ابعاد ماشین ظرفشویی


ابعاد ماشین ظرفشویی

هنگام خرید ماشین ظرفشویی لازم است از ابعاد ماشین ظرفشویی ها آگاه باشید. در این مطلب اندازه ماشین ظرفشویی های رومیزی،توکارو… را بررسی کردیم.


ابعاد ماشین ظرفشویی رومیزی، توکار، کشویی راهنمای خرید

یکی از ابهامات یا می توان گفت چالش هایی که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی ها وجود دارد در رابطه با ابعاد ماشین ظرفشویی است . همانطور که پیش تر در مقاله بهترین ماشین ظرفشویی گفته بودیم این دستگاه ها در مدل های رومیزی ، ایستاه ، توکار و … تولید می شوند . قبل از خرید هر مدلی ابتدا نیاز است تا شما محل مناسبی را برای نگهداری از ماشین ظرفشویی در آشپزخانه خود پیدا کنید . برخی از خانم ها به این دلیل که فضای کافی ندارند به دنبال ماشین ظرفشویی هایی با ابعاد کوچک تر می روند و برخی دیگر هم به دنبال مدل های توکار هستند ، برای این مدل ماشین ظرفشویی ها نیاز است تا شما ابتدا مکان و یا فضای مناسبی را برای ماشین ظرفشویی درست کنید اما برای درست کردن این فضا لازم است تا از ابعاد ماشین ظرفشویی توکار خود مطلع شوید .

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-15303

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D175

ماشین ظرفشویی آ ا گ مدل FFB 83836 PM

ماشین ظرفشویی دوو DWK-2560

پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا ابعاد و اندازه های استاندارد انواع ماشین ظرفشویی ها را بشناسید .

ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ها با ابعاد گوناگونی روانه بازار می شوند ، اما در واقع همه آن ها یک ابعاد استاندارد دارند و دارای اندازه مشخصی از عرض ، ارتفاع و عمق هستند . یک ماشین ظرف شویی استاندارد باید دارای عرض ۴۵ تا ۶۰ سانتی متری باشند و ارتفاع ۷۹ تا ۸۷ سانتی متر باشد و عمق آن هم ۵۳ تا ۶۴ سانتی باشد.

ابعاد انواع ماشین ظرفشویی ها

همانطور که پیش تر هم عرض کردیم ماشین ظرفشویی ها در مدل های متفاوتی روانه بازار می شوند که در این جا ما در داخل جدول ابعاد تقریبی هر کدام از مدل های ماشین ظرفشویی رومیزی ، توکار ، کشویی ، قابل حمل را بررسی کرده ایم که در هنگام خرید می توانید از آن استفاده کنید .

ظرفیت استاندارد ماشین ظرفشویی ها

علاوه بر دانستن ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی ها در رابطه با ظرفیت ماشین ظرفشویی ها هم سوالات زیادی از ما پرسیده می شود .

ماشین ظرفشویی آ ا گ مدل FFE63700PW

ماشین ظرفشویی توکار سامسونگ مدل D170

نکته مهم : با یک بار استفاده از ماشین ظرفشویی شما برقی کمتری مصرف می کنید . به عنوان مثال برای مدل های کوچک تر شما مجبور می شوید تا برای شستن تمام ظروف خود چندین بار ماشین ظرفشویی را روشن کنید که در این حالت مصرف برق شما بالاتر می رود و علاوه بر آن وقت بیشتری هم میگیرد .

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

۱٫ انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ها در انواع متفاوت توکار ، رومیزی ، کشویی و … روانه بازار می شوند قبل از خرید ماشین ظرفشویی خود ابتدا این مورد را مد نظر خود قرار دهید و ببینید که کدام یکی از مدل های ماشین ظرفشویی به درد شما میخورد و مناسب است برخی از افراد به اشتباه با وجود آن که فضای بزرگی در آشپزخانه خود دارند اما به سراغ ماشین ظرفشویی های کوچک رومیزی می روند که در این حالت به اشتباه باعث می شوند تا برق زیادی را سالانه مصرف کنند.

۲٫ مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

امروزه مدل ای جدیید از ماشین ظرفشویی ها که روانه بازار شده اند نسبت به مدل های قدیمی تر به حدود ۱۴ درصد انرژی کمتری را مصرف می کنند و همچنین حدود ۲۳ درصد مصرف آب را کاهش می دهند . حتی برخی از تنظیمات هایی برای ماشین ظرفشویی ها وجود دارد که با استفاده از ان می توانید بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی کنید که از این نوع سیستم ها می توان به سیستم شست و شوی سریع، شست و شو با آب کم … اشاره کرد .

به دنبال بهترین تخفیف ها و مطالب جذاب هستید؟

با زدن بر روی دکمه زیر وارد اینستاگرام ما شوید و از تخفیف های ویژه و مطالب ما استفاده نمایید.

۳٫ انتخاب ظرفیت مناسب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرف شویی ها براساس ابعاد و اندازه ای که دارند با ظرفیت های گوناگونی در بازار تولید می شوند ، برخی از ماشین ظرفشویی ها برای تعداد افراد ۱۴ نفر و یا ۸ نفره و … کاربرد دارد . مدل های ۸ نفره قاعدتا در اندازه کوچک تری نسبت به ماشین ظرفشویی های ۱۴ نفره هستند . پس در نظر داشته باشید تا ظرفیتی از ماشین ظرفشویی ها که بیشتر مناسب شما خواهد بود را خریداری کنید.

