قیمت لمینت دندان ۱۴۰۰


قیمت لمینت دندان ۱۴۰۰

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ قیمت بهترین نوع لمینت دندان | انواع لمینت دندان با قیمت لمینت دندان ۱۴۰۱ – لمینت دندان طرح لبخند | عکس لمینت دندان


پخش آنلاین آهنگ
پخش آنلاین ویدئو

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ انواع لمینت دندان با قیمت

فهرست مطلبلمینت دندان چیست ؟قیمت لمینت دندانجدول قیمت لمینت دندان سال ۱۴۰۱جدول قیمت بهترین لمینت دندان طرح لبخند انواع لمینت دندان (لمینت سرامیکی و کامپوزیتی)عوارض لمینت دندانفیلم لمینت دندان

قیمت لمینت دندان به نسبت دیگر روش های زیبایی دندان ها بالاتر است و بالا بودن هزینه لمینت دندان به دلیل کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت لمینت ها می باشد.

قیمت لمینت دندان در تهران و در کلینیک دندانپزشکی آیریک در سال ۱۴۰۱ مقرون بصرفه است و در ادامه این مطلب در جدول هزینه لمینت دندان می توانید قیمت لمینت دندان را مشاهده کنید.

جهت مشاوره رایگان و رزرو وقت از طریق فرم موجود در همین صفحه اقدام نمائید.

معاینه و مشاوره رایگان

لمینت دندان یا ونیر دندان ve ee s-lami a es روکش هایی ظریف از جنس سرامیک یا شیشه ای هستند که جهت زیبایی دندان ها بکار می روند.

امروزه با توجه به روش های مدرن دندانپزشکی زیبایی، داشتن لبخندی زیبا و درخشان دیگر سخت نیست و با استفاده از لمینت دندان طرح لبخند، بهترین لمینت دندان تهران می توانید از لبخند زیبا لذت ببرید 🙂

لمینت دندان طرفداران بسیاری پیدا کرده است و کاربرد و مزایای فراوانی دارد. در ادامه در مورد لمینت دندان قیمت ۱۴۰۱ ، قیمت لمینت دندان طرح لبخند و همچنین بهترین نوع لمینت دندان در تهران صحبت خواهیم کرد.

آیا شما قصد انجام دادن لمینت دندان طرح لبخند دارید ؟ آیا به فکر زیبا‌ کردن دندان هایتان با لمینت دندان هستید ؟ اگر این چنین سوالاتی در خصوص لمینت دندان و قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ دارید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

@co ex : h ps:schema.o g, @ ype: FAQPage, mai E i y: @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex : 1401 4.800.000 , @ ype: Ques io , ame: , accep edA swe : @ ype: A swe , ex :

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان (لمینت دندان به انگلیسی De al lami a e) روکشی ظریف و لایه ای نازک از جنس سرامیک یا شیشه است که جهت زیبایی دندان ها و درخشندگی بیشتر دندان ها استفاده می شود. امروزه یکی از راه های اصلاح فرم دندان ها استفاده از لمینت دندان بر روی دندان های اصلی است.

لمینت دندان طرح لبخند جزو بهترین نوع لمینت دندان است که جهت اصلاح فرم دندان ها، اصلاح رنگ و شکل ظاهری دندان ها استفاده می شود.

لمینت دندان اینگونه است که پزشک پس از قالب گیری از دندان های شما، نمونه های دندان را به لابراتوار دندانسازی میدهد و لابراتوار با دقت بالا این روکش های لمینت را طراحی میکند.

پس از آن برای چسباندن لمینت دندان، پزشک متخصص با توجه به جنس و ضخامت لمینت دندان های شما به اندازه بسیار کمی دندان های شما را تراش میدهد تا روکش های لمینت براحتی روی سطح صیقلی و صاف دندان های شما چسبیده شوند.

لمینت دندان لایه ای بسیار نازک و ظریف است که ضخامت آن حدودا ۰٫۲ الی ۰٫۵ سانتیمتر است و براحتی بر روی دندان های شما قرار میگیرند.

قیمت لمینت دندان ۱۴۰۱

قبل از مشاهده جدیدترین قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ پیشنهاد میکنیم برای رزرو وقت و مشاوره رایگان با پزشک متخصص در کلینیک آیریک حتما از طریق فرم زیر نام و شماره تماس خود را بگذارید تا کارشناسان کلینیک ما با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید با شماره ۰۹۳۹۷۷۷۷۰۴۲ تماس بگیرید.

معاینه و مشاوره رایگان

قیمت لمینت دندان همیشه موضوعی مهم و البته مبهم در ذهن مراجعه کنندگان می باشد. باید بگوئیم که قیمت لمینت دندان به چند عامل مهم بستگی دارد.

میزان هزینه لمینت دندان بر طبق جنس لمینت دندان، کشور سازنده لمینت، مارک لمینت دندان، تعداد دندان هایی که به لمینت دندان نیاز دارند و منطقه کلینیک دندانپزشکی شما تعیین می شوند و این موارد همیشه در قیمت لمینت تاثیرگذار هستند.

همچنین با توجه به بررسی هایی که برای قیمت لمینت دندان در شهرهای دیگر مانند: قیمت لمینت دندان در اصفهان، قیمت لمینت دندان در بابل و قیمت لمینت دندان در مشهد مشخص شد که قیمت لمینت دندان ۱۴۰۱ در تهران تفاوت زیادی با دیگر شهرها ندارد.

