سفیده تخمه مرغ برای لک صورت


سفیده تخمه مرغ برای لک صورت

لک صورت یکی از عارضه‌های ناخوشایند روی پوست صورت است. اما خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان سریع لک صورت وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.


درمان سریع لک صورت با این روش‌های خانگی ساده

شاید شما نیز از افراد فعال جامعه باشید که روزانه باید با آدم‌های مختلفی روبرو شوید و یا حتی در خانه باشید اما وقتی جلوی آینه می‌ایستید وجود چند لکه قهوه‌ای روی پوست صورتتان به‌شدت شما را اذیت کند و یا اعتمادبنفستان را از بین ببرد. با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما روش‌های شگفت‌انگیز درمان سریع لک صورت که بسیار هم ارزان و در دسترس می‌باشند را آموزش دهیم.

علت ایجاد لک صورت چیست؟

اختلالات رنگ‌دانه پوست باعث تغییر رنگ پوست صورت یا بدن شما می‌شود. ملانین توسط سلول‌های پوست ساخته می‌شود و میزان آن رنگ پوست را مشخص می‌کند؛ بنابراین افرادی که به‌صورت ژنتیکی ملانین بیشتری در پوستشان وجود دارد، رنگ پوست تیره‌تری دارند و افراد با ملانین کمتر رنگ پوست روشن‌تری دارند؛ اما لک صورت به دلیل تجمع ملانین‌ها در یک نقطه ایجاد می‌شود؛ زیرا پوست به‌صورت طبیعی وقتی در برابر عوامل خطر مانند آفتاب قرار می‌گیرد می‌خواهد از خود دفاع کند و به همین دلیل ملانین‌ها در نقاطی که نور آفتاب بیشتری را جذب می‌کنند جمع می‌شوند تا مانند یک ضد آفتاب طبیعی از پوست محافظت نمایند؛

اما بعد از رفتن آفتاب در همان نقاط مانده و لکه‌های پوستی را ایجاد می‌کنند. درنتیجه اگر خودتان به این فکر باشید و به‌اندازه کافی از کرم‌های ضد آفتاب مناسب و ضد آفتاب‌های مکانیکی مانند عینک و کلاه و یا لباس‌های پوشیده استفاده نمایید، این اتفاق به ندرت می‌افتد.

هیپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های پوستی معمولاً بی‌ضرر هستند، اما گاهی اوقات نیز می‌تواند ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد. به‌عنوان‌مثال مشکلات کبدی می‌تواند عامل ایجاد لکه‌های پوستی باشد.

روش‌های درمان سریع لک صورت

در اینجا به معرفی ۵ راه‌حل خانگی برای از بین بردن لکه‌های طبیعی صورت می‌پردازیم:

۱٫ استفاده از آب گوجه برای درمان سریع لک صورت

ازآنجاکه گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است، ازاین‌رو برای بهبودی لکه‌های پوست و شادابی آن بسیار مناسب است. آب گوجه‌فرنگی به کوچک شدن منافذ باز ناشی از آکنه کمک می‌کند و خاصیت قابض طبیعی موجود در گوجه‌فرنگی، آن را برای از بین بردن لکه‌ها مناسب می‌کند. در مورد لکه‌های تیره روی پوست باید بگوییم، مقدار زیاد لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی به روشن شدن این نقاط نیز کمک می‌کند.

نحوه استفاده:

اگر بتوانید به‌صورت مداوم به مدت ۱۵ روز این کار را روزی یک مرتبه انجام دهید از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد.

۲٫ استفاده از آلوئه‌ورا برای درمان سریع لک صورت

اکثر شما باید در مورد خواص جادویی آلوئه‌ورا که آکنه را درمان می‌کند خوانده باشید، اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که این گیاه حاوی ماده‌ای به نام پلی ساکارید است که رشد سلول‌های جدید پوست را تشویق می‌کند و به بهبود لکه‌ها و زخم‌ها و جای جوش‌ها کمک می‌کند.

نحوه استفاده:

این ژل طبیعی را به مدت یک ماه به‌صورت روزانه به همین روش اعمال کنید تا سلامت کلی پوست شما و بخصوص لکه‌ها بهبود یابند.

۳٫ استفاده از سفیده تخم‌مرغ برای درمان سریع لک صورت

تخم‌مرغ که به‌راحتی قابل‌دسترس است، نه‌تنها خوشمزه است، بلکه قسمت سفیده آن نیز حاوی آنزیم‌های طبیعی است که به پوست کمک می‌کند تا تیره‌ترین لکه‌ها و زخم‌ها را روشن کند.

