انتخابی تیم ملی کشتی


انتخابی تیم ملی کشتی

برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی چهارمین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی در داخل کشور، مرحله نهایی انتخابی است؛ مسابقه‌ای که بعد از جام تختی مشخص می‌شود چه نفراتی در آن شرکت خواهند کرد. به گزارش ورزش سه به نقل از تسنیم، در پایان مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ که با […]


برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی

چهارمین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی در داخل کشور، مرحله نهایی انتخابی است؛ مسابقه‌ای که بعد از جام تختی مشخص می‌شود چه نفراتی در آن شرکت خواهند کرد.

به گزارش ورزش سه به نقل از تسنیم، در پایان مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ که با درخشش و موفقیت تیم‌های ایران همراه بود، چرخه انتخابی تیم ملی آزاد و فرنگی از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد.

در چرخه کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشور که دهه سوم دی ماه ۱۴۰۰ در گرگان برگزار شد، کادر فنی اعلام کرده بود نفرات برتر به قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند و در ۴ وزنی که (۶۱، ۶۵، ۷۰ و ۷۴ کیلو) همه مدعیانش در مسابقات کشوری حضور داشتند، هر کشتی‌گیری که در اولانباتور طلا بگیرد، با توجه به دو کسب مقام اولی داخلی و خارجی، ملی‌پوش اول وزن خود خواهد بود. این اتفاق برای رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو و یونس امامی در ۷۴ کیلو رخ داد.

دومین مرحله از چرخه، انتخابی جام تختی بود که در تهران به انجام رسید و کسانی که در مرحله اول سهمیه جام تختی را نگرفته بودند، توانستند در این مسابقات به سهمیه برسند. بعد از آن اردوی مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شد و تیم ۱۰ نفره ایران به مغولستان رفت.

روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خرداد نیز تنکابن میزبان سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی است. حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع که در جهانی نروژ طلا گرفتند، چند روز قبل از این رقابت‌ها در تورنمنت رنکینک‌دار قزاقستان کشتی خواهند گرفت. این سه نفر همراه با ۶ طلایی مسابقات قهرمانی آسیا در جام تختی غایب خواهند بود و باقی نفرات روی تشک خواهند رفت.

بعد از آن نیز مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در چرخه گنجانده شده است که هنوز زمان، مکان و شرایط برگزاری آن اعلام نشده، چراکه بررسی عملکرد نفرات در مسابقاتی که تاکنون برگزار شده است، تعیین کننده نحوه برگزاری این رقابت‌هاست.

در برخی اوزان که تکلیف آن تا مرحله نهایی مشخص شده باشد، مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و این احتمال وجود دارد که در برخی اوزان نیز کادر فنی تیم ملی تصمیم بگیرد که مسابقه رودررویی داخل ایران برگزار نشود و دو یا سه مدعی یک وزن به تورنمنت بین‌المللی بروند.

زمان برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی احتمالا اواخر تیر ماه خواهد بود. مسابقات جهانی ۲۰۲۲، شهریور ماه در بلگراد صربستان برگزار می‌شود و تیم‌های آزاد و فرنگی ایران خود را برای شرکت در این رقابت‌ها آماده می‌کنند.

انتخابی تیم ملی کشتی