ما در کلینیک دندانپزشکی آیریک در میرداماد همواره به فکر ارائه خدمات عالی با بهترین قیمت لمینت هستیم تا بتوانیم بهترین قیمت لمینت دندان را در محیطی آرام و لوکس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. انجام لمینت دندان بدون جراحی و با کمترین میزان تراش انجام میگیرد.

جدول قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱

هزینه لمینت دندان چقدر است؟ ارزانترین قیمت لمینت دندان چنده؟ بهترین لمینت دندان کدام است؟ اینها سوالاتی است که با مطالعه ادامه مطلب متوجه می شوید.

در ادامه این مطلب می توانید جدول قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ را مشاهده کنید و بعد از آن به ترتیب به سراغ انواع لمینت دندان با قیمت – بهترین نوع لمینت دندان – عوارض لمینت دندان و طول عمر لمینت دندان می رویم.

به طور کلی قیمت لمینت دندان ۱۴۰۱ از واحدی ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا حدودا ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد که هرکدام جنس و کیفیت متفاوتی دارند در جدول زیر قیمت تمامی مارک های لمینت دندان ذکر شده است.

جدول قیمت لمینت دندان ۱۴۰۱ – لمینت دندان های پرطرفدار

قیمت بهترین لمینت دندان طرح لبخند

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ در این قسمت بهترین لمینت دندان را همراه قیمت و جدول هزینه لمینت دندان سرامیکی معرفی خواهیم کرد.

لمینت دندان سرامیکی به عنوان بهترین نوع لمینت دندان و زیباترین لمینت دندان شناخته می شود که از درخشندگی و استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است همچنین این لمینت دندان دارای کمترین میزان ضخامت است که در هنگام چسباندن با حداقل تراش بر روی دندان اصلی شما قرار میگیرد.

لمینت دندان سرامیکی بالاترین کیفیت و طول عمر را دارد که در جدول زیر میتوانید قیمت لمینت دندان سرامیکی را مشاهده کنید.

جدول قیمت بهترین لمینت دندان ها

لمینت دندان طرح لبخند یا لمینت دندان بازیگران معمولا برای طرح های فانتزی بکار می رود که به طرح لبخند فانتزی نیز معروف است. این نوع لمینت بدلیل درخشندگی و سفیدی بسیار زیاد به لمینت دندان طرح لبخند شناخته شده است و طرح لبخندی بسیار زیبا و درخشان را برای شما به ارمغان می آورد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی آیریک انواع طرح لبخند و همچنین لمینت دندان طرح لبخند قبل و بعد را مشاهده کنید و از کیفیت و جنس لمینت دندان ها و ظرافت کار آگاه شوید.

قیمت ایمپلنت دندان برای مشاهده قیمت ایمپلنت دندان و آگاهی از قیمت ۱۵ نوع ایمپلنت دندان به صفحه قیمت ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

هزینه بلیچینگ دندان سفید کردن دندان برای مشاهده قیمت بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۱ و راه های سفید کردن دندان به صفحه هزینه بلیچینگ دندان مراجعه کنید.

عکس لمینت دندان طرح لبخند

عکس لمینت دندان یکی از مزایای لمینت دندان هست که می توانید ظاهر زیبای لمینت را مشاهده کنید و نسبت به ظاهر دندان های خود تصمیم بگیرید همچنین در عکس لمینت طرح لبخند می توانید زیبایی طرح لبخند خود را مشاهده کنید.

در این بخش عکس لمینت دندان در دندانپزشکی آیریک را مشاهده کنید و کیفیت و ظرافت بالای لمینت دندان را ببینید.

انواع لمینت دندان

لیمنت دندان ها به دو دسته لمینت دندان سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم می شوند. لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیتی هرکدام تفاوت ها و مزیت های خاص خود را دارند و نحوه ساخت و کاربرد هرکدام متفاوت است.

لمینت دندان کامپوزیتی

لمینت دندان کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت، موادی همرنگ دندان هستند که عموما در مطب ساخته می شوند و نیازی به لابراتوار دندانسازی ندارند. همانطور که از نام این لمینت دندان مشخص است از جنس کامپوزیت یا همان مواد ترمیم دندان است. لمینت کامپوزیتی غالبا در یک جلسه یا حداکثر دو جلسه درمانی بر روی دندان کارگذاشته می شود.

با لمینت دندان کامپوزیتی شما در سریعترین زمان ممکن به دندان هایی درخشان و لبخندی زیبا می رسید.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی پوسته ای بسیار نازک از جنس سرامیک است که به آن (پرسلن ونیر) نیز میگویند. این نوع لمینت دندان پس از اینکه مقدار بسیار ناچیزی تراش توسط پزشک متخصص پروتز داده شد، قالبگیری می شوند و در لابراتوار دندانسازی لمینت های سرامیکی شما با ظرافت ساخته می شوند.

ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار کم و در حد ۰٫۵ میلیمتر است که با دقت بالا توسط متخصص پروتز بر روی سطح دندان های اصلی شما قرار می گیرد. زمان ساخت لمینت دندان های سرامیکی بیشتر است و برای انجام کار دفعت بیشتری باید به دندانپزشکی مراجعه کنید.

همچنین کاربرد و مزایای لمینت دندان سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی است و از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است.

مزایای لمینت دندان سرامیکی

هر درمانی به همراه مزایا و زیبایی هایی که دارد معایبی نیز دارد که باید قبل از اقدام بصورت کامل در مورد مزایا و معایب آن آگاهی داشته باشیم در بخش بالا مزایای لمینت دندان سرامیکی را توضیح دادیم که به نسبت دیگر لمینت دندان ها مزایای بیشتری دارد اما بد نیست معایب لمینت دندان سرامیکی را هم بدانید.