نحوه استفاده:

استفاده از سفیده تخم‌مرغ دو بار در هفته به مدت یک ماه تأثیر بسیار مفیدی برای کاهش لکه‌های پوستی دارد. به‌علاوه یک تغذیه رسان عالی برای پوست محسوب می‌شود. اگر پوست شما بیش‌ازحد چرب و مستعد آکنه هست از سفیده تخم‌مرغ فقط بر روی لک‌ها استفاده کنید.

۴٫استفاده از عسل برای درمان سریع لک صورت

آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی عسل به سبک شدن زخم‌ها و کاهش لکه‌های پوستی شما کمک می‌کند.

نحوه استفاده:

این کار را برای پانزده روز انجام دهید تا جای جوش‌ها و لکه‌های ناشی از آن از بین بروند.

۵٫ استفاده از لیمو برای درمان سریع لک صورت

ترکیبات عالی موجود در لیموی تازه می‌تواند به جوان‌سازی پوست و از بین رفتن لکه‌ها کمک کند. البته اگر پوست خشکی دارید از این ماده تنها به‌صورت موضعی بر روی لکه‌های پوستی استفاده کنید و اجازه ندهید زمان زیادی روی پوست بماند؛ زیرا می‌تواند منجر به خشکی بیشتر پوست شود.

نحوه استفاده:

۶٫ استفاده از سرکه سیب برای درمان سریع لک صورت

سرکه سیب حاوی استیک اسید است که می‌تواند به روشن شدن لکه‌های پوستی کمک کند. سرکه سیب یک ماده ضدالتهاب طبیعی نیز می‌باشد که برای جلوگیری از آکنه و درمان آن به‌عنوان یک داروی خانگی نیز مؤثر خواهد بود.

نحوه استفاده:

درصورتی‌که پوستتان خشک نیست، می‌توانید دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

۷٫ پیاز قرمز

عصاره پیاز قرمز (Allium cepa) جزء برخی از کرم‌های روشن‌کننده پوست و درمان جای زخم است که در بازار موجود می‌باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که پوست خشک‌شده پیاز قرمز می‌تواند به‌طور مؤثری پوست را روشن کند.

نحوه استفاده:

در منابع روش خاصی برای استفاده از این ماده نیامده است، اما می‌توانید خودتان در خانه عصاره آن را با رنده گرفته، با عسل مخلوط کرده و روی پوست بزنید، اجازه دهید بین ۵ الی ۱۰ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید. همچنین می‌توانید به دنبال کرم‌های هایپرپیگمانتاسیون حاوی Allium cepa باشید که بر پایه این عصاره می‌باشند و طبق دستورالعمل آن‌ها را استفاده کنید؛ اما بهتر است در این مورد با یک متخصص پوست نیز مشورت نمایید.

۸٫ عصاره چای سبز

نتایج تحقیقات معتبر نشان می‌دهند که عصاره چای سبز می‌تواند لکه‌های پوستی را کاهش دهد.

نحوه استفاده:

 می‌توانید عصاره چای سبز را خریداری کرده و طبق دستور استفاده کنید. برخی از منابع پیشنهاد می‌کنند از کیسه‌های چای سبز برای روشن شدن نقاط تیره استفاده کنید. اگرچه شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، اما به‌صورت تجربی این نتایج ایجاد شده‌اند. شما می‌توانید از چای سبز کیسه‌ای که استفاده کرده‌اید، بعد از سرد شدن روی چشمانتان استفاده کنید تا لکه‌ها و تیرگی دور چشم را از بین برده و به جوان‌سازی پوست اطراف چشم نیز کمک نماید.

اگر می‌خواهید آن را برای لکه‌های پوستی امتحان کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۹٫ آب چای سیاه

آب چای سیاه در خانه همه ما ایرانی‌ها یافت می‌شود و می‌تواند یک درمان مؤثر خانگی برای رفع لک‌های صورت نیز باشد.

نحوه استفاده:

هر روز به مدت شش روز در هفته و بیش از چهار هفته این کار را تکرار کنید تا نتایج آن را مشاهده کنید.

۱۰٫ عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین بیان حاوی مواد فعال است که طبق تجربه مشخص‌شده است که رنگ‌دانه‌های ناشی از ملاسما و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بهبود می‌دهد.

نحوه استفاده:

کرم‌های موضعی حاوی عصاره شیرین بیان از طریق نسخه نیز قابل فروش هستند که باید طبق دستور پزشک و مطابق دستور روی بسته‌بندی استفاده کنید.

