تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ


تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ

با آموزش ریست کردن گوشی های سامسونگ ( ریست فکتوری سامسونگ، سافت ریست سامسونگ ،ریست دستی سامسونگ) در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.


ریست گوشی سامسونگ ✅ آموزش کامل ریست فکتوری سامسونگ

ریست کردن گوشی سامسونگ : ریست کردن تلفن همراه همیشه یکی از سوال های کاربران تلفن همراه می باشد . در این مطلب با روش های ریست کردن گوشی های سامسونگ در خدمت شما هستیم . ریست گوشی سامسونگ به دو قسمت هارد ریست و سافت ریست تقسیم می شود یعنی ریست سخت و نرم . در ریست گوشی سامسونگ به صورت نرم یا سافت ریست شما تلفن همراه خود را فقط خاموش و روشن می کنید .اما در ریست فکتوری سامسونگ یا روش هارد ریست تمامی اطلاعات تلفن همراه شما پاک شده و گوشی شما همانند روزی می شود که از کارخانه خارج شده است . برای ریست کردن گوشی سامسونگ خود با ما همراه باشید .

بازگرداندن به تنظیمات کارخانه دارای روش های مختلف می باشد .اما همه این روش ها معمولا به یک نتیجه ختم می شوند . این نکته را هم بدانید که معمولا روش ریست کردن گوشی های اندروید به یک شکل می باشد . ممکن است در برخی گوشی ها منو ها کمی جابجا باشند اما ،اگر طبق راهنما پیش بروید می توانید هر گوشی اندرویدی را ریست فکتوری نمایید .

همانطور که پیش تر توضیح داده ایم ،این کار باعث از بین رفتن اطلاعات شما در روش هارد ریست می شود . قبل از هر چیزی از اطلاعات خود بکاپ تهیه نمایید، شماره مخاطبین را در حافظه رم خروجی گرفته و ذخیره نمایید .

البته می توانید از طریق حساب گوگل و سامسونگ اکانت ،از اطلاعات خود خروجی بگیرید و آن ها را با حساب گوگل سینک کنید تا همیشه با وارد شدن به اکانت خود ، آن اطلاعات را در دسترس داشته باشید .

تصاویر و اطلاعاتی که در حافظه رم وجود دارند حذف نمی شوند، تا جایی که ممکن است اطلاعات را به حافظه جانبی انتقال دهید یا از طریق او تی جی به حافظه ی دیگری منتقل نمایید .

نکته : قبل از ریست کردن گوشی سامسونگ حساب گوگل خود را از طریق تنظیمات غیر فعال کنید و یا خارج شوید . تا برای ورود به اکانت بعد از ریست فکتوری سامسونگ مشکلی نداشته باشید .

اگر رمز اکانت جیمیل خود را می دانید، می توانید این کار را انجام ندهید. و با همان رمز عبور خود وارد اکانت شوید . پیشنهاد می کنم همیشه یک ایمیل پشتیبان و شماره تماس برای جیمیل خود قرار دهید تا در زمانی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید . بتوانید وارد حساب گوگل خود شوید .

در مورد گوشی های سامسونگ ،اکانت دیگری هم وجود دارد که بهتر است آن را هم به خاطر داشته باشید . سامسونگ اکانت یکی از نرم افزار های سامسونگ می باشد که پل ارتباطی کاربر و گوشی موبایل را رقم می زند . قبل از ریست کردن سعی کنید اطلاعات این نرم افزار را هم به خاطر داشته باشید .

آموزش : نحوه ی پاک کردن اکانت جیمیل از گوشی اندروید

فهرست موضوعات مقاله

نکاتی که قبل از ریست فکتوری سامسونگ باید بدانید

ریست فکتوری سامسونگ با اندروید ۱۰ و ۱۱

ریست گوشی سامسونگ از طریق کلید های سخت افزاری

در این روش شما باید سه کلید ولوم بالا ،هوم و پاور (مانند تصویر) را به صورت همزمان فشار دهید تا پس از زدن ویبره یک منو برای شما نمایان شود . در منوی نمایش داده شده بر روی  ese fac o y (ریست فکتوری) بروید و آن را اجرا کنید . با این کار تلفن همراه شما وارد فرایند ریست کردن می شود .

گوشی های جدید سامسونگ مانند گوشی های سری S، M و A  که دارای کلید بیکسبی هستند از طریق دکمه های زیر ریست فکتوری می شوند .

هارد ریست از طریق تنظیمات تلفن (بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ)

ریست گوشی سامسونگ در اندروید ۸ به بالا :

مرحله ۱:به تنظیمات گوشی بروید. روی Ge e al Ma ageme ضربه بزنید.

مرحله ۲:روی Rese ضربه بزنید.

مرحله ۳:روی Fac o y da a ese و در آخر روی RESET ضربه بزنید.