معایب لمینت دندان سرامیکی

فیلم لمینت دندان

در این فیلم لمینت دندان خانم دکتر فدوی در دندانپزشکی آیریک، مراحل تراش دادن لمینت دندان و میزان تراش لمینت را به شما توضیح میدهند تا متوجه شوید که تراش لمینت دندان در دندانپزشکی آیریک بسیار با ظرافت و حساسیت بالا انجام میشود تا هیچگونه آسیبی به دندان های شما وارد نشود.

همه افرادی که بدنبال اصلاح ظاهر و ترمیم دندان های خود هستند، می توانند از درمان لمینت دندان استفاده کنند. اما به دلیل اینکه امروزه روش های ترمیمی و زیبایی بسیاری وجود دارند، باید در انتخاب روش درمانی مد نظر خود

بهتر است قبل از انجام لمینت دندان از حتما آگاهی کامل داشته باشید که برای چه می خواهید این درمان زیبایی را انجام دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن از خدمات عالی بهره مند شوید.

عمر لمینت دندان چقدر است ؟

لمینت دندان سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی از مقاومت، استحکام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است. البته همه اینها در صورتی است که از بهداشت و رسیدگی به دندان هایتان غافل نشوید در صورتی که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و به تمامی توصیه های پزشک خود با دقت انجام دهید ماندگاری و طول عمر لمینت دندان می تواند به بیش از ۱۰ سال برسد.

مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان

حتما تا یک هفته پس از لمینت دندان از خوردن غذاهای بسیار سرد، داغ خودداری کنید. بهتر است از نوشیدنی های رنگی مانند نوشابه و قهوه حداقل استفاده را داشته باشید. بهداشت دهان و دندان را باید بصورت کامل رعایت نمائید. برای جلوگیری از شکستگی و لب پر شدن لمینت از گاز زدن غذاهای سفت مانند ته دیگ خودداری کنید.

دسترسی سریع

لمینت دندان چیست ؟قیمت لمینتفیلم مراحل لمینتعوارض لمینتمراقبت های لمینتلمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟لمینت دندان طرح لبخند

لمینت دندان چیست ؟

لبخند زیبا و سفید یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی است و اگر به دنبال لبخند سفید و مرتب هستید، لمینت دندان بهترین راه حل برای شماست. در واقع لمینت دندان به لایه ای گفته می شود که بر روی دندان قرار می گیرد و به وسیله این درمان فرم و رنگ دندان را بهبود پیدا می کند. همچنین فاصله بین دندان های کوچک و دندان های شکسته را می بندد. بعد از لمینت، دندان ها بسیار مرتب، آراسته و سفید می شوند و هنگام لبخند زدن و صحبت از درخشندگی بالایی برخوردار هستند. در این مقاله به بررسی قیمت لمینت ، مراحل آن و مقایسه آن می پردازیم.

قیمت لمینت دندان

هزینه لمینت دندان به مقدار قابل توجهی می تواند متفاوت باشد و این تفاوت قیمت لمینت می تواند بسته به طیف وسیعی متغیر باشد ، از جمله:

مهم است که به خاطر داشته باشید وقتی صحبت از دندانپزشکی زیبایی و روکش های لمینت دندان می شود، شما واقعا به همان اندازه که برای آن بودجه می گذارید، دریافت می کنید. روکش می تواند گران باشد؛ اما با توجه به اینکه اکثر روکش ها تقریبا ۱۰ سال دوام می آورند، سرمایه گذاری اولیه (در صورت گسترش بیش از ۱۰ سال) بسیار کمتر از هزینه ای است که اکثر ما برای قهوه صبحانه خود صرف می کنیم. افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و سلامتی عمومی شما ارزشمند است.

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۱ چه قدر است ؟

جشنواره تخفیف بهاره

با اقساط بلند مدت

برای دریافت مشاوره در مورد لمینت دندان ودریافت مشاوره قیمت لمینت دندان و انتخاب بهترین نوع آن می توانید فرم زیر را پر کنید.

نام شما (الزامی) شماره تلفن (الزامی)

قبل و بعد لمینت دندان

لمینت دندان یکی از بهترین درمان ها برای زیبایی لبخند می باشد و به کمک این درمان می توانید فرم ، سایز و رنگ دندان می باشد. نتایج قبل و بعد لمینت دندان ، بسیار شگفت انگیز می باشد.

معرفی مختصر انواع لمینت

لمینت های سرامیکی زیرکنیا

در این نوع لمینت ها برای افزایش استحکام آن از هیچگونه شیشه استفاده نمیشود و عنصرهای سازنده آن سرامیک و عنصر اکسید زیرکونیوم است و بر پایه پلی کریستال ها ساخته می شود.

لمینت دندان فلدسپاتیک

لمینت های فلدسپاتیک از دارای شفافیت و ضخامت بسیار پایین و شگفت انگیزی هستند و اجزای اصلی لمینت های فلدسپاتیک را شیشه تشکیل می دهند و برای ساخت این نوع لمینت ها از عنصر دی اکسید سیلیکون استفاده می شود.

فلدسپاتیک به علت شیشه ای بودن به شما ضخامت کمتر از ۰٫۵ میلی متر و شفافیت بالا را برای شما با ارمغان می آورد اما به علت شیشه ای بودن آن ، نسبت به سایر لمینت های دندان خاصیت شکنندگی بالاتری دارند. البته برای استحکام بالای این لمنیت فلدسپاتیک ها باید به خوبی با دندان پیوند بخورند و شکنندگی آن بسیار کمتر می شود.

مزیت ضخامت پایین این است که برای انجام لمینت دندان نیازی دیگر برای تراشیدن دندان وجود ندارد.

