انشا در مورد روز پدر و حضرت علی


انشا در مورد روز پدر و حضرت علی

انشا های زیبا در مورد روز پدر و ولادت امام علی (ع) برای کودکان و نوجوانان کلاس پنجم، ششم و هفتم، درباره ولادت امام علی چه می دانید؟


انشا در مورد روز پدر و حضرت علی

انشا درباره ی روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) برای پایه پنجم تا هشتم

دو انشای زیبا درباره ولادت امام علی (ع) برای کلاس پنجم، ششم و هفتم

انشا در مورد امام علی کلاس پنجم و ششم

امام علی (ع) امام دوم شیعیان هستند که در روز سیزدهم ماه رجب سال سی ام عام الفیل در خانه خدا به دنیا آمدند. نام مادر ایشان فاطمه بنت اسد و نام پدرشان ابوطالب بود.

امام علی (ع) پسر عمو و یار و یاور حضرت محمد (ص) بودند. ایشان به اندازه ای شجاع و فداکار بوده اند که یک شب که دشمنان می خواستند پیامبر را در خواب بکشند جای پیامبر خوابیدند و با به خطر انداختن جان خودشان باعث شدند پیامبر بدون آن که دشمن متوجه شود از آن جا دور شوند.

ایشان داماد پیامبر و همسر حضرت فاطمه (س) بودند، نزدیک ترین و وفادارترین شخص به حضرت محمد (ص) که در تمام جنگ ها شجاعت زیادی از خود نشان می دادند و پرچم اسلام را با دلاوری های خود بالا می بردند.

آن حضرت با دست خود باغ و قنات درست می کردند و در راه خدا به نیازمندان کمک می کردند.

پیامبر ما، حضرت محمد (ص) حضرت علی (ع) را جانشین خود قرار دادند اما بعد از رحلت پیامبر بعضی ها نگذاشتند ایشان به خلافت و جانشینی برسد.

ما شیعیان روز ولادت حضرت علی (ع) را یک عید بزرگ می دانیم و جشن می گیریم. ایشان پدر همه ما شیعیان هستند و امام حسن(ع)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) در دامان ایشان و حضرت فاطمه (س) پرورش پیدا کرده اند که همگی بسیار صالح و شجاع بودند.

حضرت علی (ع) بهترین الگو برای پدران مسلمان و شیعه هستند و به خاطر همین این روز را به نام روز پدر نام گذاری کرده اند.

انشا در مورد امام علی برای کلاس هفتم و هشتم

دیوار کعبه شکافته شد و آغوشش را برای بانو فاطمه بنت اسد همسر ابوطالب باز کرد، این بانوی مومنه وارد کعبه شد و پس از مدتی همراه با مولود کعبه از کعبه خارج شد که او را علی نامیدند.

او آمد و کل عالم را به وجود خود روشن کرد، او که در شجاعت همتایی نداشته و در وفاداری، دنیا مانندش را به خود ندیده است.

حیدر کرار آمد، صاحب ذوالفقار آمد، امام اول ما شیعیان علی آمد و به برکت وجودش فرشتگان در آسمان ها به پایکوبی و سرور پرداختند و زمین و زمان از صدای هلهله آن ها به وجد آمد.

حضرت علی شش سال در خانه ابوطالب پرورش یافتند و در شش سالگی پدر ایشان که در آن زمان ریاست طایفه بنی هاشم را بر عهده داشت پیشنهاد سرپرستی حضرت رسول را پذیرفتند و آن حضرت را به پیامبر سپردند.

حضرت علی از آن پس در دامان پیامبر بزرگ شدند و پس از این که پیامبر به نبوت رسیدند اولین نوجوانی بودند که ایمان آوردند. ایشان پیوسته یار و یاور پیامبر بودند و در تمام جنگ ها به جز جنگ تبوک همراه ایشان بودند.

ایشان آمدند تا عدالت را برای ما حرف به حرف معنا کنند اما منافقین حق ایشان را ادا نکرده و باعث شدند آن حضرت در اوج مظلومیت به مدت ۲۵ سال از حکومت کناره گیری کنند.

در آن دوره دستگاه خلافت هرگاه در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و … به بن بست می خوردند از ایشان که صاحب علم فراوان بودند بهره می بردند اما با وجود آگاهی کامل از ارجحیت ایشان حق را پایمال کردند و به ایشان و اهل بیت شان ظلم کردند.

حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگوهای بارز زن و مرد کامل مسلمان در تمامی جهان در عالم هستند و به همین مناسبت روز میلاد امام اول ما شیعیان به نام روز پدر نام گذاری شده است.

انشا در مورد روز پدر و حضرت علی