بارم بندی دینی


بارم بندی دینی

مشاهده تازه ترین نسخه بارم بندی امتحان نهایی دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ،بارم دینی دوازدهم نوبت اول و دوم خرداد شهریور و دی


بارم بندی دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خرداد-شهریور-دی

بارم بندی درس دین و زندگی دوازدهم شامل بودجه بندی و اهمیت فصل های مختلف این کتاب می باشد. در ادامه می توانید تازه ترین نسخه بارم بندی امتحان دینی دوازدهم ریاضی و تجربی را برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مشاهده کنید.

برای مشاهده تمام امتحانات این درس در دوره های قبل، روی امتحان نهایی دین و زندگی دوازدهم کلیک کنید.

چند نکته مهم :

– لازم به ذکر است منظورم از بارم بندی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ یعنی بارم بندی امتحان دینی ریاضی و تجربی درج شده در این مطلب مناسب امتحانات دی ماه ۱۴۰۰، خرداد ۱۴۰۱ و شهریور ۱۴۰۱ می باشد.

– چنانچه اشتباهی در این مطلب مشاهده کردید، حتما از طریق کامنت ها ما را مطلع کنید.

بارم بندی درج شده در این مطلب به تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰، بر اساس نسخه منتشر شده در سایت دفتر تالیف آموزش و پرورش می باشد.

– بارم بندی مستمر دین و زندگی دوازدهم تجربی و ریاضی

– بارم بندی امتحان نهایی دین و زندگی دوازدهم خرداد،شهریور،دی (نوبت اول و دوم)

آیا حذفیات امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۱ وجود دارد یا خیر؟ (دوازدهم و سایر…

برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۱ دوازدهم (تاریخ امتحان نهایی خرداد…

واژه های هم آوا املا ادبیات فارسی برای کنکور و امتحان

منبع : دفتر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش

بارم بندی دین و زندگی دوازدهم ۱۴۰۰ دی خرداد شهریور (تمام رشته ها)

بارم بندی درس دین و زندگی دوازدهم شامل سرفصل ها، بودجه بندی مباحث و میزان اهمیت آن ها برای آزمون دانش آموزان در نوبت اول دی ماه و نوبت دوم (خرداد و شهریور) می باشد. در ادامه از سری مطالب بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم به بارم بندی امتحان نهایی دین و زندگی دوازدهم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ می پردازیم، با ما همراه باشید.

بارم بندی زیر مربوط به سال تحصیلی ۹۹ می باشد و در حال حاضر آپدیت ۱۴۰۰-۱۴۰۱ درج نشده است

بارم بندی امتحان مستمر دین و زندگی تجربی و ریاضی : 

١. قرائت صحیح آیات شریفه: ۴ نمره

۲. انجام فعالیت های داخل درس ( مانند تدبر در قرآن، فعالیت کلاسی و …) و پرسش از متن:۸ نمره

٣. حضور فعال در فرآیند تدریس و مشارکت در گفت و گوهای کلاسی: ۵ نمره

۴. پاسخ به سوال های بخش اندیشه و تحقیق: ۳ نمره

انجام پیشنهادهای نگارش مقالات تحقیقی و انجام کارهای هنری و ادبی تا دو نمره به معدل نمره مستمر اضافه می کند.

بارم بندی نوبت اول و امتحان نهایی دین و زندگی تجربی و ریاضی :

نکات مهم در طراحی سوالات امتحانی دین و زندگی دوازدهم تجربی و ریاضی :

۱. آیات ابتدای هر درس برای قرائت در کلاس است و صرفا در ارزشیابی مستمر و پایانی به صورت شفاهی از دانش آموزان پرسیده می شود و نباید هیچ گونه سؤالی در امتحانات کتبی و آزمون های ورودی دانشگاه ها از این آیات طراحی شود.

۲. ترجمه آیاتی که در مقابل صفحه قرائت و قبل از شروع درس آمده، جزء محتوای آموزشی نیست و صرفا جهت آشنایی دانش آموزانی که تمایل به دانستن مفاهیم این آیات دارند، قرار داده شده است. از این قسمت در آزمون ها، اعم از آزمون های کتبی و شفاهی در نظام آموزشی آموزش و پرورش و آزمون های ورودی دانشگاه ها، نباید سؤالی طرح شود.

