آزمایش صفحه ۸۷ علوم هفتم


آزمایش صفحه ۸۷ علوم هفتم

کامل‌ترین و آپدیت‌ترین جواب آزمایش کنیدهای علوم هفتم ? همراه با جواب و نکات تشریحی پیشرفته + ??? ? به صورت کاملأ رایگان ?? ?? ?


جواب آزمایش کنیدهای علوم هفتم

سلام به بخونی‌های دوست داشتنی، امروز نیز با یکی دیگر از سری مقالات آموزشی سایت بخون با مقاله‌ای تحت عنوان جواب آزمایش کنیدهای علوم هفتم در خدمت شما هستیم. یکی از سخت‌ترین قسمت‌های انجام آزمایش کنیدهای علوم، مربوط به تهیه وسایل و ابزاری‌ای است که احتمالأ بیشتر آن‌ها در خانه‌های ما پیدا نشدنی هستند. اما دیگر جای نگرانی نیست! 

من شیدا کبیرعبادی هستم و امروز تک تک جواب آزمایش کنیدهای علوم هفتم را از فصل اول تا فصل پانزدهم در اختیار شما همراهان عزیز قرار خواهم داد. اما اگر شما هفتمی عزیز، نیاز داشتید که جواب سایر سوالات کتاب درسی مانند: فعالیت‌، فکر کنید، گفت و گو کنید و … را به صورت فصل به فصل مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنم حتمأ به قسمت گام به گام علوم هفتم، از طریق لینک قرار داده شده، مراجعه نمایید. پس قلم و  کاغذ به دست، تا انتها مطلب، همراه ما بمانید ..

راهنمای مطالعه

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۸ علوم هفتم

جواب سوال ۱: کربن(زغال): رنگ سیاه و کدری دارد، سبک است و در اثر ضربه چکش به راحتی پودر می‌شود، بر روی اجسام رنگ سیاه ایجاد می‌کند و روی آب شناور می‌ماند.

گوگرد: جسم جامد زرد رنگی است که رنگی کدر دارد به راحتی با ضربه چکش پودر شده و روی اجسام رنگ زردایجاد می‌کند و به زیر آب می‌رود.

سیم مسی: رنگ مسی و براق دارد و به راحتی با ضربه چکش خم می‌شود، اما در اثر ضربه خرد نمی‌شود و تغییرشکل می‌دهد و به زیر آب می‌رود.

میخ آهنی: رنگ خاکستری براقی دارد، محکم است و به راحتی با ضربه چکش خم یا پودر نمی‌شود و به زیر آب می‌رود. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به لینک علوم هفتم، سایر مقالات آموزشی ما را مطالعه کنید.

جواب سوال ۲: اگر هر کدام از مواد را در مدار قرار دهیم، در صورتی که رسانا باشند، لامپ روشن می‌شود و اگر نارسانا باشند لامپ روشن نخواهد شد؛ پس از انجام آزمایش مشخص خواهد شد، میخ آهنی و فویل آلومینیومی رسانا ولی گوگرد و زغال نارسانا هستند.

جواب آزمایش کنید صفحه ۲۲ علوم هفتم

جواب: حالت مواد بر اساس فاصله‌ی ذرات سازنده‌ مواد به وجود می‌آید. در جامدات، فاصله‌ مولکول‌ها بسیار کم است و فاصله‌ مولکول‌ها در مایعات بیشتر از جامدات است و در گازها فاصله‌ آن‌ها خیلی زیاد است. بنابراین، در جرم‌های مساوی مواد جامد و مایع و گاز، حجم گاز بیشتر از حجم مایع و حجم مایع بیشتر از حجم جامد است. پس می‌توان نتیجه گرفت که گاز جای بیشتری را اشغال می‌کند.

بنابراین، حجم ۵ گرم شکر کمتر از ۵ گرم آب است؛ حجم ۵ گرم هوا نیز برابر با حجم یک توپ بسکتبال است؛ پس حجم ۵ گرم آب نیز کمتر از حجم ۵ گرم هوایی است که درون توپ جای گرفته است. بنابراین می‌توانیم بگوییم که ذرات شکر نزدیک‌تر به هم قرار گرفته‌اند و فشرده‌تر هستند. اما فاصله‌ ذرات آب نسبت به هم بیشتر از ذرات شکر است و ذرات هوا نیز نسبت به ذرات آب، در فاصله بیشتری از هم قرار دارند.

