صافکاری پی دی ار


صافکاری پی دی ار

درباره ی روش کار صافکاری پی دی آر PDR بیشتر بدانید صافکاری و نقاشی ماشین دو هنر مکمل هم هستند. زمانی که بدنه خودرو دچار آسیب جزئی یا کلی می شود این هنر دست صافکار و نقاش ماهر هست که آنرا به وضعیت اولیه خود بر می گرداند.امروزه تکنیک های متنوع و پیشرفته ای برای […]


درباره ی روش کار صافکاری پی دی آر PDR بیشتر بدانید

صافکاری و نقاشی ماشین دو هنر مکمل هم هستند. زمانی که بدنه خودرو دچار آسیب جزئی یا کلی می شود این هنر دست صافکار و نقاش ماهر هست که آنرا به وضعیت اولیه خود بر می گرداند.امروزه تکنیک های متنوع و پیشرفته ای برای این امر ابداع شده که با شناخت ابزار و تجهیزات موجود میتوان به نتایج بهتری دست یافت و هزینه ها را نیز کاهش داد

صافکاری بدون رنگ PDR چیست ؟

تعمیر تورفتگی بدنه خودرو (Pai less De Repai ) که به PDR معروف است، یک فرایند نسبتا جدید برای ترمیم و از بین بردن گودی های جزئی، قری های کوچک و آسیب های ناشی از برخورد تگرگ به بدنه اتومبیل است. این روش باعث صرفه جویی در وقت و هزینه تعمیرات بدنه می شود.

همینطور این روش به عنوان تکنیکی برای صافکاری بدون رنگ هم شناخته می شود. صافکاری بدون رنگ روشی است که در آن با دقت عمل بالای اپراتور از ریزش رنگ بدنه اتومبیل جلوگیری به عمل می آید. تا زمانی که سطح رنگ دست نخورده باشد، می توان با استفاده از PDR طیف گسترده ای از آسیب را تعمیر کرد. از این روش می توان بر روی هر دو صفحه آلومینیومی و فولادی استفاده کرد.

متداول ترین کاربرد عملی برای صافکاری بدون رنگ، ترمیم صدمات ناشی از تگرگ، حفره روی در ها و گلگیر، چین و چروک های جزئی، تورفتگی های بزرگ و آسیب به بدنه است. همچنین با به حداقل رساندن استفاده از بتونه بدنه، می توان از این روش آماده سازی، قسمت آسیب دیده را برای بتونه کاری مهیا کرد.

از جمله عوامل محدود کننده برای صافکاری بدون رنگ موفقیت آمیز، انعطاف پذیری رنگ و میزان کشش و ضخامت فلز آسیب دیده، انحنا یا صاف بودن محل آسیب و شدت ضربه وارد شده هستند. البته در اکثر موارد انجام PDR موفقیت آمیز بوده است. به طور کلی هر چه مقدار تورفتگی کم عمق باشد، احتمال ترمیم بدون رنگ تمیزی تری وجود دارد. به این موضوع توجه داشته باشید صافکاری بدون رنگ برای شکاف ها و چین های بسیار تیز گزینه مناسبی نیست.

داستان پی دی آر از کجا شروع شد ؟

احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید شیوه های ترمیمی بدون رنگ ریشه در دوران باستان دارد. حدود قرن ۳ میلادی ظروف و لوازم طلا، نقره، مس و قلع را به روش های مشابه امروز بازسازی می کردند.

 صافکاری بدون رنگ توسط فرانک تی. سارجنت در سال ۱۹۳۱ ابداع و شروع به کار کرد. وی حتی کتابی در این خصوص با عنوان کلید ضربه زدن به فلز را به رشته تحریر درآورد و در آن به توضیح نحوه به کار گرفتن ابزارهای صافکاری بدون رنگ، نحوه استفاده از آنها و حتی توضیحاتی در مورد چگونگی پیش بینی حرکت فلز را ارائه داد.

تقریبا ۲۰ سال بعد، اسکار فلایگ به سال ۱۹۶۰ در نمایشگاه بین المللی ورزش های موتوری که در شهر نیویورک ایالات متحده برقرار می شد اولین نمایش عمومی را ثبت کرد. وی کارمند ساده مرسدس بنز بود که وظیفه اش مراقبت از رنگ همه اتومبیل های نمایش داده شده در نمایشگاه بود. پیش می آمد که در طی بازدید روزانه خراش ها و تو رفتگی های کوچکی توسط عموم ایجاد می شد که نیاز به رنگ آمیزی مجدد در شب داشت تا برای نمایش مطلوب روز بعد آماده باشد. برای اولین بار اسکار فلایگ از دسته چوبی چکش برای بیرون کشیدن یک تورفتگی استفاده کرد. پس از اتمام نمایشگاه به خانه خود در آلمان بازگشت و شروع به تدوین تکنیک ها و ابزارهایی برای ترمیم قری و فرورفتگی ها کرد. سر انجام در کارخانه مرسدس به مقام ارشد ارتقا یافت و در آنجا به عنوان حلبی ساز طلایی شناخته شد و برنامه  های آموزش PDR را در کلیه کارخانه های زیر مجموعه مرسدس آغاز کرد.

