بدون کنکور دانشگاه آزاد


بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد کلیه متقاضیان گرامی ثبت نام دانشگاه آزاد می توانند از امروز به مشاهده رشته محل ها


پخش آنلاین آهنگ

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ رشته محل ها

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در کد رشته های موجود در واحد های سراسر کشور برای ترم بهمن ۱۴۰۱ اعلام شده است.

افرادی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند در ادامه این مطلب همراه ما باشند تا اطلاعات مورد نیاز از این موضوع را در اختیار آن ها قرار دهیم. یکی از روش های پذیرش دانشگاه آزاد، پذیرش به صورت بدون آزمون در سال ۱۴۰۱ می باشد. در ادامه زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را نیز بررسی خواهیم کرد اما به احتمال زیاد در اواسط تابستان خواهد بود.

این روش پذیرش چندسالی است که توسط دانشگاه آزاد انجام شده و به همین دلیل داوطلبانی که بنابه هر دلیلی از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه نگشته و یا بعد از شرکت در آزمون و انتخاب رشته، در هیچ یک از کد رشته های مورد نظر خود پذیرفته نشده اند، می توانند روش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

در این روش نیز ثبت نام در دو ترم مهر و بهمن خواهد بود. برای ثبت نام نیز صرفاً سوابق تحصیلی افراد بررسی خواهد شد.

افرادی که می خواهند در این روش به تحصیل ادامه دهند باید در زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد نسبت به نام نویسی و درج کد رشته محل های خود اقدام کنند. دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی به صورت بدون کنکور و با معیار معدل کتبی مدرک دیپلم دانشجو پذیرفته و افراد علاقه مند هیچ گونه محدودیت خاصی برای ثبت نام نخواهند داشت.

فهرست محتوا

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد در مقطع های کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو می گیرد. تمامی متقاضیان ادامه تحصیل باید در زمان تعیین شده به واحد مورد نظر خود مراجعه کرده و کلیه فرایند ثبت نام را انجام دهند. توجه داشته باشید که حتماً زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را یادداشت کرده و در همان دوره زمانی برای ثبت نام اقدام کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است از شما ثبت نام کنند و یا با مشکلات بعدی مواجه شوید. طبق اطلاعات در دسترس زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مرداد ماه خواهد بود.

اطلاعیه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۱ همزمان با ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری و پس از انتشار نتایج کنکور سال جاری در بازه زمانی مرداد ماه آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۱

همانطور که در قسمت فوق اشاره کرده بودیم، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۱ در مرداد ماه خواهد بود. دیگر جزییات مربوط به ثبت نام در جدول زیر آمده است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۱

از آنجایی که طبق اطلاعات در دسترس از سال های گذشته زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۱، آذر ماه بوده است. انتظار می رود در سال جدید نیز ثبت نام در همین ماه باشد که البته برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

اطلاعیه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد معمولا در دو دوره مهر و بهمن ماه و از طریق سایت سازمان مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می پذیرد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که دانشجویان هر مقطع و دوره باید از تمام آنها اطلاع دقیق داشته و پس از بررسی آنها ثبت نام به عمل بیاورند. بر عکس شرایط اختصاصی که برای هر مقطع متفاوت است شرایط عمومی بین تمام مقاطع و رشته های تحصیلی یکسان می باشد.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه و مطالعه دقیق آن از سایر شرایط ثبت نام و انتخاب رشته اطلاع پیدا کنند.