ریست فکتوری سامسونگ در نسخه های قدیمی تر :

بهترین روش و راحت ترین روش برای ریست کردن گوشی سامسونگ استفاده از تنظیمات داخلی تلفن همراه می باشد .زیرا در این روش نیاز به هیچ کار اضافه و سختی ندارید و به راحتی می توانید از طریق تنظیمات گوشی سامسونگ خود را ریست نمایید.

ریست گوشی سامسونگ با استفاده از منوی ریکاوری

منوی ریکاوری یک منوی فراتر از تنظیمات تلفن همراه می باشد که توسط خود شما بر روی تلفن همراه نصب می شود . اگر این منو را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اید . آموزش زیر را انجام دهید .

ریست کردن گوشی بدون پاک شدن اطلاعات

اینکه بخواهید گوشی خود را بدون پاک کردن اطلاعاتی همچون لیست مخاطبین، اطلاعات حساب ها برنامه ها و داده ها، به حالت پیش فرض برگردانید، فقط در بعضی از گوشی ها از جمله مدل های اخیر سامسونگ ممکن است.

برای انجام این کار در گوشی های سامسونگ:

۱-   از منوی تنظیمات (Se i gs) به Backup a d ese بروید.

۲- Rese se i gs را انتخاب کنید.

۳- گزینه Rese se i gs را فشار دهید و تائید کنید.

همجنین بخوانید : آموزش فلش كردن گوشی سامسونگ (فلش دستی گوشی سامسونگ)

فلش زدن گوشی سامسونگ

فلش زدن در واقع شبیه به همان فرایتد ریست کردن گوشی سامسونگ می باشد با این تفاوت که شما تمام فایل را را دوباره بر روی گوشی خود نصب می کنید . یعنی در ریست فکتوری سامسونگ شما همان فایل رام را ریست کرده و تغییری در آن انجام نمی دهید اما در فلش زدن گوشی سامسونگ، فایل رام به دوباره نصب می شود .

Odi Flash Tool یکی از ابزارهای محبوب و رسمی برای فلش سیستم عاملاستوک رام به دستگاه های Samsu g Galaxy است. این صفحه حاوی راهنمای گام به گام در مورد نحوه نصب یا فلش استوک یا سیستم عامل سفارشی در دستگاه Samsu g Galaxy شما است.

اگر می خواهید بدانید که چگونه با استفاده از ابزار Odi ، فریمور استوک سامسونگ را روی گوشی سازگار فلش یا نصب کنید، لطفاً ادامه دهید.

همچنین یک راهنمای گام به گام ساده در مورد نحوه نصب سیستم عامل استوک در هر دستگاه Samsu g Galaxy Wa chGea موجود است.

قبل از ادامه، مطمئن شوید که گزینه توسعه دهنده و باز کردن قفل OEM را در تلفن Samsu g Galaxy خود فعال کرده اید. باز کردن قفل بوت لودر ممکن است باعث شود اطلاعات خود را از دست بدهید. یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در ادامه آموزش فلش زدن گوشی سامسونگ را از آدرس زیر مطالعه نمایید : نحوه فلش کردن رام جدید در گوشی سامسونگ

دسته‌بندی نشده

چگونه گوشی سامسونگ را تنظیمات کارخانه کنیم؟

تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ یا ریست فکتوری در قالب تنظیمات اولیه، یکی از دغدغه‌های افرادی است که از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنند. به عنوان کاربر گوشی‌های اندرویدی، شاید شما هم برخی اوقات به ریست فکتوری یا همان بازگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه  نیاز پیدا کنید و به دنبال راه‌ انجام این کار باشید. به همین دلیل در این مقاله از ایسل سعی کرده‌ایم روش‌هایی را آموزش دهیم که با عمل به آن‌ها، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، گوشی‌های خود را ریست نموده و به تنظیمات اولیه برگردانید. همراه ما باشید تا از چند آموزش طلایی بهره‌مند بشوید.

تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ و دلایل نیاز به آن

برخی اوقات کاربران گوشی‌های سامسونگ نیازمند بازگردانی گوشی به حالت کارخانه هستند. این اتفاق باتوجه به دلایل متعددی روی می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود برخی از کاربران مجبور به ریست کردن گوشی‌های سامسونگ بشوند، اختلالات پیش‌آمده در گوشی است. زمانی که فرآیند باز شدن نرم افزارهای مختلف و اجرای آن‌ها بر روی دستگاه کند می‌شود، می‌توانید با ریست کردن گوشی، این مشکل را حل کنید. این کار باعث می‌شود برخی از باگ‌های موجود در نرم افزارها نیز حل بشوند. همچنین درصورتی که به هر دلیلی نیاز دارید اطلاعات موجود در گوشی پاک شوند، بهترین کار ریست فکتوری گوشی و بازگرداندن آن به حالت تنظیمات کارخانه می‌باشد.