جواب سوال ۵: سرنگی که دارای هوا می‌باشد به میزان زیاد فشرده می‌شود اما سرنگی که دارای آب یا شن است فشرده نمی‌شود زیرا فاصله بین مولکول‌های جامد و مایع بسیار کم است و برای کم کردن فاصله موجود بین ذرات جامد و مایع باید نیروی بسیار زیادی وارد کنیم نتیجه می‎گیریم گاز ها تراکم پذیرند. همراهان عزیز، اگر برای دروس ریاضی پایه هفتم به دنبال یک منبع مطمئن و رایگان هستید، لینک ریاضی هفتم را دنبال نمایید.

جواب آزمایش کنید صفحه ۲۳ علوم هفتم

جواب: هنگامی که بطری در آب سرد قرار می‌گیرد، حجم هوا درون بادکنک کم می‌شود و بادکنک کوچک‌تر می‌شود و هنگامی که بطری درون آب گرم قرار می‌گیرد، حجم بادکنک بیشتر می‌شود؛ زیرا گرما جنبش و فاصله مولکول‌های هوا بطری را بیشتر می‌کند و حجم هوا آن زیاد می‌شود؛ در نتیجه، هوا وارد بادکنک می‌شود و بادکنک پر از باد می‌شود.

جواب آزمایش کنید صفحه ۲۹ علوم هفتم

جواب: پس از ساختن یک مدار الکتریکی ساده، قسمتی از مدار را قطع می‌کنیم و مواد مختلف را در قسمت قطع شده قرار می‌دهیم و رسانایی مواد را بررسی می‌کنیم؛ با قرار دادن یک جسم رسانا در مدار، لامپ مدار روشن می‌شود که شامل این موارد است: سیم، سکه، خط‌کش فلزی، قوطی، فویل آلومینیومی و … .

هنگامی که اجسام نارسانا در مدار قرار بگیرند، لامپ روشن نخواهد شد که شامل مواردی مانند: لیوان شیشه‌ای، خط کش چوبی و پلاستیکی، پارچه نخی، بشقاب سرامیکی و … می‌باشد. در زبان انگلیسی مشکل دارید؟ با مراجعه به لینک زبان هفتم، این مشکل را با مقالات آموزشی ما برای همیشه به پایان برسانید.

جواب: این آزمایش در مورد استحکام مواد مختلف است؛ آزمایش نشان می‌دهد، مواد از نظر استحکام متفاوت هستند و مواد خالص و طبیعی استحکام کمتری دارند؛ اما آلیاژها و مواد مصنوعی استحکام بیشتری دارند؛ پس نتیجه می‌گیریم برای ساختن وسایل مستحکم باید در مواد طبیعی تغییراتی ایجاد کنیم تا ویژگی‌های آن‌ها بهبود یابد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۳۱ علوم هفتم

جواب: توپی که ساخته‌ایم دارای ویژگی‌های زیر است:

از بین دروس کلاس هفتم، جدیدترین و مشکل‌ترین درس عربی است! اما ما برای شما آسان می‌کنیم؛ فقط کافی است، لینک عربی هفتم را دنبال کنید و به دریایی از آموزش‌های رایگان دسترسی داشته باشید.

جواب آزمایش کنید صفحه ۴۰ علوم هفتم

جواب: بتن‌ها را می‌توان هم از نظر مقاومت در برابر ضربه و هم مقاومت در برابر فشار مقایسه کرد؛ بتن قوطی شماره (۱) نسبت به بقیه مقاومت کمتری در برابر ضربه و فشار دارد؛ مثلأ اگر بر روی بتن‌ها وزنه‌های ۵ کیلوگرم را از ارتفاع ۳ متری رها کنیم، بتن شماره (۱) آسیب بیشتری می‌بیند؛ اما بتن شماره (۴) که درون آن سیم فلزی وجود دارد و مقدار سیمان بیشتر است، مقاومت بیشتری دارد و آسیب کمتری می‌بیند.

جواب آزمایش کنید صفحه ۴۱ علوم هفتم

جواب: اگر بر روی آهک زنده (Cao) آب بریزیم، با هم واکنش داده و مقداری گرما تولید شده و مقدار کمی از آهک در آب حل می‌شود و بقیه آن در ظرف رسوب می‌کند که به آن آهک مرده یا آهک آب‌دار گویند. کاغذ پی اچ نشان می‌دهد که مخلوط آب آهک قلیایی است. به هر یک از دروس پایه هفتم نیاز داشتید، فقط کافی است با کلیک بر روی لینک هفتم، به اقیانوسی از آموزش‌های کاملأ رایگان دسترسی یابید.