این تکنیک ها مدتها در آلمان مورد استفاده قرار گرفتند تا اینکه سرانجام بعنوان یک روش موفق برای ترمیم تورفتگی ها در سال های ۱۹۷۹ – ۱۹۸۳ ایالات متحده تبلغات گسترده ای در این زمینه انجام شد.

تکنیک PDR

متداول ترین تکنیک های PDR استفاده از میله های فلزی و گیره های بدنه برای بیرون کشیدن قری یا تورفتگی ها روی بدنه است. برای بیرون کشیدن، از قسمت بیرون بدنه چسب و یا برگه های مخصوصی طراحی شده است که در اثر کشش آسیبی به رنگ وارد نمی کنند و با تنظیم دقیق آنها در محل مورد نظر لکه ها و چروک های ریز و درشت به سادگی صاف می شوند. تکنسین های این رشته، می تواننند نقاط زیادی را با آنها ترمیم کنند و با استفاده از گرما (سشوار صنعتی) از ترک خوردگی یا تراشیدن جلوگیری نماید، هرچند سطحی که دوبار رنگ شده باشد احتمال ترک خوردگی بیشتری دارد.

روش استفاده از میله های  PDR به این صورت است که فقط برای ترمیم قسمت های تو رفته بدون استفاده از چکش و ضربه های مکرر به کار میرود. ابتدای این میله ها زاویه دار بوده و اپراتور می تواند با چرخش دست خود و اهرم کردن میله تورفتگی ها را به بیرون فشار داده و صاف نماید. به دلیل باریک بودن قطر این ابزارها، به راحتی به پست کاپوت، دوبل در و گلگیر و امثالهم می توان نفوذ کرده و عملیات مورد نظر را انجام داد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که کار کردن با میله های PDR شاید ساده به نظر برسد ولی نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد تا بدنه اتومبیل دچار آسیب و دفرمی نشود. برای چک کردن صحت کار می توانید از رفلکتور PDR هم کمک بگیرید تا در صورتی که خطوط موازی رفلکتور به صورت واضح روی بدنه منعکس نشده باشد اقدام به موج گیری مجدد کرد.

صافکاری پی دی ار PDR

خانه » مقالات » بلاگ » صافکاری پی دی ار PDR

راهنمای مطالعه

برای رفع ایرادات جزئی در سطح بدنه ماشین صافکاری بدون رنگ یا pd یکی از روش هایی است که صافکارهای متخصص به مشتریان پیشنهاد می دهند. اگر نمی دانید صافکاری pd چیست در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا از صفر تا صد صافکاری pd را به همراه قیمت صافکاری pd به شما توضیح دهیم.

صافکاری پی دی ار چیست

صافکاری pd از یک کلمه انگلیسی گرفته شده و به معنای ترمیم بدون رنگ می باشد و معمولا این روش برای رفع ایرادات بدنه خودروی تصادفی استفاده می شود که آسیب عمیق و گسترده ندیده باشد.

در این روش از دستگاه پی دی آر برای رفع قری های بدنه ماشین استفاده می شود و همین امر می تواند سبب صرفه جویی در زمان و صرف هزینه کمتر برای مشتری شود زیرا دیگر نیازی به رنگ کاری مجدد و بتونه کاری و خیلی از مراحل دیگر نیست.

با استفاده از روش صافکاری pd میتوان پریدگی رنگ ماشین در اثر برخورد های جزئی مانند بارش تگرگ و یا برخورد سنگریزه را برطرف کرد و با این روش و استفاده از بهترین تکنیک صافکاری ۲۰۲۱ pd میتوان از افت قیمت خودرو جلوگیری کرد.

در ادامه به شما فیلم صافکاری pd را نمایش می‌دهیم تا بیشتر با این روش آشنا شوید. اگر به دنبال بهترین صافکاری pd تهران هستید مجموعه بزرگ اتو صافکار با شعب مختلف در تهران آماده خدمات رسانی به شما عزیزان با مناسب ترین هزینه و بالاترین کیفیت می باشد.

