اب شیرین کن


اب شیرین کن

خرید دستگاه آب شیرین کن، انواع اب شیرین کن با مشخصات فنی، برندها و قیمت آب شیرین کن و انواع دستگاه تصفیه آب در اصفهان و ایران


آب شیرین کن : انواع ، مشخصات فنی ، خرید و قیمت آب شیرین کن

همه چیز در مورد آب شیرین کن

آب شیرین کن ، انواع دستگاه تصفیه آب ، مشخصات فنی ،  خرید و قیمت دستگاه تصفیه آب ، برندهای آب شیرین کن سوالاتی است که همواره در ذهن مشتری وجود دارد .

آب شیرین کن یا اسمز معکوس (RO) یا سیستم اسمز معکوس نوعی خاص از فیلتراسیون است که از یک غشای نازک و نیمه نفوذ پذیر با منافذی به اندازه کافی کوچک برای عبور آب خالص از غشا استفاده می کند. آنچه در این مقاله در مورد آب شیرین کن خواهید خواند :

• آب شیرین کن (اسمز معکوس) چیست ؟

• انواع آب شیرین کن

• انواع آب شیرین کن خانگی

• انواع آب شیرین کن صنعتی

• مشخصات فنی برای خرید و انتخاب دستگاه تصفیه آب

• خرید آب شیرین کن

• قیمت آب شیرین کن

• انواع برندهای آب شیرین کن

دستگاه تصفیه آب RO چیست ؟

دستگاه آب شیرین کن یا اسمز معکوس (RO)  نوعی خاص از فیلتراسیون است که از یک غشای نازک و نیمه نفوذ پذیر با منافذی به اندازه کافی کوچک برای عبور آب خالص از غشا استفاده می کند. و در ضمن تزریق مولکول های بزرگتر مانند نمک های حل شده (یون ها) و ناخالصی های دیگر مانند باکتری ها را دارد.

اسمز معکوس برای تولید آب بسیار تمیز برای سیستم های آب آشامیدنی ، دیگهای بخار صنعتی ، فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی ، مواد آرایشی ، تولید دارویی ، نمک زدایی از آب دریا و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود. فنآوری آب شیرین کن بیش از یک قرن است که به رسمیت شناخته شده و از دهه ۱۹۶۰ به بازار عرضه شده است.

آب شیرین کن قابل حمل

همه چیز درباره دستگاه آب شیرین کن قابل حمل

انواع آب شیرین کن

انواع آب شیرین کن کدامند ؟ انواع آب شیرین کن شامل موارد زیر است :

سیستم آب شیرین کن یا اسمز معکوس با تصفیه شنی تفاوت دارد زیرا مکانیسم جریان سیال در اثر پدیده اسمز در غشاء ایجاد می شود. مکانیسم حذف املاح غالبا در فیلتراسیون غشایی به این صورت می باشد که  ، فشار در منافذ با قطر ۰٫۰۱ میکرومتر یا کوچکتر هستند .

 بنابراین این فرایند از نظر تئوری بدون در نظر گرفتن پارامترهایی مانند فشار و غلظت محلول می تواند به راندمان کامل برسد. در عوض اسمز معکوس شامل انتشار حلال در سراسر غشایی است که معمولا از نانو فیلتراسیون با منافذ ۰٫۰۰۱ میکرومتر استفاده می کند.

مکانیسم حذف غالب از اختلافات حلالیت است و روند آن به فشار ، غلظت املاح و سایر شرایط بستگی دارد. بر این اساس معمولا کلیه سیستم های آبشیرین کن یا اسمز معکوس در چهار نوع صنعتی (B ackish wa e ) ، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ گالن (semi i dus ial)، دستگاه تصفیه آب خانگی و دستگاه آبشیرین کن دریایی (see wa e )  تقسیم بندی می شود.

انواع آب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن خانگی فرایندی است که باعث ایجاد آب فوق العاده خالص می شود که در کل خانه استفاده می شود. هیچ سیستمی مثل سیستم تصفیه آب خانگی کامل وجود ندارد که سطح بالاتری از خلوص آب را تأمین کند. یک سیستم آب شیرین کن خانگی مجموعه ای از فیلترها و پمپ ها است ، اما در قلب سیستم غشای اسمز معکوس قرار دارد.

 این غشاء دارای منافذ بسیار كوچكی است كه فقط اجازه عبور آب خالص را می دهد. آب بر روی غشاء فشار می یابد تا آب خالص را از بین ببرد در حالی که آلودگی ها برای تخلیه دور می شوند. انواع آب شیرین کن های خانگی از ۴ مرحله تا ۷ مرحله ایی می تواند متغیر باشد.

انواع آب شیرین کن صنعتی

سیستم آب شیرین کن صنعتی یا سیستم آب اسمز معکوس صنعتی (RO) یک فرآیند تصفیه آب بسیار مؤثر برای کاهش ۹۷-۹۹٪ از کل مواد جامد محلول (TDS) در آب برای سیستم های

 آب با خلوص بالا ،

خوراک دیگ ،

سیستم های عقیم سازی مرکزی

برای بسیاری از صنایع از جمله داروسازی ، آزمایشگاه ها ، مواد غذایی و آشامیدنی ، نفت و گاز ، مؤسسات آموزشی ، دانشگاه ها ، بیمارستان ها ، هتل ها و بسیاری دیگر از مکانهایی که آب با کیفیت بالا از نظر املاح محلول در آن می باشد. ابعاد و سایز دستگاه آب شیرین کن صنعتی با توجه به دبی آب خروجی متغییر است.

ظرفیت آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی سیستمی است که با تکنولوژی اسمز معکوس کیفیت آب را در حجم بیش از دو و نیم متر مکعب در روز بهبود می‌بخشد تا برای استفاده کننده نهایی قابل قبول باشد. آب شیرین کن صنعتی به منظور تصفیه و شیرین کردن آب در مقیاس و اندازه بزرگ و صنعتی به کار برده می‌شود.

آب شیرین کن‌های صنعتی دارای ظرفیت‌های متعددی هستند. ظرفیت آب شیرین کن‌های صنعتی به نوع و تعداد فیلتر ممبران بستگی دارد. ممبران در انواع ۴ و ۸ اینچ تولید می‌گردد. ظرفیت تولید هر کدام از این فیلترها با هم متفاوت می‌باشد و ظرفیت دستگاه را به راحتی تغییر می‌دهند. حداقل و کمترین ظرفیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی ۵ متر مکعب در شبانه روز می‌باشد. یعنی در واقع چیزی حدود ۵۰۰۰ لیتر آب  در ۲۴ ساعت کارکرد دستگاه است. اما ظرفیت حداکثری در آب شیرین کن‌های صنعتی به چشم نمی‌خورد.

اما اگر بخواهیم ظرفیت دستگاه را طبقه بندی کنیم، می‌توان آنها را به گروه‌های خانگی، صنعتی و تجاری دسته‌بندی کرد. بهتر است برای بالا بردن عمر دستگاه، هنگام خرید آب شیرین کن ظرفیتی بالاتر از میزان مصرفی در نظر بگیرید، تا قطعات زود مستهلک نگردند.

فروش انواع دستگاه‌های آب شیرین کن با مناسب‌ترین قیمت

و ضمانت یکساله تعمیر و تعویض قطعات

آب شیرین کن حرارتی

همه کشورهای دنیا در چند سال آینده قطعا دچار معضل کمبود آب خواهند شد. مطابق با آمار منتشر شده، بیش از ۹۵ درصد از منابع آب موجود در سطح زمین به صورت آب شور است. فرایندهای بسیاری در تبدیل آب شور به شیرین به کار برده می‎شود. یکی از فناوری‌هایی که از گذشته تا به حال مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از آب‌های شور در تامین آب شیرین می باشد. از معمول‌ترین روش شیرین سازی آب، تقطیر یا استفاده از انرژی گرمایی است.

در دستگاه آب شیرین کن حرارتی ابتدا آب با استفاده از حرارت خیلی بالا آب به جوش می‌آید و سپس تبخیر می‌گردد. در مرحله بعدی با خنک کردن و چگالش، آب خالص بدست می‌آید. آب شیرین کن حرارتی یک مکانیزم بسیار پیشرفته است. در این روش هم انرژی کمتری مورد نیاز است و هم در مدت زمان کمتری می‌توان حجم زیادی آب را تولید کرد.

از مهمترین چالش‌های استفاده از این روش، مقدار انرژی حرارتی مطرح شده می‌باشد. از آنجا که پایه اصلی این روش انرژی حرارتی است، پس استفاده از آن زمانی بصرفه است، که دسترسی به انرژی حرارتی امکان‌پذیر باشد. فناوری حرارتی در روش‌هایی به نام تقطیر ناگهانی چند مرحله‌ای، تقطیر چندمرحله‌ای، تقطیر تراکمی بخار صورت می‌گیرد.

آب شیرین کن بیمارستانی

یکی از پیشرفته‌ترین نوع آب شیرین کن‌ها آب شیرین‌کن بیمارستانی می‌باشد. این دستگاه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مانند دیالیز کارایی گسترده‌ای دارند. مراحل تصفیه در آب شیرین کن‌های بیمارستانی شامل پیش تصفیه آب، تزریق آب توسط پمپهای فشار بالا، عبور از پالایه‌های اسمز معکوس، گندزدایی آب خروجی یکی از موارد مهم مصرف آب شیرین‌کن بیمارستانی است. آب شیرین کن بیمارستانی کاربردهای دیگری در بیمارستان‌ها دارند. به عنوان نمونه استرلیزه کردن وسایل اتاق عمل و تصفیه آب مورد استفاده در بخش دیالیز. به خاطر اینکه این آب ارتباط مستقیمی با خون دارد، باید از آب تصفیه استفاده شود. آبی که در پروسه دیالیز استفاده می‌گردد، حتماً باید دارای بیشترین خالصی و کمترین ناخالصی باشد. این سیستم پالایش آب، آب را در چرخه‌ای به نام اسمز معکوس یا وارونه پالایش می‌کند.

در موقعیت امروزه سامانه‌های به روز و مدرنی در آب شیرین کن‌های بیمارستانی برای جلوگیری از هرگونه آلودگی وجود دارند. پالایش آب بیمارستان‌ها در بالاترین استاندارد فنی و درمانی یک امر حیاتی است.

آب شیرین کن گلخانه‌ای

کیفیت و میزان مناسب آب مورد مصرف در گلخانه‌ها و صنعت کشاورزی و پرورش گیاهان یک امر بسیار مهم و ضروری به حساب می‌آید. کیفیت آبی که در فرآیند فتوسنتز به کار می‌رود، نقش بسیار موثری دارد. اگر آب از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، املاح موجود در آن روزنه‌های گیاهان را می پوشاند و سبب کاهش رویش، کاهش تولید میوه و در نهایت منجر به خشک شدن محصول می‌گردد. به همین دلیل باعث شده به فکر یک دستگاه آب‌شیرین‌کن گلخانه‌ای بی‌افتند.

