک

جهت ورود به سامانه صیاد پست بانک، مشتریان و دارندگان حساب های این بانک معتبر می توانند آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی ib.pos ba k.i را در مرورگر های اینترنت خود جستجو نموده و وارد صفحه اصلی این سایت شوند. پست بانک ایران خدمات الکترونیکی متنوعی از خدمات چک های صیادی گرفته تا سایر خدمات بانکداری اینترنتی را در این سامانه در نظر گرفته است و در بستری امن و مطمئن و با رابط کاربری ساده و کارآمد در اختیار مراجعه کنندگان و مشتریان خود قرار داده است.

حال ببینیم مراحل ورود به سامانه صیاد پست بانک به چه صورت است. در ابتدای امر بایستی وارد سایت پست بانک ایران به نشانی  ib.pos ba k.i  شوید و با ورود به این سایت از خدمات بانکداری اینترنتی و خدمات چک های صیادی استفاده کنید. قابل ذکر است که این سامانه با نام سامانه پیچک پست بانک ایران نیز شناخته می شود.

در سایت پست بانک، امکانات زیادی از جمله دریافت شماره و شبا و استعلام ضمانت نامه ارائه می شود و کاربران می توانند با ورود به اینترنت بانک آن، خدماتی از قبیل انتقال وجه کارت به کارت و غیره را دریافت نمایند.

ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک

اولین کاری که به منظور ساماندهی دسته چک ها در سامانه صیاد پست بانک می بایست صورت گیرد، ثبت چک در این سامانه است. در این بخش به مراحل مختلف ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک ایران همراه با راهنمای تصویری خواهیم پرداخت.

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه پست بانک ایران به نشانی ib.pos ba k.i  می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را که قبلا از شعبه دریافت نموده اند را وارد نموده تا وارد بخش خدمات متنوع این سامانه شوند. پس از ورود به سامانه، بخش های متنوعی را در صفحه نمایان شده، مشاهده خواهید نمود. جهت انجام امور مربوط به ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک، لازم است مطابق تصویر زیر از منوهای موجود در سمت راست صفحه، منوی مدیریت چک را انتخاب کنید.

سپس در صفحه گشوده شده می بایست شناسه صیاد را وارد نموده و گزینه ادامه فشرده شود.

ادامه مراحل که به ترتیب شامل وارد کردن مشخصات مندرجات چک و گیرندگان چک، بررسی و تایید مشخصات چک، کنترل مشخصات و تایید نهایی درخواست می باشند نیز به ترتیب با توجه به روند سامانه می بایست تکمیل گردند تا روند ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک به اتمام برسد.

ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری توسط بانک ها، از جمله مهم ترین اهداف بانکداری و تجارت الکترونیک می باشد. در سال های اخیر، بانک های مختلفی از جمله بانک تجارت اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی مانند سامانه زمرد نموده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دانلود برنامه ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک

تمامی امور مربوط به دسته چک ها در سامانه صیاد پست بانک و بدون نیاز به مراجعه به شعب این بانک، قابل انجام می باشد. قابل ذکر است که این امر توسط درگاه های دیگری نظیر برنامک های پرداخت اینترنتی نظیر برنامه ۷۲۴، برنامه آپ و … نیز قابل انجام می باشد. نحوه استفاده از این برنامک های موبایلی نیز بسیار ساده، واضح و کاربر پسند بوده و می توان تنها با یکبار نصب این برنامه ها در گوشی تلفن همراه، در هر زمان و مکانی به خدمات سامانه صیاد پست بانک دسترسی پیدا کرد.

در این بخش نحوه کار با برنامه ۷۲۴ را که می توان از طریق آن، اقداماتی نظیر ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک را انجام داد، معرفی می نماییم.

پس از دانلود این برنامه و نصب و سپس اجرای آن، وارد صفحه اصلی برنامه ۷۲۴ می شوید. در این صفحه مطابق با تصویر زیر گزینه سامانه صیاد را انتخاب نموده و سپس از زیر منو های این بخش، گزینه ثبت چک را لمس کنید.

در مراحل بعدی همانطور که در تصاویر زیر مشخص است به ترتیب نام بانک صادر کننده چک را انتخاب کرده و سپس فرآیند احراز هویت را با پر کردن فیلد های خواسته شده، انجام دهید.

در انتهای کار با درج شماره ۱۶ رقمی روی چک، فرآیند ثبت چک در این برنامک پرکاربرد را به اتمام خواهید رساند.

سامانه صیاد بانک تجارت، سامانه ای است که برای ثبت، انتقال و تایید چک های صیادی بانک تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این سامانه به مقاله زیر مراجعه نمایید.

تایید چک در سامانه صیاد پست بانک

هنگامی که یک چک توسط صادر کننده در سامانه ثبت می شود، شخص گیرنده یا ذینفع می بایست اقدام به تایید یا رد چک نماید. در سامانه صیاد پست بانک ایران گزینه ای جهت تایید یا رد چک توسط دریافت کننده چک، تعبیه شده است. این عمل به راحتی و در مدت زمانی کوتاه توسط سامانه صیاد پست بانک قابل انجام می باشد.