اطلاع از قیمت پی دی ار صافکاری می توانید عکس ماشین تان را برای همکاران ما ارسال کنید تا بر اساس میزان آسیب دیدگی و وضعیت بدنه حدود قیمت پی دی ار صافکاری را به شما اطلاع دهند.

صافکاری pd مخفف چیست

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که صافکاری pd مخفف چیست در واقع می توان گفت کلمه pd از عبارت Pai less de emoval گرفته شده است که این عبارت به معنای تعمیر بدون رنگ می باشد.

به همین دلیل می‌توان گفت صافکاری pd اشاره به صافکاری بدون رنگ می باشد که این کار برای رفع ایرادات جزئی بدنه انجام می‌شود.

میله pd چیست

همانطور که اشاره شد برای این نوع صافکاری از لوازم پی در ار استفاده میشود که میله های pd جزئی از این ابزار پی دی ار محسوب می شوند. میله pd انواع مختلفی دارد که هر کدام جنس و کاربرد خاصی دارند و با قیمت های مختلفی عرضه می شوند.

اگر میخواهید لوازم صافکاری pd خریداری کنید باید با انواع این میله ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین لوازم صافکاری pd را متناسب با کاربرد خود خریداری کنید. نامه شما را با انواع لوازم پی دی ار آشنا می کنیم.

انواع میله صافکاری pd

میله های صافکاری pd در سه مدل موجود می باشند:

Pd چرخشی همانطور که از نامش پیداست قابلیت چرخش داشته و صاف کار می تواند با این میله پی دی آر حرکت بالا و پایین داشته باشد.

Pd اهرمی برای رفع ایرادات سقف و کاپوت مورد استفاده قرار می گیرد و مانند یک اهرم می تواند قطعات آسیب دیده را ترمیم کند.

Pd دم ماهی برای قسمت هایی از بدنه ماشین مورد استفاده قرار می گیرد که با کمبود فضا روبرو است و صاف کار قابلیت استفاده از دیگر میله ها را ندارد.

قیمت میله های pd

لوازم پی دی ار با قیمت های مختلفی در بازار موجود می باشند که بسته به جنس و نوع آن ها قیمت ها متغیر میباشد. در هنگام خرید ابزار پی دی ار باید دقت داشته باشید که این ابزار را برای چه کاربردی خریداری میکنید. از دیگر عواملی که بر قیمت میله های pd تاثیر میگذارد برند و کشور سازنده آنها می باشد که به ترتیب کشورهای سازنده میله های pd زیر با کیفیت ترین ها می باشند.

موارد استفاده از دستگاه پی دی ار چیست

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که در چه مواقعی می توان از این روش استفاده کرد و موارد استفاده از دستگاه پی دی ار چیست؟

در واقع شما نمی توانید برای همه آسیب دیدگی های بدنه و برای هر نوع آسیب عمیقی از این روش صافکاری بیرنگ pd استفاده کنید بلکه برای آسیب هایی که چندان عمیق نبوده و زنگ زیادی از بدن از بین رفته روش صافکاری بیرنگ pd مورد استفاده قرار می به عبارتی می‌توان گفت در موارد زیر لوازم صافکاری پی دی ار مورد استفاده قرار می گیرند:

دستگاه پی دی آر چیست

برای رفع ایرادات جزئی در بدن از دستگاه پی دی ار استفاده میشود اما دستگاه بیدار یک دستگاه خاص و محدود نیست بلکه برای صافکاری به روش پی دی ار از دستگاه‌های مختلفی بر حسب شرایط استفاده می شود.

در واقع می‌توان گفت دستگاه pd شامل میله های Pd می باشد که انواع مختلفی دارد و با جنس های متفاوتی در بازار موجود می باشند و افراد می‌توانند متناسب با کاربرد خود بهترین نوع میل را انتخاب کرده و برای رفع ایرادات بدنه ماشین از آن استفاده ما دیگر ابزار Pd را به شما معرفی کرده ایم که شما می توانید برای اطلاع از قیمت ابزار pd به نمایندگی های معتبر فروش دستگاه pd مراجعه کنید.

اگر می خواهید مطمئن باشید که قیمت دستگاه pd خریداری شده شما مناسب بوده و به شما دستگاه فیک و غیر اورجینال نمی‌فروشند باید از مراکز معتبر فروش دستگاه pd خرید خود را انجام دهید تا از اصالت کالا اطمینان داشته باشید.