۱۱٫ شیر

نشان داده شده است که شیر، دوغ و حتی شیرترش به‌طور مؤثری رنگ پوست را روشن می‌کند، زیرا همه این موارد دارای مقادیر فراوان اسیدلاکتیک هستند که برای درمان سریع لک صورت مفید می‌باشد.

نحوه استفاده:

۱۲٫ عصاره‌های ارکیده

به گفته پزشکان، عصاره گل‌های ارکیده به‌اندازه داروهای تقویت رنگ‌دانه ویتامین C برای پوست مؤثر هستند. استفاده از عصاره‌های غنی از ارکیده روی پوست به مدت هشت هفته باعث کاهش اندازه و بهبود ظاهر لکه‌های تیره می‌شود.

نحوه استفاده:

شما می‌توانید محصولات پوستی حاوی عصاره ارکیده شامل ماسک، کرم و اسکراب را خریداری کنید و اگر مطابق دستورالعمل آن‌ها را استفاده نمایید بهترین نتایج را تجربه خواهید کرد.

۱۳٫ دال عدس یا عدس قرمز

ماسک‌های صورت Masoo dal که از عدس قرمز تهیه شده‌اند، به‌عنوان یک درمان ضد لک بسیار محبوب هستند. اگرچه هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد، اما عدس قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پوست مفید بوده و می‌تواند این تأثیر را داشته باشد.

نحوه استفاده:

نکات مهم در مورد استفاده از روش‌های خانگی درمان سریع لک صورت

همه مواردی که گفتیم می‌توانند برای درمان لک صورت به روش خانگی و مقرون‌به‌صرفه مفید باشند؛ اما نباید در استفاده از این ماسک‌ها عجله کنید و باید ابتدا با توجه به مقالات انواع پوست در سفیر زیبایی پوست خود را بشناسید؛ زیرا مثلاً ماسک‌هایی که دارای لیمو یا سایر مواد خشک‌کننده هستند، برای پوست چرب مفید و برای پوست خشک مضر می‌باشند. سپس دقت کنید نسبت به موادی که گفته‌شده حساسیت نداشته باشید.

شاید بگویید که نمی‌دانید نسبت به مواد آن حساسیت دارید یا خیر؟ در این صورت می‌توانید از روش سعی و خطا استفاده کنید؛ یعنی ماسک را بزنید، اما در صورت بروز واکنش‌های پوستی مانند سوزش، خارش، التهاب و … سریعاً ماسک را بشویید و دیگر از آن استفاده نکنید و روش‌های دیگر را امتحان نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که واکنش پوست هر فرد به مواد مختلف می‌تواند کاملاً متفاوت باشد؛ بنابراین ممکن است موادی که برای پوست دوست شما مؤثر بوده‌اند، برای شما مؤثر نباشند و یا شما نیاز داشته باشید که بیشتر آن درمان را ادامه دهید. به‌طورکلی نیز برای نتیجه گرفتن از درمان‌های طبیعی نسبت به روش‌های شیمیایی باید صبورتر باشید.

چه عواملی باعث ایجاد لک‌های پوستی می‌شوند؟

علاوه بر درمان سریع لک صورت باید به این فکر باشید که چگونه از ایجاد لک‌های بعدی جلوگیری کنید. شما می‌توانید با شناخت عوامل ایجادکننده لکه‌های صورت این کار را انجام دهید. آسیب ناشی از نور خورشید شایع‌ترین علت لکه‌های پوست است و معمولاً بر قسمت‌هایی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، تأثیر می‌گذارد که می‌توانید با محافظت صحیح از پوست با کرم ضد آفتاب و ضد آفتاب‌های مکانیکی مانند کلاه و عینک از آن جلوگیری نمایید. علل دیگر عبارت‌اند از:

درمان سریع لک صورت با روش‌های پزشکی

بسته به علت هیپرپیگمانتاسیون شما، درمان ممکن است شامل رسیدگی به یک بیماری زمینه‌ای یا متوقف کردن دارو باشد. اگر درمان‌های خانگی برای لکه‌ها نتوانند نتایج دلخواه شما را ایجاد کنند، چندین گزینه درمانی پزشکی برای این کار وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

سخن پایانی…

طبق تحقیقات انجام‌شده روش‌های بسیار زیادی برای درمان لک وجود دارد و امروزه محصولات متفاوتی در داروخانه و توسط پزشکان برای از بین بردن آن‌ها تجویز می‌شود؛ اما ما پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه و دوری از عوارض جانبی محصولات شیمیایی ابتدا از این روش‌های خانگی ساده و ارزان استفاده کنید و کمی صبور باشید. اگر نتیجه نگرفتید از روش‌های شیمیایی استفاده کنید. این را هم بدانید که هیچ روشی حتی محصولات تجویزشده نمی‌توانند لکه‌ها را در مدت‌زمان کوتاه از بین ببرند و باید فرایند درمان آن طی شود.