اساس کار آب شیرین ‌کن‌های گلخانه‌ای حذف نمک و مواد معدنی و ترکیباتی است که باعث آلوده شدن آب می‌گردد. دستگاه آب شیرین کن گلخانه‌ای دارای غشایی(فیلتر ممبران) است. از طریق این فیلتر، آب در سطح مولکولی فیلتر می‌گردد. بیشتر مواد جامد محلول در آب نمی‌توانند از طریق این غشا عبور کنند. این مطلب به این معناست که آب بیرون آمده از صافی بسیار نزدیک به آب خالص می‌باشد.

در این سیستم آب شیرین کن، با پمپاژ آب چاه یا هر منبع آب دیگری درون فیلترهای اسمز معکوس، آب را  تمیز کرده و ناخالصی‌ها را جدا می‌کند. سپس آب تصفیه شده به درون مخزن‌ها هدایت می‌شود و تا زمان مصرف نگهداری می‌گردد. هنگام استفاده هم از یک آب بسیار تصفیه شده بهره می‌برید.

آب شیرین کن قابل حمل

دسترسی به آب‌های سالم یکی از اساسی‌ترین نیازهای همه افراد است و به نوعی حیات و زندگی آدم‌ها به آن بستگی دارد. از این رو در بعضی مناطق و با شرایط اضطراری، تامین آب سالم و استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب با چالش‌هایی روبرو می‌باشد. دستگاه‌های تصفیه آب قابل حمل، یکی از بهترین و کارآمدترین نوع دستگاه می‌باشد.

دستگاه آب شیرین کن قابل حمل یک وسیله کوچک با قابلیت حمل و جابجایی آسان می‌باشد که آب را به راحتی تصفیه می‌کند. از فواید مهم این دستگاه این است که به راحتی هرجایی که بخواهید بروید، آن را با خود حمل و جابجا کنید. این دستگاه دارای دو فیلتر تصفیه آب پروپیلن و کربن اکتیو است. این فیلترها همزمان درون یک کارتریج قرار می‌گیرند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

آب شیرین کن‌های قابل حمل در سه مرحله آب‌های شور را به آب شیرین آشامیدنی تبدیل می‌کنند. این دستگاه از فرایند اسمز معکوس برای تولید آب شیرین استفاده می‌کند. استفاده از دستگاه آب‌شیرین‌ کن دارای مزیت‌هایی مانند: مصرف انرژی کم، استفاده از هرگونه منبع آب، سرعت تبدیل آب شور به آب شیرین، سهولت تعمیر و قیمت مناسب می‌باشد. این مزیت‌ها موجب شده که این نوع دستگاه آب شیرین کن، در بین مردم محبوبیت پیدا کند.

مراحل تصفیه در دستگاه‌های آب شیرین کن

روند کار دستگاه Ro از رفتار طبیعت الهام می‌گیرد‌. در شیرین کردن آب با اسمز معکوس، آب خام توسط پمپ به داخل محفظه‌ای که دارای غشای نیمه تراوا می‌باشد، با فشار رانده می‌شود. چون آب خالص فقط از غشا عبور می‌کند، آب تقریباً در یک طرف غشا و آب غلیظ شده از ناخالصی‌ها هم در طرف دیگر به وجود می‌آید. در نتیجه مولکول‌های کوچک تر از منافذ غشا عبور می‌کنند. در حالی که مولکول‌های بزرگتر قادر به عبور از غشا نیستند. در ادامه می‌خواهیم به مراحل مختلف تصفیه آب درون دستگاه تصفیه آب صنعتی بپردازیم.

پیش تصفیه آب

در آب‌ها انواع آلودگی‌ها وجود دارد. برخی از این آلودگی‌ها بهتر است،  قبل از ورود به سیستم اسمز معکوس حذف گردند. تا علاوه بر اثر گذاری بر کیفیت نهایی آب، باعث افزایش طول عمر و کیفیت عملکرد فیلترهای اسمز معکوس گردد. این آلودگی‌ها در مرحله پیش تصفیه به وسیله فیلترهای شنی، کربنی و رسوب گیر حذف می‌گردند.

انتخاب پمپ‌های فشار بالا

در مرحله‌های پیش‌ تصفیه، املاح معلق به وسیله‌ی فیلتر شنی، رنگ، بو، مزه و کلر آزاد موجود در آب توسط فیلتر کربنی حذف می‌گردند. این عملیات در پیش تصفیه یون‌ها و نمک‌های موجود در آب را حذف نمی‌کنند. پس با روش فشار اسمزی برای حذف آنها اقدام می‌کنند. این فشار هم توسط پمپ‌های مخصوص تامین می‌گردد. برای انتخاب پمپ مناسب باید بعضی از فاکتورها مانند میزان آلودگی آب، ورودی کیفیت آب، خروجی و دبی آب را در نظر بگیرید. امروزه انواع پمپ‌های اروپایی در بازار موجود هستند که به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

فیلترهای اسمز معکوس Ro

تصفیه نهایی آب و حذف یون‌ها با روش اسمز معکوس انجام می‌گردد. اساس روش‌های اسمز معکوس ایجاد فشار بالاتر از فشار اسمزی به وسیله پمپ‌هاست. انتخاب فیلترهایی با طراحی و چیدمان‌های مناسب، باعث افزایش بازدهی دستگاه آب شیرین کن و کاهش پساب آب شیرین کن می‌گردند.

گندزدایی آب خروجی

در مراحل آخر ،دستگاه تصفیه آب صنعتی علاوه بر حذف مواد معلق، رنگ، بو، مزه، یون‌ها، نمک‌ها‌ی منابع آب‌های مختلف، می‌تواند انواع ویروس‌ها و باکتریها را هم حذف کند. این ویروس و باکتری‌ها در سیستم تصفیه آب صنعتی  به وسیله روش گندزدایی، مانند فیلترهای اشعه فرابنفش انجام می‌گردد.

شرکت سپاهان پالایش ارایه دهنده کلیه قطعات و لوازم یدکی دستگاه‌های آب شیرین کن و خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری آنها در سراسر کشور

پیش تصفیه برای دستگاه آب شیرین کن صنعتی

طراحی و تولید دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی، بر اساس کیفیت آب ورودی و خروجی انجام می‌گیرد. وقتی شوری آب افزایش پیدا می‌کند، باعث افزایش فشار اسمزی و هزینه‌های بالا در سرمایه گذاری می‌گردد. به همین دلیل آنالیز فیزیکی آب خام ورودی تعیین کننده فرآیند پیش تصفیه می‌باشد.

 به دلیل اینکه از طول عمر بهینه‌ای در اسمز  معکوس‌ها بهره ببریم، بهتر است تمام آب شیرین کن‌ها توسط پیش تصفیه مناسبی تجهیز و محافظت شوند. در صورتی که پیش تصفیه مناسبی در نظر گرفته نشود، ممبران‌های اسمز معکوس در معرض رسوب گرفتگی، پملپ شدن توسط مواد آلی قرار خواهند گرفت.‌ در این شرایط مقدار آبی که تولید می‌شود، کاهش پیدا می‌کند. همچنین نمکی که از ممبران عبور می‌کند بیشتر می‌شود.

 هدف اصلی سیستم‌های پیش تصفیه، کاهش عوامل ایجادکننده گرفتگی در آب خام ورودی مانند ذرات کلوئیدی و ذرات معلق و همچنین جلوگیری از ایجاد رسوب‌های شیمیایی طولانی مدت می‌باشد. در واقع اساس انتخاب سیستم‌های پیش تصفیه مناسب برای دستیابی به این هدف‌ها دو فاکتور مهم اندازه گیری سیلت و کدورت است. شاخص‌های کدورت برای سنجش میزان زلالی و شفافیت کاربرد دارند. در اندازه گیری‌های کدورت آب، پرتوهای ساطع شده توسط ذرات معلق در آب مشخص می‌گردند. به دلیل آسانی اندازه‌گیری کدورت، استفاده از این فاکتورها در تعیین میزان ذرات معلق نامحدود در پیش تصفیه بسیار رایج‌تر می‌باشد.

فرآیندها و فناوری‌های متفاوتی هم در بخش‌های پیش تصفیه به کار برده می‌شوند که انتخاب آنها به آنالیز شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و میکروبی آب شور بستگی دارد. با توجه به آب ورودی و نوع طراحی سیستم هر یک از موارد زیر در بخش پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می‌گردد. که شامل: فیلتر شنی، فیلتر کربنی، فیلترهای میکرونی، فیلتر دیسکی می‌باشند. آب ورودی دستگاه آب شیرین کن صنعتی Ro برای سازگاری با ممبران‌ها پیش تصفیه می‌شود. این واحد برای تنظیم ph، حذف مواد جامد و همچنین اضافه کردن بعضی مواد شیمیایی به کار برده می‌شود.

معرفی قطعات و لوازم یدکی دستگاه آب شیرین کن

دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس مانند هر دستگاه فنی دیگر دارای اجزا و قطعات مختلفی است که هر یک برای منظور خاصی در دستگاه تعبیه شده‌اند و به‌مرور زمان‌ براثر سختی آب می‌توانند از بین رفته و یا در عملکردشان دچار مشکل شوند. از لوازم و قطعات دستگاه آب شیرین کن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب اصلی آب شیرین کن‌ها

سیستم‌های آب شیرین کن جزء وسایل مکانیکی به حساب می‌آیند که با جریان برق به راحتی به فعالیت می‌پردازند. اما این سیستم‌ها مشکلاتی دارند که از معایب آن به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی این معایب می‌پردازیم.

زمان تعویض فیلتر آب شیرین کن صنعتی

 سیستم تصفیه آب اسمز معکوس، آب شور و آب دارای املاح را از دریا می‌گیرد و با اعمال فشار اسمزی تمام کلسیم منیزیم و ذرات سدیم را با عبور از فیلتر ممبران می گیرد. در آخر آب شیرین در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. اما یکی از مهمترین سوالات و چالش‌ها این است که چه زمانی فیلتر را باید تعویض کنیم. بسیاری از سازنده و تولید کننده‌ها از یک سری قواعد کلی پیروی می‌کنند و بازه زمانی دقیق و مشخصی را برای تعویض در نظر نگرفته‌اند. بلکه طبق تجربه به موارد زیر اشاره می‌کنند:

با اتکا به یک یا چند معیار ساده در بالا با تعویض زودهنگام فیلتر می‌توانید از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنید. افت عملکرد فیلتر صرفا به دلیل پایان عمر آن نیست، بلکه به مرور و به آهستگی و بعد از گذشت چند سال از بین می‌رود.