لوازم صافکاری پی دی آر چیست

این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای صافکاری با این روش لوازم صافکاری pd چه لوازمی هستند و باید از چه لوازم پیشرفته ای برای رفع ایرادات جزئی بدن استفاده کرد. واقع تجهیزات مورد نیاز در صافکاری بدون رنگ pd در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

این دستگاه پی دی آر برای رفع برجستگی های موجود در سطح بدنه مورد استفاده قرار می گیرد و با ضربات وارد شده می‌تواند این کار را انجام داده و برآمدگی های موجود در سطح را برطرف کند.

این دستگاه pd صافکاری برای رفع قوری های موجود در سطح بدنه ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند با کشیدن برای صاف کردن سطح ماشین و رفع فرورفتگی ها مورد استفاده قرار بگیرد که از یک پد چسبی برای این کار استفاده می‌کنند.

همان طور که نام این دستگاه pd مشخص است از آن برای ثابت نگه داشتن قطعات ماشین مانند کاپوت و یا درب خودرو و غیره در هنگام صافکاری استفاده میشود.

این پی دی آر دستگاه پی دی آر برای ترمیم فرورفتگی های سطح بدنه ماشین های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً استفاده از این دستگاه در صافکاری ها ار رایج می باشد زیرا می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان تعداد زیادی ماشین را ترمیم کند.

برای صافکاری pd در تهران همیشه از میله های pdf استفاده می‌شود که این میوه ها می توانند با حرکات چرخشی و بالا و پایین و یا حرکات اهرمی برای رفع ایرادات بدنه ماشین مورد استفاده قرار گیرند. مهمترین نکته ای که باید برای خرید ویله صافکاری pd در نظر داشته باشید این است که دسته ارگونومیک داشته باشد تا صافکار در حین کار با آن خسته نشود.

یکی از بیشترین دلایلی که رانندگان را به تعمیرگاه ها راهی میکند ریپ زدن ماشین است. اگر میخواهید بدانید دلیل این مشکل چیست و چطور میتوان این ایراد را برطرف کرد حتما مقاله علت ریپ زدن ماشین را بخوانید.

مزیت صافکاری بدون رنگ pd

تا اینجای مقاله متوجه شدید صافکاری pd چیست و با انواع میوه های p نیز آشنایی پیدا کردید اما در این قسمت باید بدانیم که مزایای صافکاری pd چیست و چرا باید این روش را انتخاب کنیم. استفاده از دستگاه پی در ار صافکاری برای اصلاح آسیب بدنه خودرو می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که تعدادی از آنها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

یکی از مهمترین مزایای صافکاری پی دی آر این است که در عرض چند ساعت صافکاری بدون رنگ انجام می‌شود و دیگر نیازی به صرف زمان برای خشک شدن رنگ ماشین نیست.

دستگاه پی دی ار این قابلیت را دارد که می تواند در مدت زمان کوتاهی ایرادات بدن را برطرف کرده و در مقایسه با روش‌های سنتی زمان کوتاهی را صرفه از بین بردن آسیب های بدنه کند.

از مزایای صافکاری pd می‌توان به صرف هزینه کمتر نسبت به روش های سنتی اشاره کتیرا در این روش دیگر نیازی به رنگ آمیزی مجدد و سنباده زدن و بتونه کاری نیست همین امر باعث می‌شود که هم انرژی کمتری مصرف شود و هم هزینه کمتری پرداخت شود.

نتیجه حاصل از صافکاری پی دی ار بسیار ظریف و تمیز است و همین امر باعث شده که ماشین با این روش افت قیمت کمتری پیدا کرده و بدون بتونه کاری و رنگ ترمیم شود.

دیگر مزیت استفاده از میله های صافکاری pd این است که دیگر مات شدگی رنگ اصلی در این روش دیده نمی‌شود و رنگ مطابق با رنگ بدنه ماشین مورد استفاده قرار گرفته و با روش‌های نوین رنگ با رنگ بدنه ترکیب میشود و دیگر رنگ استفاده شده با رنگ بدنه متفاوت خواهد بود.

قیمت پی دی ار صافکاری

مهمترین مسئله بعد از انتخاب صافکاری بهترین صافکاری pd در ذهن مشتریان شکل می گیرد این است که قیمت پی دی از صافکاری چقدر در می آید.

در واقع می‌توان گفت با توجه به قیمت دستگاه پی دی ار و با توجه به تخصص صافکار برای استفاده از ابزار pd قیمت پی دی ار صافکاری در مراکز مختلف متفاوت می باشد.