جواب آزمایش کنید صفحه ۴۷ علوم هفتم

جواب: در ظرفی که آب وجود ندارد، رطوبت موجود در هوا لیوان در اثر میعان به قطرات آب باران تبدیل می‌شود. در ظرفی که آب وجود دارد، بخار بیشتر است و بخار پس از سرد شدن توسط یخ به ابر و سپس به قطرات باران تبدیل می‌شود. شب امتحان به دنبال نمونه سوالات علوم هفتم می‌گردید؟ اما همه پولی و یا بدون جواب هستند؟ کسی نیست برای شما سوال طرح کند؟ دیگر نگرانی ندارید! با مراجعه به لینک نمونه سوال علوم هفتم، سوالات دبیر را پیش‌بینی کنید.

جواب آزمایش کنید صفحه ۴۸ علوم هفتم

جواب: به علت نفوذ پذیر بودن خاک، مقداری از آب در خاک فرو می‌رود و به سمت پایین حرکت می‌کند و مقداری بر سطح خاک جاری می‌شود. آبی که فرو می‌رود، سفره آب زیر زمینی را تشکیل می‌دهد. شما هم از آموزش مجازی به ستوه آمده‌اید؟ مشکل قطع و وصلی کلاس‌ها دارید؟ پس تبریک می‌گوییم .. این جا همان جایی است که باید باشید! کلی آموزش رایگان در انتظار شما است؛ فقط روی لینک آموزش علوم هفتم کلیک کنید.

جواب آزمایش کنید صفحه ۵۵ علوم هفتم

جواب: :آب از خاک رس دیرتر و از ماسه سریع‌تر خارج می‌شود؛ در لیوانی که ماسه بیشتری وجود دارد، چون ماسه دافع آب است و آب در ماسه جذب نمی‌شود، بنابراین در لیوانی که ماسه بیشتری وجود داشته باشد، آب سریع‌تر دفع می‌شود. 

جواب آزمایش کنید صفحه ۵۶ علوم هفتم

جواب: با توجه به پر بودن بشر باز هم می‌توان آب در بشر ریخت؛ این آزمایش نشان می‌دهد، فضا خالی بین ذرات ماسه وجود دارد که آب در آن فضا قرار می‌گیرد و حجم آب مصرف شده معادل مقدار فضا خالی بین ذرات ماسه است.

جواب آزمایش کنید صفحه ۶۰ علوم هفتم

جواب: کم کم پوسته آهکی در سرکه حل می‌شود و تخم مرغ نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود؛ در حین حل شدن پوسته حباب‌های گاز CO2 بر روی پوسته دیده می‌شوند.بله، با ریختن سرکه در سماور رسوب آهکی در سرکه حل می‌شود و رسوب از روی جدار داخلی سماور پاک می‌شود.

جواب آزمایش کنید صفحه ۶۴ علوم هفتم

جواب: 

جواب آزمایش کنید صفحه ۶۸ علوم هفتم

جواب: درمرحله اول آونگ تکه چوب را ۱۰سانتی‌مترحرکت می‌دهد. در مرحله دوم اگر آونگ نسبت به مرحله اول بیشتر بالا رود، می‌تواند تکه چوب را بیشتر به جلو براند؛ پس در این حالت چون ارتفاع آونگ بیشتر شده انرژی پتانسیل و جنبشی آن بیشتر شده است. در مرحله سوم هر چه گلوله سنگین‌تر باشد، انرژی پتانسیل آن بیشتر است. پس انرژی پتانسیلگرانشی به جرم و ارتفاع جسم بستگی دارد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۳ علوم هفتم

جواب: دست راست که در آب گرم بوده احساس سرما می‌کند و دست چپ که در آب سرد بوده احساس گرما می‌کند؛ این آزمایش بیان می‌کند که، ممکن است احساس ما در تعیین سردی و گرمی دچار خطا شود و باید از وسایل دقیق‌تری برای این کار استفاده کرد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۵ علوم هفتم

جواب: دما آب لوله کشی حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است؛ پس از انداختن میخ داغ دما آن بالاتر می‌رود؛ یعنی آب انرژی گرمایی را از میخ می‌گیرد و میخ انرژی خود را از دست می‌دهد و سرد می‌شود.