حتما شما هم تاکنون روش های زیاد و متنوعی برای حفظ زیبایی و مراقب از پوست به گوشتان خورده است. یکی از این روش های مفید و در دسترس استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست و درمان جای جوش است. به کاربردن یک برنامه روتین مراقبت از پوست، همانند استفاده از ماسک ها تأثیر زیادی در جذابیت و زیبایی پوست خواهد داشت. بسیاری از افراد، صرف هزینه های زیاد برای خرید ماسک ها را بهانه می کنند و این در حالی است که می توان با مواد اولیه موجود در خانه، ماسک های مفیدی برای جوان‌سازی و زیبایی پوست ساخت.

خواص ماسک سفیده تخم مرغ بر پوست چیست؟

خواص ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک ماده شفاف ژله مانند بوده که دارای مواد مغذی و ویتامین های زیادی از جمله کلسیم، فولات و منیزیم به همراه مقادیر بالایی پروتئین می باشد. در ساخت بسیاری از ماسک ها از سفید تخم مرغ استفاده می شود چراکه آمینو اسیدهای موجود در سفیده تخم مرغ، تأثیر زیادی روی شفافیت و جوان‌سازی سلول های پوست دارد. از خواص ماسک سفیده تخم مرغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ برای افرادی با پوست چرب بسیار مفید است. این ماسک به خوبی قادر است میزان ترشح چربی پوست را متعادل سازد و تحریک غدد چربی پوست را به حداقل برساند. همان طور که می دانید غدد موجود در پوست، مسئول ترشح چربی پوست هستند و در وضعیت های مختلف نظیر خشک شدن بیش از اندازه سطح پوست و یا کم آبی سلول های بدن، تحریک شده و به تولید چربی بیشتر می پردازند.

آنزیم لیزوزیم درون سفید تخم مرغ نقش بسیار مهمی در نابودی جوش ها دارد. این آنزیم به خوبی منافذ پوست را از انواع باکتری و آلودگی ها پاک می کند.

سلنیوم موجود در سفیده تخم مرغ به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به ترمیم پوست در مواجهه با انواع آسیب ها همچون اشعه های مضر خورشید می پردازد.

مواد مغذی موجود در سفیده تخم مرغ با افزایش خاصیت کشسانی پوست صورت، روند پیری آن را کند می سازد.

برخی از افراد از باز بودن منافذ پوست صورت خود رنج می برند و این مشکل با بالاتر رفتن سن افراد بیشتر خود را نشان می دهد. باز بودن منافذ پوست صورت روی زیبایی افراد تأثیر زیادی گذاشته و مشکلات پوستی بسیاری را برای آن ها به وجود می آورد. ماسک سفیده تخم مرغ در کوتاه ترین زمان سبب بسته شدن منافذ باز صورت خواهد شد.

کلاژن و آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ نقش پر رنگی برای درمان افتادگی های پوست صورت و از بین بردن باکتری ها دارد. استفاده از این ماسک در طول هفته می تواند به سفت شدن پوست صورت در کنار از بین رفتن جوش ها کمک کند.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ در خانه

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

می توان از سفیده تخم مرغ به تنهایی و یا به صورت ترکیب با مواد دیگر به عنوان یک ماسک خانگی ارزان و بسیار مغذی استفاده کرد. به عنوان مثال برای رفع جای جوش و لک کافی است تا ترکیب سفیده تخم مرغ با خیار را استفاده کرد. از دیگر ماسک های ترکیبی مفید با سفیده تخم مرغ جهت رفع جوش می توان به ماسک سفیده تخم مرغ به همراه عسل و جوانه گندم و یا ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو و غیره اشاره کرد.

طرز تهیه این ماسک بسیار ساده بوده و تنها کافی است تخم مرغ را بشکنیم و زرده و سفیده آن را جدا کنیم. سپس سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنیم تا سفت شود بعد از آن روی پوست صورت استفاده کنیم. در این قسمت طرز تهیه تعدادی از ماسک ها به دست آمده با سفیده تخم مرغ را بررسی خواهیم کرد.

