آخرین تحولات جنگ اوکراین


آخرین تحولات جنگ اوکراین

آخرین اخبار اوکراین طبق اعلام وزارت دفاع روسیه؛ محل اعزام موقت مزدوران خارجی در «میکولایف» منهدم شد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مقرهای فرماندهی، نیروی انسانی، تجهیزات نظامی و انبارهای مهمات ارتش اوکراین در مناطق مختلف به ویژه در جمهوری خلق دونتسک را منهدم کرده است. «سرگئی لاوروف»؛ غرب آزادی بیان را به خاک […]


آخرین تحولات جنگ اوکراین

آخرین اخبار اوکراین

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه؛

محل اعزام موقت مزدوران خارجی در «میکولایف» منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مقرهای فرماندهی، نیروی انسانی، تجهیزات نظامی و انبارهای مهمات ارتش اوکراین در مناطق مختلف به ویژه در جمهوری خلق دونتسک را منهدم کرده است.

«سرگئی لاوروف»؛

غرب آزادی بیان را به خاک سپرده است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدامات گسترده غرب در اعمال محدودیت ها بر رسانه های روسی، اعلام کرد که این مسئله موجب شده تا مسکو نیز علی رغم میل باطنی اش متوسل به اقدامات متقابل شود.

در آخرین تحولات رخ داد؛

فرمان «پوتین» برای حرکت نیروهای روس به سمت «دونتسک»

همزمان با دستور رئیس جمهور روسیه به ارتش این کشور برای ادامه پیشروی ها در  شرق اوکراین، ارتش این کشور خطوط دفاعی جدیدی را در «دونتسک» در شرق اوکراین ایجاد کرده است.

«نیکلای پاتروشف»؛

تصمیم آمریکا و متحدانش در قبال روسیه شدیدا تنش زا است

دبیر شورای امنیت روسیه درباره معرفی کردن روسیه به عنوان یک تهدید مستقیم در سند مفهومی جدید ائتلاف نظامی ناتو، اعلام کرد که این مسئله منجر به تشدید تنش ها در اروپا خواهد شد.

در کنفرانس خبری؛

زلنسکی: به روسیه درباره صادرات غلات اعتماد نداریم

رئیس جمهور اوکراین ضمن تاکید بر همکاری این کشور با ترکیه و سازمان ملل جهت گرفتن تضمین برای امنیت کشتی های حامل غلات اوکراینی، گفت که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی؛

مسکو: ۲۳۰ فروند جنگنده اوکراینی منهدم شده است

وزارت دفاع روسیه در گزارش خود از میزان خسارات وارد آمده به اوکراین، اعلام کرد که ۲۳۰ فروند جنگنده، ۱۳۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۴۸ فروند پهپاد ارتش این کشور نابود شده اند.

انگلیس؛

روسیه برای تصرف «دونتسک» اوکراین آماده می‌شود

وزارت دفاع انگلیس با اذعان به پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین، اعلام کرد که مسکو در حال آماده‌سازی برای تصرف یک منطقه راهبردی دیگر است.

در کنفرانس بازسازی مطرح می‌شود؛

انگلیس: هر کاری را برای پیروزی اوکراین انجام خواهیم داد

وزیر خارجه انگلیس قرار است بار دیگر به دولت اوکراین اطمینان دهد که لندن برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، دست به هر اقدامی خواهد زد.

طی پیامی ویدیویی؛

زلنسکی به قدرت آتش سنگین روسیه اذعان کرد

رئیس جمهور اوکراین با تایید مسئله عقب نشینی نیروهای این کشور و تسلط ارتش روسیه بر شهر «لیسیچانسک»، گفت که به لطف تسلیحات آمریکایی این منطقه را از روسیه پس می گیرد.

گاردین؛

انگلیس اموال بلوکه شده روسیه را به اوکراین می دهد

منابع خبری انگلیس گزارش دادند که دولت این کشور در صدد است تا ضمن اعمال تغییراتی قانونی، دارایی های مسدود شده روسیه در انگلیس را به بهانه درگیری ها در اوکراین به دولت کی یف تحویل دهد.

توسط پدافند هوایی ارتش روسیه؛

همه موشک های شلیک شده به «بلگورود» در هوا منهدم شدند

وزارت دفاع روسیه ضمن ارائه آخرین گزارش از وضعیت خسارات طرف اوکراینی در میدان نبرد، اعلام کرد که ملی گرایان اوکراینی موشک هایی به منطقه «بلگورود» شلیک کردند که همه آنها رهگیری و منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه؛

«شویگو» به «پوتین» درباره آزادسازی لوهانسک گزارش داد

وزیر دفاع روسیه در پی سقوط شهر لیسیچانسک به دست نیروهای ارتش این کشور، رئیس جمهور روسیه را در جریان عملیات آزادسازی منطقه لوهانسک قرار داد.

با ارائه کمک یک میلیارد یورویی؛

نروژ: امنیت اوکراین به امنیت ما گره خورده است

نخست وزیر نروژ در دیدار با رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش خواهان ابراز همبستگی با مردم اوکراین در مبارزه برای بقا است و اسلو در این باره متعهد به کمک به کی یف در دفاع از خود است.

