دستگاه بافندگی خانگی


دستگاه بافندگی خانگی

دستگاه بافت ماشین بافت قیمت ماشین بافت قیمت دستگاه بافت خرید ماشین بافت خرید دستگاه بافت فروش دستگاه بافت فروش ماشین بافت مشخصات ماشین بافت انواع دستگاه بافتنی


لیست قیمت دستگاه بافت | خرید فروش دستگاه بافت مشخصات

فروش دستگاه دستکش بافی

فروش دستگاه دستکش بافی

فروش دستگاه بافت

فروش دستگاه بافت

فروش سری دستگاه شیطانکی ( قیطان بافی )

فروش سری دستگاه شیطانکی ( قیطان بافی )

فروش دستگاه تسمه بافی ایرانی ۲ کله

فروش دستگاه تسمه بافی ایرانی ۲ کله

فروش دستگاه تسمه باف آلمانی و انگلیسی

فروش دستگاه تسمه باف آلمانی و انگلیسی

فروش خط تولید کاردینگ لایی سوزنی

فروش خط تولید کاردینگ لایی سوزنی

فروش دستگاه تولید تسمه جامبو

فروش دستگاه تولید تسمه جامبو

فروش دستگاه جاکت باف انگلیسی

فروش دستگاه جاکت باف انگلیسی

فروش دستگاه سوزن زن نساجی

فروش دستگاه سوزن زن نساجی

فروش دستگاه بافندگی سولزر عرض ۳۶۰

فروش دستگاه بافندگی سولزر عرض ۳۶۰

فروش دستگاه سومت a32s

فروش دستگاه سومت a32s

فروش دستگاه بافندگی تسمه جانبو بگ

فروش دستگاه بافندگی تسمه جانبو بگ

فروش دستگاه بافتنی

فروش دستگاه بافتنی

فروش دستگاه بافتنی اصل ژاپن

فروش دستگاه بافتنی اصل ژاپن

فروش ماشین بافندگی کتن کارل مایر ( ۲ دهنه )

فروش ماشین بافندگی کتن کارل مایر ( ۲ دهنه )

فروش ماشین بافندگی کتن کارل مایر ( ۱۵ دهنه )

فروش ماشین بافندگی کتن کارل مایر ( ۱۵ دهنه )

فروش دستگاه تولید کش قیطان ۱۲ کله

فروش دستگاه تولید کش قیطان ۱۲ کله

فروش دستگاه بافندگی خانگی برادر

فروش دستگاه بافندگی خانگی برادر

فروش دستگاه بافت دستکش کارگری

فروش دستگاه بافت دستکش کارگری

فروش خط تولید باند کشباف و ساده

فروش خط تولید باند کشباف و ساده

فروش دستگاه ورنیت ۳۶ ریز ۲۶

فروش دستگاه ورنیت ۳۶ ریز ۲۶

فروش ماشین بافندگی خانگی

فروش ماشین بافندگی خانگی

فروش ماشین بافندگی برادر

فروش ماشین بافندگی برادر

فروش دستگاه بافت تمام اتوماتیک

فروش دستگاه بافت تمام اتوماتیک

فروش دستگاه بافت

فروش دستگاه بافت

فروش دستگاه دستکش باف گیج ۱۰

فروش دستگاه دستکش باف گیج ۱۰

فروش دستگاه بافندگی لیبا و استنتر کرانس سالم

فروش دستگاه بافندگی لیبا و استنتر کرانس سالم

فروش اسمیت ۳۰۰درحال کار

فروش اسمیت ۳۰۰درحال کار

فروش دستگاه بافت دستکش

فروش دستگاه بافت دستکش

فروش دستگاه بافندگی

فروش دستگاه بافندگی

فروش دستگاه های گردباف و رنگرزی

فروش دستگاه های گردباف و رنگرزی

فروش دستگاه بافت دستکش صنعتی

فروش دستگاه بافت دستکش صنعتی

فروش دستگاه کاموا بافی

فروش دستگاه کاموا بافی

فروش یک دستگاه زیگزال و میاندوز کینگتکس

فروش یک دستگاه زیگزال و میاندوز کینگتکس

فروش دستگاه بافت

فروش دستگاه بافت

فروش بافندگی برادر

فروش بافندگی برادر

فروش دستگاه بافت طناب

فروش دستگاه بافت طناب

فروش دستگاه گوني بافي با تمام تجهيزات

فروش دستگاه گوني بافي با تمام تجهيزات

فروش دستگاه بافت

فروش دستگاه بافت

فروش دستگاه نساجی ژاکارد

فروش دستگاه نساجی ژاکارد

دستگاه بافت

ماشین بافندگی

دستگاه بافندگی دستگاهی است که برای ایجاد پارچه های بافتنی به روشی نیمه یا کاملاً خودکار استفاده می شود.

انواع مختلفی از ماشین آلات بافندگی وجود دارد ، از قالب های حوله ای یا تخته ای با قطعات متحرک گرفته تا مکانیسم های بسیار پیچیده که توسط الکترونیک کنترل می شوند. اما همه ، انواع پارچه های بافتنی ، معمولاً به صورت مسطح یا لوله ای ، و درجات مختلف پیچیدگی تولید می کنند. بخیه های الگوی را می توان با دستکاری سوزن ها یا با فشار دکمه ها و شماره گیری ها ، کارت پانچ های مکانیکی یا دستگاه های خواندن الگوی الکترونیکی و رایانه ها انتخاب کرد.

یک ماشین بافندگی صنعتی مدرن در عمل

روندفریم های جوراب ساق بلند تخت اولیه دارای سوزن های ریش از جنس استیل کم کربن بودند که در آن نوک ها انعکاس یافته بودند و می توانند روی یک حلقه بسته شده حلقه افسرده شوند. سوزن ها روی یک نوار سوزنی (تخت) که به جلو و عقب منتقل می شد ، به طرف و از طرف اپراتور پشتیبانی می شدند. ریش به طور هم زمان توسط یک نوار پرس فشار داده شد.

نوار سوزن به جلو پیش می رود – سوزن های باز وب را پاک می کنندنخ بافت روی سوزن ها گذاشته می شودنخ باف به راحتی فرو می رودنوار سوزن به عقب کشیده می شود ، بافت در سوزن های باز کشیده می شودنوار سوزن به عقب کشیده می شود ، نوار پرس فشار می افتد ، حلقه های سوزن بسته می شود و پشته از طریق وب باز می شودسوزن ها باز می شوند ، یک ردیف جدید به وب اضافه شده است که زیر بار جا می افتداین فرآیند اساسی هنوز هم می تواند در همه دستگاه ها به رسمیت شناخته شود ، اما با دسترسی به فن آوری های جدید ، اصلاح شده است.

شش مرحله در چرخه ماشین بافندگی

انواعچند وسیله ساده بافندگی را بدون سوزن برای اهداف اسباب بازی یا سرگرمی مجاز می کنند. ساده ترین آنها بافندگی باف ، به دنبال آن تخته های بافندگی یا بافندگی بافندگی است که از دو ردیف پین نصب شده در دو ردیف موازی به فاصله تقریبا ۰٫۵ اینچ (۱٫۳ سانتی متر) از هم قرار دارد. نخ در اطراف پینها پیچیده می شود. الگوهای مختلف سیم پیچ باعث بافتن بافت های مختلف می شود. سپس از سوزن یا ابزار ویژه ای برای انتقال حلقه های نخ از اطراف پین ها یا خاموش کردن پین ها یا سایر پین ها برای تولید بافندگی استفاده می شود. تخته های بافندگی می توانند طرح های پیچیده ای تولید کنند. سایر دستگاههای بافندگی نیمه مکانیکی در دسترس هستند.

برای تولید وسایل بافتنی بزرگتر و پیچیده تر ، مانند پوشاک ، ماشین آلات خانگی و صنعتی ، با تخت های مسطح یا دایره ای ، به ترتیب پارچه های مستطیلی یا توبولی تولید می شود. دستگاه های دو تخته دارای دو تخت مسطح روبرو یکدیگر هستند تا بتوانند پارچه های دنده ای ساده و شفاف به علاوه انواع مختلفی از الگوها را تولید کنند. برای دستیابی به نتیجه مشابه می توان به پیوست های ریبینگ به ماشینهای تختخواب یک نفره افزود.