لمینت های IPS EMAX

لمینت های IPS EMAX دارای استحکام شگفت انگیزی هستند و می توانند فشار بالایی را تحمل کنند. برای ساخت این لمینت ها از ترکیب دی سیلیکات و سرامیک استفاده می شود. دی سیلیکات همان عناصر ساخت شیشه است و به این نوع لمینت های قابلیت شفافیت بالا و ضخامت کمتر می بخشند.

لمینت گلس سرامیکی

این نوع لمینت ها نیز از ترکیب سرامیک و شیشه استفاده می شود اما در این ترکیب میزان شیشه به کار رفته در آن بسیار بیشتر است تا بتوان لمینت هایی با ضخامت بسیار پایین تولید کرد. این لمینت ها دارای شفافیت بسیار بالایی هستند و به لمینت ها رنگبندی طبیعی تری می بخشند و به علت ضخامت کم آن تراش مینای دندان انجام نمی شود.

پرسش و پاسخ لمینت دندان

انواع لمینت دندان

لمینت های دندانی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از این انواع دارای مزایای مخصوص به خود هستند و وابسته به خواسته های بیمار انتخاب می شود.

لمینت لومینیرز

لومینیرزها یکی از درمان های لمینت است که دارای ضخامتی بسیار کمی به اندازه یک لنز چشمی دارد. لومینیرز ها بر روی مینای دندان چسبانده می شود و بدشکلی و بدرنگی دندان را می پوشاند. لومینرز های دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند و دیگر نیاز به تراش دندان وجود نخواهد نداشت و در صورت لزوم بسیار کم می باشد.

لومینیرز برای افرادی که میخواهند تغییر فرم و سایز در دندان خود ایجاد کنند ، گزینه مناسبی نیست و فقط بدشکلی و بدرنگی دندان رو می پوشاند.

لمینت زیرکونیا

همان طور که می دانید زیرکونیا یکی از انواع لمینت دندان است که برای زیباتر شدن لبخند و طرح دندان ها به کار می رود. این روکش لمینت  دارای استحکام و دوام بسیار بالایی نسبت به روکش های مشابه خود است. اغلب لمینت های دندانی با جنس تیتانیوم ساخته می شود زیرا این نوع روکش دارای خاصیت زیست پذیری بسیار بالایی با بدن انسان است. اما برخی افراد هستند که به فلز تیتانیوم حساسیت دارند و نمی توانند از آن استفاده نمایند.

به دلیل زیبایی بسیار بالا و شفافیت بهتری که نسبت به لمینت فلزی دارد بیماران بسیار زیادی علاقه دارند از این نوع لمینت استفاده نمایند. قطعا همه ما در اطراف خود افرادی را دیده ایم که نسبت به سرمای زیاد و گرمای زیاد دچار حساسیت دندانی هستند. این افراد گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از روکش زیرکونیا برای لمینت دندانی خود هستند. روکش زیرکونیا خاصیت عایق دارد و از انتقال حرارت جلوگیری می کند. این روکش از شکستگی دندان ها جلوگیری می کند و دارای استحکام بسیار بالایی است.

یکی از مهم ترین نکات مثبتی که این روکش دارد میزان سهولت در استفاده از آن است. این روکش به راحتی بر روی دندان ها قرار داده می شود.

اگر بیمار دارای حساسیت باشد با استفاده از این روکش حساسیت دندانی که به فلز تیتانیوم دارد اتفاق نمی افتد و به راحتی از لمینت دندانی استفاده می کند.

لمینت ایمکس

لمینت دندان ایمکس همان ونیر بدون تراش است. بدین منظور که برای نصب آن بر روی دندان نیازی به تراشیده شدن مینای دندان نیست. این نوع لمینت از سرامیک شیشه ای دی سیلیکات لیتیوم تشکیل شده است. لمینت دندان ایمکس دارای طول عمر بسیار بالایی است و از نظر شکل ظاهری و زیبایی نسبت ب دیگر لمینت های مشابه خود از بسیار جذاب تر می باشد. این نوع لمینت دارای شفافیت بسیار بالایی است به صورتی که شباهت بسیار بالایی به مینای دندان طبیعی انسان دارد. کمتر کسی می تواند فرق بین لمینت بدون تراش ایمکس را با دندان طبیعی شما متوجه شود. همانند لمینت عادی می توانید رنگ و سایه این نوع لمینت را هم رنگ با دندان طبیعی خود یا روشن تر انتخاب کنید. بیمار طبق سلیقه خود رنگ لمینت و سایه لمینت را انتخاب می کند سپس  پزشک بررسی می کند تا نتیجه به صورت غیر طبیعی نباشد و اقدام به کاشت لمینت می نماید.

از این نوع لمینت برای پوشاندن فاصله هایی که بین دندان ها ایجاد شده است، برای تغییر رنگ دندان ها، تغییر شکل و فرم دندان ها و از بین بردن ناموزون بودن دندان ها استفاده می شود. اگر دندان های شما دچار مقدار کمی بد فرمی و ناموزونی باشد می توان به جای استفاده از روش ارتودنسی از این روش و مزیت های منحصر به فرد آن استفاده نمود. جهت نصب لمینت ایمکس نیازی به استفاده کردن از داروهای بی حسی یا تزریقی وجود نخواهد داشت.

لمینت های ایمکس برای افرادی که قصد ایجاد تغییر در فرم و سایز دندان خود دارند ، گزینه مناسبی هستند.

