درست کردن خمیربازی


درست کردن خمیربازی

خمیربازی یک اسباب بازی دوران کودکی است. طرز تهیه خمیر بازی در خانه آسان است و برای بچه ها در هر سنی نیز سرگرم کننده میباشد


طرز تهیه خمیر بازی در خانه به دو روش مختلف فیلم آموزشی

خمیربازی یک اسباب بازی کلاسیک دوران کودکی است که همه می توانند با آن سرگرم شوند. طرز تهیه خمیر بازی در خانه آسان است و برای بچه ها در هر سنی نیز سرگرم کننده میباشد. بنابراین اگر آن را در خانه تهیه کنید دیگر لازم نیست خمیربازیهای بدبوی فروشگاهها را خریداری نمایید. لذا در این مقاله قصد داریم نحوه درست کردن این نوع خمیربازی غیر سمی با رنگهای متنوع را به شما آموزش بدهیم.

این روش شامل اندکی پخت و پز روی اجاق گاز است که باعث می شود خمیر پخته شده بافت بهتری نسبت به انواع نپخته داشته باشد. اگر می خواهید بچه ها بتوانند با خمیر بازی مطمئنی بازی کنند، این دستور پخت را حتما امتحان کنید.

روش اول طرز تهیه خمیر بازی

مواد لازم

آرد: دوپیمانه آب گرم: دو پیمانه نمک: یک پیمانه روغن خوراکی: ۲ قاشق غذاخوری کرم تارتار: یک قاشق غذاخوری (اختیاری برای بهبود قابلیت ارتجاعی خمیر) رنگ خوراکی: به میزان لازم

طرز تهیه 

همه مواد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم هم بزنید. پس از مدتی خمیر شروع به غلیظ شدن می کند و شبیه به پوره سیب زمینی شود.

زمانی که خمیر در مرکز تابه جمع گردید، ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خمیر خنک شود تا بتوانید آن را ورز دهید.

نکته مهم: اگر خمیرمایه شما هنوز چسبناک است، باید آن را به مدت طولانیتری بپزید.

مرتب هم بزنید تا خمیر خشک شده و حالت خمیربازی پیدا کند.

خمیر را روی یک سینی تمیز پهن کنید و آن را محکم ورز دهید تا حالت یکدستی پیدا کند.

بازی و نگهداری

خمیر بازی شما آماده است. این خمیر کاملاً خوراکی بوده و فقط کمی شور است. بنابراین برای کودکان کاملا بی خطر میباشد.

بعد از اتمام بازی، خمیر بازی خود را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و هوای آن را خالی کنید و در مکانی خنک نگهداری کنید.

اگرخمیر بازی شما پس از مدتی شروع به خشک شدن کرد، می توانید دوباره کمی آب به آن اضافه کنید و آن را کمی ورز دهید تا خمیر نرم و قابل استفاده شود. اگر خمیر شما خیلی چسبناک شد، می توانید کمی آرد به آن اضافه کنید تا آب اضافی خمیر از بین برود.

هشدار: خمیر بازی را از دسترس سگ و سایر حیوانات خانگی دور نگه دارید. خمیربازی بوی غذای عادی را می دهد اما حاوی مقدار زیادی نمک است و یک سگ گرسنه می تواند از آن بخورد و با این کار مقدار زیادی نمک را وارد بدن خود کند.

روش دوم

مواد لازم

نمک: نصف پیمانه

آب: نصف پیمانه

آرد: یک پیمانه

رنگ غذا: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهبیه خمیر بازی، آرد را در درون کاسه بریزید. سپس نمک و آب به ظرف اضافه کنید و آن ها را باهم مخلوط کنید. حالا یک قاشق بردارید و از آن برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید. مواد را مخلوط کنید تا نرم شود یعنی نه حالت آبکی داشته باشد نه خیلی سفت و آردی باشد. برای رنگ کردن خمیر بازی چند قطره رنگ خوراکی به مخلوط اضافه کنید. سپس مخلوط را بردارید و شروع به ورز دادن کنید. این کار آسان است، فقط کافیست با آن بازی کنید. در صورت تمایل ، میتوانید رنگ خوراکی بیشتری اضافه کنید.

خمیر بازی شما آماده است. اگر مخلوط چسبناک است، مقدار کمی آرد به خمیر بازی اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت واتر اسلایم

آموزش ساخت اسلایم با مایع لباسشویی

منبع:i s uc ables.com

طرز تهیه خمیر بازی خانگی

۱. آموزش خمیر بازی ساده با آرد و نمک

روش تهیه

۲. خمیر بازی انعطاف پذیر

مواد لازم

روش تهیه

۳. خمیر بازی پودر قندی (فاقد گلوتن)

مواد لازم

روش تهیه

۴. طرز تهیه خمیر بازی ابری در خانه

مواد لازم

روش تهیه

۵. خمیر بازی با سیب زمینی پخته

مواد لازم

روش تهیه

شما کدام دستور را امتحان می‌کنید؟

صد‌ها طرز تهیه خمیر بازی خانگی بر روی اینترنت وجود دارد، برخی نیاز به پخت دارند و برخی دیگر بدون پخت تهیه می‌شوند. البته هیچ کدام از این دستورات بی نقص نیستند و از جهاتی برخی از آن‌ها بر دیگری برتری دارند. دستوراتی که برای شما آماده کرده‌ایم با حداقل امکانات در آشپزخانه شما قابل تهیه است. کودکان را در هنگام تهیه آن‌ها مشارکت دهید تا لذتشان دو چندان شود.

خرید آنلاین جذاب ترین خمیرهای بازی آماده موجود در بازار

درست کردن خمیربازی