در اواخر قرن بیستم مدلهای داخلی استودیویی به طور معمول از ۲۰۰ سوزن قلاب استفاده می کنند تا بخیه ها را در سوزن های ریز ، استاندارد ، سنج متوسط ​​یا فشرده نگه دارید. یک صندوق چرخ دار یا بادامک در بستر سوزن ها منتقل می شود و باعث ایجاد حرکات سوزنی لازم برای تولید هر بخیه بعدی می شود. با استفاده از روش های مختلف انتخاب ، به عنوان مثال کارتهای پانچ ، سوزنهای خاص می توانند در مسیرهای متناوب از طریق بادامک ایجاد شوند. بنابراین سوزن ها گره خواهند زد یا خیر ، و قسمت های نخ ناخوشایند زیر بخیه (لغزش بخیه) یا بالای سوزن قرار می گیرند یا در قلاب سوزنی (بخیه قلاب) قرار می گیرند. سوزن ها را می توان در حالت نگه داری قرار داد تا شکل دهی ردیف کوتاه فراهم شود. در ماشینهای مدرن ، الگوهای از طریق کنترل مکانیکی ، با استفاده از کارتهای پانچ یا کنترل الکترونیکی با استفاده از نرم افزار رایانه ای برای الگوبرداری بدست می آیند.

آگهی برای یک شرکت شیلنگ اواخر قرن نوزدهم که طبقه کارخانه خود را با کارگرانی که از ماشین آلات بافندگی استفاده می کنند به تصویر کشیده است. ۱۸۸۶ منتشر شد.

ماشین های الگوی اتوماتیک می توانند الگوی منصفانه دو رنگ را به طور خودکار گره بزنند و از ویژگی های الگوی کوک دستگاه مانند لغزش ، تیک زدن ، آبکاری و بافتنی استفاده کنند. آبکاری به بافتنی با دو رشته نخ اشاره دارد که به گونه ای نگه داشته شده اند که یکی در مقابل دیگری قرار دارد. اثرات اندود شده می تواند به خصوص در پارچه ای آجدار برجسته باشد. بافندگی به تکنیکی اطلاق می شود که در آن یک قطعه جداگانه نخ ، که اغلب سنگین تر از پارچه نخی است ، همراه و در بین بخیه ها حمل می شود تا اثری مانند بافندگی تولید کند. با پارچه گره دار ، قسمت چرمی (معمولاً طرف اشتباه) سمت راست پارچه است. مدل های استاندارد سنج فعلی گزینه حمل توری را دارند که در آن می توان بخیه را از یک سوزن به دیگری منتقل کرد. نخ از طریق مکانیسم تنشی و از طریق واگن بافتنی عبور می کند ، که نخ را به عنوان گره خورده تغذیه می کند.

دستگاههای الکترونیکی بافندگی مدرن

دستگاههای بافندگی خانگی از روشی بافندگی استفاده می کنند که پارچه ای مشابه بافندگی دستی ایجاد می کند. بافندگی سریعتر از کار بافندگی پیش می رود ، جایی که (معمولاً دو) سوزن مستقیم در دست وجود دارد و هر بخیه بصورت جداگانه در طول ردیف دستکاری می شود. ماشین های بافندگی یک ردیف کامل حلقه را با یک حرکت واحد کار می کنند.

دستگاه های بافندگی تختخواب V شامل دو تختخواب است که در کنار یکدیگر قرار دارند. به آنها تختخواب جلو و پشت تختخواب گفته می شود. این ویژگی اجازه می دهد تا نه تنها ورق بلکه لوله نیز نگهداری شود. دستگاه های رختخواب ایکس نسخه پیشرفته دستگاه بافندگی V- تخت هستند. این نوع دستگاه عناصر فلزی اضافی را اضافه می کند که به قلاب های نگهدارنده گفته می شود. این قلاب ها در بالای هر سوزن برای تختخواب جلویی و پشتی قرار دارند و فقط می توانند حلقه هایی را در خود نگه دارند. اگر حلقه توسط قلاب نگهدارنده نگه داشته شود ، از سوزن مرتبط با آن نمی توان برای انجام هرگونه عمل استفاده کرد.

یک ماشین بافندگی قرقره سرگرمی روی یک میل لنگ فعالیت می کند.

یک دستگاه بافندگی منزل مسطح.

دستگاه بافندگی جوراب در حال استفاده.

دستگاه بافندگی دایره ای

دستگاه بافندگی سخت افزار منبع باز دایره ای

دستگاه بافندگی نخ بافندگی

مقایسه بافندگیپارچه تولید شده با استفاده از دستگاه بافندگی از یک پارچه یکنواخت تر از پارچه دستباف استفاده شده است که به ویژه در قسمت های بزرگی از بخیه ساده استینیت قابل توجه است و می تواند یک مزیت محسوب شود. برخی از الگوهای بخیه (به عنوان مثال ، بخیه های توت) تولید با یک ماشین بافندگی بسیار ساده تر است. برخی دیگر (به عنوان مثال بخیه گارتر) همچنین بافندگی قابل تولید هستند اما می توانند کمی بیشتر طول بکشند اما هنوز خیلی سریعتر از بافندگی دستی هستند. در دستگاههای بافندگی خانگی تک تخت ، بخیه گارتر یا با استفاده از لوازم جانبی به نام نوار گارتر باید با دست کار کند. دستگاه های برادر می توانند لوازم جانبی الکترونیکی به نام کالسکه حمل را تهیه کنند. این واگن ها دارای یک سوزن داخلی منفرد هستند که روی آن در قسمت اصلی تختخواب قرار دارد و هنگامی که یک بخیه از طریق مکانیسم الگوبرداری انتخاب می شود این سوزن کوک انتخاب شده را از سوزن خود بلند می کند و بخیه را از پشت به وجود می آورد ، بنابراین یک بخیه چرمی روی آن ایجاد می کند. صورت پارچه. مدل های خاصی از واگن های گارتر می تواند در هر دو ماشین بافندگی مکانیکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد. 

انتقال بخیه پیچیده تر مانند بخیه های کابل برای عبور از گروه بخیه ها روی یکدیگر ، نیاز به دستکاری دارد. دستگاه های صنعتی که امکان انتخاب بخیه انتخابی و اتوماتیک بین تخت های جلو و عقب و همچنین قفل کردن تخت ها را دارند ، می توانند بخیه کابل را به صورت خودکار ایجاد کنند.

دستگاه استاندارد ۲۰۰ سوزنی سنج ، می تواند بهترین نخ را تا وزن مناسب ورزش کند (۴ بریتانیا) ، در حالی که نخ های سنگین تر روی دستگاه بافندگی میانی یا حجیم گره می زنند.

بافندگی ماشین باعث صرفه جویی در زمان قابل توجهی می شود اما به یادگیری صحیح کار دستگاه ها نیاز دارد. اگر همه الگوهای بافندگی این دست نباشند ، به صورت یکسان یا با طرح مشابه ، می توانند روی یک دستگاه کار کنند ، اما بعضی از آنها با دستی ساده تر هستند ، در حالی که برخی دیگر روی یک ماشین راحت تر هستند. الگوهای بافندگی دست به گونه ای طراحی شده است که پارچه را در هر ردیف تلنگر کنید به طوری که بافنده به طور مداوم از دست غالب استفاده کند. با این وجود ، بافندگی دستگاه به طور مداوم با پارچه به همان روش گره می خورد. دستگاه های تخت خواب تخت و عقب گره می زنند و ماشین های دایره ای به طور مداوم در دور گره می شوند.

بافندگی تخت

بافندگی تخت روشی برای تولید پارچه های بافتنی است که در آن کار به صورت دوره ای تبدیل می شود ، یعنی پارچه با ضلع های متناوب روبرو گره کار می شود. روش دیگر رسیدن به همان نتیجه ، گره زدن متناوب از راست به چپ و چپ به راست و بدون چرخاندن است. این تکنیک عقب و جلو نیاز به مهارت های حرکتی دوجانبه و یا ذاتی دارد. دو طرف (یا صورت) پارچه معمولاً به عنوان سمت راست (طرفی که رو به بیرون رو به رو است ، به سمت بیننده و به دور از بدن پوشنده) مشخص می شود و طرف اشتباه (طرفی که رو به داخل قرار دارد ، به دور از بیننده و به سمت بدن پوشنده).