لمینت دندان طرح لبخند

لبخند یکی از اجزای مهم صورت و یکی از مهمترین فاکتور ها در زیبایی چهره است. لمینت دندان طرح لبخند باید به گونه ای باشد هارمونی بین سایز و رنگ دندان ها و نسبت به صورت رعایت شود تا بتوان زیباترین طرح لبخند را بیمار را داشته باشد.

در  طرح لبخند برای ایجاد بیشترین هماهنگی باید تمامی فاکتورهایی اعم از لثه ، فاصله و تناسب دندان ها و بهترین رنگ نسبت به پوست صورت در نظر گرفته شود. هر چه این تناسب ها با دقت بیشتری رعایت شود ، لبخند شما دارای ظاهر زیبا و طبیعی تر می شود.

لمینت دندان نیز مانند درمان های کامپوزیت و بلیچینگ نیز یک درمان طرح لبخند است که می توان گفت به علت سفارشی تولید شدن لمینت ها توسط لابراتور دارای بهترین طرح لبخند بین درمان های حال حاضر است.

قیمت لمینت دندان طرح لبخند

لمینت دندان نیز همانطور که گفته شد یکی از بهترین درمان ها برای انجام طرح لبخند است و برای انجام آن بهتر است به پیش پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید. یکی از مهم ترین عوامل موثر در زیبایی طرح لبخند ، هنر  ، سلیقه و تجربه پزشک متخصص است که بتواند به بهترین شکل این تناسب بین سایز ، فرم و رنگ دندان ها برقرار کند.  قیمت لمینت دندان طرح لبخند در جدول های لمینت دندان قابل مشاهده است.

مراحل لمینت دندان

یکی از کم خطر یا بهتر است بگوئیم بی خطر ترین روند های درمان در حوزه دندان پزشکی زیبایی روش استفاده از لمینت دندان است که نیاز به دو جلسه مراجعه دارد. در صورتی که به دنبال لبخندی جذاب و ظاهری زیبا می گردید بهتر است این مقاله را تا انتها برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمائید. در این بخش قصد داریم به این مطلب بپردازیم که لمینت دندان چگونه انجام می شود؟ و صفر تا صد لمینت دندان آن چگونه است.

بررسی دهان و دندان ها

در جلسه اولی که به پزشک مراجعه خواهید کرد باید دهان و تمامی دندان های شما به خوبی بررسی شود. این بررسی وضعیت توسط یک عکس با اشعه ایکس انجام می شود. در این بخش باید پوسیدگی دندانی، بیماری لثه و بیماری های این چنینی به خوبی بررسی شود تا اگر مشکلی وجود دارد پیش از انجام لمینت دندان درمان آن آغاز شود .

پاک سازی دندان ها

پس از آن که دندان و دهان بیمار به خوبی مورد بررسی قرار گرفت باید طبق لبخند شما تعداد دندان هایی که یاز به لمینت دارند مشخص شود. دقت داشته باشید اغلب هیچ فردی تمام دندان های خود را لمینت نمی کند و باید در ابتدا یک لبخند خوب بزنید تا دندان هایی که در معرض دید هستند برای کاندیدای لمینت انتخاب شوند. در این جلسه مدت زمان درمان، هزینه کامل لمینت دندان و هرگونه اطلاعاتی که لازم باشد شما بدانید به شما ارائه خواهد شد. در نهایت در همین جلسه باید سطح دندان های شما به صورت کامل از هرگونه پلاک و جرم پاک سازی شود تا به مرحله آماده سازی برسد.

تراش دندان برای لمینت

پس از انجام بررسی های لازم باید به مرحله اماده سازی دندان برای لمینت رسید. در این مرحله بخش کوچک و سطحی از مینای دندان بیمار تراشیده می شود. این تراشیدگی بسیار اندک بوده و فقط برای پیوند بهتر و ایجاد فضایی برای قرار دادن لمینت استفاده می شود. نحوه تراش دندان برای لمینت به این صورت است که مینای دندان با استفاده از یک دریل دندان پزشکی کوچک انجام می شود. ممکن است تصور کنید برای شما ایجاد درد، تاثیرات منفی و حساسیت کند اما این طور نیست. پس از اماده سازی دندان های شما باید قالبی سفارشی از دندان شما به واسطه پزشک گرفته شود و به لابراتوار جهت ساخت لمینت فرستاده شود.

قالب گیری لمینت دندان

همانطور که در انتهاب مرحله قبل بیان کردیم باید یک قالب دندان از دندان های شما تهیه شده و به لابراتوار فرستاده شود. در لابراتوار یا آزمایشگاه دندان پزشکی روکش لمینت مناسب با فرم مخصوص دندان هر  شخص ساخته می شود. مدت زمان تهیه روکش لمینت دندان ممکن است  یک الی دو هفته زمان نیاز داشته باشد. در این مدت زمان کوتاه برخی بیماران تمایل دارند از روکش موقت استفاده نمایند تا زیبایی دندان هایشان به خطر نیافتد.

مراحل نصب لمینت دندان

پس از اتمام ساخت روکش در لابراتوار باید روکش ها برای پزشک شما ارسال شود. دندان پزشک روکش هایی که به صورت سفارشی برای شما ساخته شده است را بر روی دندان شما می چسباند و باید به صورت کامل اطمینان حاصل کند که روکش های پیوندی مستحکم و صحیح بر روی سطح دندان شما داشته اند. یکی از مهم ترین مراحل لمینت دندان همین بخش است. باید نحوه قرار گرفتن لمینت بر روی دندان های شما به صورتی باشد که میان خط لثه و روکش لمینت دندان فاصله ای ایجاد نشود. زیرا فاصله میان خط لثه و روکش لمینت باعث می شود باکتری ها در آن ناحیه تجمع کنند و در دراز مدت دچار بیماری لثه ای و شکست در نصب لمینت دندان سرامیکی شوید. به همین علت توصیه می شود ب هر پزشکی اطمینان حاصل نکنید و در انتخاب یک متخصص خوب دندان پزشکی زیبایی حوصله به خرج دهید.