٣. قسمت های بیشتر بدانیم، پیشنهاد»، «پاورقی ها، «دانش تکمیلی و پاسخ سوالات شما، فقط برای توسعه اطلاعات و کسب نمره تشویقی است و در امتحانات مستمر و پایانی و آزمون های ورودی دانشگاه ها نباید از این قسمت ها سؤال طرح شود.

۴. حفظ کردن عین آیات و روایات ضروری نیست، بلکه برداشت و استنباط از آنها اهمیت دارد. از مفاهیم آیات باید به گونه ای سوال طراحی شود که مرتبط با موضوعات درس باشد.

– بارم بندی امتحان مستمر دین و زندگی دوازدهم انسانی

١. قرائت صحیح آیات شریفه: ۴ نمره

۲. انجام فعالیت های داخل درس ( مانند تدبر در قرآن، فعالیت کلاسی و …) و پرسش از متن:۸ نمره

٣. حضور فعال در فرآیند تدریس و مشارکت در گفت و گوهای کلاسی: ۵ نمره

۴. پاسخ به سوال های بخش اندیشه و تحقیق: ۳ نمره

انجام پیشنهادهای نگارش مقالات تحقیقی و انجام کارهای هنری و ادبی تا دو نمره به معدل نمره مستمر اضافه می کند.

بارم بندی نوبت اول و امتحان نهایی دین و زندگی انسانی : 

 ارزش یابی پایانی نوبت اول، شامل ارزشیابی از قرائت آیات (۴ نمره) و آزمون کتبی (۱۶نمره) می باشد. در بخش قرائت از هر دانش آموز از حدود دو صفحه از آیات ابتدای هر درس ، امتحان قرائت به عمل می آید.

– ارزش یابی پایانی نوبت دوم به صورت نهایی و کتبی می باشد و ۲۰ نمره کامل را به خود اختصاص می دهد ارزشیابی نوبت دوم فاقد آزمون قرائت می باشد.)

توجه: دروس ۱۳،۱۲،۱۱ در شرايط قرمز كرونايي براي مطالعه آزاد بوده و نبايد در امتحانات و نيز آزمون هاي ورودي دانشگاه مورد سوال قرار گيرد.

نکات مهم در طراحی سوالات امتحانی دین و زندگی دوازدهم تجربی و ریاضی :

۱. آیات ابتدای هر درس برای قرائت در کلاس است و صرفا در ارزشیابی مستمر و پایانی به صورت شفاهی از دانش آموزان پرسیده می شود و نباید هیچ گونه سؤالی در امتحانات کتبی و آزمون های ورودی دانشگاه ها از این آیات طراحی شود.

۲. ترجمه آیاتی که در مقابل صفحه قرائت و قبل از شروع درس آمده، جزء محتوای آموزشی نیست و صرفا جهت آشنایی دانش آموزانی که تمایل به دانستن مفاهیم این آیات دارند، قرار داده شده است. از این قسمت در آزمون ها، اعم از آزمون های کتبی و شفاهی در نظام آموزشی آموزش و پرورش و آزمون های ورودی دانشگاه ها، نباید سؤالی طرح شود.

٣. قسمت های بیشتر بدانیم، پیشنهاد»، «پاورقی ها، «دانش تکمیلی و پاسخ سوالات شما، فقط برای توسعه اطلاعات و کسب نمره تشویقی است و در امتحانات مستمر و پایانی و آزمون های ورودی دانشگاه ها نباید از این قسمت ها سؤال طرح شود.

۴. حفظ کردن عین آیات و روایات ضروری نیست، بلکه برداشت و استنباط از آنها اهمیت دارد. از مفاهیم آیات باید به گونه ای سوال طراحی شود که مرتبط با موضوعات درس باشد.

۵ . بخش های «پاسخ به يك پرسش» و «ذكر يك نمونه» جزء متن آموزشي است كه در فرايند آموزش بايستي ارائه شود و از آن سؤال طرح ميگردد. (نکته ویژه انسانی ها)

۶٫ در آزمون كتبي، تا ۳ نمره ميتوان از مفاهيم آيات و ترجمه آن دسته از آيات كه ترجمه آنها بر عهده دانش آموز گذاشته شده است،سوال طراحي نمود.(نکته ویژه انسانی ها)

برای مشاهده بودجه بندی سایر دروس روی هشتگ بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی ، بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم انسانی و بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی کلیک کنید.

بارم بندی دینی