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

پنتاگون: در حال ارسال سامانه دفاع هوایی به اوکراین هستیم

وزارت دفاع آمریکا با تایید اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور درخصوص ارسال تسلیحات ضدهوایی به اوکراین، اعلام کرد که سامانه های مذکور به علاوه رادارهای پیشرفته در حال ارسال به اوکراین است.

وزارت دفاع روسیه؛

به مناطق مسکونی حمله نکردیم «کی‌یف» صحنه‌سازی می‌کند

وزارت دفاع روسیه ضمن رد ادعاها درباره حملات روسیه به مناطق مسکونی در اوکراین، اعلام کرد: اوکراینی‌ها برای مقصر جلوه دادن مسکو در این زمینه اقدام به صحنه سازی می کنند.

در ادعایی جدید؛

کی یف: کشتی باری روسی حامل غلات اوکراین است

اوکراین، روسیه را متهم به حمل غلات اوکراین در کشتی باری کرده و از ترکیه خواسته است تا این کشتی را متوقف کرده و جهت اثبات این ادعا از غلات آن برای آزمایش نمونه برداری کند.

طی شبانه روز گذشته؛

روسیه ۲ جنگنده و ۹ پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

وزارت دفاع روسیه از انهدام جنگنده ها، پهپاد و سامانه های ضدهوایی و پرتاب چندگانه راکت ارتش اوکراین خبر داد.

در دریای سیاه؛

روسیه نظامیان خود را از جزیره مار خارج کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جهت اثبات حسن نیت مسکو به جامعه جهانی مبنی بر دست نداشتن در ایجاد هرگونه مانع بر سر راه صادرات غلات از اوکراین، روسیه نیروهای خود را از جزیره مار خارج کرد.

طی ویدیو کنفرانس؛

زلنسکی: روسیه را از شورای امنیت اخراج کنید

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی مجازی خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار اخراج روسیه از این شورا به دلیل آنچه وی فعالیت ها و اقدامات تروریستی مسکو خواند، شد.

دولت بایدن: اوکراین توانایی باز پس‌گیری اراضی خود را ندارد

مقامات دولت رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که علی رغم تسلیح اوکراین به تجهیزات پیشرفته نظامی غربی، بعید به نظر می رسد که کی یف بتواند سرزمین های از دست رفته را بازپس بگیرد.

وزارت دفاع انگلیس؛

توان رزمی نیروهای روسیه کم شده است

بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی خود اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه به طوری فزاینده از درون خالی می شوند و در حال حاضر در سطحی از اثربخشی رزمی ضعیف قرار گرفته اند.

مهر بررسی کرد؛

تابستان داغ اوکراین و شرق اروپا چگونه خواهد گذشت؟

همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین و بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و لیتوانی بر سر منطقه «کالینینگراد» به نظر می آید که شرق اروپا در فصل تابستان آبستن حوادثی مهم است.

از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد؛

دیدار غیرعلنی زلنسکی با رهبران گروه هفت

منابع خبری اعلام کردند که رئیس جمهور اوکراین با رهبران هفت اقتصاد برتر دنیا به طور مجازی دیدار کرده، اما جزئیات و محتوای این دیدار رسانه ای نشده است.

در بیانیه ای مشترک اعلام می شود؛

تحریم های شدید آمریکا و گروه هفت برضد روسیه

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران هفت اقتصاد برتر دنیا قرار است در بیانیه ای مشترک در حمایت از اوکراین، تحریم هایی جدید بر ضد مسکو را اعلام کنند.

پس از «سیویرودونتسک»؛

نیروهای روسی به تسلط بر «لیسیچانسک» نزدیک شده اند

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای روسی در حال پیشروی به دومین شهر راهبردی در منطقه دونباس در شرق اوکراین هستند و توانسته اند تا راه فرار نیروهای اوکراینی را ببندند.

دفتر نخست وزیر انگلیس؛

لندن باز هم به کی یف کمک مالی می کند

دولت انگلیس اعلام کرد که جهت تسهیل در صادرات غلات اوکراین و تعمیر زیرساخت های ریلی این کشور با دولت کی یف مشغول مذاکره است و در این باره وامی ۱۰ میلیون پوندی به اوکراین می دهد.

بدون تحمل خسارت و تلفات؛

نیروهای روسی حمله اوکراینی ها به جزیره مار را دفع کردند

وزارت دفاع روسیه در گزارش خود از آمار تلفات و خسارات وارده به طرف اوکراینی، از سرنگونی جنگنده «سوخو-۲۵» اوکراین در حمله به جزیره مار خبر داد.

امروز یکشنبه رخ داد؛

وقوع دو انفجار دیگر در جنوب پایتخت اوکراین

منابع خبری از وقوع انفجارهایی بیشتر در پایتخت اوکراین خبر دادند.

در پی تسلط مسکو بر شهر راهبردی «سیویرودونتسک»؛

وزیر دفاع روسیه از واحدهای نظامی این کشور در اوکراین بازدید کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با فرماندهان و نظامیان روسی که در اوکراین مشغول نبرد هستند، دیدار کرده است.