مشخصات فنی برای خرید و انتخاب سیستم آب شیرین کن

در اینجا به یک سری نکات فنی هنگام خرید و انتخاب سیستم آب شیرین کن RO می پردازیم

مدل و فشار پمپ

در ابتدا باید حداقل آستانه فشار برای رسیدن به فشار طبیعی ممبران حاصل شود. با افزایش فشار ، شار (میزان که غشاء باعث تولید آب می شود) افزایش می یابد. در این کار حد عملی وجود دارد زیرا با افزایش فشار ، امتناع نمک به طور مداوم بهبود نمی یابد. نتیجه می تواند مشکل پوسته پوسته شدن ممبران یا گرفتگی ممبران پیش آید. معمولا در ممبران های ۴ اینچ از فشار ۱۴ تا ۱۸ و در ممبران های ۸ اینچ از فشار ۱۶ تا ۲۰ در  TDS های کمتر از ۳۰۰۰ استفاده می کنند.

پیش تصفیه فیلتر شنی و میکرونی

 بسته به شرایط آب و کیفیت آن ، نیاز به مراحل اضافی تصفیه آب قبل یا بعد از فرآیند RO متفاوت است. اگر آب خام حاوی کلر ، سختی ، آهن ، کدورت و مواد جامد محلول در کل باشد ، باید از قبل تصفیه شده برای افزایش عمر غشاء و بهبود عملکرد سیستم در نظر گرفته شود.

سایر عوامل در انتخاب و خرید آب شیرین کن

عواملی از جمله مدل ممبران، لوله کشی ارتباطی، سیستم شست و شو ممبرانCIP، پمپ فید ابتدایی و وسایل ابزار دقیق تاثیر بسیار زیادی می تواند در عمر و کیفیت یک آبشیرین کن خوب بگذارد.

خرید آب شیرین کن

راهنمایی در مورد خرید آب شیرین  کن صنعتی :

در طراحی دستگاه آبشیرین کن صنعتی یا دریایی عوامل زیر مورد توجه قرار می گیرد :

فروش قطعات و لوازم تصفیه آب و فاضلاب

فروش قطعات و لوازم یدکی آب شیرین کن

ویدئو اجرا و نصب دستگاه آب شیرین کن در بندرعباس

لذا در هنگام خرید دستگاه آب شیرین کن معمولا خریدار با در دست داشتن یک آنالیز کامل از مشخصات آب مورد نظر میتواند بر اساس مقدار سختی آب مورد نظر، فشار پمپ، ابعاد مخزن ذخیره در قسمت ابتدایی و انتهایی و جانمایی کلی دستگاه از خرید خود تا حد زیادی اطلاعات کسب کند .

همچنین خریدار جهت یک خرید خوب دستگاه آب شیرین کن می تواند به موارد زیر توجه کند :

قیمت آبشیرین کن

چه عواملی در قیمت آب شیرین کن تاثیر گذار است ؟ عوامل بسیار زیادی می تواند بر قیمت آب شیرین  کن تاثیر بگذارد :

 از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه آب شیرین کن

انواع برندهای آب شیرین کن

انواع برندهای آب شیرین کن کدامند ؟ تمامی قطعات استفاده شده در سیستم آبشیرین کن یا اسمز معکوس از گردآوری یک سری قطعاتی است که در شکل زیر می بینید. برندهای معتبری که شرکت فنی مهندسی سپاهان پالایش  برای تک تک قطعات تشکیل شده در سیستم آبشیرین کن استفاده می کند به شرح  زیر است:

همچنین شرکت سپاهان پالایش آماده عقد قرار داد دستگاه آب شیرین کن صنعتی و دریایی به صورت مدیریت پیمانی (خرید قطعات از جانب خریدار و نصب و مونتاژ توسط فروشنده) در هر ظرفیتی می باشد.

     

فروش، نصب و راه اندازی انواع دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی

و ارایه خدمات تعمیر و نگهداری با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت

پرسش‌های متداول درباره انواع دستگاه‌های آب شیرین کن و کاربرد آنها

توضیح و صحبت در مورد دستگاه آب شیرین کن، فرایندی کاملا تخصصی است. ولی می توان گفت که دستگاه آب شیرین کن به صورت کلی به دو صورت تصفیه آب به روش فیلتراسیون و شیرین کردن آب به روش اسمز معکوس مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های آب شیرین کن که به صورت فیلتراسیون کار می کند آب را در چند مرحله بر اساس جنس فیلتر تصفیه می نماید. هنگامی که آب از این فیلترها عبور می کند مقداری از املاح و آلاینده های آن کاهش می یابد و آب تمیزتر و خالص تر خواهد شد. میزان دقت دستگاه های تصفیه آب فیلتراسیون پایین تر بوده و قیمت ارزان تری دارد. این دستگاه فاقد مخزن بوده و آب را به صورت مستقیم منتقل می کند. معمولا نوع خانگی این دستگاه ها بر روی سینک و یا در زیر کابینت نصب می شوند و نیازی به برق ندارند. اسمز معکوس نیز از دیگر روش های دستگاه شیرین کن است. سیستم RO یا همان اسمز معکوس از دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد. دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس دارای قابلیت آب شیرین کن بوده و تحت شرایط پیجیده و با استفاده از فیلترهای متعدد آب گوارا و تمیز را برای شما به ارمغان می آورد. این تصفیه آب دارای مخزن و پمپ تصفیه بوده و از یک فیلتر بسیار کاربردی به نام ممبران بهره می برد که کلیه ناخالصی های آب را از بین خواهد برد. همچنین برای کارکرد این دستگاه نیاز به برق شهری می باشد.

فیلتر یو وی نوعی ضدعفونی کننده است که می تواند با تولید امواج فرابنفش خورشید آب را به خوبی استریل نماید. این فیلتر باعث از بین رفتن موجودات ریز موجود در آب می شود. انواع فیلتر یو وی با هدف سرعت جریان، میزان کدری آب، پراکنش یا مقدار عبور و سن لامپ طراحی می گردد. معمولا فیلتر یو وی در دستگاه آب شیرین کن برای استریل کردن آب های غیر اطمینان کاربرد دارد. این فیلتر در مرحله نهایی تصفیه آب و هنگامی که بسیاری از ناخالصی های آب گرفته شده است به کار می رود.

استفاده از فیلتر یو وی هیچ ضرورتی ندارد ولی از آنجا که این فیلتر می‌تواند به صورت کامل قارچ‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و … را از بین ببرد. وجود آن به افزایش کیفیت آب کمک می‌کند. در شرایط زیر بهتر است از فیلتر یو وی استفاده کرد:

اسمز معکوس یکی از برترین روش‌ها جهت فیلتراسیون آب به شمار است. آب در این روش تحت فشار فیلتر ممبران رد می‌شود و پس از آن آب به خوبی تصفیه می‌گردد. این تکنولوژی به قدری قابل اطمینان است که بر اساس استانداردهای جهانی برای دستیابی به بک بطری آب آشامیدنی نیز کاربرد دارد و می‌تواند آب دریا را نیز تبدیل به آب آشامیدنی کند.

WQA کوتاه شده واژه Wa e Quali y Associa io است که نشان دهنده انجمن جهانی کیفیت آب می‌باشد. این انجمن در زمینه کیفیت آب در حال فعالیت است و در کلیه سطوح نظارتی به سود مصرف کننده و صنعت عمل می‌کند. با توجه به این که بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه تصفیه آب به وسیله استاندارد WQA گواهی می‌گردند. در نتیجه دستگاه‌هایی که این گواهی را دارند می‌توانند خریدار را از بابت سلامت آب مطمئن کنند. شرکت‌های تولید کننده دستگاه تصفیه آب برای این که گواهی WQA را دریافت کنند باید دستگاه تصفیه آب را به گونه‌ای طراحی کنند که بتواند استانداردهای سختی آب را رعایت کرده و تمامی آزمایشات لازم را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

برای دستگاه آب شیرین کن RO خروجی پساب الزامی می باشد و نمی توان به هیچ عنوان آن را حذف کرد. در این حالت معمولا قسمتی از آب تصفیه شده و قسمت دیگری که دارای غلظت بالایی است می بایست از دستگاه خارج گردد. پساب دستگاه آب شیرین کن دارای مقادیری آلاینده های آلی و شیمیایی، گچ و آهک می باشد و معمولا کدر است. ولی همچنان نیازی به دور ریز این آب نیست. بسیاری از افراد از این آب برای آبیاری باغچه استفاده می کند. رقیق کردن پساب یکی از بهترین روش ها است که امکان استفاده مجدد از این آب را به شما می دهد. بنابراین به طور معمول پساب دستگاه تصفیه آب را در داخل لوله های آبیاری شهری می کنند.

عوامل بسیاری بر روی عمر فیلترهای ممبران تاثیر می گذارد که شستشوی صحیح فیلترها یکی از مهم ترین می باشد. طراحی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به گونه ای است که می تواند با استفاده از فشار آب فیلتر را شستشو دهد. نحوه شستشوی این فیلتر بر روی عمر آن بسیار تاثیرگذار می باشد. اتوفلاش یکی از مهم ترین روش هایی است که به صورت اصولی فیلتر ممبران را شستشو داده و تعیین کننده عمر این فیلتر می باشد.

این مشکل می تواند برای دستگاه های آب شیرین کن خطرآفرین باشد. زمان تعویض فیلتر دستگاه بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین می گردد که مصرف آب یکی از این فاکتورها به شمار می رود. حتی در صورتی که دستگاه تصفیه آب اسمز به حد نرمال مورد استفاده قرار نگیرد فیلتر آب باید در زمان تعیین شده تعویض گردد. عدم تعویض به موقع فیلتر باعث خرابی فیلتر و عبور آلاینده ها به داخل آب می شود. همچنین به قطعات برقی دستگاه و پمپ تصفیه آب فشار زیادی وارد می گردد و مخزن هم به علت تشکیل لایه های رسوبی سلامت و کیفیت خود را از دست خواهد داد. علاوه بر آن تعویض به موقع فیلتر تصفیه آب هزینه های شما را نیز کاهش می دهد.

بهترین زمان برای تعویض اولیه فیلترهای اسمز معکوس نهایتا تا شش ماه اول می باشد. برای تعیین زمان دقیق تعویض فیلتر می توانید به ظاهر آن توجه کنید. در صورتی که پس از سه ماه استفاده از این فیلتر ظاهر کدری پیدا کرد باید پیش از آلوده کردن آب آن را تعویض نمود. ۴ ماه پس از خرید نیز بهترین زمان برای تعویض فیلتر کربن بلاک و فیلترهای کربن پودری می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعویض فیلترهای تصفیه آب با سپاهان پالایش تماس بگیرید.