به طور مثال بسیاری از افراد پیش از فروش گوشی سامسونگ، برای حذف اطلاعات شخصی از روی گوشی، سعی می‌کنند امن‌ترین روش که همان ریست فکتوری گوشی های سامسونگ است را اعمال نمایند. در حالت کلی، سیستم گوشی‌های اندرویدی پس از چند ماه فعالیت، نیاز به ریست کردن پیدا می‌کند. این سیستم‌ها مانند سیستم عاملی که بر روی گوشی‌های اپل نصب می‌شود، نمی‌توانند در بلند مدت و بدون نیاز به هیچ گونه بازگردانی، فعال باشند. بهتر است که بعد از یک مدت استفاده، گوشی خود را ریست نموده و این کار را در مواقع نیاز تکرار نمایید، تا اگر احیانا گوشی عملکرد ضعیفی پیدا کرده و نرم افزارها دیر شروع به فعالیت می‌کنند، این مشکلات حل شوند. همچنین با این کار به افزایش عمر مفید گوشی هم کمک خواهید کرد.

ریست کردن گوشی های سامسونگ به چند روش صورت می‌گیرد؟

به طور کلی ریست فکتوری گوشی‌های مختلف، در ۲ حالت کلی صورت می‌گیرد.

در روش سافت ریست یا به اصطلاح ریست نرم، گوشی شما تنها یکبار خاموش و روشن می‌شود. به طور مثال وقتی سیم کارت جدیدی در گوشی‌های مختلف قرار می‌دهید، بیشتر اوقات به ریست نرم نیاز پیدا می‌کنید. اما در روش دیگر که به هارد ریست معروف می‌باشد، تمام دیتاهایی که در گوشی شما موجود بودند، پاک می‌شوند. درواقع سیستم شما به قالب همان زمانی که گوشی را از کارخانه خارج کردید بازمی‌گردد. در ادامه همراه ما باشید تا با روش‌های ریست فکتوری گوشی های سامسونگ بیشتر آشنا بشوید.

پیش از ریست فکتوری گوشی‌های سامسونگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، بازگردانی گوشی‌های سامسونگ به حالت کارخانه و یا هارد ریست آن‌ها، باعث می‌شود که تمام اطلاعات شما از روی گوشی پاک شوند. به همین منظور برای نگه‌داشتن برخی از اطلاعات کاربردی مانند مخاطبین، لازم است اقداماتی را انجام دهید. در ابتدا برای داشتن دسترسی به مخاطبان، بهتر است پیش از ریست فکتوری گوشی سامسونگ، لیست و شماره مخاطبان خود را در قسمت رم گوشی خروجی بگیرید. با انجام این کار، پس از بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه شماره مخاطبین شما در دسترس خواهند بود و آن‌ها را سیو خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که ۲ حساب گوگل و سامسونگ، می‌توانند بهترین گزینه برای ذخیره اطلاعات پیش از ریست فکتوری باشند. برای ذخیره کردن اطلاعات در این قسمت‌ها لازم است از دیتاها و اطلاعاتی که در گوشی وجود دارد خروجی گرفته و سپس این دیتاها را با سامسونگ اکانت خودتان سینک کنید. با انجام این کار هر موقع که به حساب خود وارد ‌شوید، این اطلاعات را در دسترس خواهید داشت. قابل ذکر است که هرگونه دیتا صوتی یا تصویری که در حافظه جانبی یا رم گوشی وجود داشته باشد، با ریست فکتوری گوشی پاک نخواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما اسناد و یا عکس‌هایی که از اهمیت زیادی برخوردار هستند را به رم گوشی انتقال دهید.

در چه شرایطی ممکن است گوشی پس از ریست شدن فعال نشود؟

یکی از مواردی که اگر پس از فعال کردن گوشی آدرس و پسورد دقیق آن را نداشته باشید، از فعال شدن گوشی شما جلوگیری خواهد شد، آدرس دقیقا آخرین حساب گوگلی است که بر روی گوشی داشته‌اید. پس همیشه در نظر داشته باشید که پیش از بازگردانی گوشی سامسونگ به حالت کارخانه، آدرس دقیق آخرین حساب جیمیلی که بر روی گوشی داشتید را یادداشت نمایید تا پس از ریست فکتوری گوشی با مشکل مواجه نشوید.

