امتحاناتی ک در نیمه راه دوره دانشگاه برگزار میشود


امتحاناتی ک در نیمه راه دوره دانشگاه برگزار میشود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرچند ترم جدید به صورت مجازی آغاز می‌شود اما امتحانات دانشجویان حضوری خواهد بود.


برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد حضوری برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرچند ترم جدید به صورت مجازی آغاز می‌شود اما امتحانات دانشجویان حضوری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمد مهدی طهرانچی روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: واکسیناسیون استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد به اتمام رسیده است.

برگزاری کلاس‌های دانشجویان پزشکی به صورت حضوری 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته گذشته آغاز شده، همچنین با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان پزشکی پیشتر انجام شده است، برخی کلاس های این دانشجویان در ترم جدید به صورت حضوری برگزار می شود. 

طهرانچی در خصوص واکسیناسیون سایر دانشجویان توضیح داد: پیش بینی می شود با ۶ هفته‌ای که فاصله میان واکسیناسیون اول و دوم است، در مدت ۲ ماه کل واکسیناسیون انجام شود. 

کلاس ها از نیمه آبان یا آذر حضوری می‌شوند

رییس دانشگاه آزاد تاکید کرد: بی شک هشت تا ۱۲ هفته از ۱۶ هفته ترم آینده کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود و آماده می شویم از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر ماه کلاس های حضوری هم تشکیل شود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: پس از حضور دانشجویان نیز باید آموزش‌های مکمل را مورد توجه قرار داد، ۷۰۰ هزار کلاس با ۶ میلیون دانشجو را در دوران کرونا تجربه کردیم و باید از توان به دست آمده برای دوره جدید آموزشی استفاده کرد.

وی افزود: دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید کارت واکسیناسیون داشته باشند. در مرحله ای هستیم که کلاس‌های حضوری را برگزار کنیم. فضای دانشگاه امسال فضای حقیقی با امتحانات حضوری است.

طهرانچی گفت: دانشجویان ارشد و کارشناسی کمی دیرتر کلاس‌های حضوری را آغاز می کنند. نوع برگزاری حضوری  کلاس ها در این دوره، قدری متفاوت از کلاس های حضوری سال‌های گذشته است. در مراکز دانشگاهی آزمون الکترونیک را راه‌اندازی می کنیم اما قطعا حضور دانشجویان در دانشگاه خواهد بود.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرخط اخبار علم و آموزش

توسعه یک روش درمانی جدید برای تسکین درد آرتروز

تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی…

چه عواملی باعث طولانی‌شدن علائم کرونا می‌شوند؟

تهران – ایرنا – پس از گذشت ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا، بزرگترین سوالی…

آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای قرمز ترکیبی یا مجازی خواهد بود

تهران- ایرنا- معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت…

پخش زنده مراسم اردوی راهیان نور دانش‌آموزان از شبکه شاد

تهران- ایرنا- مسوول فضای مجازی سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: پخش…

زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

گروه ایران مشاوره نظری بدهید

در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا، تمهیداتی از جمله تعطیلی دانشگاه ها در جهت حفظ سلامت دانشجویان و اساتید اندیشیده شد. بنابر اعلام وزارت علوم و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلاس های درسی سال تحصیلی جاری دوره تحصیلات تکمیلی از اواسط مهر ماه و مقاطع کاردانی و کارشناسی از اواسط آبان ماه به صورت حضوری آغاز شده است، هر چند که همچنان برخی از دانشگاه ها بستر لازم برای این امر را فراهم نکرده اند. 

در چنین شرایطی سوالی که ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول می کند، این است که دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای زمان بندی و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، چه برنامه ای دارند؟ این فرآیند متناسب با شرایط حاکم بر کشور و همچنین آمار واکسناسیون دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها ممکن است روند متفاوتی را در پیش بگیرد که جزئیات این امر در ادامه مقاله ارائه شده است.

در صورت تکمیل فرآیند واکسیناسیون و عدم شروع پیک جدید شیوع ویروس کرونا، اولویت برگزاری امتحانات به صورت حضوری می باشد.

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

با توجه به این که پیش از این بر اساس نظر ستاد ملی مدیریت کرونا و بهبود وضعیت جامعه از نظر امنیت بهداشتی و سلامت دانشجویان و اساتید، تصمیم به بازگشایی دانشگاه ها از نیمه آبان ماه گرفته شد، اکنون با دغدغه دیگری یعنی زمان و شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم رو به رو هستیم. مطابق با اعلام معاونت وزارت علوم، با این که آموزش الکترونیکی دستاوردهای کارآمدی به همراه داشته اما لازم است که حرکت تدریجی در جهت آموزش و ارزیابی حضوری دانشگاه‌ ها و موسسه های آموزش عالی را آغاز کنیم.