در شرایط عادی فیلتر ممبران تصفیه آب تا ۲ سال قابل استفاده می باشد. حتی در صورتی که سختی آب خروجی را ملاک سنجش فیلتر قرار دهیم، امکان دارد حتی بیشتر از ۲ سال نیز عمر کند. ولی ممکن است در برخی موارد فیلتر ممبران در زمان کوتاه تری خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. البته کیفیت فیلتر ممبران بر روی عمر کارکرد آن تاثیر مستقیمی دارد.

در واقع هوزینگ همان محفظه فیلتر است که جهت نگهداری فیلتر آب تولید شده است. به طور معمول هر هوزینگ تصفیه آب یک ورودی و خروجی دارد. با توجه به این که هوزینگ می بایست در مسیر لوله کشی باشد، ورود و خروج آن به شکل رزوه طراحی شده است. رزوه یا از جنس فلز و یا از جنس پلاستیک می باشد. رزوه های برنجی مستحکم تر هستند و در مقابل باز و بسته شدن های متوالی کمتر دچار فرسایش می شود. ولی باعث افزایش هزینه کل هوزینگ خواهد شد. در صورتی که در هوزینگ از مواد قلیایی یا اسیدی استفاده شود این امکان وجود دارد که برنج واکنش نشان داده و از این هوزینگ استفاده کند. هوزینگ با رزوه پلاستیکی برای مکان هایی که مداوم باز و بسته نمی گردد مناسب بوده و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. تفاوت در جنس رزوه به هیچ عنوان بر روی کیفیت آب تاثیر نمی گذارد.

در انواع دستگاه تصفیه آب هوزینگ شفاف در مرحله اول مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر الیافی وظیفه دارد که گل و لای را از بین ببرد. بر همین اساس پس از مدتی اشباع شده و می بایست آن را تعویض کرد. با توجه به این که هر منطقه دارای کیفیت آب مختلفی است، نمی توان زمان تعویض فیلتر الیافی را به قطعیت تعیین نمود. به همین منظور توصیه می گردد از هوزینگ شفاف در مرحله اول استفاده می شود.

ترک خوردن و یا شکستن هوزینگ های پیش تصفیه آب اصلی ترین دلیل نشت در دستگاه تصفیه آب به شمار می رود. این هوزینگ در مقابل ضربه و فشار آب حساسیت بالایی دارد زیرا به طور معمول به شکل نشکن تولید نمی گردد و می توان گفت که بالاترین نشتی آب از این بخش می باشد. از جمله دلایل ترکیدگی و خرابی ترکیدگی هوزینگ به شرح زیر می باشد:

شکسته شدن هوزینگ مشکلی است که تنها باید توسط یک متخصص رفع شود زیرا در صورت عدم تعویض صحیح و اصولی این قطعه می تواند عمر آن را کاهش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست از طریق شماره های موجود در سایت با پالایش سپاهان تماس بگیرید.

میزان سختی آب برای هر دستگاه شیرین سازی آب بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که نوع فیلتر ممبران یکی از مهم ترین آن ها می باشد. فیلتر ممبران مهم ترین فیلتر تصفیه آب است که آب را می تواند نرم نموده و سختی آن را حذف نماید. این فیلتر از نظر دقت آب تصفیه شده، ظرفیت تولید و از همه مهم تر کیفیت آب ورودی دارای انواع مختلفی است. شرکت های تولید کننده فیلترهای ممبران را جهت سختی های مختلف آب به تولید می رسانند. نه تنها سختی آب ورودی، بلکه نوع آلاینده های آب نیز بر روی کارکرد فیلتر ممبران می تواند تاثیرگذار باشد. به همین جهت آنالیز درست آب ورودی جهت تعیین نوع فیلتر استفاده شده الزامی است. برای کسب اطلاع دقیق از حداکثر سختی آب دستگاه تصفیه آب خود از طریق شماره های مندرج در سایت با پالایش سپاهان تماس بگیرید.

اگر منظور از این سوال ۳ فیلتر پیش تصفیه آب است که به طور معمول هر ۶ ماه یک مرتبه نیاز به تعویض دارد بله این امکان وجود دارد که زودتر از ۶ ماه زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است. در واقع در حالت عادی این سه فیلتر پس از ۳ الی ۶ ماه به تعویض نیاز پیدا خواهد کرد. این زمان بر اساس حجم مصرف آب، کدورت آن، میزان آلودگی و سایر عوامل می تواند تغییر کند. با این حال در صورتی که کیفیت ورودی آب شما مطلوب نباشد شما مجبورید که فیلتر را زودتر تعویض نمایید. یعنی امکان دارد به دلیل شکستگی لوله آب و یا دلایل دیگر گل و لای وارد دستگاه شود حتی مجبور خواهید بود که شما زیر سه ماه فیلترهای اولیه را عوض کنید. برای کسب اطلاع دقیق از حداکثر سختی آب دستگاه تصفیه آب خود از طریق شماره های مندرج در سایت با پالایش سپاهان تماس بگیرید.

با توجه به این که فیلتر تصفیه آب طوری طراحی شده که املاح و آلودگی ها را از آب حذف کند، این آلودگی ها و املاح در فیلترها گیر کرده و باعث مسدود شدن آن می شود. به همین دلیل مسدود شدن نشان دهنده عدم کارکرد صحیح کارتریج می باشد. لازم به ذکر است هر چه کیفیت فیلترها بالاتر باشد، سریع‌تر نیز مسدود می گردد زیرا قادر است املاح بیشتری را جذب نماید.

رزین نوعی پلیمر است که بار الکتریکی داشته و قدرت جذب آن بسیار بالا می باشد. رزین قادر است آلاینده ها و ذرات معلق را که بار الکتریکی مخالف دارد را حذف کند. از این رو این فیلتر را با نام رزین تبادل یونی می شناسند. همچنین این فیلتر می تواند یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب را از بین برده و جایگزین نماید. به همین دلیل سختی آب کاهش یافته و آب نرم می شود. از این رو فیلتر رزینی نوعی فیلتر سختی گیر آب نیز به شمار می رود. این فیلترها انواع مختلفی دارد که هر کدام به روش خود سختی آب را کاهش می دهند.

فشار آب در دو نوع فشار آب درون هوزینگ ممبران و فشار آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس اعمال می گردد. فشار آب ورودی شهری در فرایند تصفیه آب اهمیتی ندارد و همین که فشار آب به حدی باشد که سوئیچ لو پرشر تصفیه آب بتواند ورود آب را تشخیص دهد و دستگاه را استارت کند کفایت می نماید. بنابراین فشار آب نمی تواند بر روی راندمان فرایند شیرین سازی آب تاثیری بگذارد. در مقابل فشار آب درون دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با توجه به این که آب باید با فشار بالایی از فیلتر ممبران عبور کند، در دستگاه اسمز معکوس از یک پمپ تصفیه آب استفاده شده تا بتواند فشار مورد نیاز را تامین کند. پایین بودن فشار آب سرعت تولید آب را کاهش داده و باعث افت کارکرد مفید غشاء می شود. در نتیجه می توان گفت که کیفیت پمپ فشار اهمیت بسیاری دارد.

سوئیچ قطع فشار در دستگاه‌های اسمز معکوس کاربردی است. انواع دستگاه تصفیه آب که از روش اسمز معکوس استفاده می کنند به علت داشتن مخزن ذخیره سازی، می بایست بلافاصله پس از پر شدن تولید آب را متوقف نماید. در صورتی که این فرایند پایان نیابد همچنان آب تولید شده و به تیوپ مخزن فشار وارد می شود و پارگی را به دنبال دارد. سوییچ قطع فشار بالا بین فیلتر ممبران و مخزن ذخیره سازی قرار دارد و به آب خارج شده از هوزینگ ممبران متصل است.

در حالت عادی که مخزن خالی است، فشاری نیز ر روی این سوئیچ قرار ندارد و همچنان برق دستگاه وصل بوده و فرایند تصفیه آب را انجام می دهد. هنگامی که مخزن پر شد بر روی این سوئیچ فشار وارد شده و برق دستگاه قطع می شود. با این کار فرایند تصفیه آب متوقف می گردد. پس از این که مجدد آب مخزن کاهش یافت، فشار از روی سوئیچ قطع فشار بالا برداشته شده و برق دستگاه وصل می شود و فرایند تولید آب تصفیه ادامه پیدا می کند.

آب شیرین کن | خرید آب شیرین کن | آریا عمران

آب شیرین کن :  تمام دنیا با مشکل کمبود آب مواجه است . تنها کاری که می توان برای رفع این مشکل کرد آبهای سطحی را تصفیه کنیم.

که برای این کار از ذستگاهی به نام تصفیه آب یا همان آب شیرین کن استفاده می کنیم. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به شرح آن می پردایم.

آب شیرین کن | خرید آب شیرین کن | آریا عمران

انواع دستگاه آب شیرین کن:

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات آب شیرین کن و مشاوره گرفتن برای خرید بهتر با شماره کارشناسان ما با دفتر تهران

۲۶۷۶۰۱۶۹-۰۲۱ و ۲۶۷۶۰۱۷۷-۰۲۱ دفتر کرج ۳۴۴۲۲۴۳۴-۰۲۶ و ۳۴۴۷۴۳۷۳-۰۲۶ تماس حاصل نمایید. عملکرد آب شیرین کن های

صنعتی و نیمه صنعتی با فرایندهای مختلفی انجام می شود که این فرایند ها عبارتند از:

نام دیگر این فرایند ، سیستمRO یا همان اسمز معکوس می باشد.

این روش پرکاربردترین و کم هزینه ترین روش نسبت به فرایندهای دیگر می باشد.

دلیل اسم گذاری فرایند غشایی به این دلیل است که در این روش از یک غشا به نام غشای نیمه تراوا استفاده می شود.

که این غشا به صورت ورقه ای بسیار نازک می باشد و فقط به مولکول های آب اجازه می دهد

که از آن عبور کنند. و سایر املاح و ذرات معلق موجود در آب در پشت غشا جمع می شوند.

آب چیست؟

آب یک نوع مولکولی می باشد که بسیار قطبی است. با جدا شدن مولکول های آب از هم بار الکتریکی ای با شدت بسیار

قوی ایجاد می شود.وقتی که یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن با همدیگر ترکیب شوند مولکول آب را به وجود می آورند.

هیدروژن ها به صورت مجزا الکترون خود را با آن یک اتم اکسیژن در میان می گذارند. زمانی که این کار صورت می گیرد از

لحاظ انرژی اتم هیدروژن پایدارتر می شود. و برعکس هم به همین صورت می باشد زمانی که اکسیژن از دو اتم هیدروژن

الکترون می گیرد در حالت پایدارتری قرار میگیرد.

اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

اسمز نوعی فرایند طبیعی می باشد که محلول از سمت رقیق به سمت غلیظ تمایل دارد.

در سیستم اسمز معکوس این فرایند برعکس می شود یعنی محلول از سمت غلیظ به رقیق می رود.

و در زمانی که محلول از سمت محلول غلیظ به سمت محلول رقیق می آید

از غشای نیمه تراوا عبور می کند و املاح و ذرات موجود در اب در پشت غشا جمع می شوند.

غشای نیمه تراوا غشایی آب دوست می باشد این به آن معنی می باشد

که مولکول های آب به ساختمان شیمیایی غشا جذب می شوند.

سیستم RO یک سیستمی است که در آن فرایند جداسازی فیزیکی صورت می گیرد

که در این سیستم آب به دو دسته آب تصفیه شده و پساب تقسیم می شوند.

زمانی که در دستگاه آب شیرین کن صنعتی با سیستم RO فشار مابین محلول های رقیق

و غلیظ یکنواخت شود باید توسط پمپ های فشار قوی فشاری را که شدت آن از فشار اسمزی بیشتر باشد

به یکی از محلول ها وارد کنیم تا مجددا اختلاف فشاری به وجود بیاید و آب از غشا عبور کند و تصفیه شود.

فشار اسمزی چیست؟

اسمز همانطور که در بالا اشاره کردیم یک پدیده طبیعی می باشد که در فرایندهای مختلف بیولوژیکی اتفاق می افتد.

جداره های سلول، به دیگر سلول های مغذی اجازه عبور می دهند و دیگر مواد را از خود دفع می کند.

در این حالت جداره های سلول مانند غشای نیمه تراوا عمل می کنند. اختلافی که در دو محلول

غلیظ و رقیق وجود دارد سبب به وجود آمدن اختلاف فشار خالص مابین محلول دو طرف غشا نیمه تراوا می شود.

نام این اختلاف فشار ، فشار اسمزی می باشد.

آب شیرین کن صنعتی

این دستگاه نخستین بار در سال ۱۷۴۸ میلادی به وجود آمد که مخترع آن شخصی به نام آنتونی نولت

بود. وقتی این دستگاه را اختراع کردند تا مدت های زیادی حدودا ۲۰۰ سال فقط و فقط در مقیاس های

آزمایشگاهی از آن استفاده می کردند. که بعد ها در سال ۱۹۴۹ دانشگاهی در لس آنجلس به نام

کالیفرنیا از این دستگاه به جهت تصفیه آب شور در یا استفاده کرد. محقق های دانشگاه فلورایدا به

همراه دانشگاه کلیفرنیا از این روش استفاده کردند و آب آشامیدنی را به وجود آوردند. این کار با

مشکلاتی نظیر سرعت خیلی کم و همچنین هزینه گزاف انجام می شد تا اینکه محققان

دانشگاه کلیفرنیا و سازمان تحقیقاتی ملی کشور کانادا دستگاه آب شیرین کن با سیستم

RO را در اندازه های تجاری و بزرگ ساختند که این دستگاه را دستگاه آب شیرینکن صنعتی می نامند.

تصفیه آب

تجهیزات دستگاه آب شیرین کن صنعتی

پیش تصفیه: در این قسمت فیلترهایی نظیر میکرونی(که همان کارتریج می باشد) ، فیلتر کربنی ، فیلتر شنی

غشا نیمه تراوا: از اصلی ترین بخش تصفیه آب که فرایند اسمز در آن رخ می دهد،غشاهای نیمه تراوا در فیلترهای

ممبرین است که با اختلاف فشار اسمزی در روند تصفیه آب رابطه مستقیم دارد.

از این لحاظ که هرچه اختلاف فشار اسمزی در دو طرف غشا بیشتر باشد

نیاز به فشار پمپ بیشتری داریم تا بتوانیم روند حرکت جریان آب را از مسیر غشاهای نیمه تراوا تغییر داد.

تزریق آنتی اسکالانت

این مرحله در برگیرنده مخزن و پمپ تزریق می باشد. تزریق مواد آنتی اسکالانت در سیستم های

آبشیرین کن به روش اسمز معکوس از مهمترین فرایندهای نگهداری فیلترهای ممبرین است. مشخصات

و درصدهای مواد شیمیایی تشکیل دهنده در محلول آنتی اسکالانت نسبت به آنالیز آب ورودی به

سیستم آب شیرین کن به روش اسمز معکوس سنجیده می شود تا از تشکیل رسوب ها بر روی سطوح

غشاهای نیمه تراوا در روند تصفیه آب جلوگیری کند.

تزریق اسید و سود

این مرحله در برگیرنده مخزن و پمپ تزریق می باشد.پس از گرفتگی ممبرین ها در کارکرد طولانی مدت

و یا در مناطقی که آب خام ورودی به سیستم آب شیرین کن دارای نوسان بسیار زیادی است از تزریق اسید

و سود برای شستشوی ممبرین ها استفاده می شود. تزریق این مواد مربوط به سیستم CIP است.

پس از سیستم CIP حتما باید از فیلترهای میکرونی جهت حذف موادی که به صورت کامل در محلول تزری اسید و سود حل نشده اند استفاده نمود.

شاسی استقرار

شاسی های استقرار سیستم های آب شیرین در دو قالب کربن استیل و اسنلس استیل ساخته می شوند.

جنس این شاسی ها بنا بر مکان استفاده از دستگاه آب شیرین کن انتخاب می شوند. در مکان هایی که

رطوبت آب و هوا زیاد است و احتمال خورندگی فلز زیاد است از جنس استنلس استیل استفاده می

شوند. از طرف ظاهر شاسی استقرار آب شیرین کن در استفاده از جنس استنلس استیل بسیار شکیل

تر از جنس کربن استیل می باشد.

تابلو برق

این قسمت در برگیرنده مدار فرما و توزیع قدرت می باشد. هر دستگاه آب شیرین کن بنا به سفارش و نوع کارایی

و بهره برداری میتواند تابلو برق با قابلیت های گوناگون داشته باشد. از طرفی جنس متریال و نوع انتخاب تجهیزات بکار رفته

در تابلو برق ها متفاوت است. تابلو برق های آب شیرین کن می توانند به صورت کامل اتوماتیک باشند و مجهز به سیستم

کنترل پنل باشند. PLC ها می توانند بسیار کارامد باشند در این تابلو برق چرا که بهره برداری را بسیار آسان می کنند.

سیستم CIP

دستگاه های آب شیرین کن، سیستم های CIP به صورت آپشنهال پیشنهاد می شوند. این سیستم ها

می تواند به صورت پرتابل ساخته و عرضه شوند. سیستم های CIP شامل یک مخزن جهت میکس مواد

تزریق اسیو و سود و پمپ تزریق و نیز یک عدد میکسر است. کاربر بر اساس مشخصات فنی و با

دستورالعمل های در اختیار نسبت به میزان تزریق اسید و سود لازم اقدام و شستشوی دوره ای ممبرین

ها را انجام می هد.

از دستگاه های آب شیرین صنعتی به جهت شیرین سازی اب های چاه، آب های سطحی ، آب های دریا

و آب های لب شور استفاده می کنند که هر کدام از این آب ها دارای ویژگی های به خصوصی می باشند که عبارتند از:

ویژگی آب چاه قبل از ورود به دستگاه آب شیرین کن

ویژگی آب های سطحی قبل از ورود به دستگاه آب شیرین کن

ویژگی آب های شور قبل از ورود به دستگاه آب شیرین کن

ناخالصی آب

آب ماده ای است که در طبیعت خیلی از مواد در آن حل می شوند به همین دلیل آب موجود در طبیعت خالص نمی باشد.

وقتی بر اثر گرما آب های سطحی تبخیر می شوند و صورت ابر به وجود می آیند و دوباره می بارند مواردی

مانند اکسیژن، گرد و خاک ، دی اکسید کربن و سایر گاز ها در آن حل می شوند. زمانی که آب به داخل زمین نفوذ می کند

خیلی از ذرات معلق موجود در آن و میکروب ها از بین می روند و به جای این میکروب ها موادی که در داخل زمین هستند را به خود جذب می کند.

ناخالصی های موجود در آب قبل از ورود به دستگاه آب شیرین کن عبارتند از:

۱) کلوئیدی و یا ذرات معلق

این نوع ناخالصی شامل گل و لای، مواد ریز کلوئیدی، روغن، باکتری و جلبک می باشد.هر آبی چه دریا و

چه اقیانوس که به جهت تغذیه خود از فسفر و نیتروژن استفاده کند و انرژی خود را از نور خورشید بگیرد

جلبک در آن رشد می کند، بنابراین برای زدودن این ناخالصی ها از آب نیاز به دستگاه آب شیرینکن داریم.

۲) گازی

گاز ها عبارتند از دی اکسید کربن، متان، هیدروژن سولفوره و اکسیژن و… که این گاز ها برای حل شدن

در آب پیرو فشار جزئی و دما آن گاز می باشد.باکتری ها از عوامل تاثیرگذار بر میزان گاز در آب می

باشند.به این صورت که وقتی باکتری های از نوع هوازی اکسیژن را مصرف می کنند باعث می شوند که

اکسیژن موجود در اب کاهش یابد.اما باکتری های غیرهوازی به دلیل اینکه ناخالصی های موجود در اب را مصرف می کنند

گازهایی نظیر آمونیاک، متان، هیدروژن سولفوره را به داخل آب اضافه می کنند.

پس دلیل وجود این گاز ها باکتری های غیرهوازی می باشد. بودن این گازها در آب علامت آلوده شدن آب به مواد آلی

که در حال فاسد شدن می باشد و یا فاضلاب های صنایع شیمیایی است.در آب وجود گاز اکسیژن همراه با هیدوژن

سولفوره ممکن نیست به این دلیل که وجود این دو گاز در کنار هم باعث می شود که با هم ترکیب شوند

و یون سولفات و یا گوگرد را ایجاد کنند. بنابراین برای از بین بردن این ناخالصی ها از آب به دستگاه آبشیرین کن

نیاز داریم.یکی از مهمترین این کاربردهای آب شیرین کن ها در صنعت کشاورزی می باشد. زمانی که آب

دارای شوری باشد باعث صدمه رسیدن به محصولات زمین های کشاورزی و مزارع می شود .بنابراین باید

این آب ها تصفیه شوند و سپس مورد استفاده قرار گیرند. بهترین دستگاه برای تصفیه کردن آب دستگاه

آب شیرین کن به روش اسمر معکوس می باشد این روش همان فرایندی که توسط غشا است که در بالا به شرح

آن پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات آب شیرین کن و مشاوره گرفتن برای خرید

بهتر با شماره کارشناسان شرکت آریا عمران با دفتر تهران ۲۶۷۶۰۱۶۹-۰۲۱ و ۲۶۷۶۰۱۷۷-۰۲۱ دفتر کرج ۳۴۴۲۲۴۳۴-۰۲۶ و ۳۴۴۷۴۳۷۳-۰۲۶ تماس حاصل نمایید.