روش های انجام تنظیمات کارخانه گوشی های سامسونگ

پیش از توضیح چگونگی انجام این کار، بهتر است بدانید که فرآیند ریست کردن گوشی در اندروید ۹ و ۱۰ با نحوه ریست کردن گوشی سامسونگ در اندروید ۷، کمی تفاوت دارد. برای ریست کردن گوشی در اندروید ۱۰ لازم است طبق مراحل زیر عمل کنید:

نحوه ریست فکتوری اندروید ۷ گوشی سامسونگ

برای تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ در مدل اندروید ۷، باید مراحلی متفاوت‌تر از مراحل ریست اندروید ۹ و ۱۰ طی کنید. البته این تفاوت بسیار جزئی خواهد بود. در مرحله اول باید نوار اعلان‌های گوشی را پایین بیاورید تا نمایه‌های مختلف برای شما نمایش داده شوند. از این بخش وارد Se i gs یا همان تنظیمات شوید. بعد از آن نیاز است به قسمت تنظیمات عمومی یا همان Ge e al ma ageme مراجعه کنید و مانند مرحله قبل روی گزینه Rese کلیک نمایید. در مرحله سوم لازم است بر روی گزینه Fac o y da a ese کلیک کنید. در ادامه از قسمت پایینی صفحه، گزینه آبی رنگ Rese را انتخاب کنید. مرحله چهارم که در واقع مرحله پایانی است، با وارد کردن الگو گوشی یا رمز آن، به پایان می‌رسد.

چگونه می‌توان گوشی سامسونگ را هارد ریست کرد؟

همانطور که گفتیم پس از انجام مراحلی که مربوط به هارد ریست کردن گوشی موبایل است، تمام اطلاعات از روی گوشی پاک خواهند شد. برای انجام هارد ریست گوشی سامسونگ، باید به نوع گوشی توجه کنید. در ادامه راهنمای جامعی برای هارد ریست کردن انواع گوشی سامسونگ، ارائه کرده‌ایم. در گوشی‌های سامسونگ که گلکسی ۱۰ هستند و دکمه هوم ندارند برای انجام هارد ریست، باید پس از خاموش کردن گوشی، ۲ دکمه Volume up powe را همزمان فشار بدهید. گوشی‌های سامسونگی که دارای دکمه هوم هستند، با فشار دادن دکمه‌هایVolume up home powe هارد ریست می‌شوند.

در گوشی‌های موبایل قدیمی‌تر اچ تی سی، باید کلیدهایVolume Dow powe   با هم گرفته شوند. پس از پدید آمدن لوگو اندروید، صفحه‌ای با وجود چند گزینه باز می‌شود که شما باید با استفاده از دکمه  Volume Dow گزینه  Wipe da afac o y ese را انتخاب کنید. در مرحله بعدی و پس از اینکه بر روی گزینه Wipe da afac o y ese قرار دارید، کلید Powe را فشار دهید. به عنوان آخرین مرحله لازم است در منوی جدید به وسیله کلید کاهش صدا، گزینه Yes را به کمک دکمه Powe انتخاب نمایید. روش هارد ریست که در بالا درباره آن صحبت کردیم، در حالتی انجام می‌شود که گوشی شما بوت نشود. زمانی که با مشکل بوت نشدن گوشی مواجه شدید و نیاز به ریست کردن گوشی داشتید، بهترین راه، هارد ریست گوشی است.

ریست کردن گوشی های سامسونگ با استفاده از کد

یکی دیگر از روش‌هایی که برای ریست فکتوری گوشی اندروید می‌توان از آن بهره گرفت، استفاده از برخی کدهای موجود است که برای هر برند و گوشی به صورت جداگانه طراحی شده‌اند. قابل ذکر است که پس از کلیک کردن بر روی آخرین شماره‌ این کدها، تمام اطلاعاتی که بر روی گوشی شما وجود دارند پاک خواهند شد. دیتاهای تصویری مانند تصاویری که در گالری شما وجود دارد و یا لیست مخاطبان، حساب‌های ایمیلی شما، اسناد موجود در گوشی شما و به طور کل هر گونه اطلاعاتی که شخصا وارد دستگاه‌تان کردید، پاک خواهد شد.

دو کد #۳۸۵۵*۲۷۶۷* و کد #۲۸۷۸*۲۷۶۷* برای ریست فکتوری و تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کدها مانند ۲ نوع قبلی که درباره آن‌ها به صورت مفصل صحبت کردیم، باعث پاک شدن دیتاهای گوشی می‌شوند. مانند آنچه در بالا اشاره کردیم، پس از ریست کردن گوشی از این روش، باز هم برای بالا آمدن گوشی، لازم است آدرس و پسورد اکانت گوگل خود را داشته باشید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که نکات بالا، برای ریست کردن گوشی بسیار مهم هستند. ۳ روشی که در بالا درباره آن‌ها صحبت کردیم، همگی در احیای دوباره گوشی و همچنین بازنشانی تنظیمات کارخانه گوشی های سامسونگ، کارآمد می‌باشند. درصورت انجام دقیق آن‌ها، مشکلات گوشی شما تا حد زیادی حل خواهند شد.

تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