مرحله نهایی لمینت دندان

در این بخش به شما آموزش داده می شود چگونه مراقبت کافی از لمینت دندان خود کنید و طول عمر لمینت دندان را افزایش دهید و در صورتی که مشکلی برای لمینت دندان شما پیش آمد باید سریعا به پزشک معالج خود مراجعه کنید . هر چه مراقبت خوبی از لمینت دندان داشته باشید مدت زمان بیشتری می توانید از زیبایی آن استفاده نمائید. همه مراحلی که نام بردیم در طی ۲ جلسه انجام می شود. این دو جلسه ممکن است در طی ۲ هفته یا ۴ هفته به صورت کامل انجام شود. البته در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی  دیگری برای دندان های کاندید لمینت شما  نیاز نباشد.  

فیلم مراحل لمینت دندان

لمینت دندان چقدر طول میکشد ؟

لمینت دندان بر خلاف کامپوزیت دندان نیاز به چند جلسه دارد و بسته به مدت آماده شدن لمینت ها توسط لابراتور دارد و به طور کلی بین ۷ الی ۱۴ روز طول می کشد و در این مدت شما از روکش های موقت استفاده میکنید.

لمینت دندان چگونه انجام می شود ؟

مزایای لمینت دندان

معایب لمینت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان رو می توان به عنوان پوشش یا روکشی برای دندان نامید که بدرنگی یا نامنظمی سطحی دندان را می پوشاند و لبخند زیبایی را افراد ارائه می کند. همچنین درمان لمینت دندان ، درمان مشابهی مانند کامپوزیت وجود دارد که هر کدام دارای مزایای و معایب مخصوص به خود می باشند. در ادامه کاندیدا های مناسب لمینت دندان را نام میبریم :

آیا لمینت دندان درد دارد ؟

همانطور که با روند درمان لمینت دندان آشنا شدید ، در این درمان ابتدا مقداری دندان را برای قراردادن روکش لمینت تراش داده می شود و قالب گیری انجام می شود. پس از آماده شدن لمینت ها ، لمینت ها بر روی دندان شما قرار می گیرد.

حال در زمان تراش دندان برای شما بی حسی انجام می شود و در طول درمان دردی احساس نخواهید کرد اما ممکن است بعد از انجام تراش ، حساسیت دندان شما زیاد بشود و این حساسیت موقتی بوده و بعد از مدتی از بین می رود.

به طور کلی نیاز به نگرانی برای درد لمینت دندان وجود ندارد و این درد جزئی خواهد بود و در طول درمان شما دردی احساس نخواهید کرد و ممکن است دندان تا چند روز دارای حساسیت شود.

آیا لمینت دندان دائمی است ؟

لمینت دندان در مقابل کامپوزیت ونیر دارای طول عمر ، استحکام و مقاومت بالاتر در برابر تغییر رنگ دارد. لمینت دندان طول عمر بالایی دارد اما نمیتوان گفت دائمی است. میزان طول عمر لمینت دندان شما بسته به کیفیت و مراقبت های شما دارد و می توان طول عمر لمینت ها را بست داد.

عوارض لمینت دندان

لمینت دندان مانند هر درمان دیگری ممکن است دارای عوارض و مشکلاتی برای افراد بشود. لمینت دندان در اکثر افراد بدون عارضه بوده اما نمی توان گفت این درمان عوارض ندارد بنابراین عوارض لمینت دندان در افراد متفاوت است و از عوارض لمینت دندان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ترمیم ناپذیر بودن

لمینت های دندانی ، بر خلاف کامپوزیت و دندان طبیعی در صورت شکستگی و لبپر شدن، امکان ترمیم برای آن ها وجود ندارد و باید لمینت به طور کامل تعویض شود.

ایجاد تغییر در دندان طبیعی

برای قرار دادن لمینت برای روی دندان های طبیعی ، نیاز به ایجاد تراش بر روی دندان وجود دارد و اگر لمینت های برداشته شود ، دندان های طبیعی تراش خورده ، ظاهر مناسبی ندارند.

هزینه بالا

لمینت های دندانی بنابه دلایلی همچون احتیاج به قالبگیری و لابراتور ، چند جلسه ای بودن و سرامیکی بودن آن از هزینه های بیشتری به نسبت کامپوزیت برخوردار هستند.

حساسیت های دندانی

دندان ها بعد از انجام لمینت ها ، به علت تراش خوردن ممکن است نسبت به سرما ، گرما و فشار حساس شوند که با در میان گذاشتن با دندانپزشک برای شما رفع می شود.

تغییر رنگ

لمینت های دندانی با مصرف مواد رنگ دهنده ای همچون قهوه ، چایی ممکن است به مرور زمان دچار تغییر رننگ بشوند.

پوسیده شدن دندان

بعد از تراش خوردن دندان ، در صورت مراقبت های نادرست از آن ها ممکن سبب پوسیده شدن دندان ها بشود.