روسری که با استفاده از بافندگی تخت بر روی سوزن های تک اشاره ای ، گره زده شده است

بافندگی تخت معمولاً با بافتنی دایره ای در تضاد است ، که در آن پارچه همیشه از یک طرف بافتنی است. بافندگی تخت می تواند بافتن بافت را تا حدودی در مقایسه با بافندگی دایره ای پیچیده کند ، زیرا همان بخیه (همانطور که از سمت راست دیده می شود) هنگام دوخته شدن از طرف راست و اشتباه توسط دو حرکت متفاوت تولید می شود. بنابراین ، یک بخیه گره دار (همانطور که از سمت راست مشاهده می شود) ممکن است توسط یک کوک بافتنی در سمت راست یا توسط یک بخیه چرمی در طرف اشتباه تولید شود. این ممکن است باعث شود که گره بافندگی در ردیف های متفاوتی از پارچه های سهام دار متفاوت باشد. با این حال ، این اثر معمولاً قابل توجه نیست ، و ممکن است با تمرین (روش معمول) یا با استفاده از سوزن های دو اندازه متفاوت (روشی غیر معمول و کم کارآمد) از بین برود.

بافندگی تخت بر روی سوزن دو گوش

در بافندگی صاف ، پارچه معمولاً بعد از هر ردیف چرخانده می شود. با این حال ، در برخی نسخه های بافندگی دوتایی با دو نخ و سوزن دوتایی بافندگی ، پارچه ممکن است بعد از هر ردیف دوم چرخانده شود.

بافندگی تخت بر روی سوزن دایره ای

همانطور که در بالا توضیح داده شد می توان بافندگی تخت کار کرد یا روی یک دستگاه بافندگی یک تخته ساخته شد ، اما همچنین می توان آن را در دستگاه بافندگی دو تخته با استفاده از تنها یک تخت تولید کرد.

در کاربردهای بافندگی صنعتی ، اصطلاحات تخت و حلقوی دارای معانی بسیار متفاوتی با آنچه در بالا آورده شده است. یک ماشین بافندگی Fla یا Vee Bed شامل ۲ تخت سوزنی مسطح است که در یک سازه V وارونه قرار گرفته اند. این تخت های سوزنی می توانند تا ۲٫۵ متر عرض داشته باشند. کالسکه ، به عنوان یک کمبو یا سر یا سر نیز شناخته می شود ، به سمت عقب و جلو در امتداد این تخت های سوزنی حرکت می کند و سوزن ها را به صورت انتخابی ، گره ای ، قلاب زدن یا انتقال بخیه کار می کند. یک ماشین بافندگی مسطح بسیار انعطاف پذیر است و امکان طراحی کوک پیچیده ، بافتنی شکل و تنظیم دقیق عرض را فراهم می آورد. با این حال ، مقایسه با یک دستگاه دایره ای نسبتاً کند است. سرعت بافندگی تا ۰۵ متر در ثانیه یا پایین ، سرعت کم در کار بافندگی مسطح است که عموماً در ماشینهای صاف دستی است. دو بزرگترین تولید کننده ماشین آلات بافندگی تخت صنعتی استول آلمان و شیما سیکی ژاپن هستند. ماشین بافندگی تخت دستی صنعتی با اختراع ثبت اختراعات شرکت اسحاق بره در نظر گرفته شده است.

بافندگی دایره ای

بافندگی یا بافندگی دایره ای در دور نوعی از بافندگی است که یک لوله بدون درز ایجاد می کند. هنگام گره زدن به صورت دایره ای ، بافندگی روی آن ریخته می شود و دایره بخیه ها به هم وصل می شوند. بافندگی به صورت دور (معادل ردیف در بافندگی تخت) در یک مارپیچ کار می شود.در ابتدا ، بافندگی دایره ای با استفاده از مجموعه ای از چهار یا پنج سوزن دوتایی انجام می شد. بعداً سوزن های دایره ای اختراع شد که می توان از آن برای گره زدن در دور هم استفاده کرد: سوزن دایره ای مانند دو سوزن بافندگی کوتاه به نظر می رسد که توسط یک کابل بین آنها وصل شده است.

بافندگی با استفاده از یک سوزن دایره ای.

سوزن های دایره ای طولانی تر می توانند برای تولید لوله های باریک بافندگی جوراب ، دستکش و سایر موارد با استفاده از تکنیک حلقه جادویی استفاده شوند. ماشین آلات همچنین بافندگی دایره ای تولید می کنند. می توان دستگاه های تختخواب دونفره را تنظیم کرد تا روی تختخواب جلویی در یک جهت گره بخورد و سپس تخت خواب در بازگشت ، یک لوله بافتنی ایجاد کند. دستگاه های مخصوص بافندگی برای جوراب بافی از سوزن های قلاب مخصوص استفاده برای ساخت هر بخیه در یک قاب گرد استفاده می کنند.

چهار سوزن بافندگی دو تخته.

بسیاری از انواع ژاکت ها به طور سنتی در دور گره می شوند. دهانه های برنامه ریزی شده (سوراخ بازو ، گردن ، جبهه های گردنبند) به طور موقت با بخیه های اضافی بافت می شوند ، در صورت لزوم تقویت می شوند. سپس بخیه های اضافی برای ایجاد دهانه بریده می شوند و برای جلوگیری از ریختن آن با یک چرخ خیاطی دوخته می شوند. این تکنیک استیکینگ نامیده می شود.

بافندگی روی نقاط دوتایی.

استیک

در بافندگی ، استیکینگ میانبر است که برای بافتن لباس هایی از جمله ژاکت های موجود در دور بدون وقفه برای دهانه یا آستین تا انتها استفاده می شود. پس از اتمام لوله ، یک خط مستقیم در وسط یک ستون بخیه بریده می شود ، به منظور ایجاد فضای باز یا مکانی برای وصل کردن قطعه دیگر. خود استیک پلی از بخیه های اضافی است که در آن برش ساخته می شود و معمولاً عرض آن ۶-۱۰ بخیه است. این تکنیک توسط بافتنی های مجمع الجزایر شتلند ساخته شده است و خصوصاً با ژاکت های جزایر عادلانه مرتبط است ، اگرچه می توان از آن برای رنگهای جامد نیز استفاده کرد.

پس از بریدن استیک ، لبه ها را در طرف اشتباه پارچه به پایین می چسبانید تا یک تکمیل شسته و رفته ایجاد شود ، یا بخیه های مجاور با هم دوخته شده یا قلاب دوزی شده اند تا از ریختن آن جلوگیری شود. برای ایجاد آستین نیز می توان از بخیه ها استفاده کرد و مثلاً از آن گره زد. از طرفی می توان یک آستین را به طور جداگانه ساخت و بر روی استیک دوخت. بعد از اینکه چندین بار پوشاک با استیک پوشیده و شسته شد ، قسمت داخلی صورت احساس می شود و به پایان می رسد.

استیک ها را می توان برای دهانه های جلویی (مانند روی یک ژاکت کش باف) ، بازوها یا گردنبندها استفاده کرد. این چندین مزیت دارد: بسیاری از گره های کشباف نسبت به بخیه خمیری سریعتر هستند ، سریعتر می روند و به فرد امکان می دهد که تمام وقت با سمت راست پارچه روبروی کار بافنده کار کند ، و بنابراین یک الگوی پیچیده را راحت تر دنبال کنید. همچنین حفظ تنش یکنواخت آسان تر است و از آنجا که می توان تغییرات رنگ را پنهان کرد ، تعداد انتهایی کمتر برای بافتن وجود دارد.

به طور کلی ، اگر خط دوخته شده یا قلاب دوزی با نخ پشمی انجام شده باشد که فوق لیش نیست ، ریسک نکردن ژاکت با برش تردید کمی وجود دارد. آنها را می توان با استفاده از نخ حیوانی موی چسبنده تقویت کرد (پشم شتلند ، انتخاب سنتی ، مثال خوبی است) و با استفاده از تغییرات مکرر رنگ (مانند یک دنده ۱×۱ یا یک الگوی چک) برای ایمن سازی نخ. علاوه بر این ، دو طرف استیک را می توان با قلاب دوزی یا دوخت تقویت کرد.

استیک کردن روشی است که در ساختن کیت های سنتی اسکاتلندی به کار می رود که در آن ، چسبان های دام را توسط یک خط بخیه در حال اجرا ساخته شده از طرف اشتباه پارچه ، درست بالاتر از خط پایان پلات ها ، استیک می کنند یا تثبیت می کنند. یا افتاد استیک کردن بعد از جدا کردن پارچه اضافی در قسمت بالای پلاترها انجام می شود و قبل از فشار دادن کتلت و سایر عناصر تمام کننده مانند آستر و سگک ها اعمال می شوند.

تکنیک حلقه جادوییجابجایی سارا هاوسچکا و در کتابچه بورلی گالسکا حلقه سحر و جادو که توسط روند فیبر منتشر شده است ، نوشته شده است. نکته اصلی کشیدن یک حلقه کابل اضافی بین بخیه ها در نیمه راه دور است.