اگر می خواهید بدانید چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ بر روی لینک نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ کاردانی پیوسته

الزام مدرک دیپلم برای دانشجویان داوطلب نظام جدید ۳ ، ۳ ،۶  و همچنین آن افرادی که در حال حاضر شاغل به تحصیل هستند به شرطی که نا قبل از پذیرش دانشگاه مدرک خود را دریافت کنند مجاز به ثبت نام می باشند. داوطلبانی دیپلم کار و دانش گرفته اند اگر در یکی از رشته ها ی متناسب دیپلم قبول شوند باید حداکثر ۱۴ واحد جبرانی بگذرانند . کسانی که دیپلم کارو دانش، فنی حرفه ای و هنرستان قدم را دارا می باشند می توانند انتخاب رشته ای مرتبط با دیپلم داشته باشند. اگر دانشجو دیپلم تطبیقی داشته باشد می تواند برای کاردانی پیوسته ثبت نام کند هرکدام از دانشجویان نی توانند در یک رشته ثبت نام کنند و شرط تطابق رشته را نیز باید رعایت کنند اما در تربیت بدنی این قانون مجزا می باشد. داوطلبان باید شرط معدل پذیرش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را داشته باشند.

شرایط اختصاصی کاردانی ناپیوسته

کسانی که دیپلم نظام جدید شاخه های نظری، فنی، حرفه ای کارو دانش را دارند باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را تا شهریور دریافت کرده باشند . اگر دیپلم فرد در یکی از رشته های فنی و حرفه ایی، کارو دانش نظام قدیم است مدرک پیش دانشگاهی را ارائه ندهد نمی تواند در پذیرش دانشگاه آزاد بدون  کنکور کاردانی ناپیوسته شرکت کند. داشتن معدل کتبی و معدل کل برای کل رشته ها واجب شرایط است اگر فردی عمدا و یا سهوا معدل خود را وارد نکرده باشد مجاز به ثبت نام نیست. دانشجویان دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته می توانند برای کاردانی ناپیوسته بدون کنکور شرکت کنند. اگر متقاضی دارای مدرک کاردانی علوم پزشکی و مشمول سربازی باشد اگر گواهی پایان دوره طرح پزشکی خود و نظام وظیفه را ارائه دهد می تواند در این دوره شرکت کند. متقاضیان رشته های تربیت بدنی باید از سلامت جسمی بالا برخوردار باشند. کسانی که قصد ورود به رشته های هنر را دارند نباید دارای مشکلات جسمی و بیماری‌های قلبی و تنفسی و غیره باشند در غیر اینصورت در ثبت نام مجاز نخواهند بود .

به منظور آشنایی بانحوه ورود به سامانه وادانا – vadamp.iauec.ac.i وارد لینک قرمز شوید.

شرایط اختصاصی کارشناسی پیوسته

اخذ مدرک دیپلم نظام جدید و پیش دانشگاهی نظام قدیم تا قبل از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد الزامی است در غیر اینصورت ثبت نام غیرممکن است . باید معدل کتبی و معدل کل را دقیق در تقاضا نامه ثبت نام درج کرده و اگر فرد در حال تحصیل نظام آموزشی ۶ ، ۳ ، ۳ است است باید پس از دریافت دیپلم معدل را تا فرصت تعیین شده در سایت مرکز سنجش وارد کند . کسانی که مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته غیر مشمول را دارند  می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنند . دانشجویانی که مدرک کاردانی علوم پزشکی را دارند باید زمان ثبت نام گواهی پایان دوره و تعهد نظام وظیفه را به همراه داشته باشند. کسی که از دانشگاه اخراج شد و یا انصراف داده و تحصیل او نیمه تمام مانده و مدرک پایین تر را گرفته نمی تواند در این دوره ثبت نام کند مگر اینکه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم داشته باشد . کسانی که می خواهند در رشته تربیت بدنی تحصیل کنند باید از سلامت جسمی کاملی برخوردار باشند .

شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی نا پیوسته

معدل کتبی و کل موردنیاز برای ثبت نام را داشته باشند و کسانی که معدل آنها کمتر از ۱۲ باشد نمی توانند ثبت نام کنند . اگر دانشجویی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اما به هر دلیلی نتوانسته به پایان برساند و مدرک کاردانی را دارد به شرط داشتن کارت پایان خدمت و معافیت دائم می تواند در ثبت نام شرکت کند . اگر پس از فارغ التحصیلی معدل کمتر از ۱۲ باشد هیچگونه مدرکی به آن تعلق نمی‌گیرد و فقط گواهی پایان دوره دریافت خواهد کرد .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

به منظور آشنایی با نرخ شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۱

در ابتدا لازم است بدانید که مراحل ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد برای مقطع های کاردانی و کارشناسی تفاوتی با هم ندارند. روال ثبت نام نیز مانند سال های پیش به صورت اینترنتی است و از سایت دانشگاه آزاد انجام می شود.