در حال حاضر زمان برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول و دوم دانشگاه ها اعلام نشده است اما بنا بر اطلاعیه های صادره از سوی مراجع مربوطه، با در نظر گرفتن این نکته که دانشگاه ها در زمان مشخصی نیمسال تحصیلی خود را آغاز نکرده و پذیرفته شدگان کارشناسی و کارشناسی ارشد سال جاری نیز با تاخیر کلاس های خود را شروع کرده اند، امتحانات میان و پایان ترم دانشگاه ها در بازه زمانی یکسانی برگزار نخواهد شد.

اما در صورتی که شرایط هر یک از دانشگاه ها اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری ندهد، برنامه ریزی در مراکز آموزشی می بایست به سمتی پیش رود که حداقل بخشی از امتحانات به صورت حضوری برگزار شود.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

مطابق با اعلام معاون آموزشی وزیر علوم، دانشگاه ها ابتدا باید مشکلات سد راه آموزش حضوری را با برنامه های داخلی خود ساماندهی نمایند، شرایط را از لحاظ امکانات خوابگاهی و خدمات رفاهی هموار سازند و سپس نسبت به اجرای آموزش ها و امتحانات حضوری اقدام کنند.

بر اساس آخرین اعلام وزیر علوم، نمی توان برای همه دانشگاه ها نسخه یکسانی پیچید چرا که برخی از دانشگاه‌ ها در حد کافی امکانات خوابگاهی و سلف سرویس برای ارائه خدمات رفاهی و اسکان دانشجویان دارند و در نتیجه برگزاری امتحانات پایانترم به شکل حضوری برای آن ها امکان پذیر می باشد. این در حالی است که تعدادی دیگر از دانشگاه‌ ها هنوز آمادگی لازم از این جهت را ندارند بنابراین آزمون‌ های آن ها به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

دانشگاه آزاد

با توجه به اخبار منتشر شده، امتحانات مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد استان تهران در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود. رئیس این دانشگاه همچنین از تصمیم گیری برای نحوه برگزاری امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی طی چند روز آینده خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی

بنا بر اعلام معاون آموزشی وزارت بهداشت، کلیه امتحانات دانشجویان رشته های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. بر همین مبنا می توان امتحانات را در بازه زمانی طولانی تری برگزار کرد تا از حضور و تراکم بیش از حد دانشجویان پرهیز شود.

نحوه برگزاری امتحانات در سایر دانشگاه ها متعاقبا از طریق همین مطلب و نیز کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی می گردد.

 در صورت برگزاری امتحانات به صورت مجازی، روند به چه شکل خواهد بود؟

در خصوص برگزاری امتحانات در شرایطی که هدف بهبود وضع جامعه از نظر بیماری محقق نگردد و نیز در مناطق فوق العاده می توان گفت که دانشگاه های سراسری باید از طریق پایگاه های اطلاع رسانی اختصاصی خود از قبیل سامانه آموزش مجازی دانشگاه های سراسری امتحانات پایان ترم را سپری نمایند. دانشجویان دانشگاه آزاد نیز در شرایط برگزاری امتحانات به صورت مجازی در مناطق اضطراری می بایست از طریق سامانه دان دانشگاه آزاد و یا سامانه وادانا دانشگاه آزاد خود را برای شرکت در امتحانات نهایی آماده سازند.

با توجه به روند برگزاری امتحانات به شیوه غیرحضوری در سال گذشته، بسیاری از دانشجویانی که در استان دیگر به جز استان محل سکونت خود تحصیل می کنند و به دلایل موجه از شرایط لازم برای سفر به دانشگاه محل تحصیل خود برخوردار نیستند، نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه خود ندارند. چرا که بنا بر اعلام وزارت علوم، دانشگاه محل سکونت دانشجو موظف است نهایت همکاری را به منظور برگزاری آزمون با دانشگاه محل تحصیل وی داشته باشد. در این صورت دانشگاه مبدا می بایست یکی از دو اقدام زیر را در راستای تحقق این امر به انجام برساند.

سوالات متداول

۱- امتحانات پایان ترم دانشگاه ها ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می شوند؟

هنوز تاریخ دقیقی برای این فرآیند اعلام نشده است اما با توجه به این که دانشگاه ها در یک تاریخ واحد، نیمسال تحصیلی خود را آغاز نکرده اند، بنابراین امتحانات میان و پایان ترم نیز در بازه زمانی یکسانی برگزار نخواهد شد.

۲- نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به چه صورت می باشد؟

در صورت تکمیل فرآیند واکسیناسیون، عدم شروع پیک جدید شیوع ویروس کرونا و متناسب بودن امکانات لازم در هر یک از مراکز آموزشی، اولویت برگزاری امتحانات به صورت حضوری می باشد.

۳- دانشگاه های آزاد برای برگزاری امتحانات پایانترم نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ چه برنامه ای دارند؟

امتحانات مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های آزاد استان تهران به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

امتحاناتی ک در نیمه راه دوره دانشگاه برگزار میشود