کنترل رسوب در طراحی سیستم RO

آنتی اسکالانت ها (رسوب گیرها) می توانند برای کنترل رسوب کربنات، سولفات و فلوراید

کلسیم در سیستم های آب شیرین کن به روش اسمز معکوس RO استفاده شوند. به طور کلی سه نوع رسوب گیر وجود دارد:

SHMP در مقایسه با رسوب گیرهای ارگانیک پلیمری, ارزان قیمت تر هستند اما ناپایدار می باشند.

مقادیر کمی جذب سطح میکرو کریستال ها می شوند و از رشد و رسوب گرفتگی بیشتر کریستال ها

در سیستم های آب شیرین کن به روش اسمز معکوس RO جلوگیری می کنند.باید از SHMP غذایی استفاده شود.

بایستی دقت گردد تا از هیدرولیز SHMP در تعیین مقدارمخزن تغذیه انجام شود.

هیدرولیز نه تنها باعث پایین آوردن کارآیی رسوب گیرها می شود, بلکه ریسک رسوب گرفتگی

فسفات کلسیم را بالا می برد. بنابراین, به طور کلیSHMP توصیه نمی شود. ارگانوفسفونات ها موثرتر و پایدارتر از SHMP هستند. آنها به عنوان مواد رسوب گیر برای آلومینیوم

و آهن نامحلول در سیستم های آب شیرین کن به روش اسمز معکوس RO عمل می کنند و آنها را بصورت

محلول نگه می دارند. به طور کلی پلی آکرلیتها ( با وزن مولکولی بالا) برای کاهش تشکیل سیلیکا از طریق یک مکانیزم پراکندگی, شناخته شده اند.

واکنش های رسوب گرفتگی

رسوب گیرهای ارگانیک پلیمری نیز از SHMP موثرتر هستند. واکنش های رسوب گرفتگی ممکن است

بصورت رسوب گیرهای با بار منفی و پلی اتیلنهای کاتیونی یا کاتیون های چند ظرفیتی (به عنوان مثال،

آلومینیوم یا آهن) صورت گیرد. محصولات بدست آمده که مانند آدامس می ماند به سختی از المان های

ممبرین جدا می گردند. جهت اطلاع از مقادیر استفاده این رسوب گیرها, لطفا با ما تماس بگیرید. از

اضافه کردن مقادیر خارج از محدوده باید اجتناب شود. اطمینان حاصل کنید که هنگام اضافه کردن

رسوب گیر آنیونی, هیچ مقدار قابل توجهی از پلیمرهای کاتیونی وجود نداشته باشد.

در کارخانه های آب شیرین کن به روش اسمز معکوس RO که بر اساس آب دریا با TDS در محدوده ۳۵۰۰۰ میلی گرم

بر لیتر فعالیت می کنند، رسوب گرفتگی قابل مقایسه با مشکلاتی که در آبهای شور با آن مواجه میشویم, نمی باشد.

زیرا بازیابی پروژه های آب دریا محدود به فشار اسمز معکوس جریان کنسانتره تا ۳۰-۴۵ درصد می باشد.

با این حال، به دلایل ایمنی، هنگام بازدهی بیش از ۳۵٪، توصیه می شود که یک رسوب گیر تهیه گردد.

تجهیزات آب شیرین کن دریایی

پیش تصفیه

این بخش از دستگاه های آب شیرین کن شامل فیلتر کربنی و شنی و اولترافیلتراسیون می باشد.

پمپ فشار قوی

این بخش در بر گیرنده ی پمپ تغذیه و فشار قوی و همچنین پمپ تزریق می باشد.

جنس این پمپ ها از استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ می باشد که بر اساس تی دی اس آب جنس آن را انتخاب می کنند.

فیلتر ممبران

فیلترهای ممبران قلب دستگاه آب شیرین کن می باشد.

سیستم پایش و تابلو برق

وجود یک تابلو برق معمولی برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی مکفی نمی باشد.

سسیستم پایش اتوماتیک سیستمی می باشد که هم همه قطعه هایی که مانیتور دار هستند را کنترل می کند

و هم همه اطلاعات سیستم را در دسترس شخص می گذارد.

دستگاه تزریق اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

دستگاه های تزریق اتوماتیک بهترین نوع این سیستم برای تزریق مواد شیمیایی می باشد.که به وسیله دستگاه پایش کنترل می گردد.

لوله کشی

در بخش لوله کشی دو پارامتر مهم وجود دارد که عبارتند از:

لوله کشی دستگاه های تصفیه آبی که برای آب دریا استفاده می شوند باید از جنس استنلس استیل باشند.

اتصالات لوله کشی ها توسط جوشکاری آرگون صورت می گیرد.

در این قسمت باید جوشکاری به نحو احسنت و به صورت درست انجام شود.

زیرا پارامتر خیلی مهمی است اگر جوشکاری مشکل داشته باشد خوردگی و نشتی را به دنبال خود دارد.

نوع دیگر این اتصالات ، اتصالات پیچی می باشد که در این فرایند تفلون مایع را به جهت آب بندی به کار می برند.

بدنه دستگاه

بدنه دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به دلیل قرار گرفتن دستگاه در هر محیطی حتما باید از جنس استنلس استیل باشد.

سیستم ضدعفونی کننده

در این سیستم کلر و اشعه UV و ازن را به جهت ضد عفونی کردن تزریق می کنند.

مخزن ها

این مخزن ها بسته به این احتیاج دستگاه یا در برگیرنده ی آب اولیه می باشند یا در برگیرنده ی مواد

شیمیایی هستند. این مواد شیمیایی شامل رزین، آنتی اسکالانت و کربن فعال می باشند. مخزن های

انواع دستگاه آب شیرین کن دریایی از جنس های FRP و GRP و پلی اتیلن تولید می شود.

دیگر اجزای دستگاه

تجهیزاتی که به جهت اندازه گیری به کار می روند مانند گیج فشار و فلومتر و…

و تجهیزات دیگری مانند  فیلترهای میکرونی و پرشر وسل، شیرهای نیمه اتوماتیک و دستی و اتوماتیک و… میباشند.

کارایی دستگاه آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس

سیستم RO یا همان اسمز معکوس بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای دستگاه تصفیه آب می باشد.

در این سیستم از یک غشا به نام غشا نیمه تراوا استفاده می کنند که این غشا تنها مولکول های آب را از خود عبور می دهد

و سایر ذرات در پشت غشا جمع آوری می شوند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی به روش RO دارای تجهیزاتی می باشند که عبارتند از:

پیش تصفیه تاثیر مستقیم بر بیشتر شدن طول عمر و بازدهی سیستم های ار او دارد.

این قسمت برای تصفیه آب های خوراکی واجب می باشد. اگر شما پیش تصفیه مناسبی را انتخاب کنید

عمر و بازدهی فیلترهای ممبران شما بیشتر می شود به این دلیل که بخش پیش تصفیه عواملی

مانند رسوب گذاری و جرم گیری و خراب شدن ممبران را تا حد زیادی از بین می برد.

در آب شیرین کن های صنعتی به روش اسمز معکوس  TDS آب یک پارامتر واجب

و لازم برای به کار گرفتن از دستگاه می باشد. TDS به مجموع یون های موجود در آب گفته می شود.

همان گونه که اطلاع دارید آب های لب شور و منابع آب دریاها،  رودخانه ها و چاه های سطح کشور دارای املاح فراوانی است

که باعث می شوند این منابع آبی دارای شوری قابل توجهی  باشند که در حال حاضر از مقرون به صرفه ترین راه های تصفیه

و شیرینی سازی این آب ها استفاده از دستگاه هایی است که با روند اسمز معکوس eve se osmosis))  ساخته می شوند

که برای آب چاه ها و دریاها و رودخانه ها مناسب است. شرکت آریا عمران تلاش کرده همواره از پیشگامان

تولید این دستگاها با فناوری اسمز معکوس RO است که برای مناطق گرم و خشک بیابانی در تامین اب مورد نیاز هم میهنان عزیزمان قدمی برداشته باشد.

آب شیرین کن

دستگاه های آب شیرین کن بنا بر کارایی و ظرفیت و فشار آب ورودی نیاز به پیش تصفیه کننده ی

مناسب می باشد زیرا غشا و فیلترهای ممبران اسمز معکوس در مقابل چربی و مواد نامحلول و آلودگی

های موجود در آب های زیرزمینی و دریا ها حساس و آسیب پذیر هستند و موجب رسوب و گرفتگی این

غشاها می شود که به مرور زمان باعث کاهش آب خروجی و در نتیجه کاهش راندمان این دستگاه می

شود لذا لازم است قبل از استفاده از سیستم RO از پیش تصفیه کننده ی مناسب بهره برد.

اینستاگرام آریا عمران

از این نوع دستگاه ها برای شیرین سازی آب های با دبی بالا استفاده می کنند. مانند آب زمین های کشاورزی، آب های سطحی

، آب های چاه ، آب دریا و آب های لب شور استفاده می کنند.دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی

به روش های مختلفی مانند تقطیر و روش غشایی کار می کنند. روش غشایی همان سیستم RO می باشد.

که این روش نسبت به روش های دیگر بهتر می باشد زیرا علاوه بر پرکاربرد بودنش ، از قیمت پایین تری هم برخوردار است.

مرحله پیش تصفیه

اولین مرحله : پیش تصفیه

دومین مرحله : انتخاب پمپ های فشار قوی

سومین مرحله : فیلتر سیستم RO

چهارمین مرحله : گندزدایی آب خروجی

در مرحله اول که مرحله پیش تصفیه می باشد، آب خامی که قرار است وارد دستگاه شود دارای آلودگی و کدورت زیادی می باشد

که باید قبل از اینکه این آب وارد دستگاه شود بعضی از آلودگی ها از آب گرفته شود

بنابراین قبل از ورود دستگاه وارد پیش تصفیه می شود، و در آنجا خیلی از این آلودگی ها از آب جذب می شود و سپس آب وارد سیستم می شود.

با این کار عمر فیلترهای سیستم RO بیشتر می شوند. آلودگی ها و کدورت های موجود

در آب شامل تمامی گازهای موجود در آب، انواع فلزهای سنگین، ذرات معلق موجود در آب و… می باشد.