ماسک سفیده تخم مرغ و آووکادو

طرز تهیه این ماسک بسیار ساده بوده و تنها کافی است تا تا یک عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی به خوبی هم بزنید و یک چهارم قاشق غذاخوری آووکادو له شده را با یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این ماسک برای سفت کردن پوست و آبرسانی آن بسیار موثر است.

ماسک سفیده تخم مرغ به همراه ماست

برای تهیه این ماسک پرطرفدار از یک عدد سفیده تخم مرغ هم زده به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست استفاده می کنیم. این ماسک جهت طراوت و جوانسازی پوست تاثیر معجزه آسایی دارد.

ماسک سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

یک عدد سفیده تخم مرغ را درون ظرفی به خوبی هم بزنید و به آن دو قاشق مرباخوری آرد نشاسته ذرت اضافه کنید. این ماسک تمام آلودگی ها و چربی های اضافه روی سطح پوست را پاکسازی می کند.

نحوه مصرف و مدت زمان استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ

نحوه مصرف و مدت زمان استفاده

برای به کاربردن ماسک سفیده تخم مرغ پس از هم زدن سفیده تخم مرغ با استفاده از یک براش یا پد، پوست صورت و یا ناحیه گردن را به خوبی با ماسک بپوشانید و اجازه دهید تا سفیده تخم مرغ روی پوست خشک شود. بعد از حدود یک ربع آن را به آرامی با آب گرم شسته و سپس از یک کرم مرطوب کننده صورت مناسب استفاده کنید. روش دیگر استفاده از این ماسک به این صورت است که:

خواص ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

خواص ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه تأثیر زیادی در شفافیت و درخشان شدن پوست صورت دارد. همان طور که می دانید زردچوبه حاوی موادی است که در رفع چین و چروک، آکنه و جوان‌سازی پوست نقش مهمی دارد. زردچوبه با دارا بودن آنتی اکسیدان قوی مواد درون خود آسیب های پوستی ناشی از عوامل محیطی نظیر اشعه ماوراء بنفش خورشید را درمان کرده و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

چنانچه از وجود لک ها روی صورت رنج می برید با استفاده از ماسک زردچوبه می توانید آن ها را از صورت خود ناپدید سازید. زردچوبه برای درمان التهابات پوستی نظیر اگزما و خشکی پوست مؤثر است. به کاربردن ماسک زردچوبه سبب بهبود بافت ها و سلول های پوستی شده به طوری که پس از مدتی دیگر آثاری از چین و چروک ها را نخواهید دید. زردچوبه با خاصیت ضد باکتریایی خود پوست صورت را از انواع آلودگی ها پاک کرده و آن را درخشان، شفاف و بدون جوش می سازد.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

برای تهیه این ماسک کافی است تا سفیده تخم مرغ را درون کاسه ای کوچک ریخته و به خوبی هم زده تا کمی سفت شود. سپس به آن یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری آب پرتقال اضافه کرده و خوب هم بزنید. دقت کنید مخلوط مورد نظر نباید خیلی رقیق باشد. برای استفاده:

در ابتدا پوست صورت را خوب بشوید چراکه ماسک روی پوست تمیز بیشتر تأثیر دارد.

سپس با استفاده از براش و یا دست ماسک را به خوبی روی پوست بمالید. می توانید این کار را با استفاده از دست و به صورت دایره وار انجام دهید تا مواد درون ماسک در عمق پوست نفوذ کند.

تا هنگام خشک شدن ماسک صبر کرده و بعد آن را با آب ولرم آبکشی کنید. پس از خشک کردن پوست حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

کلام آخر

استفاده از ماسک ها تأثیر زیادی در جذابت و زیبایی پوست دارد. می توان به راحتی با مواد اولیه موجود در منزل، انواع مختلف از ماسک های خانگی را ساخت و با صرف کمترین هزینه به مراقبت از پوست خود پرداخت. ماسک ها نه تنها برای درمان افرادی با مشکلات پوستی مفید است بلکه می توان با داشتن پوست سالم هم از ماسک ها به عنوان یک راهکار مؤثر در پیشگیری از بروز لک ها، چین و چروک ها، جوش ها و غیره استفاده کرد.

ارسال دیدگاه لغو پاسخ

نام، ایمیل و وبسایت من را برای دفعه بعد در مرورگر ذخیره کنید.

مطالب مرتبط

تفاوت تونر و میسلار واتر در چیست؟

۱۵ پیشنهاد برای داشتن پوستی شفاف

انواع پوست و مراقبت‌های ویژه از آنها

پرطرفدارترین محصولات

دسته مقالات

سفیده تخمه مرغ برای لک صورت