برای این منظور می بایست به سایت سامانه یعنی ib.pos ba k.i وارد شده و پس از ورود نام کاربری و رمز عبور، در منوی مدیریت چک، گزینه تایید یا رد چک صیاد را انتخاب کنید.

سپس در صفحه باز شده لازم است که شناسه چک صیاد درج شود.

پس از تایید این صفحه، صفحه جدیدی نمایش داده می شود که مشخصات چک ثبت شده را نشان می دهد، می بایست قبل از تایید چک این مشخصات را با دقت و به صورت مجدد مورد بازبینی قرار داده و در صورت صحیح بودن تمامی موارد، گزینه تأیید در انتهای صفحه را انتخاب کنید.

سپس صفحه جدیدی گشوده خواهد شد که تایید نهایی را از کاربر درخواست می کند. با فشردن مجدد دکمه تایید به صفحه رسید نهایی مواجه می شوید و می توانید این صفحه را با فشردن دکمه ذخیره در انتهای صفحه، ذخیره نمایید.

روند دریافت وام های مختلف در بانک ها و قرض الحسنه های مختلف تفاوت است. بانک رسالت نیز روند جدیدی را برای دریافت وام توسط افراد را معرفی کرده است. برای دریافت وام از این بانک نیاز به اعتبار سنجی آنلاین متقاضی می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

استعلام چک صیادی پست بانک

همانطور که پیشتر اشاره شد، علاوه بر وب‌ سایت سامانه صیاد پست بانک، روش های دیگری نظیر درگاه ها و برنامک های مجاز بانک مرکزی و اعلام شده در سامانه شاپرک نظیر برنامه آپ، ۷۲۴ و … نیز به منظور ثبت، تایید، استعلام و انتقال چک مورد استفاده واقع می شوند.

در این بخش نحوه استعلام چک صیادی پست بانک را از طریق برنامه آپ توضیح می دهیم. در گام اول لازم است که این برنامه دانلود و در گوشی تلفن همراه کاربر نصب شود. پس از اجرای برنامه، جهت انتقال چک، به منوی چک صیادی وارد می شویم. پس از فشردن دکمه بعدی در صفحات توصیفات چک صیادی، وارد صفحه اصلی گزینه های چک صیادی شده و گزینه استعلام وضعیت چک صیادی را انتخاب می کنیم.

در صفحه نمایان شده، نام بانک را از لیست آبشاری انتخاب می کنیم و کد یا شناسه ۱۶ رقمی چک را نیز وارد می کنیم. همچنین می توانیم بارکد تصویری چک را اسکن نماییم. پس از احراز هویت و درج اطلاعات کارت بانکی خود، می توانیم وضعیت استعلام چک را در مرحله آخر مشاهده کنیم. تمامی این روند در کمتر از دو دقیقه قابل انجام می باشد و این مسئله یعنی سرعت در دسترسی به خدمات، از مزایای این برنامک های موبایلی می باشد.

مراحل فوق در تصاویر زیر به ترتیب آمده اند:

سامانه شمس بانک صادرات، سامانه ای است که خدمات مختلفی را به مشتریان بانک صادرات ارائه می کند. آن دسته از افرادی که علاقمند به استفاده از خدمات غیر حضوری و مجازی بانک صادرات می باشند، می توانند به پیشخوان شمس بانک صادرات به نشانی اینترنتی shams.bsi.i مراجعه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

انتقال چک در سامانه صیاد پست بانک

یکی از مسائلی که بسیار در رابطه با مبادلات با استفاده از چک پیش می آید، این مسئله است که شخص دریافت کننده اول چک، تصمیم به انتقال چک به شخص دیگری می گیرد. برای حل این مسئله به نحوی که مشکلی متوجه صادرکننده و گیرنده اول و دوم چک نشود، پست بانک ایران، قابلیت انتقال چک را در سامانه صیاد پست بانک تعبیه کرده است. در این بخش به روند انتقال چک در این سامانه می پردازیم.

جهت انتقال چک صیادی، دریافت کننده یا ذینفع اول چک می بایست وارد سامانه صیاد پست بانک شود و پس از ورود به سامانه از طریق درج کد کاربری و رمز عبور، در صفحه اصلی سامانه از بخش مدیریت چک، گزینه انتقال چک صیاد را انتخاب نماید.

در ادامه پس از وارد نمودن شناسه صیاد در بخش مربوطه، وارد صفحه ای که در آن مشخصات گیرنده اول درج شده است و مشخصات گیرنده بعدی قابل درج است خواهید شد. پس از تکمیل فیلد های مربوطه گزینه ادامه و سپس ذخیره می بایست فشرده شود. در صفحه انتهایی پس از بررسی و تایید مشخصات چک صیاد، بر روی دکمه انتقال کلیک می شود. این مراحل به ترتیب در تصاویر زیر نشان داده شده است:

نکته مهم در مورد انتقال چک صیاد، این است که گیرنده دوم می بایست وارد سامانه صیاد پست بانک خود شده و روند انجام شده را تأیید یا رد نماید.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه صیاد پست بانک داشتید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

برنامه ثبت چک پست بانک