۴٫ صدای ماشین ظرفشویی

خیلی از افراد در رابطه با صدای ماشین ظرفشویی خود شکایت دارند اگر فکر می کنید که شما هم به این مسئله ممکن است حساسیت نشان دهید توصیه می کنم قبل از خرید میزان صدای دستگاه را بررسی کنید.

۵٫ بودجه و قیمت ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ها از جمله از محصولات لوازم خانگی به شمار می روند که خرید آن ها نیازمند بودجه مناسبی است ، ماشین ظرفشویی ها با توجه به برند تولید کننده آن ها و همچنین با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارند از قیمت های متفاوتی هم برخوردار هستند که در هر صورت بدون وجود بودجه قبلی نمی توان ماشین ظرفشویی مناسبی را خریدار کرد .

۶٫ بهترین مارک ماشین ظرفشویی

قبل از خرید بهترین ماشین ظرفشویی ها نیاز است تا ابتدا بهترین مارک های آن را بشناسید که از جمله از این مارک های می توان به بوش ، ال جی ، سامسونگ ، دوو ، پاکشوما و … اشاره کرد . خرید از بهترین مارک ها سبب می شود تا با اطمینان بیشتری بهترین ماشین ظرفشویی خود را خریداری کنید .

۷٫ وجود انواع ویژگی های قابل تنظیم ماشین ظرفشویی

پس از شناخت ابعاد ماشین ظرفشویی شناخت ویژگی های آن از اهمیت بالای برخوردار است . ماشین ظرفشویی ها از آن دسته از دستگاه هایی هستند که تنظیمات بسیار زیاد و پیشرفته ای برای آنان تنظیم شده است که در ادامه ما چند تا از مهم ترین تنظیمات را برای شما شرح خواهیم داد ، البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر مدل ماشین ظرفشویی تنظیمات متفاوتی دارد و بدین معنی نمی باشند که تمام این تنظیمات ها برای همه ماشین ظرفشویی ها وجود دارد بلکه باید بررسی شوند .

وجود قفل کودک

برخی از مدل های ماشین ظرفش.ویی دارای قفل کودک هستند ، این ویژگی برای خانواده هایی که کودک دارند بسیار مناسب خواهد بود .

شست و شوی تاخیری

این ویژگی در ماشین ظرفشویی سبب می شود تا شما زمانی که می خواهید ماشین ظرف شویی به صورت اتوماتیک و خودکار روشن شود و شروع به کار کند را تعیین کنید . به عنوان مثال می توانید ماشین ظرفشویی خود را به گونه ای تنظیم کنید که در ساعات کم مصرف شبانه روز شروع به کار کند .

ماشین ظرفشویی کندی مدل CDM 1513

ماشین ظرفشویی سام مدل DW-180

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF 14302

ماشین ظرفشویی امرسان مدل ED14-MI3

خشک کن

برخی از ماشین ظرف شویی ها دارای قابلیت شک کن هستن و بدین معنا می باشد که علاوه بر شست و شو و آب کشی انواع ظروف شما می توانید با استفاده از تنظیمات خشک کن ماشین ظرفشویی ، ظروف خود را خشک کنید . به هنگام روشن کردن این ویژگی جریان بادی درون ماشین ظرفشویی به وجود می آید که با استفاده از آن ظروف به خوبی خشک می شوند.

وجو فیلتر

با وجود فیلتر ها دیگر نیاز نیست تا انواع ظروف خود را قبل از قرار دادن درون دستگاه تمیز کنید ، در حقیقت فیلتر ماشین ظرفشویی وظیفه جدا کردن انواع مواد باقی مانده غذا را دارند . و به دو صورت دستی و خودکار تمیز می شوند ، در مدل های دستی وقتی که ذرات باقی مانده توسط فیلتر ها به دام میافتند شما خود باید فیلتر را تمیز کنید اما در مدل های خودکار آن ها این ذرات ریز شده همراه آب وارد فاضلاب می شوند .

انواع سیستم های شست و شو

برای ماشین ظرفشویی ها انواع تنظیمات های شست و شو متنوعی وجود دارند که از جمله آن ها میتوان به شست و شوی بهداشتی ، شست شوی تاخیری ، شست و شوی ۲۴ ساعته ، شست و شوی کم صرف و … اشاره کرد، قبل از خرید ماشین ظرفشویی خود این تنظیمات ها و ویژگی ها را بررسی کنید .

در ای مطلب ما عرض ، ارتفاع و عمق استاندارد ماشین انوع ماشی ظرفشویی ها را بررسی کرده ایم که می توانید از جدول آن استفاده کنید .

ما انداز استاندارد ماشین ظرفشویی را بررسی کرده ایم اما با این حال هر ماشین ظرفشویی دارا ابعاد مشخصی است که شما در هنگام خرید بهتر است ابعاد ان ها را اندازه بگیری و یا از فروشنده بپرسید .

ماشین ظرفشویی های رومیزی در ابعاد و اندازه بزرگ تری نسبت به مدل های توکار و ایستاده قرار دارند و همچنین ظرفیت انان نیز پایین تر است با این ویژگی ها و طبق سلیقه خود ببینید کدام مدل برای شما مناسب تر است .

ابعاد ماشین ظرفشویی