نکته: به یاد داشته باشید که، همیشه گرما ازجسم گرم به جسم سرد منتقل می‌شود.

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۷ علوم هفتم

جواب: میله مسی سریع‌تر از بقیه گرما را انتقال می‌دهد؛ در نتیجه، چوب کبریت آن زودترمیفتد؛ پس گرما را زودتر منتقل می‌کند و نتیجه می‌گیریم، میله شیشه‌ای رسانایی کمتری دارند.

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۸ علوم هفتم

جواب: مشاهده می‌کنیم که جوهر در یک مسیر مشخص از سطح آب به زیر می‌آید و به محل شعله نزدیک شده سپس رو به بالا حرکت می‌کند و پس از رسیدن به سطح آب دوباره به سمت نقطه اول باز می‌گردد و حرکت چرخشی ایجاد می‌کند؛ علت آن هم جریان همرفتی آب است.

جواب آزمایش کنید صفحه ۹۰ علوم هفتم

جواب: چای درون لیوان تیره در زمان کوتاه‌تری سرد می‌شود؛ پس اجسام تیره گرما بیشتری از خود تابش می‌کنند و زود سرد می‌شوند؛ اما اجسام روشن گرما کمتری از خود تابش کرده و دیرتر سرد می‌شوند. پس میزان تابش اجسام علاوه‌بر دما به رنگ آن‌ها نیز بستگی دارد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۹۷ علوم هفتم

جواب: ماده‌ای که در آن‌ها ذخیره شده است، نشاسته است؛ که در تماس با محلول ید کلروپلاست آن بنفش یا آبی تیره می‌شود.

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۰۲ علوم هفتم

جواب: محلول ید شناساگر نشاسته است و رنگ نشاسته را آبی تیره یا بنفش می‌کند. نشاسته از گروه کربوهیدات‌ها است که برای تولید انرژی در بدن استفاده می‌شود. نشاسته در سیب زمینی و نان وجود دارد، اما درخیار وجود ندارد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۰۳ علوم هفتم

جواب سوال ۱: وقتی کاغذ روغنی می‌شود، کمی شفاف شده و میزان عبور نور از آن بیشتر می‌شود. همچنین لغزنده نیز می‌شود.جواب سوال ۲: پودر تخمە آفتاب‌گردان را روی کاغذ مالیدیم و کاغذ کمی چرب شد و تقریبأ شبیه کاغذی شد که به آن روغن مالیده بودیم؛ پس نتیجه می‌گیریم که، در پودر تخمه مقداری روغن وجود دارد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۱۹ علوم هفتم

جواب: در بررسی ساختمان قلب با موارد زیر مواجه می‌شویم.

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۲۷ علوم هفتم

جواب: رنگ محلول کدر و شیری رنگ می‌شود که علت آن تبدیل آهک محلول به ذرات آهک نا محلول است و نشانه وجود کربن دی اکسید در هوا بازدم است.

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۲۸ علوم هفتم

جواب: کلیه‌ها در دو طرف ستون مهره‌ها قرار دارند؛ روی هر کلیه از یک لایه بافت پیوندی پوشیده شده است؛ در بخش قشری، حدود یک میلیون واحد تصفیه خون به نام ،نفرون وجود دارد و انتها این لوله‌ها به هم متصل است و لوله‌های بزرگتری می‌سازند که در نهایت، در بخش مرکزی، به نام لگنچه همه لوله‌ها یکی می‌شوند و یک حفره بزرگ را می‌سازند. در انتها لگنچه، لوله‌ایی به نام میزنای ادرار جمع آوری شده را، به مثانه منتقل می‌کند.

ایستگاه پایانی

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی سایت بخون، به پایان مقاله جواب آزمایش کنیدهای علوم هفتم رسیدیم. امیدوارم توانسته باشیم بهترین‌ها را برای شما به ارمغان آوریم. اما برای اطلاع از تازه‌ترین مقالات منتشر شده سایت بخون، حتمأ در قسمت خبرنامه سایت ثبت نام کنید و از قسمت ارسال دیدگاه‌های سایت، سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت تمایل و رضایت خاطر، جهت ارتقا سطح کیفیت مقالات، با رنگی کردن ستاره‌ها، به ما امتیاز داده و موجب قوت قلب و دل‌گرمی ما بخونی‌ها باشید.