مراحل کلی ثبت نام به شرح زیر است که می توانید مطالعه کنید:

جهت آگاهی از میزان شهریه کارشناسی و ارشد دانشگاه مجازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مراحل تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در قسمت های فوق خاطر نشان کردیم که زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو دوره مرداد ماه و آذر ماه خواهد بود. برای ثبت نام نیز نیازی به مراجعه حضوری نبوده و تمامی داوطبان می توانند به صورت غیر حضوری و اینترنتی مراحل ثبت نام را انجام دهند. در ادامه قصد داریم راهنمای تصویری برای این موضوع را ارائه دهیم.

ابتدا نیاز است وارد سایت مرکز به نشانی azmoo .o g شوید. برای وارد شدن به این سایت کافی است در گوگل آن را جستجو کنید.

               برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج انتقالی دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید.

پس از وارد شدن به سایت در صفحه اصلی بر روی لینک فعال “ثبت نام دوره های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲” در نیمسال تحصیلی مورد نظر کلیک کنید.

حالا در این مرحله  نیاز است بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید. (بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.)

سپس برای آغاز مراحل خرید کارت اعتباری ثبت نام، بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

در نهایت با انتخاب دوره مورد نظر خود، به مرحله بعدی منتقل خواهید شد.

با مشخص کردن دوره مورد نظر خود جهت ثبت نام، لازم است گزینه بله را کلیک کرده و موافقت خود را جهت ثبت نام اعلام کنید.

سپس از شما یک سری اطلاعات خواسته می شود که در این مرحله باید داوطلب تمامی اطلاعات خواسته شده را در بخش های مربوطه وارد نموده و در نهایت بر روی کلید “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” کلیک کند.

برای واریز هزینه ثبت نام، باید مطابق با تصویر زیر اقدام کرده و به صورت اینترنتی آن را پرداخت کنید. اگر هزینه را به درستی پرداخت کرده باشید، یک کد به شما داده خواهد شد که برای ثبت نام اصلی به آن نیاز دارید.

برای انجام ثبت نام نیاز است که باز هم به مرحله دوم بازگشته و روی لینک ثبت نام کلیک کنید و یک سری اطلاعات را وارد نمایید.

یکی از مراحل مهم در ثبت نام، وارد کردن کد رشته ها است که تمامی کد رشته ها نیاز است از دفترچه استخراج شوند. با وارد کردن این کد رشته ها، باید دوباره تایید را بزنید تا ثبت شوند.

در نهایت به شما یک کد رهگیری داده می شود که نشان دهنده ثبت شدن و صحیح بودن تمامی مراحل ثبت نامی است. برای این که مطمئن شوید، تمامی مراحل را به درستی انجام داده اید، باید روی گزینه تایید نهایی نیز کلیک کنید.

برای ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد کلیک کنید.

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد فقط از طریق کنکور امکان پذیر می باشد البته این رشته ها را در هیچ یک از دانشگاها بدون آزمون دانشجو پذیرش نمی کنند . دانشگاه آزاد با توجه به شهریه پرداز بودنش هزینه پذیرش دانشجوی با کنکور و بدون کنکور یکی می باشد . داوطلبانی که درهر رشته محل کنکور کاردانی یا کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته دانشگاه آزاد ورودی مهر و یا بهمن ۱۴۰۱ قبول شده اند و قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید درمهلت تعیین شده از سوی این دانشگاه مدارک خود را آماده و به سایت آموزشیار برای ثبت نام و تشکیل پرونده مراجعه کنند .