مراقبت های لمینت دندان

یکی از نکاتی که باید پس از انجام لمینت دندان به آن دقت شود انجام مراقبت های لازم از لمینت است. برخی تصور می کنند زمانی که لمینت کردند دیگر نیاز به مراقبت از دندان نخواهند داشت اما باید بدانید پس از لمینت دندان باید مراقبت های بیشتری از دندان های خود داشته باشید زیرا دندان هایتان حساس تر شده است. قصد داریم در این بخش هر آنچه باید در رابطه با مراقبت لمینت بدانید را برایتان شرح دهیم:

رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مهم ترین مراقبت های لازم بعد از نصب روکش لمینت دندان رعایت کردن بهداشت دهان و دندان است. در صورتی که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید بیش از ۱۵ الی ۲۰ سال می توانید از  عمر و ماندگاری لمینت دندان خود استفاده نمائید.  با لمینت دندان باید مانند دندان طبیعی رفتار نمود. نکته دیگری که باید به آن دقت نمائید این است که دندان لمینت شده هم مانند دندان طبیعی ممکن است دچار پوسیدگی شود. پس بهتر است نکات بهداشتی را رعایت نمائید تا دندان های شما سالم بماند. جهت رعایت بهداشت دهان و دندان باید سه مورد زیر با دقت و به میزان کافی انجام شود.

هرچه بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمائید قطعا کمتر در معرض بیماری های دهان و لثه قرار خواهید گرفت.

استفاده مسواک های نرم و خمیر دندان های مناسب

پس از آن که دندان خود را لمینت کردید بهتر است از مسواک هایی که نرم هستند و خمیر هایی که مخصوص دندان های حساس هستند استفاده نمائید. مسواک هایی که سخت هستند و دارای پرز سفت هستند باعث سایش لمینت های شما و آسیب به آن ها می شوند. بهتر است از پزشک متخصص خود بخواهید تا یک خمیر دندان با ترکیبات مناسب برای لمینت را به شما معرفی کند.

مراقبت از لثه و جلوگیری از بیماری های پریودنتال

برخی بیماری ها لثه مانند عفونت و بیماری پریودنتال باعث ایجاد التهاب در ناحیه لثه شما می شوند. در صورتی که دچار این بیماری ها شوید احتمال تحلیلی لثه شما بیشتر می شود و در نهایت تاثیر منفی بر ونیر های شما خواهد گذاشت. آن بخشی از لثه که در تماس با لمینت شما است تاثیر زیادی بر سالم ماندن و افزایش طول عمر لمینت شما دارد. در صورتی که دندان زیر لمینت شما دچار عفونت شد بهتر است بلافاصله اقدام به درمان آن نمائید زیرا این پوسیدگی گسترش پیدا می کند و احتمال آسیب به دندان های دیگر بیشتر می شود. در صورتی که عفونت گسترش پیدا کند پیوند مستحکم بین مینای دندان و روکش لمینت از بین می رود و روکش به راحتی کنده می شود.

جلسات چکاپ منظم

باید به صورت مرتب هر ۶ ماه یک مرتبه برای چکاپ و معاینه های لازم به متخصص دندان پزشکی خود مراجعه نمائید. در صورتی که به صورت متوالی به پزشک خود مراجعه نمائید از بیماری های لثه جلوگیری می شود و آسیبی به لمینت دندان شما نخواهد رسید. اگر عفونت یا مشکلات پریو دنتال برای شما پیش آید می تواند به مرور زمان گسترش پیدا کند و موجب آسیب به دندان و دهان های شما شود. با مراجعه مرتب به پزشک از بروز مشکلات دهان و دندان برای شما جلوگیری می شود. گاهی ممکن است دندان شما دچار ترک خوردگی یا شکستگی جزئی شود که در صورت مراجعه مرتب به پزشک از پیشروی آن می توان به خوبی جلوگیری نمود.

پرهیز از جویدن مواد غذایی سفت

عمر لمینت های دندان بسیار بالا است و دارای استحکام بسیار خوبی می باشندو اما اگر به صورت مداوم از آن برای جویدن مواد غذایی سفت یا مواد سفت مانند سر بطری، سر مداد یا ناخن استفاده نمائید قطعا آسیب هایی جبران ناپذیر برای شما خواهد داشت. بهتر است گاز زدن و جویدن مواد غذایی و هرگونه مواد سفت را حتی الامکان انجام ندهید تا طول عمر لمینت های خود را افزایش دهید. بهتر است برای جویدن مواد غذایی سفت از دندان های طبیعی و عقب خود کمک بگیرید. درصد لب پریدگی و شکستگی دندانی در گاز زدن و جویدن مواد غذایی سفت بسیار بالا می رود.

عدم ساییدن دندان ها

 افرادی هستند که عادت به ساییدن دندان های خود دارند و به اصطلاح دچار بیماری دندان قروچه هستند. در صورتی که دارای این عادت هستید باید بدانید دندان های شما سریعت تر از دیگر بیماران دچار آسیب می شود و باید از نایت گارد یا محافظ دندان استفاده نمائید. البته برای لمینت یک سری محافظ های مخصوص وجود دارد. فشاری که با دندان قروچه به دندان شما وارد می شود باعث ترک خوردن، شکستن و افتادن روکش لمینت می شود. در صورتی که این مشکلات برای دندان لمینت شده شما پیش آید قطعا دیگر زیبایی قبل را تجربه نخواهید کرد و مستلزم پرداخت هزینه ای زیاد برای ترمیم آن هستید. باید دقت داشته باشید که هیچ گونه استرسی برای جلوگیری از فشار  به دندان های لمینت شده نباید به بیمار وارد شود.

عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان به طور معمول بین ۱۰ الی ۲۰ سال است که بسته به عوامل موثر این طول عمر اضافه یا کم می شود.