انتخاب پمپ های فشار قوی

در مرحله پیش تصفیه آلودگی هایی به جز یون و نمک از بین رفتند ولی در این مرحله نمک ها و یون های

موجود در آب هم حذف می شوند. برای از بین بردن این ها باید از سیستم RO  استفاده کرد. در مورد

نحوه کارایی سیستم RO باید گفت که در این سیستم یک غشا وجود دارد که به آن غشای نیمه تروا

می گویند که این غشا آب دوست می باشد و فقط به مولکول های موجود در آب اجازه عبور می دهد.

زمانی که فشار جریان آب در دو طرف غشا یکسان باشد از پمپ های فشار قوی برای اضافه کردن

فشار استفاده می کنند. که به یه طرف غشا فشار وارد می کند و تعادلی که در آب وجود آمده را از بین میبرد

و باعث تصفیه شدن آب می شود.فشار وارده باید بیشتر از فشار اسمزی باشد. که توسط پمپ های فشار قوی به وجود می آیند.

فیلتر سیستم RO

یون ها و رلال سازی نهایی آب در سیستم RO  انجام می شوند. پارامتر اصلی

که در سیستم RO وجود دارد فشاری بیش تر از فشار اسمزی می باشد.

آب شیرین کن و روش حذف رسوب

معایب دی آلکالیزاسیون با یک رزین تبادل کاتیون اسید ضعیف جهت کنترل رسوب در ممبرین  :

بطور کلی, دی آلکالیزاسیون (آنتی آلکالیزاسیون) با یک رزین مبادله کاتیونی ضعیف،

در طرح های بزرگ آب شیرین برای سختی گیری نسبی(pa ial sof e i g   ) صورت می گیرد

تا بتوان مصرف مواد شیمیایی مرحله بازسازی را کم نمود. همانگونه که در نوشته پیشین به شرح این طلب و مهم مزایای این روش اشاره شد …

کنترل رسوب در بکار گیری دی آلکالیزاسیون

معایب استفاده از دی الکالیزاسیون برای کنترل رسوب در ممبرین در دستگاه های ( تصفیه آب ) آب شیرین کن به روش اسمز معکوس  عبارتند از :

سختی باقی مانده

اگر  نیاز به سختی گیری کامل باشد، حتی در یک مخزن (بستر لایه ای)  می توان یک فرایند تبادل سدیم با

یک رزین مبادله کاتیونی اسید قوی را نیز اضافه نمود. مصرف کلی مواد شیمیایی بازسازی کننده( ege e a

chemicals ) از طریق احیای مجدد هنوز هم پایین تر از سختی گیری صرفا” با یک رزین مبادله کاتدی قوی

اسیدی است. با این حال، با توجه به هزینه های بالای سرمایه گذاری، این ترکیب فقط برای طرح های با

ظرفیت بالا حائز اهمیت  خواهد بود. راه حل دیگر برای غلبه بر این نقص در سختی گیری ناقص،

تزریق یک رسوب گیر به آبی که آلکالیزه زدایی شده است (آب دی آلکالیزه) می باشد.

pH متغیر آب خروجی از دستگاه آب شیرین کن

pH آب دی الکالیزه بسته به درجه فرسودگی رزین، بین ۵۶  تا  ۵۳ می باشد.

این تغییرات چرخه ی سیکل، کنترل پس زنی نمک موجود در پروژه مربوطه را  دشوار می سازد.

در pH

(محلولی که از فیلتر تصفیه دستگاه آب شیرین کن عبور می کند) را افزایش دهد.

بنابراین توصیه می شود که به موازات آن,  بیش از یک فیلتر  در طرح کلی دستگاه آب شیرین کن استفاده شود

و در زمان های مختلف احیا گردد تا تغییرات PH به حداقل برسد. همچنین,

سایر احتمالات برای جلوگیری از مقدار بسیار پایین pH، حذف CO2 حذف یا تنظیم pH  توسط NaOH می باشد.

 کاربرد آب شیرین کن

آبی که به جهت زمین های زراعی و کشاورزی مصرف می شود بایستی حتما تصفیه شده باشد

زیرا اگر دارای کدورت و آلودگی باشد باعث خراب شدن بذرها و محصولات زمین می شود

پس بنابراین یکی از کاربردهای آبشیرین کن های صنعتی و نیمه صنعتی در تصفیه آب های مصرفی زمین های کشاورزی می باشد.

این دستگاه همچنین در تصفیه کردن آب های چاه، آب های سطحی، آب دریا و آب های لب شور کاربرد دارد.

این دستگاه به روش های مختلفی کار می کند که این روش ها شامل موارد زیر می شود:

روش غشایی که همان روش اسمز معکوس یا سیستم RO می باشد.

روش تقطیر که همان روش حرارتی می باشد که توسط انرژی گرمایشی صورت می گیرد.

بهترین روش دستگاه های آب شیرین کن، سیستم RO می باشد

زیرا علاوه براین که این روش نسبت به روش های دیگر کاربرد بیشتری دارد ، مقرون به صرفه تر از روش های دیگر می باشد.

انواع دستگاه های آب شیرین کن عبارتند از :

که حوزه کاری شرکت آریا عمران در زمینه دستگاه های  آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. و در زمینه دستگاه های تصفیه آب خانگی فعالیتی ندارد.

دستگاه آبشیرین کن نیمه صنعتی

آبشیرین کن های نیمه صنعتی در هر روز حدود ۱۶۰۰ L آب را زلال می کند. کاربرد این دستگاه ها در

کارخانجات، مدارس ، بیمارستان ها و… می باشد. تصفیه آب های نیمه صنعتی برای دبی آب بیشتر از مصرف خانگی می باشد

قیمت آب شیرین کن

قیمت دستگاه های آب شیرین کن بستگی به تجهیزاتی دارد که برای آن انتخاب می کنید.

به عنوان مثال شما از دستگاه های آب شیرینکن صنعتی برای تصفیه آب های مختلفی

مانند آب های چاه ، آب های سطحی، آب های رودخانه ، اب دریا وسایر منابع آب خام استفاده می کنید

که هر کدام از این آب ها دارای آلاینده ها، کدورت ها، ذرات معلق ، جامدات و املاح گوناگون هستند

که برای تصفیه آنها تجهیزات مختلفی به کار می رود که قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

هزینه سیستم اسمز معکوس به نوع تجهیزاتی که در آن استفاده می شود بستگی دارد .

این روش نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه ترین می باشد.

سیستم RO در از بین بردن طعم، شوری و نیز مواد جامدی که در آب حل می شوند بسیار کاربرد دارد.

البته این موضوع هم بسیار حائز اهمیت می باشد که بستگی به تورم موجود در بازار قیمت ها متغیر هستند

شما عزیزان برای اطلاع از آخرین قیمت های دستگاه های آب شیرین کن و تجهیزات آن با شماره هایی که در این مقاله وجود دارد تماس بگیرید.

قیمت آب شیرین کن صنعتی با روش اسمز معکوس

این دستگاه ها دارای ظرفیتی حداکثر ده هزار لیتربه صورت روزانه  با سیستمی اتوماتیک هستند که

قیمت آن ها به دلیل تورم متغیر می باشد. و قیمت این دستگاه نسبت به دستگاه آبشیرین کن نیمه

صنعتی که ظرفیت آن حداکثر دو و نیم مترمکعب با سیستمی اتوماتیک می باشند بیشتر است.

قیمت همیشه یک اصل اساسی در گرفتن تصمیمات مدیرهای صنایع مختلف می باشد. دبی آب ورودی

تعیین کننده قیمت دستگاه می باشد. که هر چقدر دبی آب بیشتر باشد هزینه دستگاه بالاتر می رود و

همچنین هرچقدر چقدر دبی آب کم تر باشد هزینه دستگاه کاهش می یابد.

آب شیرین کن الکترودیالیز

فرایند الکترودیالیز یک نوع فرایند توسط غشا می باشد که اساسی ترین و پراستفاده ترین راه به جهت حذف نمک موجود در آب است.

فرایند الکترودیالیز و سیستم RO دو روش غشایی برای تصفیه کردن آب می باشند.

این روش نسبت به روش حرارتی بیشتر به کار می رود زیرا انرژی کمتری نسبت به روش حرارتی مصرف می کند.

پارامتر بسیار مهم در این فرایند الکتروشیمیایی است که به وسیله آن کدورت های یونی که در آب حل شده اند از بین می روند.

به جهت تصفیه آب شور و از بین بردن نمک محلول در آن از فرایند الکترودیالیز استفاده می کنند.

برای تولید آب شرب و مصارف صنعتی که تی دی اس آنها از ۵۰۰۰ PPM کمتر است از این روش بسیار استفاده می کنند.

کاربرد هایی دیگر این روش عبارتند از:

اساس کار فرایند الکترودیالیز

همانطور که در بالا اشاره کردیم این فرایند یک روش غشایی است. اختلافی که در پتانسیل الکتریکی به

وجود می آید .بین یون ها با بار مثبت و منفی سبب ایجاد نیرو محرکه به جهت منتقل شدن یون ها  برای

تصفیه شدن آب خام ورودی می شود.

زمانی که در این فرایند به وسیله الکترود ها میدانی الکتریکی به وجود می آید .

بار های مثبت به طرف آند  و بار های منفی به طرف کاتد  جذب می شوند.

غشایی که در این روش به کار می رود انتخابی است .به این معنی که خود غشا انتخاب می کند

که چه یونی  عبور کند و چه یونی عبور نکند . در این روش بار های مثبت که همان آنیون ها هستند

را  عبور می دهد و کاتیون ها را در پشت خود جمع آوری می کند و اجازه عبور نمی دهد.

با این کار غلظت یون ها در بعضی قسمت ها کم می شود و در بعضی از قسمت ها بیشتر .

و در نتیجه یک محلولی که در آن هیچ گونه یونی وجود ندارد و همچنین یک محلولی که شور است و دارای غلظت است تولید می شود و از دستگاه بیرون می رود.

آب شیرین کن خانگی

دستگاه های آب شیرین کن خانگی به صورت ۶ مرحله ای می باشند. یعنی فیلتراسیون آب خام ورودی

در ۶ مرحله انجام می شود. تمامی فیلترهایی که در این  دستگاه وجود دارند دارای کیفیت بالا می باشند .

که در از بین بردن کدورت موجود در آب ،  ذرات معلق موجود در آب ، فلزهای سنگین ،

گازها ، باکتری ها و میکروب ها ، یون هایی که در یک یا چند ظرفیت حل شده  کاربرد دارند.

۶ مرحله دستگاه آب شیرین کن خانگی

فیلتراسیون PP

ذرات معلق موجود در آب توسط این نوع فیلتر از بین می رود. جنس این فیلتر از الیاف پلی پروپیلن می باشد.

فیلتر کربن فعال GAC

این نوع فیلترها فلزهای سنگین و گازهایی که در آب محلول می شوند را جذب خود می کنند . جنس این نوع فیلترها بر پایه

گیاهی می باشد.