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور و با کنکور  کلیک کنید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

این ثبت نام نیز مانند کاردانی دوبار در سال می باشد یکبار برای نیمسال اول ورودی مهر و یکبار هم نیمسال دوم ورودی بهمن که این ثبت نام در سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود. زمان ثبت نام ورودی مهرماه از مرداد شروع و تا شروع کلاس ها ادامه دارد اما ثبت نام ورودی بهمن از اواخر بهمن ادامه دارد . به اطلاع می رسانیم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در تمام زیر گروه های تجربی ، ریاًی ، انسانی ، هنر ، زبان  درتمامی رشته ها دانشجو می پذیرد . متقاضیان می توانند بعد از مطالعه و اطلاع از شرایط پذیرش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

اگر قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور را دارید، نیاز است ابتدا دفترچه ثبت نام را کامل مطالعه کنید. برای مطالعه دفترچه نیز لازم است از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اطلاعات لازم را بدست آورده و بعد از آن انتخاب رشته کنید. این رشته ها به همراه جزییات دیگر همگی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آورده می شود.

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

(لینک فوق به محض انتشار فعال می گردد)

اطلاعیه

زمان انتشار دفترچه بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه های آزاد مهر ۱۴۰۱ در حال حاضر مشخص نیست.

رشته های بدون آزمون کاردانی ناپیوسته

رشته های بدون کنکور آزاد مقاطع کاردانی پیوسته

رشته حسابداری ، رشته گرافیک ، رشته تربیت بدنی ، رشته الکترونیک برق صنعتی،  رشته الکترونیک تاسیسات الکترونیکی ، رشته الکترونیک عمومی ، رشته نقشه کشی معماری،  رشته نقشه کشی صنعتی ، رشته نقشه کشی نقشه برداری ، طراحی دوخت ، زمین شناسی

رشته های مورد انتخاب اکثر دانشجویان بدون آزمون کاردانی ناپیوسته

رشته دامپزشکی ، رشته آموزش و پرورش ابتدایی،  رشته کاردانی علوم ورزشی ، رشته کاردانی مدیریت بازرگان ، کاردانی فنی برق ، کاردانی فنی مخابرات ، کاردانی امور بانکی ، کاردانی مدیریت گمرکی

رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته

رشته حسابداری ، آمار،  معماری ، مدیریت  بیمه ، محیط زیست ، باستان شناسی ، آموزش ریاضی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت بازرگانی ، آموزش زبان انگلیسی ، بهداشت مواد غذایی ، مهندسی تکنولوژی مخابرات،  مهندسی شهرسازی، هنرهای تجسمی  نقاشی ، آموزش راهنمایی و غیره

رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته

رشته مهندسی عمران ، رشته مهندسی برق ، رشته مهندسی مکانیک،  رشته مهندسی صنایع ، رشته مهندسی معماری،  مدیریت دولتی ، محیط زیست ، و حقوق ، مدیریت امور بانکی ، شیمی ، ادبیان داستان ، علوم قضایی ، علوم سیاسی   زبان اسپانیایی ، آموزش زبان انگلیسی ، مدیریت مالی ‌و غیره

برای اطلاع از شرایط مهمانی دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار مرتبط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این قسمت همراه ما باشید تا اخبار مرتبط با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را بررسی کنیم.

۵ شهریور ۱۴۰۰

مهلت ثبت‌نام دوره‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها  و اعلام جزئیات تقویم آموزشی دانشگاه آزاد انجام شده است.

۱۴ آذر ۱۴۰۰

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد آغاز شده است. ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت برای آن دسته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمسال دوم پذیرش آن‌ها به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی است، از امروز یکشنبه ۱۴ آذر ماه آغاز می‌شود و تا تاریخ چهارشنبه ۲۴ آذر ادامه دارد.

۲۴ دی ۱۴۰۰

نتایج تکمیل ظرفیت دوره کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی روی سامانه قرارگرفته است، پذیرفته شدگان این دوره‌ها باید از ساعت ۱۰صبح فردا شنبه ۲۵ دی ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار و مطابق جدول زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام خود به صورت مجازی اقدام کنند.