استفاده از یک سوزن دایره ای به طول ۴۷ اینچ ، به روش حلقه جادویی اجازه می دهد تا گره گره گره ، پروژه های دو زمانه را مانند دو جوراب به طور هم زمان گره بزند.

حلقه جادویی بافندگی روی یک سوزن دایره ای.

اولین تصویر از بافندگی دایره ای ، از قرن ۱۵ میلادی.

بافندگی دست

بافندگی دستی نوعی از بافندگی است که در آن پارچه نخی با دست و با استفاده از سوزن تولید می شود.

انواعبافندگی تختبافندگی تخت از دو سوزن مستقیم استفاده می کند تا بطور کلی قطعات دو بعدی (صاف) ایجاد شود. بافندگی تخت معمولاً برای گره زدن قطعات تخت مانند روسری ، پتو ، افغانی و پشت ، جبهه ها و بازوهای ژاکت (کشو) استفاده می شود.

در بافندگی تخت ، عموماً بخیه استورنت ، گره دستی با گره از راست به چپ در یک طرف پارچه گره می زند ، کار را (بالای) می چرخاند ، و سپس عقب را به صورت راست به چپ به حالت شروع می کند. معمولاً طرف صاف پارچه ، سمت راست در نظر گرفته می شود ، روشی که برای مشاهده آن به سمت بیرون قرار دارد. و طرفی که به سمت داخل قرار دارد ، به طرف بدن ، طرف خزنده ، به عنوان طرف اشتباه شناخته می شود. بنابراین ، بافندگی تخت شامل گره زدن هر ردیف در سمت راست ، سپس پاک کردن هر سطر در طرف اشتباه و غیره است. اگر هر ردیف بافندگی باشد (بدون خراش) این باعث ایجاد کوک ga e می شود ، که از هر دو طرف ظاهری یکسان دارد و پشته های افقی ایجاد می کند. جبران شده توسط دره ها ، نه یک طرف گره دار و خلوص. دوخت الگوی مانند کابل ها می تواند با یا بافندگی صاف یا دور انجام شود ، اما این روش باید از الگوی مورد نظر پیروی کند.

بافندگی تخت. حلقه های موجود در سوزن فلزی ، بخیه های فعال هستند و نخی که از بافندگی در سمت راست بیرون می آید ، نخ کار است.

بافندگی دایره ایبافندگی دایره ای (همچنین به آن بافندگی در دور نیز گفته می شود) یک لوله بدون درز ایجاد می کند. بافندگی در دورها (معادل ردیفها بافندگی تخت) کار می شود.

در ابتدا ، بافندگی دایره ای با استفاده از مجموعه ای از چهار یا پنج سوزن دوتایی بافندگی انجام می شد. بعداً سوزن های دایره ای اختراع شد تا این نوع بافندگی آسان تر شود. یک سوزن دایره ای شبیه دو سوزن بافندگی کوتاه است که توسط یک کابل با طول متفاوت بین آنها وصل شده است. از یک سوزن بافندگی دایره ای با کابل بلند می توانید در جای سوزن های مستقیم استفاده کنید تا پارچه هایی با پارچه مسطح بزرگتر ایجاد شود. هر دو نوع بافندگی مدور در ایجاد قطعاتی که به صورت دایره ای یا لوله ای شکل وجود دارد ، از جمله کلاه ، جوراب ، دستکش ، آستین و کلاه ژاکت استفاده می شود.

در بافندگی دایره ای ، دست ساز معمولاً همه چیز را از یک طرف ، معمولاً از سمت راست ، گره می زند. بافندگی دایره ای معمولاً روی یک سوزن دایره ای انجام می شود. در چنین مواقعی ، گره ساز می تواند به انواع تکنیک های جایگزین مانند سوزن های دو گوش ، گره زدن روی دو سوزن دایره ای ، رویکرد شبیه به نوار Möbius سوزن جادویی (که معمولاً با عنوان حلقه جادویی شناخته می شود) متوسل شود یا دقیق باشد. برای بافتن قسمت پشت و جلوی لوله از پارچه بافندگی لغزنده یا دو برابر بافندگی برابر استفاده کنید.

بافندگی دایره ای روی سوزن دایره ای

تکمیل پارچهآبگیرینمدی از اصطلاح دست ساز برای پر کردن ، تکنیکی برای پیوستن به الیاف نخ بافتنی یا بافته شده از حیوانات است. محصول نهایی در آب گرم قرار می گیرد و تا زمانی که شروع به کوچک شدن کند ، هم زده می شود. نتیجه نهایی معمولاً ظاهری شبیه به خود دارد اما ابعاد آن کاهش یافته است. کیف ها ، دستکش ها ، جلیقه ها ، جوراب ها ، دمپایی و کلاه فقط چند مورد هستند که می توان آنها را نمد زد.

نمدی سوزنسوزن نمدی تکنیکی است که برای اضافه کردن دکوراسیون به یک قطعه بافتنی یا نمدی ، که در آن روویینگ خام با استفاده از سوزن نمدی خاردار بسیار تیز با سوراخ کردن مکرر روینگ و پس زمینه در کنار هم اعمال می شود ، استفاده می شود. پس از شستن در آب گرم ، دکوراسیون کاربردی با پس زمینه ذوب می شود. بافندگی نمدی را می توان با قیچی قطع کرد بدون اینکه نگرانی در مورد فرسودگی وجود داشته باشد.

روندصدها نخ بخیه مختلف وجود دارد که توسط کاردوها استفاده می شود. یک تکه بافندگی با روند ریخته گری شروع می شود که شامل ایجاد اولیه بخیه های روی سوزن است. روش های مختلف ریخته گری برای جلوه های مختلف استفاده می شود: ممکن است یکی از آن ها به اندازه کافی توری باشد ، در حالی که دیگری حاشیه تزئینی را فراهم می کند. از چدنهای موقتی استفاده می شود که بافندگی از هر دو جهت از بازیگران ادامه یابد. روش های مختلفی برای ریختن استفاده می شود ، مانند روش انگشت شست (که به عنوان تیرکمان بچه گانه یا بازیگران دم بلند نیز شناخته می شود) ، در آنجا بخیه ها توسط یک سری حلقه ایجاد می شوند که در صورت گره زدن ، یک لبه بسیار سست و ایده آل برای برداشتن بخیه و بافتن یک مرز؛ روش سوزن دوتایی (همچنین به عنوان گره یا کابل ریخته گری شناخته می شود) ، به موجب آن هر حلقه ای که روی سوزن قرار می گیرد سپس گره می زند ، که یک لبه محکم تر به تنهایی به عنوان مرز ایجاد می کند. ؛ و خیلی بیشتر. تعداد بخیه های فعال به همان اندازه باقی می ماند که روی آن ریخته شود مگر اینکه بخیه اضافه شود (افزایش یابد) یا برداشته شود (کاهش).

بیشتر بافتنی های سبک غربی از سبک انگلیسی (که در آن نخ در دست راست نگه داشته شده) یا سبک قاره (که در آن نخ در دست چپ نگه داشته می شود) پیروی می کنند.

همچنین روش های مختلفی برای قرار دادن سوزن در بخیه وجود دارد. بافندگی از جلوی بخیه را بافندگی غربی می گویند. عبور از پشت یک بخیه ، بافندگی شرقی خوانده می شود. روش سوم ، به نام پارچه ترکیبی ، از جلوی یک بخیه گره دار و پشت یک بخیه چرمی عبور می کند.

پس از پایان کار بافتنی ، بخیه های زنده باقی مانده خاموش می شوند. ریخته گری (یا اتصال) بخیه ها را روی هم حلقه می کند تا بدون باز کردن آیتم از سوزن جدا شود. اگرچه مکانیک با ریخته گری متفاوت است ، اما روش های متنوعی نیز وجود دارد.

در گره زدن پارچه های خاصی از لباس ، به خصوص وسایل بزرگتر مانند ژاکت ، لباس بافتنی نهایی از چند قطعه بافتنی ساخته می شود که بخش های جداگانه از این لباس به طور جداگانه گره می شوند و سپس به هم دوخته می شوند. بافندگی یکپارچه ، که در آن یک لباس کامل به عنوان یک قطعه گره زده می شود ، نیز ممکن است. الیزابت زیمرمن احتمالاً شناخته شده ترین طرفدار تکنیک های بافندگی بدون درز یا مدور است. وسایل کوچکتر ، مانند جوراب و کلاه ، معمولاً در یک قطعه بر روی سوزن های دو گوش یا سوزن های دایره ای گره می خورند. 