FILTER کربن  بلاک CTO

این نوع فیلتر وظیفه از بین بردن طعم ، بو و رنگ آب را برعهده دارد. جنس این نوع فیلتر هم بر پایه گیاهی می باشد.

FILTER ممبرین سیستم RO

این نوع فیلترها در دستگاه های آب شیرین کن خانگی ذرات معلقی که در ابعاد ۰۰۰۱۰ میکرون  می باشند

را از بین می برند.  علاوه بر ذرات معلق قادر به از بین بردن یون های تک و چند ظرفیتی مانند نمک ها،

نیترات و نیتریت موجود  و همینطور هر نوع آلودگی باکتریایی هم می توانند از بین ببرند.

FILTER پست کربن T33

فیلترهای پست کربن وظیفه زلال سازی نهایی را دارند .این فیلترها در از بین بردن آلودگی ها  که ممکن است  باقی مانده باشند دقت بیشتری دارند.

فروش آب شیرین کن کشاورزی

نحوه فتوسنتز گیاهان با کیفیت آب مصرفی ارتباط مستقیم دارد.

یعنی هر چقدر آب مصرفی گیاهان از کیفیت بیشتری برخوردار باشد عملکرد فتوسنتز گیاهان بهتر می باشد.

آب شیرین کن به روش RO چه تاثیری بر محصولات زمین کشاورزی دارد؟

با به کار بردن این دستگاه آب مصرفی محصولات زمین کشاورزی با کیفیت می شود . نتیجه آن سبب بهتر شدن کیفیت محصولات زمین های زراعی و کشاورزی و نیز بیشتر شدن محصولات می شود.

از دیگر مزایای این آب میتوان به خشک نشدن ریشه گیاهان اشاره کرد . همچنین مقدار میوه های خشک شده

درختان کمتر می شود . هزینه ای که برای دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی می پردازید کم تر از ۲ سال جبران می شود.

کارایی دستگاه آبشیرین کن کشاورزی

در این دستگاه ها از غشای نیمه تراوا استفاده می شود. به طوری که آب از این غشا عبور می کند .

ذرات معلق و کدورت های موجود در آب در پشت غشا جمع می شوند .

آب تصفیه شده از غشا توسط فشاری بیشتر از فشار اسمزی عبور می کند و آب تصفیه می شود.

تجهیزات آب شیرین کن کشاورزی

مزایای دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

بهترین دستگاه برای تصفیه نمودن آب های مصرفی زمین های کشاورزی دستگاه آبشیرین کن به روش اسمزمعکوس می باشد.

آب شیرین کن آب دریا با سیستم RO

سیستم RO  یک سیستمی است که با استفاده از ممبرین به جداسازی املاح و ذرات در آب می پردازد .

آمریکا که یکی از کشورهای پیشرفته جهان است .  از این فرایند برای شیرین سازی آب های لب شور، دریا و همچنین آب های سطحی به کار می گرفتند.

MSF  چیست؟

یکی از فرایندهای تصفیه حرارتی آب های دریا می باشد. این روش بر اساس میعان و تبخیر عمل می کند.

در این فرایند با جفت شدن میعان و تبخیر حرارت نهان  از فرایند تبخیر در آن برگردانده میشود .

به این دلیل که در پیش گرمایش آبی که وارد می شود به کار برده شود.

اصلی ترین پارامتر طراحی فرایند MSF این است که مایع را به صورت توده ای می جوشانند.

این فرایند باعث کم شدن میزان رسوب گذاری در لوله هایی که حرارت را انتقال می دهند می شود.

شیرین سازی آب دریا توسط سیستم RO

سیستم RO همان فرایند اسمز معکوس می باشد . در این فرایند برای جداسازی املاح و ذرات و آلاینده های دیگر از ممبرین استفاده می کنند.

دستگاه های آب شیرین کن که برای تصفیه آب دریا  به کار می روند . با در نظر گرفتن و آنالیز آب های اقیانوس و دریا ساخته شده اند.

فیلتزهای ممبرین به عنوان قلب دستگاه های آب شیرین کن غشایی شناخته شده اند. این دستگاه ها آب را به دو دسته شیرین و شور تقسیم می کنند.

تاریخچه آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی در سال ۱۷۴۸ اولین بار به وسیله ژان آنتونی نولت ارائه شد.

تا دویست سال پس از ارائه آن کار شیرین کردن آب اسمز معکوس فقط در مقیاس آزمایشگاهی انجام می شد.

در سال ۱۹۴۹ دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس از این روش برای شیرین کردن آب دریا برای اولین بار استفاده کرد. محققان این دانشگاه و دانشگاه فلوریدا در اواسط سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ با بهره گیری از این تکنولوژی آب قابل شرب را توانستند به دست بیاورند؛ اما با سرعت خیلی کمی انجام شد و برای تولید انبوه مناسب نبود.

با سعی و تلاش و محققان دانشگاه UCLA و موسسه تحقیقات ملی کانادا دستگاه اسمز معکوس در مقیاس تجاری تولید شد.‌ از این دستگاه در سراسر جهان تا اواخر سال ۲۰۰۱ حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ عدد بهره گرفته شد. استفاده از این دستگاه برای شیرین کردن آب دریاچه ها یک راه نوین قلمداد شد که در چند دهه اخیر در مقیاس تجاری تولید و فروخته شد.

فواید آب تصفیه شده

دستگاه شیرین سازی آب خانگی تضمین سلامتی را برای بدن با تصفیه کامل آب به همراه دارد.‌

ساده ترین راه داشتن یک زندگی سالم، آب تصفیه شده است. کارشناسان معتقدند کسانی که آب سالم مصرف می کنند سالم تر می باشند.

کسانی که آب سالم می نوشند در طول روز انرژی بیشتری دارند.

آب شیرین و بدون املاح موجب می شود تمرینات ورزشی بهتری را داشته باشید.

آبی که  سالم است پوست را با نشاط و با طراوت می کند. آب شیرین سازی شده در کم شدن وزن به شما بسیار کمک خواهد کرد.

آب شیرین در از بین بردن مواد مضر شیمیایی بدن به صورت بهتری عمل می کند.

آبی که تصفیه شده سیستم گوارشی بدن را مقوی میسازد و به هضم بهتر غذا کمک بسیاری می‌ کند.

آب شیرین سبب صرفه جویی در هزینه های شما می شود به دلیل اینکه دیگر نیاز به خرید روزانه آب بطری نخواهید داشت.

مضرات دستگاه شیرین سازی آب غیر استاندارد

دستگاه شیرین کننده آب اگر غیر استاندارد باشد در تهیه فیلتر های تصفیه خود از مواد ناسالم بهره می گیرد.

این دستگاه نه تنها مواد شیمیایی را از آب خوبی تصفیه نمی‌ کند بلکه خود باعث تولید مواد شیمیایی در آب می شود.

دستگاه شیرین سازی آب غیر استاندارد تمام مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم را از آب حذف می کند.

دستگاه شیرین سازی آب اگر بی کیفیت باشد تمام سموم و مواد شیمیایی آب را نمی تواند از بین ببرد.

به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج دارد. در دستگاه شیرین سازی آب از فیلتر های بی کیفیت استفاده می شود و برق زیادی مصرف می کند.

همه این مشکلات را با خرید یک دستگاه شیرین سازی آب با برند معتبر و از فروشگاه های مجاز می توان برطرف کرد. چون شرکت های بزرگ و معتبر تولید کننده دستگاه شیرین سازی آب خانگی از بهترین و با کیفیت ترین فیلتر ها استفاده می کنند و هزینه های مشتریان را با کنترل مصرف برق، طولانی کردن دوره استفاده از فیلتر ها، افزودن فیلترهای قلیایی و مواد معدنی به دستگاه برطرف می‌ کنند.

شاید دوست داشته باشید

کاربرد سختی گیر رزینی | تجهیزات آب شیرین کن | آریاعمران

طراحی آب شیرین کن صنعتی | تجهیزات تصفیه آب | آریاعمران

هوزینگ پرشروسل

این پست دارای ۴۶ نظر است

Pi gback: فیلترمیکرونی | آریا عمران – شرکت آریا عمران

سپاس از لطف شما

Pi gback: تصفیه آب | آریا عمران – شرکت آریا عمران

Pi gback: فروش آب شیرین کن | آریا عمران – شرکت آریا عمران

ممنون از لطف شما

Pi gback: هوزینگ – شرکت آریا عمران

ممنون

Pi gback: رزین کاتیونی – شرکت آریا عمران

ممنون

با سلام ممنون از مقاله خوبتون

خواهش میکنم

سلام ما از شرکت شما خرید کردیم و همه چی عالی بود خیلی ممنون

خواهش میکنم خوشحالیم از رضایت شما عزیزان

Pi gback: کاربرد تصفیه آب صنعتی – شرکت آریا عمران

خیلی ممنون از لطف شما

سلام قیمت آب شیرین کن صنعتی چقدره؟

با سلام با شرکت تماس بگیرید.

در خصوص طراحی و مشاوره میتوان از شرکت شما بهره گرفت ؟

با سلام بله با شماره نوشته شده در متن تماس بگیرید کارشناسان فروش ما در خدمت شما هستند.

Pi gback: آب شیرین کن صنعتی چیست | آریا عمران – شرکت آریا عمران

با سلام سپاس

Pi gback: قیمت هوزینگ | آریا عمران – شرکت آریا عمران

ممنون از محبت شما

ممنونم

Pi gback: احیای رزین سختی گیر | آریا عمران – شرکت آریا عمران

با سلام ممنون از سایت خوبتون

سلام خواهش میکنم

با سلام لطفا قیمت ارسال نمایید.

سلام با شماره های شرکت تماس بگیرید.

با سلام مرسی از مطالب خوبتون

با سلام قیمت آب شیرین کن صنعتی به چه صورته؟

سلام لطفا تماس بگیرید.

با سلام ممنون از سایت خوبتون

سلام خولهش میکنم

با سلام ارسال رایگان به کیش هم دارید؟

با سلام بله

سلام فیلتر میکرونی هم دارید؟؟

سلام بله تماس بگیرید

با سلام تایم کاری دفترتون به چه صورته برای تماس گرفتن

سلام ۹ تا ۵

میشه لطفا قیمت آب شیرین کن صنعتی رو بفرمایید. ممنون

ممنون از شما بخاطر وقتی که گذاشتید ومطالعه کردید

Pi gback: انتی اسکالانت در RO(جهت اطلاع از قیمت ونحوه ارسال) با آریا عمران شریف تماس بگیرید.

I am egula visi o , how a e you eve ybody? This pos pos ed a his websi e is ge ui ely ice.

تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Δdocume .ge Eleme ById( ak_js_1 ).se A ibu e( value, ( ew Da e() ).ge Time() );

اب شیرین کن