۲۷ دی ۱۴۰۰

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در این تاریخ انجام شده است.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

ثبت نام دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ (ویژه استعدادهای درخشان) دانشگاه آزاد اسلامی امروز پایان می‌یابد. ناطقان: با اعلام مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoo .o g از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

خلاصه مطالب

همانطور که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد سالی دو بار بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند یعنی برای دو نیمسال یکی نیمسال اول مهر و نیمسال دوم بهمن می باشد . داوطلبان می توانند چند روز قبل از شروع ثبت نام دفترچه راهنمایی را دانلود و با مطالعه کامل و دقیق آن از تمام شرایط عمومی که برای همه ی مقاطع یکسان است و خصوصی که مختص هر مقطع می باشد باخبر شوند . این دانشگاه فقط در رشته ی پزشکی و پیرا پزشکی بدون آزمون دانشجو پذیرش نمی‌کند که این شرایط برای تمام دانشگاه ها یکسان است. برای ثبت نام در این دانشگاه با سوابق تحصیلی دانشجو یعنی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی براحتی می‌توان در رشته ی مورد علاقه ثبت نام و ادامه تحصیل داد .

پادکست صوتی مقاله

سایت مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه نشانی است؟

از نیمسال گذشته سامانه azmoo .iau.ac.i جهت ثبت نام دانشجویان بدون آزمون فعال گریده.

معدل لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است؟

با توجه به رشته و زیر گروه معدل پذیرش متفاوت می باشد جهت اطلاع دقیق از معدل قبولی با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

زمان و مهلت ثبت نام برای ترم مهر ۱۴۰۱ به چه صورت است؟

مرحله پیش ثبت نام جهت پذیرش بدون آزمون هم اکنون شروع شده و تا اوایل مهر ادامه می یابد اما ظرفیت محدود است.

آیا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بدون مدرک پیش دانشگاهی امکان پذیر است؟

بله پذیرش با مدرک دیپلم فنی – کاردانش و یا چهارساله نظام قدیم امکان پذیر است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ایران مشاوره ۵۸۹ نظرها

چند سالی است که پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد به دو صورت با کنکور و بدون کنکور انجام می گیرد. همین امر موجب می شود تا داوطلبانی که بنابه هر دلیلی از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه نگشته و یا بعد از شرکت در آزمون و انتخاب رشته، در هیچ یک از کد رشته های مورد نظر خود پذیرفته نشده اند، برای تحصیل در رشته های متنوع و بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

این دانشگاه معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه از داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن ها ثبت نام به عمل می آورد. متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد نسبت به نام نویسی و درج کد رشته محل های خود اقدام کنند. دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی به صورت بدون کنکور و با معیار معدل کتبی مدرک دیپلم دانشجو می پذیرد که علاقه مندان می توانند بدون هیچ محدودیتی در هر یک از رشته های ارائه شده ثبت نام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد معمولا در دو دوره مهر و بهمن ماه و از طریق سایت سازمان مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شوند و بدیهی است که شرکت در کنکور سراسری برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد ۱۴۰۱ این مقاطع الزامی نخواهد بود؛ علاوه بر این، احتمال متفاوت بودن بازه زمانی نام نویسی برای آن ها نیز وجود دارد.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور آزاد، می توانند در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. همچنین افرادی که موفق به نام نویسی در بازه زمانی مذکور نشده بودند، می توانند جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود در تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدامات لازم را به عمل آورند. با توجه به اینکه زمان نام نویسی برای سال ۱۴۰۱ مشخص نمی باشد، پیش بینی می شود این فرآیند در بازه زمانی سال گذشته صورت پذیرد. در ادامه جدول زمانبندی مربوط به سال گذشته ارائه شده است.