یک زن در روند بافتن

بخیهتعداد بی نهایت ترکیبات احتمالی بخیه های بافندگی به خوبی وجود دارد ، موارد مورد علاقه آنها در گنجینه های بخیه جمع آوری شده است. قطعه بافندگی با فرایند ریختن (که به عنوان اتصال به آن نیز شناخته می شود) آغاز می شود ، که شامل ایجاد اولیه بخیه های روی سوزن است. روش های مختلف ریخته گری برای جلوه های مختلف استفاده می شود: یکی ممکن است به اندازه کافی توری باشد ، در حالی که دیگری حاشیه تزئینی را فراهم می کند – از قالب های موقت استفاده می شود که بافندگی در هر دو جهت از بازیگران ادامه یابد. روشهای مختلفی برای ریخته گری وجود دارد ، مانند روش انگشت شست (که به عنوان تیرکمان بچه گانه یا بازیگران دم بلند نیز شناخته می شود) وجود دارد ، جایی که بخیه ها توسط یک سری حلقه ایجاد می شوند ، که بافندگی ، یک لبه بسیار گشاد برای چیدن دوخت و بافتن یک حاشیه ایده آل است. روش سوزن دوتایی (همچنین به عنوان گره یا کابل ریخته گری شناخته می شود) ، به موجب آن هر حلقه ای که روی سوزن قرار می گیرد سپس گره می زند ، که یک لبه محکم تر به تنهایی به عنوان مرز ایجاد می کند. ؛ و خیلی بیشتر. تعداد بخیه های فعال به همان اندازه باقی می ماند که روی آن ریخته شود مگر اینکه بخیه اضافه شود (افزایش یابد) یا برداشته شود (کاهش).

بیشتر بافتنی های سبک غربی از سبک انگلیسی (که در آن نخ در دست راست نگه داشته شده) یا سبک قاره (که در آن نخ در دست چپ نگه داشته می شود) پیروی می کنند. یک روش سوم اما کمتر متداول که بافندگی ترکیبی نامیده می شود نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

پس از اتمام قطعه بافتنی ، بخیه های زنده باقی مانده خاموش می شوند. ریخته گری (یا اتصال) بخیه ها را روی هم حلقه می کند تا بدون باز کردن آیتم از سوزن جدا شود. اگرچه مکانیک با ریخته گری متفاوت است ، اما روش های متنوعی نیز وجود دارد.

در گره زدن پارچه های خاصی از لباس ، به خصوص وسایل بزرگتر مانند ژاکت ، لباس بافتنی نهایی از چند قطعه بافتنی ساخته می شود که بخش های جداگانه از این لباس به طور جداگانه گره می شوند و سپس به هم دوخته می شوند. بافندگی یکپارچه ، که در آن یک لباس کامل به عنوان یک قطعه گره زده می شود ، نیز ممکن است. الیزابت زیمرمن احتمالاً شناخته شده ترین طرفدار تکنیک های بافندگی بدون درز یا مدور است. وسایل کوچکتر ، مانند جوراب و کلاه ، معمولاً در یک قطعه بر روی سوزن های دو گوش یا سوزن های دایره ای گره می خورند. 

جنبه های اجتماعییکی از اولین نمونه های شناخته شده بافندگی ، جوراب های نخی تزئینی ریز بود که در اواخر هزاره اول میلادی در مصر یافت شد. اولین کار صنفی صنفی بافندگی در سال ۱۵۲۷ در پاریس آغاز به کار کرد. بافندگی ، نخ ریسی و سوزن سوزن شدن ، بافتنی به یک فعالیت اجتماعی تبدیل شد.

بافندگی دست در دو قرن گذشته بارها و بارها وارد مد شده است و در اواخر قرن بیست و یکم از تجدید حیات لذت می برد. طبق گفته گروه صنعتي كرافت نخ شوراي آمريكا ، تعداد زنان گره زن در ۲۵ تا ۳۵ سال در آمريكا بين دو سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ۱۵۰ درصد افزايش يافت. در حالي كه برخي ممكن است بگويند بافندگي دست هرگز به واقع از بين نرفته است ، اين آخرين تناسخ کمتر در مورد ایجاد و اصلاح دهه ۱۹۴۰ و ۵۰ و بیشتر در مورد بیان در مورد فردیت و همچنین ایجاد یک احساس ذاتی در جامعه است.

این زن در یک کافی شاپ بافندگی است. گرچه می توان آن را به تنهایی انجام داد ، اما بافتنی می تواند یک فعالیت اجتماعی باشد. بسیاری از واحدهای صنفی و سایر گروههای بافندگی یا باشگاههای بافندگی وجود دارد.

علاوه بر این ، بسیاری از بافندگان امروزی علاقه مند به وبلاگ نویسی در مورد بافتنی ، الگوهای بافندگی و تکنیک های خود هستند ، یا پیوستن به یک جامعه مجازی با تمرکز بر روی بافندگی مانند Ravel y بسیار محبوب. همچنین تعدادی پادکست معروف بافندگی و وب سایتهای مختلف بافندگی دیگر وجود دارد. یک وب سایت ، LoveC af s ، به کاربران امکان می دهد تصاویر پروژه ها را بارگذاری و برچسب ها را اضافه کنند. سایر کاربران می توانند اظهار نظر کنند ، گفتگو را تشویق و یادگیری مداوم انجام دهند. گروه های بافندگی معاصر ممکن است در ایالات متحده به عنوان S i ch ‘N Bi ch خوانده شود که در آن گروهی از کارد و چنگال با هم جمع می شوند تا بر روی پروژه ها کار کنند ، در مورد الگوهای بافندگی بحث کنند ، کار خود را عیب یابی کنند و فقط معاشرت کنند. در انگلستان ، این اصطلاح از اوایل قرن بیستم دایره بافندگی بوده است.

هم اکنون گروه های بی شماری وجود دارند که نه تنها به صورت فردی در حال رشد هستند بلکه جوامع بین المللی را نیز تشکیل می دهند. جوامع نیز بصورت آنلاین وجود دارند ، وبلاگ ها بسیار محبوب هستند ، در کنار گروه های آنلاین و شبکه های اجتماعی از طریق رسانه هایی مانند Yahoo! گروه ها ، جایی که افراد می توانند نکات و تکنیک هایی را به اشتراک بگذارند ، مسابقات را اجرا کنند و الگوهای بافندگی خود را به اشتراک بگذارند. افراد بیشتری در حال پیدا کردن یک تفریح ​​بافندگی هستند و از سرگرمی در کنار خانواده خود لذت می برند. احزاب بافندگی نیز در جوامع کوچک و بزرگ پیرامون ایالات متحده و کانادا رواج پیدا می کنند.

نقاشی های دیواریدر دهه گذشته ، روشی بنام گرافیتی بافندگی ، پارچه بافی یا بمباران نخ – استفاده از پارچه بافتنی یا قلاب بافی برای اصلاح و زیباسازی محیط (معمولاً در فضای باز) در ایالات متحده ظهور و در سراسر جهان رواج یافت. مگدا سایگ با شروع حرکت در ایالات متحده شناخته شده است و گره شهر گروه برجسته ای از گره های گرافیتی در انگلستان است. بمب افکن های نخ گاهی اوقات قطعات زیبایی از نقاشی های دیواری را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال ، دیو کول یک هنرمند مجسمه سازی معاصر است که در سال ۲۰۰۹ برای جشنواره بزرگ هنرهای غربی در ملبورن ، استرالیا ، برای جشنواره بزرگ هنرهای غربی در سال ۲۰۰۹ ، بافندگی به عنوان نقاشی های دیواری به عنوان نقاشی بافی ، به عنوان نقاشی های دیواری به عنوان نقاشی بافی دست به کار شد. فیلمی جدید که توسط یک فیلمساز تاسمانی در مجموعه ساخته شده تقریباً کاملاً از نخ ساخته شده است ، تا حدودی الهام گرفته از گرافیتی بافتنی است.

خیریهبافندگی پوشاک برای توزیع رایگان به دیگران موضوعی رایج در تاریخ مدرن است.