دود حدود هزینه pd صافکاری در مجموعه بزرگ اتو صافکار از ۴۰۰ هزار تومان به بالا میباشد که باید با مراجعه حضوری و بررسی حضوری به صورت دقیق قیمت صافکاری pd را به اطلاع شما برسانیم.

بهترین صافکاری pd  تهران

بعد از هر تصادفی رانندگان به دنبال رفع ایرادات بدنه ماشین خود با کمترین افت قیمت هستند و می‌خواهند روش را امتحان کنند که ماشینش آن چندان افت قیمت زیادی نداشته باشد. از روش هایی که سبب می‌شود ماشین افت قیمت زیادی پیدا نکند صافکاری بدون رنگ pd میباشد.

مجموعه بزرگ اتو صافکار برای ارائه خدمات صافکاری بدون رنگ pd مراکز مختلفی را به شما معرفی کرده است که تمامی این مراکز مورد تایید کارشناسان فنی اتو صاف کار بوده و شما می توانید با خیالی آسوده برای صافکاری pd در تهران به این مراکز مراجعه کنید.

اتو صافکار با ۱۰ سال سابقه در زمینه صافکاری و نقاشی ماشین توانست عنوان بهترین صافکاری pd تهران را به خود اختصاص دهد و با تحقیقات گسترده و اعمال فیلتر های فنی و تخصصی توانسته مراکز مختلفی را برای صافکاری pd در تهران به شما معرفی کند.

هزینه صافکاری pd در تهران در مراکز معرفی شده کاملا منصفانه و مناسب بوده و بر اساس میزان آسیب دیدگی ماشین تعیین می شود. شما می توانید برای اطلاع از هزینه صافکاری pd عکس ماشین تان را برای همکاران ما ارسال کنید تا بر اساس وضعیت بدنه ماشین حدود قیمت صافکاری pd را به اطلاع شما برساند.

صافکاری pd غرب تهران

اگر تهران سکونت دارید و به دنبال بهترین صافکاری pd غرب تهران هستید و می‌خواهید نزدیک‌ترین مرکز را پیدا کرده و با هزینه‌ای کم خدمات تخصصی دریافت کنید می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

ما برای رفاه حال مشتریان لیستی از بهترین صافکاری pd غرب تهران تهیه کرده ایم که شما می توانید متناسب با محدوده مورد نظرتان نزدیکترین صافکاری بدون رنگ pd در غرب تهران را پیدا کرده و برای دریافت خدمات تخصصی به این مرکز مراجعه کنید.

گاهی ممکن است ماشین شما نیازی به صافکاری نداشته باشد و شما نیاز به بازسازی خودرو داشته باشید که بای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع میتوانید به صفحه بازسازی خودرو در تهران مراجعه کنید.

 صافکاری pd در شرق تهران

تعداد مراکز صافکاری pd در شرق تهران محدود می‌باشد البته باید شما صافکاری pd تهران را در نظر بگیرید که خدمات تخصصی به شما ارائه می دهد نهر صافکاری.

اگر میخواهید بهترین صافکاری pd در شرق تهران را پیدا کنید و در کوتاه ترین زمان بدن و با کمترین هزینه ایرادات بدنه ماشین تان را رفع کنید می توانید از شعب مختلف مجموعه بزرگ اتو صافکار کمک بگیرید.

ما تلاش کرده‌ایم قیمت پی دی ار صافکاری در این مراکز را ثابت نگه داریم و برای رفاه حال مشتریان با کمترین دستمزد و اجرت خدمات خود را ارائه دهیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره مراکز صافکاری pd در تهران می توانید با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات جامعی در این حوزه کسب کنید.

اگر میخواهید لیستی از بهترین و تخصصی ترین تعمیرگاه های ماشین های مختلف در تهران را مشاهده کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه خودرو در تهران مراجعه کنید.

صافکاری pd تهرانپارس

در تهرانپارس تعدادی صافکاری تخصصی pd وجود دارد که شما می توانید خدمات با کیفیت را با قیمتی مناسب از آنها دریافت کنید.

شماره تماس مجموعه بزرگ اتو صافکار در مناطق مختلف تهران در قسمت پایین این صفحه قرار داده شده است اما اگر مهدی خاصی در تهرانپارس مورد نظر شما از میتوانید برای اطلاع از بهترین صافکاری pd تهرانپارس با ما تماس بگیرید تا معتبرترین و نزدیک ترین مرکز را به شما معرفی کنیم.

مقالات اخیر

صداگیری طاقچه خودرو

افزایش شتاب خودرو

لاستیک تیوبلس چیست

فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳

نظر دهید

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صافکاری پی دی ار