تا ۳۰ مرداد

تا ۱۵ شهریور ماه

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

معمولا ثبت نام بدون کنکور مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته بهمن ماه این دانشگاه در آذر ماه انجام می گیرد. لذا داوطلبان باید به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نموده و وضعیت خود را از نظر دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بررسی نموده و سپس نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. با پیوستن به کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره می توانید در جریان اخبار مربوط به تمدید مهلت انجام این فرآیند قرار بگیرید.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همان طور که می دانید، ثبت نام این پذیرش در مهر ماه به صورت اینترنتی از طریق سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی انجام می گیرد. در خصوص نام نویسی نیمسال دوم نیز می توان گفت بر خلاف سال های گذشته که این فرآیند به شیوه غیرحضوری صورت می گرفت، در دو سال اخیر اینترنتی بوده و با طی مراحل زیر انجام می شود.

توجه نمایید: ثبت نام کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به این لیست اضافه شد و امکان نام نویسی این مقاطع نیز در زمان تعیین شده وجود دارد.

پس از تکمیل مراحل فوق، نوبت به وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در فرم انتخاب رشته می رسد. به این منظور باید کد رشته و کد محل مورد تقاضا را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد ۱۴۰۱ پیدا کرده و پس از وارد کردن آن ها در قسمت مربوطه فرم مذکور، بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید تا رشته و دانشگاه مورد نظر شما یافت شود. سپس دکمه “تایید” را بفشارید تا رشته ثبت شود؛ به همین ترتیب می توان انتخاب های بعدی را نیز وارد و ثبت نمود.

پس از پایان تمام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که در زمان اعلام نتایج مورد نیاز قرار می گیرد. توجه داشته باشید که حتما پس از طی تمامی مراحل فوق و به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همان طور که گفتیم، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می شود. بنابراین شما می توانید جهت کسب اطلاعات در زمینه شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در رشته های پیوسته و ناپیوسته، این بخش را مطالعه نمایید.

شرایط عمومی

شرایط اختصاصی

ثبت نام دوره کاردانی پیوسته

ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته

ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته

ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته

معرفی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد دارند نسبت به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اقدام نمایند، ابتدا می بایست از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد که در واحدهای دانشگاهی آن ارائه شده است، مطلع باشند و سپس به انتخاب رشته بپردازند. برای آن که بتوانید به تمامی رشته های ارائه شده در هر مقطع دست پیدا کنید، مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد را مورد بررسی قرار دهید اما در حال حاضر دفترچه های بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱ منتشر نشده است. به منظور آشنایی با نکات و ضوابط پذیرش بدون کنکور این دانشگاه، دفترچه های نام نویسی سال گذشته، در مقاله قرار داده شده است.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ (مهر ماه)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ (مهر ماه)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ (مهر ماه)

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

(لینک فوق به محض انتشار فعال می گردد)

اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش همچنین تمامی جزئیاتی که مربوط به ثبت نام داوطلبان می باشد، در قالب دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد به اطلاع آن ها رسانده می شود. بنابراین باید از اهمیت دریافت و بررسی این دفترچه قبل از اقدام به نام نویسی غافل نشد. ثبت نام پذیرش بدون کنکور بهمن ماه نیز از روش مراجعه حضوری به شیوه الکترونیکی تغییر یافته است و با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با نشانی azmoo .iau.ac.i و یا azmoo .o g انجام می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک فرمایید.

سوالات متداول

۱- ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد نیمسال اول ۱۴۰۱ در چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان دقیق این فرآیند مشخص نمی باشد اما به محض اعلام آن، متن مقاله به روز رسانی می گردد.

۲- نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد به چه صورت می باشد؟

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد در نیمسال تحصیلی اول و دوم به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoo .o g اجرا خواهد شد.

۳- چه زمانی می توان نسبت به نام نویسی در مقطع کاردانی ناپیوسته نیمسال دوم دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اقدام کرد؟

هنوز زمان این فرآیند مشخص نمی باشد اما معمولا در آذر ماه صورت می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

بدون کنکور دانشگاه آزاد