بافتنی ها جوراب ، ژاکت ، روسری ، دستکش ، دستکش و کلاه برای سربازان کریمه ، جنگ داخلی آمریکا و جنگ های بور ساختند. این عمل در جنگ جهانی اول ، جنگ جهانی دوم و جنگ کره ادامه یافت و برای سربازان عراق و افغانستان ادامه دارد. در این پروژه های تاریخی ، شرکتهای نخ اغلب الگوهای بافندگی مورد تأیید شعب مختلف خدمات مسلح را ارائه می دادند. آنها توسط فصل های محلی صلیب سرخ آمریکا یا سازمان های دیگر توزیع شدند. پروژه های مدرن معمولاً مستلزم بافتن کلاه یا کلاه ایمنی است. آسترهای ارائه شده برای سربازان باید از پشم وزنی ۱۰۰٪ بدتر شده و با استفاده از رنگهای خاص ساخته شوند.

بند خیریه استرالیا با عشق ، پتوهایی را که توسط داوطلبان گره زده می شود ، برای افرادی که بیشترین نیاز در سراسر جهان را دارند ، تحت تأثیر جنگ قرار داده اند. در کشورهای مختلف ، اغلب لباس برای کودکان ، افراد مسن و فقرا از نظر اقتصادی ساخته می شود. رزرو کاج ریج هند کمک مالی برای مردم لاکوتا در ایالات متحده اهدا می کند. شال های نماز یا شال هایی که در آن کارفرما مدیتیشن می کند یا می گوید دعای ایمان خود هنگام گره زدن با هدف آسایش گیرنده ، به کسانی که دچار از دست دادن یا استرس می شوند اهدا می شود. امروزه بسیاری از بافتنی ها ، کلاه های نرم را برای بیماران سرطانی که موهای خود را در طول شیمی درمانی از دست می دهند ، گره می زنند و به آنها اهدا می کنند. شرکت های نخ برای این کلاه ها الگوهای بافندگی رایگان ارائه می دهند.

در ابتدا پس از سونامی اندونزی ۲۰۰۴ ، K i e s بدون Bo de یک چالش خیرخواهانه است که توسط شخصیت بافندگی S epha ie Pea l-McPhee صادر شده است و باعث می شود کارفرمایان را برای اهدا به Mececi s Sa s F o iè es (پزشکان بدون مرز) تشویق کنند. به جای اینکه برای امور خیریه بافندگی بپردازند ، به کار بافندگان توصیه می شود که یک هفته درآمد یکبار مصرف را داشته باشند ، از جمله پولی که در غیر این صورت ممکن است برای نخ خرج شود. وسایل بافتنی گاه به گاه به عنوان جایزه به اهدا کنندگان اهدا می شود. از سپتامبر ۲۰۱۱ ، اهدا کنندگان گره گره بدون مرز ، ۱،۰۶۲،۲۱۷ دلار کانادا کمک کرده اند.

پتوهای امنیتی همچنین از طریق سازمان صنفی پروژه که به کودکان نیازمند کمک می کند ، قابل تهیه است.

سازمان هایی وجود دارند که به رسیدن به سایر کشورهایی که نیاز دارند مانند افغانی برای افغان ها کمک می کنند. این امر به شرح زیر است ، afgha s fo afga s یک پروژه انسان دوستانه و آموزشی از مردم به مردم است که پتو و ژاکت با قلاب دوزی و ژاکت ، جلیقه ، کلاه ، دستکش و جوراب را برای افراد محروم افغانستان می فرستد.

ژاکت های پنگوئن برای توانبخشی پنگوئن های آلوده در معرض اسفنج های نفتی توسط داوطلبان گره زده شدند. این پروژه در حال حاضر کامل است.

ژاکت های مرغ نیز برای کمک به مرغ های باتری که پرهای خود را از دست داده بودند ، گره زده شدند. در حال حاضر این سازمان کمکهای مالی را نمی پذیرد ، اما لیستی از داوطلبان را نگه می دارد.

نفرین ژاکتبافندگی به خصوص لباس های بزرگ یا ریز مانند ژاکت ها می تواند ماه ها کار لازم داشته باشد و به عنوان هدیه ممکن است جنبه احساسی بسیار خوبی داشته باشد. به اصطلاح نفرین ژاکت ، این تجربه را ابراز می کند که یک فرد مهم دیگر بلافاصله پس از دریافت یک هدیه گره خورده با گره مانند ژاکت ، بلافاصله از هم جدا می شوند. اقلیت قابل توجهی از گره سازان ادعا می کنند که لعاب ژاکت را تجربه کرده اند. یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که ۱۵٪ از بافتنی های فعال می گویند که دست اول لعنت ژاکت را تجربه کرده اند ، و ۴۱٪ آن را یک احتمال می دانند که باید جدی گرفته شود. اگرچه بعضی اوقات خرافات خوانده می شود ، لعنت ژاکت در ادبیات بافندگی به عنوان هر چیز غیر متعارف رفتار نمی شود.

جنبه های روانشناختی و مراقبهتاریخ شفاهی بسیاری از بافتنی ها جمع آوری شده است ، و نشان می دهد كه بافندگی با دست اغلب با شفقت همراه است. من عشق را به هر بخیه گره می زنم امتناع رایج است.

جنبه تکراری بافتن دست به طور کلی آرامش بخش است و می تواند برای تمرین مراقبه یا معنوی مناسب باشد.

فواید سلامتیمطالعات نشان داده است كه بافندگی به همراه سایر اشکال سوزن دوزی ، چندین مزیت مهم برای سلامتی را به همراه دارد. این مطالعات نشان داده اند که عملکرد ریتمیک و تکراری بافندگی می تواند به جلوگیری و مدیریت استرس ، درد و افسردگی کمک کند ، که به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، ۲۸ استناد پزشکی لازم و همچنین ایجاد یک پاسخ آرامش در بدن که می تواند فشار خون ، ضربان قلب را کاهش دهد ، به جلوگیری از بیماری کمک کند و یک اثر آرام بخش داشته باشد. متخصصان درد همچنین دریافتند که شیمیایی مغز هنگام گره خوردن تغییر می کند و در نتیجه باعث افزایش هورمون های احساس خوب (یعنی سروتونین و دوپامین) و کاهش هورمون های استرس می شود. نیاز به استناد پزشکی

بافندگی ، همراه با سایر فعالیت های اوقات فراغت با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است. تقریباً مانند فعالیت بدنی بدن را تقویت می کند ، ورزش ذهنی باعث می شود که مغز انسان مقاوم تر شود.

مخزن تحقیقات تأثیر بر سلامتی بافندگی را می توان در استیکلینکس ، سازمانی که در وان ، انگلیس تأسیس شده است ، یافت.

بافندگی مگابافندگی به طور فزاینده ای مگا ، بافندگی با استفاده از سوزن های بافندگی با قطر بیشتر یا مساوی نیم اینچ است.

بافندگی مگا از همان بخیه ها و تکنیک های مشابه بافندگی معمولی استفاده می کند ، به جز اینکه قلاب ها را می توان در انتهای سوزن ها حک کرد. سوزن های قلاب دار کنترل کار را به شدت افزایش می دهد ، بخیه ها را گرفتار می کند و از لغزش آنها جلوگیری می کند.

بافندگی مگا بسته به وزن و نوع نخ مورد استفاده ، پارچه ای از جنس چوپان ، حجیم یا پارچه توری توری تولید می کند.

جولیا هاپسون با سوزنهای بافندگی با رکورد ۳٫۵ متری رکورد جهانی

دارنده فعلی رکورد جهانی گینس برای بافندگی با بزرگترین سوزن های بافندگی ، جولیا هاپسون از pe za ce در co wall است. جولیا با استفاده از سوزن های بافندگی که ۶٫۵ سانتی متر قطر و ۳٫۵ متر طول داشت ، یک مربع از ده بخیه و ده ردیف را در کوک استینت بافت.

در ادبیاتبافندگی گاهی اوقات در ادبیات به نمایش در می آید. بافندگی و تکنیک های آن ممکن است به عنوان استعاره مورد استفاده قرار گیرد. جنبه های مراقبه و معنوی آن ممکن است مورد تأکید قرار گیرد. این ممکن است انواع مختلفی از خانگی را نشانه بگیرد. یا ممکن است از آن برای طعنه چشمگیر استفاده شود ، همانطور که وقتی یک گره به ظاهر بی ضرر کشنده و غیرقابل اثبات است. نمونه هایی از رمان های قرن نوزدهم عبارتند از: مادام ترسه دفورگ در داستان یک شهر از چارلز دیکنز ، آنا ماکاراونا در جنگ و صلح لئو تولستوی ، شخصیت های مختلف در رمان های جین آستین و خانم اوپلیا در کابین عموی تام تو هریت بیکر استو. چندین شخصیت در رمان های ویرجینیا وولف گره ساز هستند. در دهه اول قرن بیست و یکم ، بافتنی در چندین رمان و حتی اسرار قتل عنصر اصلی بوده است.