سوالات متداول

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۷ علوم هفتم

صفحه ۸۷ علوم هفتم

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۷ علوم هفتم

جواب آزمایش کنید صفحه ۸۷ علوم هفتم فصل ۱۰ گرما و بهینه سازی مصرف انرژی حل سوالات درس ۱۰ تجربی صفحه هشتاد و هفت دوره اول متوسطه هفتم کتاب درسی علوم تجربی پاسخ سوال درس دهم را برای کاربران پایه هفتمی در این پست رایگان قرار داده ایم.

کلاس هفتمی های عزیز در این فصل دهم گرما و بهینه سازی مصرف انرژی صفحه ۸۷ علوم  کلاس هفتم ما جواب کل سوالات این صفحه را برای شما قرار داده ایم که میتوانید در این پست مشاهده کنید و غیر از جواب های درسی صفحه هشتاد و هفت آزمایش کنید ها که صفحه به صفحه برای شما قرار داده ایم یک لینک در انتهای همین پست را قرار داده ایم که اگر روی لینک کلیک کنید میروید به صفحه بعد که جواب تمام سوالات درس دهم علوم هفتم  در آنجا قرار داده ایم که غیر از این داخل همان پست یک گام به گام رایگان علوم هفتم هم گذاشتیم که میتوانید دانلود کنید بصورت رایگان.

دانش آموزان پایه هفتمی این پست جواب  آزمایش کنید صفحه ۸۷ علوم هفتم فصل ۱۰ فقط بخاطر کاربران دانشکده ها بصورت رایگان قرار داده ایم که بتوانند جواب سوالات علوم هفتم خود را حل کنند اگر جواباتی جای مانده است شما میتوانید در کامنت سوال جواب ها را ارسال کنید تا به اسم شما این جواب سوالات قرار دهیم و بقیه دوستان و همکلاسیهای شما از مهارت و هوش زکاوت شما استفاده کنند.

لطفا توجه کنید که غیر از حل سوالات علوم هفتم ص ۸۷ که در این پست برای شما قرار داده ایم در انتهای همین پست یک لینک از جواب سوالات علوم هفتم فصل دهم و تمام درسهای علوم پایه هفتم بطور کامل رو هم قرار داده ایم ، که میتونید روی آن لینک کلیک کنید و منتقل بشید به صفحه سوالات فصل ۱۰  و در این مورد لطفا برای حمایت  ما نظرات خودتون رو واسمون ارسال کنید خوشحالی شما خوشحالی ما هست ، انشالله کمکم تمام درس ها را بصورت رایگان برای شما قرار خواهیم داد  و سایت da eshkadeha.com را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پاسخ به صفحه ی هشتاد و هفت علوم هفتم

وسایل و مواد: سه میلهٔ هم طول و هم ضخامت از جنس مس، فولاد یا آهن و شیشه، شمع، کبریت، سه پایه و پارافین.

روش آزمایش ۱- به کمک پارافین به سر میله‌ها، چوب کبریت بچسبانید. ۲- مطابق شکل سر دیگر میله‌ها را روی شعله قرار دهید. ۳- مدتی صبر کنید تا چوب کبریت‌ها بیفتند. ۴- نتیجهٔ مشاهدات خود را بنویسید و دربارهٔ آن گفت‌وگو کنید. در این آزمایش کدام میله سریع‌تر از بقیه گرما را منتقل می‌کند؟ به مس زودتر از بقیه می‌افتد. بعد چوب کبریت متصل به آلومینیوم می‌افتد و بعد چوب کبریت متصل به آهن کدام میله گرما را بسیار کند منتقل می‌کند؟ میله مسی سریع‌تر از بقیه گرما را منتقل می‌کند و میله‌ٔ آهنی گرما را بسیار کند منتقل می‌کند.

به اجسامی مانند شیشه، چوب، لاستیک، هوا، پشم، چوب پنبه و.. که گرما را بسیار آهسته منتقل می‌کنند، نارسانا یا عایق گرما گویند و به اجسامی مانند انواع فلزها که گرما را بسیار سریع منتقل می‌کنند، رسانای گرمایی گویند

آزمایش نشان می‌دهد برخی از فلزها نسبت به فلزهای دیگر رسانای بهتری برای گرما هستند. پشم شیشه و فایبرگلاس به علت داشتن هوای محبوس نارسانای خوب به شمار می‌روند.

آیا می‌دانید وجود هوا در لابه لای پشم و پر سبب کاهش میزان رسانایی گرمایی می‌شود.

مشاهده جواب سوالات علوم هفتم فصل ۱۰

آزمایش صفحه ۸۷ علوم هفتم