 لمینت های دندانی طول عمری تقریبا دو برابر به نسبت کامپوزیت های دندانی دارند و  ولی این طول عمر بسته به عوامل مختلفی بستگی دارند اعم از :

کیفیت ساخت لمینت های دندانی

امروزه مدل های مختلفی از لمینت ها وجود دارد که هرکدام دارای مزایای مخصوص به خود هستند و این لمینت ها دارای استحکام و طول عمر مخصوص به خود هستند.

میزان سلامت دندان های شما

همانطور که می دانید لمینت های دندانی بر روی دندان های شما قرار داده می شود و هر چه دندان شما از سلامت بیشتری برخوردار باشد ، طول عمر لمینت های شما بیشتر است.

میزان مراقبت از دهان و دندان

بعد از انجام لمینت دندان ، دندان های شما همچنان به مراقبت نیاز دارند و چه بسا بیشتر. زیرا در صورت پوسیده شدن دندان ، لمینت نیز از بین می رود.

عادت های غذایی

عادت های غذایی فرد یکی از عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان است زیرا عادت های غذایی به طور مستقیم بر روی رنگ لمینت های دندانی موثر است و هم با لمینت های دندانی نباید مواد غذایی سفت مثل ابنبات ، ته دیگ و اجیل های سفت را بجوید.

رنگ بندی لمینت سرامیکی

همان طور که می دانید برای انتخاب رنگ مورد نظر از رنگ بندی لمینت سرامیکی هر کس برای خود ملاک های کاملا مختلفی دارد. مهم ترین ملاکی که باید در انتخاب رنگ از رنگ بندی مورد توجه قرار داده شود رنگ پوست متقاضی است. افرادی که دارای پوست تیره و سیاه هستند باید بدانند که انتخاب رنگ سفید براق و درخشام برای ان ها بسیار اشتباه است و نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت.

اگر رنگ پوست شما سفید است می توانید از رنگ لمینت سفید درخشان و روشن استفاده نمائید تا تضادی بین لبخند و پوست شما ایجاد نشود. البته امروزه پزشکان با استفاده از تکنیک لایه گذاری می توانند طیف رنگی بسیار طبیعی و درخشان برای شما ایجا کنند. یکی از نکات جالبی که در انتخاب رنگ از رنگ بندی لمینت مورد توچه قرار می گیرد میزان سفیدی چشم های بیمار است. باید رنگی را از طیف رنگی سفید تا رنگ طبیعی دندان لمیت سرامیکی انتخاب کنید که از سفیدی چشمان شما خیلی سفیدتر نباشد.

درجه بندی رنگ لمینت دندان

طبق تحقیقات انجام شده در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که در داخل و خارج از کشور مشغول تولید لمینت های سرامیکی با درجه رنگ بندی بسیار متفاوت هستند. معمولا درجه بندی رنگ لمینت دندان از یک الگوی کلی تبعیت می کند که در۴ سطح A ،B ،C و Dارائه می شود. این ۴ درجه رنگ بندی لمینت دندان از شماره ۱ الی ۴ قرار گرفته است و انتخاب با توجه به قوانین اصولی انتخاب رنگ و سلیقه بیمار آزاد است. پس از آن که بیمار رنگ مورد نظر خود را از درجه بندی انتخاب می کند پزشک موظف است نظر خود را اعلام کند و به طبیعی تر شدن نتیجه کار خود کمک کند. در ادامه با انواع رنگ لمینت دندان آشنا می شویم.

رنگ لمینت دندان A1

A1 ، یکی از  سفیدترین رنگ های  لمینت دندان است که به لبخند هالیوودی نیز معروف است. این رنگ بسیار مقاومت و ثبات خوبی دارد اما سفیدی و درخشندگی آن بسیار زیاد است و افرادی که به دنبال رنگی ملایم تر اما سفید هستند باید بدانند این رنگ، گزینه مناسبی برای آن ها نخواهد بود. 

رنگ لمینت دندان A2

رنگ لمینت دندان A2، به رنگ استخوانی روشن و طبیعی است. افرادی که به دنبال طبیعی تر شدن رنگ دندان خود در لمینت هستند باید این رنگ که دارای شفافیت بالایی هم هست را انتخاب کنند.

رنگ لمینت دندان B1

b1 یکی از سفیدترین سایه رنگ های لمینت سرامیکی که با لایه گذاری مناسب بسیار زیبا خواهد شد.

رنگ دندان A2 رنگی طبیعی است و افرادی که می خواهند اقدام به لمینت دندان طبیعی کنند باید از این گزینه استفاده نمایند.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت

لیمنت دندان و کامپوزیت رایج ترین نوع روکش ها هستند. اگرچه هر دو روش یک هدف را دنبال می کنند؛ اما تفاوت اصلی آن ها در ماده مورد استفاده است. روکش های کامپوزیت از رزین ساخته شده اند که کاملا شبیه رنگ دندان طبیعی است.از طرف دیگر روکش های چینی از ظروف چینی است و معمولا در لابراتور ساخته می شود.

فرقی نمی کند کدام گزینه را انتخاب کنید. هر دو نوع روکش پوسته ای ایجاد می کند که هر گونه آسیب یا تغییر رنگ را پوشانده است. با استفاده از روکش، دندانپزشکان آرایشی با تجربه می توانند لبخند هالیوودی را به شما هدیه دهند.با این حال، بسته به بودجه، هدف و میزان آسیب شما، ممکن است گزینه دیگری داشته باشید.

در اینجا، ما به جزئیات مربوط به روکش های مختلف دندان می پردازیم که به شما کمک می کند تفاوت بین روکش های کامپوزیت و پرسلن و جوانب مثبت و منفی هر یک را درک کنید.

قیمت لمینت دندان ۱۴۰۰