مواد بافندگی

نخ برای بافندگی دستی معمولاً به صورت توپ یا پوست (تانک) به فروش می رسد ، اگرچه ممکن است روی قرقره یا مخروط نیز زخم شود. چوب و توپ به طور کلی با نوار نخ به فروش می رسد ، لیبل که وزن ، نخ ، طول رنگ ، مقدار فیبر ، دستورالعمل شستشو ، اندازه سوزن پیشنهادی ، سنج احتمالی و غیره را توصیف می کند ، معمولاً صرفه جویی در باند نخ است. مرجع آینده ، به ویژه اگر پوست اضافی خریداری شود. عموماً پارچه بافندگی اطمینان حاصل می کند که نخ برای یک پروژه از یک قطعه رنگی تک به دست می آید. رنگ رنگ ، گروهی از پوست را كه به هم رنگ شده اند ، مشخص می كند و دقیقاً همان رنگ را دارند. چوبهای مختلف از رنگهای مختلف ، حتی اگر از نظر رنگ بسیار مشابه باشند ، معمولاً کمی متفاوت هستند و ممکن است هنگام بافتن در همان پروژه ، یک نوار مرئی ایجاد کنند. اگر یک گره برنده نخ کافی از قطعه یک رنگ را برای تکمیل یک پروژه خریداری کند ، بعضی اوقات چوبهای اضافی در همان قطعه رنگی می توانند از فروشگاههای دیگر نخ یا بصورت آنلاین بدست آورند.

نخی از نخ پشمی (مرکز) در حلقه اصلی آن بدون پوشش است. کراوات در سمت چپ قابل مشاهده است. پس از حل کردن ، ممکن است هانک به یک توپ یا توپ مناسب برای بافتن زخم شود. بافندگی مستقیم از یک چوب طبیعی معمولی احتمالاً نخ را درهم می کند و مارهایی ایجاد می کند.

ضخامت نخ عامل مهمی در تعیین سنج است ، یعنی چه تعداد بخیه و ردیف برای پوشاندن یک منطقه مشخص برای یک الگوی بخیه داده شده مورد نیاز است. نخهای ضخیم به طور کلی به سوزنهای بافندگی ضخیم تر احتیاج دارند ، در حالی که نخهای نازک تر ممکن است با سوزن های ضخیم یا نازک بافته شوند. از این رو ، نخ های ضخیم به طور کلی به بخیه های کمتری و در نتیجه زمان کمتری ، برای گره زدن یک پوشاک خاص نیاز دارند. الگوهای و نقوش درشت با نخهای ضخیم تر هستند. نخهای ضخیم تر جلوه های بصری جسورانه ای را ایجاد می کنند ، در حالی که نخهای نازک تر برای الگوهای تصفیه شده بهترین هستند. نخها با ضخامت به شش دسته طبقه بندی می شوند: فوق العاده ، ریز ، سبک ، متوسط ​​، بزرگ و حجیم. از نظر کمی ، ضخامت با تعداد بسته بندی در هر اینچ (WPI) اندازه گیری می شود. وزن مربوط به طول واحد معمولاً در ex یا لکه دار اندازه گیری می شود.

علاوه بر انتخاب ضخامت صحیح برای سنج ، گره دهنده باید نوع الیاف نخ را نیز انتخاب کند. در حال حاضر حدود پانزده نوع الیاف نخ وجود دارد که در دو دسته طبیعی و مصنوعی قرار می گیرند. الیاف طبیعی آنهایی هستند که از گیاه یا حیوان به دست می آیند و بسته به حیوان گیاهی که از آنها برداشت می شود ، دارای ویژگی های مختلفی هستند که باید هنگام استفاده از یک شی بافندگی تمام شده ، در نظر گرفته شوند. مثال: پشم به خوبی مواردی مناسب است که حتی برای مرطوب نگه داشتن از گرما استفاده می شود ، مانند کلاه های زمستانی و دستکش. با این حال ، وقتی توانایی نفس کشیدن یک عامل است ، کتانی مناسب با یک ژاکت تابستانی مناسب است. الیاف مصنوعی با وادار کردن محلول ضخیم از مواد شیمیایی پلیمریزه شده از طریق نازل های اسپیننت و سخت شدن رشته حاصل در یک حمام شیمیایی ساخته می شوند. الیاف طبیعی معمولاً نرمتر و راحت تر هستند در حالیکه مصنوعی دوام و رنگ آمیزی آن آسان تر است. برخی از الیاف به دلایل مختلف می توانند بافندگی بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. به عنوان مثال ، پنبه به اندازه پشم کشیده نمی شود ، و به همین ترتیب به کارگر نیاز دارد تا سخت تر کار کند تا بتواند سنج را حفظ کند.

قبل از بافندگی ، گره ساز معمولاً یک توپ را به توپ تبدیل می کند که نخ از مرکز توپ بیرون می آید. این امر باعث می شود بافندگی آسانتر شود و نخواهید توانست نخ را به راحتی درهم و برهم کنید. این تغییر و تحول ممکن است با دستی یا با دستگاهی انجام شود که به عنوان یک بالگرد شناخته می شود. در هنگام بافندگی ، بعضی از بافتنی ها توپ های خود را درون شیشه ها می بندند تا آنها را با نخهای دیگر تمیز و بدون استفاده نگه دارد. نخ آزاد از یک سوراخ کوچک در درب شیشه عبور می کند.

تبدیل یک تکه نخ ابریشم اسطوخودوس (بالا) به توپ که در آن نخ بافندگی از مرکز (پایین) بیرون می آید. حالت دوم برای بافندگی بهتر است ، زیرا نخ خیلی کمتر به هم می خورد.

سودمندی نخ برای یک پروژه بافندگی توسط فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد ، مانند: انبار آن (توانایی آن در به دام انداختن هوا) ، تاب آوری آن (کشش زیر فشار) ، شستشوی و رنگ پذیری آن ، دست آن (احساس آن به خصوص نرمی در مقابل خراشیدن). ، دوام آن در برابر سایش ، مقاومت در برابر پیلینگ ، رطوبت پذیری آن (فازی) ، تمایل به پیچ و تاب بودن ، عدم وزن و وزن کلی آن ، مسدود شدن و نمناک بودن آن ، راحتی آن (قابلیت تنفس ، جذب رطوبت ، خاصیت حریق) و البته ظاهر آن ، شامل رنگ ، براق ، لطافت و ویژگی های زینتی آن است. عوامل دیگر شامل حساسیت زایی است. سرعت خشک شدن؛ مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، پروانه و کپک نقطه ذوب و اشتعال پذیری؛ حفظ الکتریسیته ساکن؛ گرایش رنگ آمیزی و پذیرش رنگها. عوامل مختلف برای پروژه های مختلف بافندگی ممکن است از سایر موارد مهمتر باشد ، بنابراین هیچ نخ بهترین وجود ندارد. انعطاف پذیری و گرایش به پیچ و تاب (غیر) خواص کلی است که بر سهولت کار بافندگی تأثیر می گذارد. نخ های مقاوم تر بیشتر از بی نظمی های تنش استغفار می کنند. نخهای خیلی پیچیده گاهی پارچه ای دشوار است ، در حالی که نخ های بدون تاب می توانند به بخیه های شکافته منجر شوند ، که در آن همه نخ ها به بخیه گره ندارند. یک عامل کلیدی در بافتن ، تعریف بخیه است ، که مربوط به چقدر الگوهای کوک پیچیده در هنگام تهیه از نخ مشخص می باشد. نخهای صاف و بسیار چرخان برای نشان دادن الگوهای بخیه بهترین هستند. از طرف دیگر ، نخهای بسیار فازی یا مژه ها تعریف بخیه ضعیفی ندارند و هر الگوی پیچیده کوک نامرئی خواهد بود.