صیح امروز؛

انفجارهای پی در پی در پایتخت اوکراین

منابع و مقامات محلی اوکراین از وقوع چندین انفجار و همچنین اصابت ۴ فروند موشک به شهر کی‌یف پایتخت این کشور در صبح امروز خبر دادند.

آخرین تحولات نبردها در شرق اوکراین؛ فرمان عقب‌نشینی از سورودونتسک صادر شد

هم‌رسانی این مطلب:

خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت نبردها در شرق اوکراین از صدور فرمان عقب نشینی نظامیان این کشور از کلیدی‌ترین شهر استان لوهانسک خبر داده است.

در این گزارش با استناد به اظهارات یک فرماندار منطقه‌ای آمده است که به نیروهای اوکراینی دستور داده شده تا از سورودونتسک عقب‌نشینی کنند.

سرهی هایدای، فرماندار منطقه‌ای استان لوهانسک با انتشار پیامی تلگرامی اعلام کرد: «نیروهای مسلح اوکراین باید از سورودونتسک عقب نشینی کنند. آنها این دستور را دریافت کرده اند.»

سورودونتسک چندین هفته است که به صحنه نبردهای سنگین میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی تبدیل شده و طبق آخرین خبرها بخش عمده آن تحت کنترل سربازان روس قرار گرفته است.

نظامیان ارتش روسیه طی روزهای گذشته حمله به مناطق شرقی اوکراین را با هدف تنگ‌تر کردن محاصره شهرهای مهم منطقه دونباس تشدید کرده‌‌اند.

این نیروها روز پنجشنبه دو منطقه دیگر در چند کیلومتری لیزیچانسک، شهر همجوار سورودونتسک را فتح کردند و با هدف تنگ کردن محاصره از سمتی دیگر به سوی دروازهای این شهر حمله‌ور شدند.

هیچیک از شهرهای دونباس برای ساکنان امن نیست

فرماندار منطقه دونتسک ضمن تاکید بر این که امروز دیگر هیچ یک از شهرهای منطقه برای مردم امن‌ نیست در ادامه پیام خود از تشدید نبردها و درگیری‌ها خبر داده است.

پیش‌روی نیروهای روسیه و قطع بسیاری از محورهای ارتباطی سبب شده تا برخی روستاها هر لحظه با خطر بحران در تامین آذوقه و نیازهای اساسی روبرو شوند.

بسیاری از ساکنان این مناطق به صورت داوطلبانه تصمیم به ترک محل گرفته و برخی دیگر همچنان از رفتن خودداری می‌کنند.

از دیگر سو، ارتش روسیه همچنان به بمباران منطقه میکولایف در جنوب ادامه می‌دهد و مدعی شده که ۴۹ انبار ذخیره سوخت و سه مرکز تعمیرات زرهی در این منطقه را منهدم کرده است.

ثبت بیش از دویست مورد جنایت جنگی

حال آنکه کی‌یف اعلام کرده است که به طور متوسط روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد جنایت جنگی از سوی سربازان ارتش روسیه در مناطق نبرد به ثبت می‌رسد.

رئیس بخش پشتیبانی سازمانی و پاسخِ عملیاتی پلیس ملی اوکراین در این خصوص می‌گوید: بازرسان از زمان آغاز تهاجم نظامی مسکو تاکنون تحقیق در باره بیش از ۱۹ هزار پرونده جنایت و سایر تخلفات قانونی انجام شده در خاک اوکراین از سوی سربازان نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و همدستان آنها را آغاز کرده‌‌اند.

حملات موشکی به انبارهای ذخیره آذوقه و مهمات

به گفته مسئولان محلی، دو پایانه ذخیره غلات روز چهارشنبه گذشته در شهر بندری میکولایف واقع در جنوب اوکراین هدف بمباران ارتش روسیه قرار گرفت.

در این حملات همچنین به یک انبار ذخیره روغن‌های گیاهی بر اثر حمله موشکی ارتش روسیه آسیب وارد آمد و دو سیلو نیز آتش گرفت.

به گزارش مؤسسه آمریکایی «مطالعه جنگ»، به نظر می‌آید که نیروهای روسی در پی پیشروی‌های تازه خود ساحل شرقی رودخانه «اینگولت» را که بین میکولایف، منطقه تحت کنترل کی‌یف و خرسون، منطقه تحت اشغال مسکو واقع شده بازپس گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرده است که روس ها انبارهای مهمات در شهر بندری اودسا را ​​با موشک های ضد کشتی هدف قرار می‌دهند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلب:

مطالب مرتبط

روسیه در واکنش به نامزدی اوکراین برای اتحادیه اروپا: «هیچ خطری ندارد»

رهبران کشورهای اتحادیه اروپا از نامزدی عضویت اوکراین و مولداوی حمایت کردند

لاوروف: از رئیسی برای درک درست جنگ اوکراین تشکر کردم

مطالب بیشتر درباره

موضوع داغ

مطالب بیشتر درباره

آخرین تحولات جنگ اوکراین