ابزارهافرآیند بافندگی دارای سه وظیفه اساسی است: ۱) بخیه های فعال (ناامن) باید نگه داشته شوند تا قطره قطره نشود. (۲) این بخیه ها باید مدتی پس از ایمن سازی رها شوند. و (۳) تکه های نخ جدید باید از طریق پارچه ، معمولاً از طریق بخیه های فعال منتقل شوند ، بنابراین آنها را ایمن می کند. در موارد بسیار ساده ، بافندگی را می توان بدون ابزار انجام داد ، فقط با استفاده از انگشتان دست برای انجام این کارها؛ با این حال ، بافندگی دستی معمولاً با استفاده از ابزارهایی مانند سوزن بافندگی یا قاب های سفت و سخت انجام می شود. بسته به اندازه و شکل آنها ، قاب های سفت و سخت به تخته های بافندگی ، حلقه های بافندگی (که به آن اصطلاحا بافندگی نیز گفته می شود) یا قرقره های بافندگی (که به عنوان کارد و چرمی بافندگی ، راهبه های بافندگی یا چوب پنبه نیز شناخته می شوند) گفته می شود. از ابزارهای دیگر برای تهیه نخ برای بافندگی ، اندازه گیری و طراحی لباسهای بافتنی یا راحت تر یا راحت تر کار بافتن استفاده می شود.

سوزنچهار نوع اساسی سوزن بافندگی وجود دارد (که به آن پین های بافندگی نیز گفته می شود). نوع اول و متداول از دو نوع باریک و باریک تشکیل شده است که در یک انتها به یک نقطه می چسبانند و با یک دستگیره در انتهای دیگر برای جلوگیری از لغزش بخیه ها ایجاد می شود. این سوزن ها معمولاً ۱۰ تا ۱۶ اینچ طول دارند ، اما به دلیل تراکم پارچه های بافتنی ، ممکن است برای بافتن تکه های قابل توجهی گسترده تر مورد استفاده قرار گیرد. مهمترین خاصیت سوزن ها قطر آنهاست که از زیر ۲ میلی متر تا ۲۵ میلی متر (تقریبا ۱ اینچ) متغیر است. قطر به اندازه بخیه ها اثر می گذارد ، که این امر بر روی سنج بافندگی و کشش پارچه تأثیر می گذارد. بنابراین ، یک روش ساده برای تغییر سنج ، استفاده از سوزن های مختلف است که اساس بافتن ناهموار است. اگرچه قطر سوزن بافندگی اغلب در میلی متر اندازه گیری می شود ، چندین سیستم اندازه مختلف وجود دارد ، به ویژه آنهایی که مخصوص ایالات متحده ، انگلستان و ژاپن هستند. جدول تبدیل در مقاله سوزن بافندگی آورده شده است. چنین سوزنهای بافندگی ممکن است از هر ماده ای ساخته شود ، اما متداول ترین مواد فلزات ، چوب ، بامبو و پلاستیک هستند. مواد مختلف اصطکاک مختلفی دارند و نخ را به طور متفاوتی می گیرند. سوزن های نرم و صاف مانند سوزن های فلزی برای بافندگی سریع مفید هستند ، در حالی که سوزن های سفت تر مانند بامبو مستعد ابتلا به بخیه ها نیستند. بافندگی بخیه های جدید فقط در انتهای خمیده رخ می دهد ، و سوزن هایی با نوک های روشن فروخته شده است تا بافتنی را در تاریکی گره بخورد.

سوزن بافندگی در اندازه ها و مواد متنوعی. مواد مختلف دارای اصطکاک مختلفی هستند و برای انواع مختلف نخ مناسب هستند.

نوع دوم سوزنهای بافندگی سوزنهای بافندگی دو طرفه مستقیم و دوتایی هستند (همچنین به آن dp s نیز گفته می شود). سوزن های دو طرفه در هر دو انتها چسبانده می شوند که به آنها اجازه می دهد از هر دو طرف گره بزنند. dp s معمولاً برای بافندگی دایره ای استفاده می شود ، مخصوصاً قطعات کوچکتر لوله مانند آستین ، یقه و جوراب. معمولاً یک سوزن فعال است و سایر بخیه های فعال باقی مانده. Dp s قدری کوتاه تر است (معمولاً ۷ اینچ) و معمولاً در مجموعه های چهار یا پنج فروخته می شود.

سوزن دوتایی بافندگی در مواد و اندازه های مختلف. آنها در مجموعه های چهار ، پنج یا شش قرار دارند.

سوزن کابل موارد خاصی از dp s است ، اگرچه آنها معمولاً صاف نیستند ، اما در وسط کم رنگ هستند. سوزن های کابل به طور معمول بسیار کوتاه هستند (چند اینچ) ، و برای نگه داشتن بخیه به طور موقت در حالی که دیگران بافتنی هستند استفاده می شود. الگوهای کابل با محدود کردن سفارش بخیه ساخته می شوند. اگرچه ممکن است یک یا دو بخیه با دست نگه داشته شود یا از حالت خارج شود ، اما کابل های سه یا بیشتر به سوزن کابل احتیاج دارند.

سوزن بافندگی دایره ای در طول ، مواد و اندازه های مختلف از جمله پلاستیک ، آلومینیوم ، استیل و برنجی با روکش نیکل.

نوع سوزن سوم از سوزن های دایره ای تشکیل شده است که سوزن های دو گوشه بلند و انعطاف پذیر هستند. دو انتهای ضخیم (به طور معمول ۵ اینچ (۱۳۰ میلی متر) طول) سفت و راست هستند و امکان بافتن آسان را می دهند. با این حال ، دو انتها توسط یک رشته انعطاف پذیر (معمولاً نایلون) به هم وصل می شوند که اجازه می دهد تا دو انتهای جمع شده باشند. سوزن های دایره ای به طور معمول ۲۴-۶۰ اینچ طول دارند و معمولاً بصورت جداگانه یا به صورت جفت استفاده می شوند. دوباره ، عرض قطعه بافتنی ممکن است به طور قابل توجهی طولانی تر از طول سوزن دایره ای باشد. کیت های مخصوصی وجود دارد که اجازه می دهد تا در صورت لزوم سوزن های دایره ای به طول و قطر مختلف ایجاد کنند. انتهای سفت و سخت از قطرهای مختلف ممکن است به رشته هایی با طول های مختلف پیچ خورده باشد. توانایی کار از هر دو سر یک سوزن در چندین نوع بافندگی راحت است ، مانند نسخه های کشویی بافندگی دوتایی. سوزن های دایره ای ممکن است برای بافندگی صاف یا دایره ای استفاده شود.

ابزارهای کمکیابزارهای مختلفی برای آسانتر کار بافندگی ساخته شده است. ابزارهای اندازه گیری قطر سوزن و خصوصیات نخ در بالا مورد بحث قرار گرفته است ، همچنین نخ های سریع ، بادکنک و ya ai e s. قلاب قلاب دوزی و یک سوزن خراشیده اغلب برای اتصال یا اتصال دو قطعه بافتنی از لبه به لبه مفید هستند. سوزن لکه دار در بخیه کپی (همچنین به عنوان لکه سوئیسی نیز شناخته می شود) استفاده می شود ، در حالی که قلاب قلاب دوزی نیز برای ترمیم بخیه های افتاده و برخی از بخیه های خاص مانند uf i g ضروری است. از وسایل دیگر مانند دستمال بافندگی یا سازندگان pom-pom برای تهیه زیور آلات خاص استفاده می شود. در مورد الگوهای بافندگی بزرگ یا پیچیده ، گاه پیگیری اینکه بخیه باید به روشی خاص گره بزند دشوار است. بنابراین ، ابزارهای مختلفی برای شناسایی تعداد یک ردیف یا بخیه خاص ایجاد شده است ، از جمله نشانگرهای بخیه دایره ای ، نشانگرهای حلق آویز ، نخ های اضافی و پیشخوان ها. دومین مشکل بالقوه این است که قطعه بافتنی در صورت عدم توجه ، از قسمت انتهایی سوزنها سوییچ کند. این توسط محافظ های نقطه که انتهای تاج را می پوشاند ، جلوگیری می شود. مشکل دیگر این است که بیش از حد بافندگی ممکن است به مشکلات دست و مچ منجر شود. برای این کار دستکش های خاصی برای رفع استرس در دسترس است. سرانجام ، کیف و ظروف مخصوص برای برگزاری پروژه های بافندگی ، نخ و سوزن وجود دارد.

برخی از ابزارهای جانبی که توسط دست سازها استفاده می شود. از سمت راست پایین دو قلاب قلاب دو قلاب ، دو نگهدارنده بخیه (مانند پین های ایمنی بلانت بزرگ) و دو سوزن کابل به رنگ صورتی و سبز شروع می شود. در سمت چپ یک جفت قیچی ، یک سوزن نخ ، نشانگر بخیه سبز و آبی و دو محافظ نقطه نارنجی وجود دارد. در بالا سمت چپ دو محافظ نقطه آبی وجود دارد که یکی روی سوزن قرمز است.

دستگاه بافندگی خانگی